Ga naar inhoud

Hoe doen jullie het? Gewone dingen na een borstvergroting..


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Ik ben nu 11 dagen po en alles lijkt goed te gaan. Ik heb nauwelijks pijn en slik ook geen pijnstillers meer.

Doordat ik niet zo veel pijn heb, merk ik dat ik snel geneigd ben de dagelijkse werkjes weer op te pakken. Uiteraard let ik erop dat ik geen zware dingen doe zoals stofzuigen of zwaar tillen.

Maar tot welk gewicht mag ik nu wel tillen? En hoe wassen jullie je haren? Normaal föhn ik het altijd droog, maar kan ik dit nu wel doen? De eerste week heb ik het laten wassen en föhnen door een vriendin en door de kapper.

Mag ik in huis wel een beetje schoonmaken?

En hoe kleden jullie je aan? Vooral het uittrekken van shirts over het hoofd, mag dat al wel?

Ik heb de protheses Dual plane geplaatst gekregen.

Ben erg benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben of zouden doen!

Thanks!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi en gefeliciteerd met je boobies!

Ik deed voornamelijk veel met mijn hoofd helemaal voorover gebogen. Zo hoeven je armen niet zo hoog te komen. Dus helemaal voorover gebogen boven de badkuip haren wassen en ook zo staan om een tshirt aan of uit te trekken.

Maar ik probeerde zoveel mogelijk tshirts met knoopjes te dragen of hemdjes die ik over mijn benen omhoog trok. Maak het jezelf gewoon zo makkelijk mogelijk!

Ik geloof dat je tot 5 kg mag tillen maar dit weet ik niet zeker.

Beetje schoonmaken, rommelen en koken deed ik ook gewoon hoor. Als het maar geen zware en repeterende bewegingen zijn dus bijvoorbeeld lang boenen en stofzuigen en dweilen en zo.

Succes nog met je herstel verder! xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd zo lang je maar niet met je elleboog boven je schouder komt en je armen boven je hoofd strekken. Ik trek idd helmpjes van onder naar boven aan hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de goede ideeën en tips . Die kleine taakjes zijn al wel echt vermoeiend zeg, Pff.. Is dat voor jullie ook herkenbaar?

En ik weet dat in de zon of onder de zonnebank verboden is de eerste 6 weken, maar stel ik trek 2 sportbh' s over elkaar aan en dek de littekens goed af, mag het dan wel een kwartiertje bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je de eerste 6weken niet je armen omhoog doen = je elleboog boven je schouder uit, ivm het goed vormen van een kapsel om de protheses.

En geen herhalende bewegingen zoals schoonmaken, stofzuigen etc, daardoor vormt het kapsel ook niet mooi om de prothese en ontwikkel je te veel kapsel wat tot complicaties leidt.

Onder de zonnebank mag wel als je je borsten heeeel goed afscherm, vergeet niet, het licht komt ook door je kleding heen.

Dus iig twee lagen dikke stof het liefst wit, bijvoorbeeld twee sportbhs over elkaar.

Het eerste jaar mogen de littekens namelijk helemaal niet in de zon komen.

Het is nu eventjes afzien maar het is voor een goed doel

Namelijk daarna begint het echte genieten voor jaren lang ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.