Jump to content

nikita : 4 augustus 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Posted

hoi hoi ik ben geopereerd eergister! de dokter had eerder plaats! alleen is had die dag nergens last van geen pijn gister OPEENS heel veel pijn en vandaag ook HEEL veel pijn (meer dan gister) het word dus erger met de dag ipv andersom. Is dit normaal?

Guest Jennifer120884
Posted

Ja, dit is normaal.. Het is nogal wat zo'n operatie en je lijf is helemaal beurs. De 1 heeft meer last dan de ander. Het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt gaat hier goed op denk ik. Ik hoor ook vaak van dames uit Amerika dat ze een heel arsenaal aan pijn medicatie meekrijgen. Weet niet goed hoe dat in NL werkt. Anders moet je even de kliniek of het ziekenhuis bellen of ze je iets kunnen voorschrijven. Anders verstijf je helemaal en dan krijg je alleen maar meer last.

Posted

Zoals ik in de chat al zei..

De narcose is nu uitgewerkt dus komt de pijn...eigenlijk zou t vreemd zijn als je geen pijn zou hebben,er is nogal iets heftigs gebeurd van binnen.

Na een week zal waarschijnlijk de pijn flink afgenomen zijn.

Geen zorgen,het hoort er bij.

Posted

Neem je wel pijnstillers dan? Beste is om op vaste tijden en om een vaste tijd je medicatie te nemen. Sowieso elke 6 uur 1000mg paracetamol (of als je van belgie bent mag je ook de dafalgan forte nemen) maar dus ook 's nachts je wekker zetten!! Alleen zo bouw je een spiegel op in je bloed en gaan de scherpe kantjes eraf. Andere medicatie mag ernaast genomen worden, maar kijk naar de maximale dosering en neem ze altijd twee uur voor of twee uur na de paracetamol in.

Sterkte!! En ja, het kan verrekte pijn doen. Maar over een paar dagen ben je het vergeten ;) Want je krijgt er iets heel moois voor terug :)

xx BB

Posted

Help meiden! Ik ben nu een paar dagen PO ben geopereerd bij de boerhaave kliniek en heb dual plane alleen nu heb ik net het tape verwijderd en nieuwe gaasjes op de hechtingen gedaan en viel me op dat:me linkerborst voelt alsof die elk moment kan DOORZAKKEN of heel LOS zit! Is dit normaal kan dat?

Want recht voelt gewoon stevig op zn plek maar links voelt echt heel losjes! Qua uiterlijk staan ze wel gelijk zegmaar alleen het voelt ZO VERSCHILLEND! Is dit normaal? Heb gebeld naar de kliniek maar de arts is al weg en kan me maandag pas terug bellen! Kan IEMAND me zeggen wat dit is? Kus Nikita

Posted

Hi Nikita,

Heb geen idee wat het is of kan zijn. Probeer iig rustig te bijven meestal lees ik namelijk op het forum dat je zoveel verschillende ervaringen kunt hebben na een BV, maar vaak je geduldig moet zijn in de eerste dagen PO.

Succes met je herstel!

Posted

Rustig blijven... adem in..

Je hebt 2 verschillende operaties gehad als het ware, dus je borsten genezen ook afzonderlijk van elkaar.

Ik heb in het begin ook een tijdje gehad dat mijn ene borst aanvoelde alsof het implantaat 'los' zat in mijn borst, heel raar gevoel. Maar dit is na een weekje vanzelf weer weg gegaan. Er zijn wel meer meiden die dit gehad hebben, dus maak je geen zorgen. ;)

Posted

Hi ik heb afgelopen maandag geopereerd alleen heb super erge ruzie met me vriend al de hele week dus ben druk gaan smsen en op de laptop ook heb ik thuis niet heel veel hulp dus raam dicht magnetron open haar in een knot op me hoofd muggen doodmaken in me kamer etc. doe en deed ik allemaal zelf. Ben alleen bang dat ik nu alles van het herstel heb verpest?

Posted

vervelend dat je ruzie hebt met je vriend, zeker nu in de eerste week van je herstel!!

smsen en op je laptop zitten kan naar mijn idee geen kwaad, ik zat al op mn telefoon 2 uur PO ongeveer,

diezelfde week deed ik ook gewoon wat dingetjes, bijv glazen naar keuken brengen en heb zelfs 6 dagen ong po een klein wasje gedraaid.
Zolang je ervoor zorgt dat je je ellebogen NIET hoger dan je schouders rijkt, niet overmatig gaat schoonmaken, stofzuigen ed kan het geen kwaad..

Dus een raam dicht doen kan geen kwaad als je maar zorgt dat je hoog genoeg staat voor je armen, met je knot idem..

Posted

vervelend dat je ruzie hebt met je vriend, zeker nu in de eerste week van je herstel!!

smsen en op je laptop zitten kan naar mijn idee geen kwaad, ik zat al op mn telefoon 2 uur PO ongeveer,

diezelfde week deed ik ook gewoon wat dingetjes, bijv glazen naar keuken brengen en heb zelfs 6 dagen ong po een klein wasje gedraaid.

Zolang je ervoor zorgt dat je je ellebogen NIET hoger dan je schouders rijkt, niet overmatig gaat schoonmaken, stofzuigen ed kan het geen kwaad..

Dus een raam dicht doen kan geen kwaad als je maar zorgt dat je hoog genoeg staat voor je armen, met je knot idem..

Helemaal mee eens :)
Posted

hi hi vandaag de hechtingen eruit gehaald bij de boerhaave. Alleen ik ben nu thuis en zie dat er nog zwarte puntjes/stukjes op/bij de hechtingen zitten is dat ook hechtdraad dat is vergeten of???

Posted

Als het goed is heeft de arts alleen de knoopjes door geknipt van de hechtingen aan het uit eind van elke borst , Ik had dit ook , zijn vanzelf daardoor opgelost .

Komt goed .

Posted

Hoi hoi,

Even snel reageren. Ik heb zojuist met de PC gebeld, omdat ik morgen bij mijn huisarts de hechtingen eruit ga laten halen.

De PC zei dat de chirurg oplosbaar hechtdraad heeft gebruikt, maar sommige chirurgen gebruiken nog een extra hechtdraadje, wat niet oplostbaar is. Is de techniek, die iemand zich eigen maakt.

Hij heeft gezegd; de oplosbare hechtingsdraadjes zijn doorzichtig en die niet oplosbare zijn zwart of blauw!!!

Dus oplosbare hechtingen inderdaad alleen de knoopjes doorknippen en de niet oplosbare (zwart of blauw) wel geheel verwijderen!!

Dus even checken of dit ook hechtdraad is bij je hoor!

Posted

dat is gewoon oplosbaar hechtdraad no worries,

ik had ook gewoon zwart hechtdraad was ook gewoon oplosbaar hoor! niks aan het handje!

als je het echt niet vertrouwd kun je altijd contact opnemen met je PC meis!

Posted

Help dames ben afgelopen maandag geopereerd en afgelopen vrijdag heb ik ongeveer 15 minuten 4/5 kilo boodschappen getilt! Wist niet dat het zo zwaar zou zijn! Heb ik nu mijn herstel compleet verpest? Of de hechtingen vanbinnen zijn verpest?

Posted

Meid, mag ik je wat vragen?

Je stelt hier vraag na vraag over dat je bang bent voor vanalles, maar waarom ga je dan in godsnaam zelf boodschappen doen? Ik snap wel dat je ruzie hebt met je vriend, ,maar dan vraag je toch iemand anders om boodschappen voor je te doen?

Je herstel wordt niet verpest door 1 keer iets verkeerd te doen, maar je moet het ook niet overdrijven ;) Probeer nou gewoon rustig aan te doen, niet zoveel te stressen en gewoon te zorgen dat je niks doet wat niet mag.. Dan hoef je ook niet steeds zo te stressen.

Ik wil niet hard over komen, maar let alsjeblieft gewoon een beetje op en vraag hulp van iemand.... Je kunt je steeds afvragen of iets slecht is wat je gedaan hebt, maar het helpt meer om het gewoon niet te doen ;)

Een goed herstel, en rustig aan!

xx BB

Posted

Ja maar er is niemand mijn familie zit in polen :( maar ik ga vragen of de buren het voortaan kunnen doen. Maar die ene keer 4/5 kilo 15 minuten hebben niks kapot gemaakt? Ook niet de hechtingen vanbinnen???

Posted

nee....

Maar je schiet steeds in de stress haha. Adem in adem uit en doe geen dingen die niet mogen! Dat is het gemakkelijkst! En anders haal je wat vaker kleinere boodschapjes.

Maar het wordt er niet beter op als je iets gedaan hebt wat niet mag en je vraagt dan hier of je je herstel verpest hebt. Als je maar vaak genoeg iets doet wat je herstel kan verpesten, dan heb je je herstel verpest, of je hier nou wel of niet gevraagd hebt of je je herstel verpest hebt hihi

Dus gewoon rustig aan!! Je hebt net een operatie achter de rug en je gaat je borsten toch niet verpesten door een jongen die je laat zitten als je hem nodig hebt? Dat zou eeuwig zonde zijn :)

Succes!!!

xxx

Posted

Knap dat dat jou al lukte na 4 dagen ik kon toen net een theekop zelf vasthouden :P

Ja of ga wat vaker terug op en neer dat het niet zo zwaar is in een keer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.