Ga naar inhoud

Birdie : 16 oktober 2014 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik ben birdie, 38 jaar. Ik heb altijd al slappe borsten gehad, maar na twee kindjes incl borstvoeding is het helemaal pet. De laatste tijd geneer ik me echt dood als het slappe vel zo half uit mijn bikini lubbert. Iek!

Na jaren balen als ik in de spiegel keek, onlangs eens voorzichtig bij mijn wederhelft een balletje opgegooid dat ik graag mijn borsten zou willen laten liften. Tot mijn grote verrassing was hij helemaal voor, haha! Dus vervolgens maar spijkers met koppen geslagen: Zojuist heb ik een eerste consult gehad voor een borstlift met prothese bij dr Van Selms!

Een prettig eerste consult waarbij veel al duidelijk is geworden. Ik dacht dat ik een 75D had, want dat is mijn bh-maat. Volgens v selms heb ik echter een 75B en de rest is (heul veel overtollig) vel. :103: Dus ipv een borstlift zonder prothese zit ik nu te kijken naar een borstlift met prothese. Hij adviseerder een ronde, low profile, dual plane, dus gedeeltelijk achter de borstspier. 175-200 cc zou me weer naar een 75D moeten brengen. Hij raadde me dit forum aan om eens te kijken naar wat ik zou willen zodat hij een goede indruk krijgt van wat ik mooi vind. Komt goed uit, want ik was hier al een tijdje aan het rondneuzen. Nu is het dat tijd om zelf eens actief te worden, dus hoooooi! :48:

Mijn vragen: wie heeft ervaring met een borstlift bij Van Selms? Wie heeft een vergelijkbare operatie ondergaan en zou ik dan je foto's mogen zien?

Hebben mensen sterke voorkeuren voor een siliconen- danwel een prothese op waterbasis? Ik heb ze beiden gezien, maar ik vind het moeilijk een afweging te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste Reactie

Jaja, daar issie dan, mijn operatie-verslag (ex ante dan). Nog twee nachtjes slapen en dan krijg ik van vd Weij een borstlift met 250 cc Natrelle rond medium high profile. Ik heb nu een lege 75B/C waar dat ooit een 70E was. Ze hebben altijd gehangen, maar toen kreeg ik twee kinderen eroverheen en nu zijn het echt flapjes geworden. Al mijn bh's zijn tegenwoordig te groot en in de eerste instantie leek 250 cc me heel veel, maar aangezien mijn borsten ook best breed zijn (15 cm) heb ik er nu wel vertrouwen in dat het resultaat niet loei-groot uitvalt. Hopelijk.

Donderdag 11 uur ga ik onder het mes, met het trammetje er naartoe. Ik ben nog nooit geopereerd of onder narcose geweest, dus dat vind ik best spannend allemaal.

Ik maak me niet zo heel veel zorgen over complicaties, ik hoop vooral heel erg dat het mooi wordt, dat het allemaal de moeite waard is, maar ja wie niet.

En ik hoop dat mijn dochter van 3 niet alle buren gaat vertellen dat mama aan haar borsten is geopereerd. Ze zal het toch zien en dan laat ze zich ook niet met een kluitje in het riet sturen. De jongste is anderhalf, die kan ik wel hebben ;-).

Ik heb heel eerlik gezegd wel heel veel zin in de dagen daarna lekker rustig aan doen, haha! Maandag en dinsdag vrij genomen, hopelijk is dat genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haaai, daar ben ik dan weer, met de nieuwe boobs! Mooi geworden, wauwie!! Ik ben er nu al heel blij mee, al is het natuurlijk nog opgezwollen en bloederig met de hechtingen. Ik zal zo een voor en een na foto plaatsen.

gisteren is alles goed gegaan, Boerhaave is een prettige kliniek (al kan ik het nergens mee vergelijken, ze deden alles zoals prettig was). ter plekke sprak ik een hoop dames die ieder hun eigen verhaal hadden, leuk om te horen. Narcose was voor mij een firsttimer, eigenlijk gewoon geslapen. Daarna wat stoney, maar al heel snel weer prima.

ik heb vooral grote zwellingen oder mn oksels, die zakken daar natuurlijk naartioe door het liggen. verder verrassend weinig pijn, alleen een beurse borstkas. En de zwellingen zeggen splf-splf als je erop drukt :-)

De boobs hebben duidelijk de signatuur van Vd Weij, alles is toch een beetje familie van elkaar. Dat is overigens een goede zaak, want daarvoor heb ik 'm ook op uitgezocht.

Nu thuis op de bank. ik voel me best goed. Net naar de Hema gewandeld met mn dochter van drie op de fiets en dat was toch wel een beetje een stretch. Best moeilijk om niet meteen teveel te doen. Nu weer chill op de bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, voor de spier, 250 cc natrelle medium high profile. Twee amdere artsen ( Nio en v Selms) hadden achter de spier geadviseerd. Vd Weij heeft eerst de dikte van het borstweefsel opgemeten en adviseerde toen voor de spier, wat mij ook de meest logische volgorde leek.

Ik moet nog wel echt uitdeuken hoor, alles staat strak van de zwelling. Hopelijk slinkt het snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx!

Ik vind rustig aan down best moeilijk. Zeker die kids trekken nogal een wissel. (1,5 en 3 jaar). Mijn man is in principe bereid om alles op te vangen, maar wil ondertussen ook werken achter de computer. Heb ik toch de neiging aandacht te geven aan de kleintjes. Nu ff in bed gekropen, buiten het bereik van 'mama'-klauwende handjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi

Je hebt voor de spier he? Zolang je dan geen zwaar huishoudelijk werk gaat doen, zoals stofzuigen, dweilen, strijken enz, en je ellebogen niet hoger dan je schouders heft, is er niks aan de hand ;)

Doe alleen het noodzakelijke. Je kunt dus best met je kindjes spelen, zolang je ook maar tussendoor je rust neemt :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kann dat niet zoveel kwaad. De verpleegkkunndige in de Boerhaave zei dat ze dat altijd zegge omdat mensen vaak zware dingenn boven hun hoofd tillen, maar zolang je dat niet doet en in ieder geval zorgt dat er geen spannning op komt, kan het niet zoveel kwaad.

Tja, stilzitten is niet mijnn strong suit, ben ik bang. Ik heb vandaag een vriendin geholpen met dozen uitpakken, ze is net gisteren verhuisd. Rustig aan, natuurljk. Gee zware dingen. De zwelling begint gelukkig al af te nemen. Ik kan bijna niet wachten om het resultaat na slinkenn te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kann dat niet zoveel kwaad. De verpleegkkunndige in de Boerhaave zei dat ze dat altijd zegge omdat mensen vaak zware dingenn boven hun hoofd tillen, maar zolang je dat niet doet en in ieder geval zorgt dat er geen spannning op komt, kan het niet zoveel kwaad.

Dit is idd zo.. Het enige nadeel is, dat als je het wél gewoon doet, al is het voorzichtig, dat je sneller onvoorzichtiger wordt, dan dat je de regel van het niet hoger dan je schouders erin houdt ;)

Je verlegt je grenzen sneller zo..

Dus probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar in uitzonderlijke gevallen, voorzichtig, kan het geen kwaad. Maar het vergt dus wel ff wat discipline hihi

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat mijn 'n' nogal blijft hangen. Toch niet helemaal ideaal zo'n bluetooth ipad-toetsenbordje.

Goede waarchuwing BB, ik was idd al vrolijk boven mn hoofd bezig, zonder veel gewicht weliswaar, maar toch. Erg ver kwam ik overigens nog niet hoor. ik zal er wat beter op letten.

Overigens heb ik vlak na het opstaan, of als ik gewoon een tijdje gelegen heb echt 'n superbranderige gevoel bij mn hechtingen, dat is normaal, toch? Is wel altijd na een paar minuten weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij standverandering na langer dezelfde houding te hebben gehad, kun je vanalles voelen.. Ik heb een hele tijd (iets van 8 weken of zo, weet ik niet meer precies) als ik opstond, dat ik eerst ff op de bedrand moest blijven zitten.. Had dan steeds het gevoel dat de prothesen terug op hun plekje moesten zakken.. Heel raar gevoel... En dan kwam er ook wat druk op de littekens idd..

Wordt uiteindelijk allemaal minder.. maar vergt wel wat geduld hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn mijn pleisters eraf gagaan. Waauw, wat is dat mooi geworden! Tegen mijn verwachting in zijn de hechtingen al helemaal dicht.

Ik moet zeggen dat ik absoluut niet het gevoel had dat ik ff afgeraffeld werd door vd Weij. Misschien omdat ik niet zoveel zorgen heb dat het anders aanvoelt.

Nu goed smeren met creme. Ik zal straks nog ff een fotootje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben 21e bij vd wij geweest. Tot nu toe erg tevreden. Houd nog veel vocht vast (buik en borstkas en bij borsten natuurlijk) en dat knispert lekker. Ik heb ook 2 kids en gisteren en vandaag naar school gebracht en vanalles in huis gedaan. Gaat best aardig (idd oppassen niet te snel te veel!). Foto is van dag 2 po. Ik kom van n lege 75 d en nu 395 cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.