Ga naar inhoud

BoobyDoo: 10/17 september: Drs. Michels: Valkenhorst Kliniek


Aanbevolen berichten

Hey Ladies,

Na 8 jaar touwtje trekken met het CZ om in aanmerking voor een vergoeding, heb ik hem eindelijk gekregen!!

Wel moest het een contractant zijn van het CZ. De goedkeuring heb ik per toeval gevonden op 'mijn cz'. De brief heb ik vreemd genoeg niet gekregen met de post... Dagtekening 23 april... Beter laat dan nooit. Ik was zo enthousiast dat ik er meteen werk van heb gemaakt. Misschien te snel.. Na een zoektocht ben ik uitgekomen bij de Valkenhorst Kliniek in Valkenburg.

Vandaag had ik dan ook mijn eerste consult met Drs Michels. Mega zenuwachtig (als ik dat nu al ben, wat moet het bij de ingreep wel niet geven).

Ik werd netjes ontvangen en mocht een medische vragenlijst invullen. Nadat ik deze had ingevuld, kreeg ik folders en papieren mee, om door te lezen. Vervolgens werd ik door de chirurg, haar kamer binnen geroepen. Ze vroeg waarom ik de borstvergroting wilde, en wat voor maat ik in gedachte had enz. Even kennismaken en informatie geven. Vervolgens ging ze m'n, tja bovenlijf bekijken. Ze gaf aan dat ik niks had en ook geen borst plooi (onderkant). Ze zei het wel op een lieve manier, het was niet om me de grond in te boren. Vervolgens heeft ze de diagonale lijn gemeten van borst naar midden decolleté? Het kuiltje onder je kin. 19,5 cm.

Vervolgens kreeg ik een sport bh aan. Hier gingen verschillende siliconen protheses in om te kijken hoe ver ik het wilde laten uitsteken. Hoe ik het van de bovenkant en zijkant vond uitzien. Uiteindelijk ben ik op maat 5 terecht gekomen. Ik zou in totaal op 400/450 CC gaan uitkomen. Hier schrok ik wel van haha. Maar het komt omdat ik helemaal niets heb. Welke cup zou dit zijn? Een volle C?

Erna hebben we de siliconen besproken, druppelvorm of rond. Druppelvorm is het geworden omdat rond niet mooi is als je helemaal plat bent. Ik heb haar aangegeven dat ik geen ski-schans wilde, maar het mooi vond als het bovenaan ook wat gevulder is. Ze heeft me aangeraden om een nacht te blijven voor de zekerheid en ook dat mijn drains misschien wel een a twee weken bleven!!! Hoe langer de drains, hoe langer antibiotica. Erna heeft ze verteld hoe ze de ingreep gaat doen en te werk gaat, ook de nazorg. Ook heeft ze de nadelen besproken. Kapselvorming, lekken prothese enz.

Het gesprek voelde super fijn, lieve mensen, en ook de dokter, veel informatie, nam alle tijd, echt super fijn!! Ook kon ik ten alle tijden voor de ingreep nog een keer langs komen voor als ik met vragen zat of wat dan ook. Ook vroeg ze of ik foto's van borsten wilde mailen/langs brengen zodat ze een juiste indicatie heeft van wat ik mooi vind. De silicone zijn van eurosilocone.

Ook heeft ze nog foto's gemaakt, van mijn boven lichaam. De situatie ging zo vanavond bespreken met andere chirurgen, voor eventuele inbreng van ideeën en of ik misschien eerst een ballonnetje in krijg gebracht om huid op te rekken. Ze denkt dat dit niet nodig is.

De ingreep gaat plaats vinden op 10 of 17 september. Eerder wilde ik niet, omdat we nog naar festivals gaan.

Ik had nog gevraagd of mijn vriend mocht blijven slapen, en dit kon geregeld worden, haha. Komende week wordt ik gebeld voor de afspraak definitief te maken en of t ballonnetje nodig is. Ook wordt dan een tweede afspraak gemaakt ivm de narcose. De dual plane methode wordt toegepast.

Wel had ik nog een vraagje.. Zijn hier dames zijn met een soort gelijke situatie? Van niks, mega plat, nog geen plooi vorming van borst naar boobies met 400/450 CC. Zo ja, weet niet eens of ik t mag vragen haha. Zou ik misschien foto's mogen zien hoe t geworden is? En wat voor cup het is? Ik denk een redelijke C? Ik ben zo nieuwsgierig!!

En hebben jullie nog speciale crème gekregen voor t litteken?

Hebben jullie nog eventuele vragen die ik kan stellen of tips? Naar mijn idee ben ik voor zover op de hoogte, maar ben bang dat me iets ontgaat. Haha.

Sorry voor mijn mega lang verhaal.. Maar ik moest het even kwijt...

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Wat apart dat je er op internet achter moet komen dat je een goedkeuring hebt?? Maar wat een welkome verrassing zeg ;)

Dr. Michels is hier nog niet vaak voorbij gekomen... Zij is opgeleid door dr. van der Hulst, die wel een keer besproken is hier.. Dus die zou je kunnen zoeken in de zoekbalk rechtsboven.

Op zich denk ik dat 450 cc geen probleem hoeft te zijn, alleen ligt het er natuurlijk wel aan welke prothese het gaat worden.... Anatomische lijkt me een goede keuze, maar ben benieuwd welk profile ze gaan gebruiken. Als je geen skischans efffect wilt, denk ik dat ze je geen medium profile moeten geven, maar goed, dat zou je nog eens kunnen navragen evt.

De secretaresse moet je dat ook kunnen vertellen normaal gesproken, want in Valkenhorst (ben er zelf ook voor mijn eerste operatie geweest, vandaar dat ik dat nog weet) hebben ze alles in de computer staan :)

Echter met 450 cc, moet je zeker wel een volle C kunnen krijgen :) Denk wel dat dit ongeveer het maximale is wat er in gaat passen bij jou. Ik heb er natuurlijk geen foto bij, maar als jij zegt dat je plat bent zonder borstplooi, dan moet je huid het aankunnen, en daarom zul je ook besproken worden in het team, denk ik :)

Anderen met dit aantal cc, anatomische prothese en platte voorsituatie kan ik zo even niet ophoesten... wel zou je eens kunnen kijken bij dubbelrug.. Zij heeft 600 cc gekregen, maar dan een ronde prothese.. Denk dat dat wel ongeveer vergelijkbaar zal zijn met de projectie die jij zult krijgen.... De bolling zal bij jou anders worden.

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie :-)

Ik had op t forum gezocht op haar naam. Kwam haar in een topic tegen met dat iemand binnen 10min weer buiten stond. Echter had ik dat niet. Bij was het een dik uur, en gepast enzo.

Anatomisch gaat het worden, Dual Plane. Alleen weet ik niet goed wat je bedoelt met medium/high profile? Ik moet sowieso nog eens terug voor de afspraak voor de narcose, dus dan wil ik sowieso nog een paar vragen stellen waaronder deze.

Ik kan me totaal geen beeld vormen van hoe het bij mij gaat worden/uitzien. haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow heb je je naam veranderd? Zal ik hem ook ff aanpassen in je titel :)

Medium profile is breder met minder projectie (volume naar voren) en high profile is minder breed met meer projectie, als je uitgaat van hetzelfde aantal cc.

Tis goed om je dat nog even uit te laten leggen door de pc :)

Bij de afspraak voor de narcose, zie je waarschijnlijk alleen de anesthesist en sta je met vijf minuten buiten ;)
Beter is om nog een afspraak te maken met je pc als je nog vragen hebt....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, ik wil graag de afspraak combineren met de PC..

Ik ben het forum door aan het spitten voor informatie en vragen.. Heb jij nog enige tips voor het stellen van vragen? Of wat dan ook? Ben zo bang dat ik iets over het hoofd zie of vergeet..

Waarschijnlijk wordt de operatie zelfs al 3 september, haha. Twee dagen na mijn verjaardag. Leuk kado dacht ik zo :D
(Als dit zo is, zal ik het aan je doorgeven ivm het wijzigen van topic titel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Wat fijn dat het je gelukt is!

Ik heb foto's publiek in mijn galerij staan.

Ik heb wel iets borstvorming, maar minimaal (70AA zie foto's) en heb rond 375cc dual plane gekregen.

Ik ben nu 2 weken po en zit rond een 70D, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

Echter, cc's vallen bij iedereen heel anders uit.

Er zijn meiden die met 400cc op een C zijn uitgekomen, maar ook meiden die op F zijn uitgekomen..

Veel succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze echt heel mooi!! Welke vorm zijn ze?

Ik denk dat het een kwestie van afwachten is. Geduld...
Trouwens nog een ander misschien stomme vraag.. Wat gaat er nog veranderen na de operatie? Dat het zeg maar meer op zn plek gaat vallen? Beetje vormen zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik heb ronde prothesen, high profile (smal met meer projectie) omdat ik smal ben van mezelf en de implantaten anders te breed zouden zijn.. Maar ben er heel blij mee!

Ja precies! Na de operatie gaan ze 'zakken' en worden ze zachter.

Op het begin zitten de borsten vaak hoog en staat alles strak, binnen enkele weken/maanden krijgen ze hun uiteindelijke vorm. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum.

Even een vraagje je schreef dat je vriend blijft slapen wordt dit ook vergoed door CZ/ niet dat daar later nog een rekening voor krijgt.

Ik had voor mijn littekens bio oil werkte goed

Heb je Internet al afgestruind op voor en na foto's in jouw situatie.

Succes Meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw, dat is een goede tip!! Daar had ik nog niet over nagedacht! Thnx meis!

Ik heb al gespeurd naar borsten die ijsberg mooi vind, maar nog niet echt een soort gelijke situatie van mij tegen gekomen:-( nog maar eens goed zoeken dan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.