Ga naar inhoud

Ervaring borstvergroting via ziekenhuis?


Just-Me

Aanbevolen berichten

Hai dames!

Ik vroeg me af of er iemand van jullie een borstvergroting heeft laten doen via het ziekenhuis,

mocht iemand van jullie dat hebben gedaan zou je mij daar wat informatie over kunnen geven?

- zit er veel verschil tussen ziekenhuis en een kliniek?

- behandelmethode?

- kosten?

Heb van de verzekering begrepen dat het alleen vergoed word als het iets medisch is.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik zelf ook wel benieuwd naar!

Ik weet wel van iemand die het heeft laten doen in het ziekenhuis in Alkmaar.
Maar hoe dit allemaal is gegaan weet ik niet!
Ook niet wat ze heeft gekozen en hoe het is gezet.

Wel heb ik haar borsten gezien, voor en na.
Zag er heel mooi uit, maar dikke/brede littekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf via de Haaglanden kliniek in het MCH geopereerd, is me prima bevallen. Over het algemeen zijn de wachttijden via een kliniek korter dan in het ziekenhuis en vanuit eigen ervaring is het bij een kliniek ook goedkoper/is er meer duidelijkheid over de prijs.

Voor de rest maakt het volgens mij niet veel uit, de nazorg verschilt nogal maar dit is niet afhankelijk van of je naar een kliniek of ziekenhuis gaat. Volgens mij gaan ze in het ziekenhuis wel liever voor kleine, natuurlijke borsten.

Ik zou vooral kijken naar welke chirurg je wilt, of dit in een ziekenhuis of een kliniek is voegt meestal niet zoveel toe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben in een ziekenhuis geopereerd. Ziekenhuis is zoals hierboven al werd vermeld duurder dan een kliniek: je betaalt dan ook voor het operatiekwartier, de anesthesist, extra verpleging,...

Om deze reden wilde ik het ook in een ziekenhuis laten uitvoeren: als er iets mis gaat zit ik direct op de juiste plaats!

Mijn PC werkt ook in een privékliniek, dit is snel 1000€ goedkoper.

Ik wist op voorhand exact wat ik moest betalen, het was zelfs een beetje minder dan wat de PC eerst had geschat.
Omdat ik in de late namiddag werd geopereerd moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, wat ik ook absoluut niet erg vond: ik moest maar bellen en er stond een verpleegkundige aan mijn bed. Tijdens de nacht is er ook drie maal een verpleegkundige langsgekomen om medicatie bij te geven. Echt fijn om net na je operatie dit zelf niet te hoeven doen, want het is dan écht moeilijk om uit je bed te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames, bedankt voor jullie reactie!

Ik vind het echt moelijk om een keus te maken..

Goedkope klinieken zitten voor mij op 2 uur rijden, voordeel het is betaalbaar maar nadeel mocht er wat zijn en ze vragen of je langs wilt komen is het een behoorlijk stuk rijden.

Ik kan hier naar de Velthuis kliniek 50 consult kosten eerst zei ik tegen mijn vriend belachelijk maar als ik 2 uur moet rijden ben ik het ook kwijt aan benzine.

Het is echt een dilemma waar ga ik naar toe voor mijn bv....

Wonen jullie dichtbij de plaats waar jullie de borstvergroting hebben laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in een ziekenhuis geopereerd, het SLAZ in Amsterdam. Het kostte me 3100,-

Mijn chirurg werkt ook in een privekliniek maar dat was 800 euro duurder en een stuk verder weg, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Ik vond het zelfs wel een 'veilig' gevoel hebben, een BV in een ziekenhuis. :)

Het consult was gratis btw.

Het is vanaf mijn huis een uurtje rijden en dat is na de operatie prima te doen, dekentje mee en een flesje cola, en voor ik het wist was ik al weer thuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik ben in het diakonesseziekenhuis in Utrecht geopereerd, mijn PC werkt ook in de bergman kliniek, in het ziekenhuis betaalde ik €3900 als ik het bij de bergman door hem zou laten doen zou het €4700 kosten.. Consult etc was gratis, en had ook geen lange wachttijd . Het enige wat ik een nadeel vond is dat je met mensen op een uitslaapkamer ligt die gewoon medisch noodzakelijke operaties hebben gehad ik voelde me een beetje raar daaronder . Voor de rest alles heel goed bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super om te horen.

Ik wordt zelf als het goed is eind oktober geopereerd in het rode kruis in Beverwijk.

De chirurg heeft ook een eigen kliniek, betaal daar even veel, maar consult nog wel apart geloof ik.

Het ziekenhuis is voor mij 5 minuten rijden, dus voor mij een stuk prettiger.

Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo'tjes ik heb ook een afspraak deze maand in een ziekenhuis in hasselt. Kan iemand van jullie me vertellen of ze het in een ziekenhuis ook op afbetaling doen en de consult moet je die betalen of is dat gratis. Of is dat in elk ziekenhuis weer anders. Gr bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat je in een ziekenhuis niet op afbetaling kan doen.

Sowieso komt er altijd rente boven op, dus echt zonde van t geld!

Consult wordt meestal berekend in t totaal bedrag

Succes met zoeken xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal

Ikzelf ben geopereerd in een kliniek in het ziekenhuis: kliniek bloemingdael van drie. Staudt

Het voordeel hiervan vond ik dat ik een nachtje mocht blijven met 2 drain zodat het ergste vocht en zwelling weg was en ik vond het gewoon fijn dat als er wat was ik maar op een belletje hoefde te drukken en dan kwam de zuster

Ik heb misschien wel iets meer betaald (3750)maar daarnaast als.je een nachtje blijft heb je bij je zorgvezekeraar recht op een zorgvergoeding (400 euro wat je weer terugkrijgt) dus uiteindelijk heb ik 3350 betaald + verblijf in het ziekenhuis een nachtje met extra controle. De namiddag werd ik gecheckt Door me pc. De volgende ochtend bij het verwijderen van de drains.

Na 2 weken wondcontrole, na 6 weken weer controle, na 3 maanden controle en ben 1 jaar echt een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.