Ga naar inhoud

Hoelang wachten om je zoontje op te pakken?


Gimmake

Aanbevolen berichten

Aan de mama's na BV met kindjes:

Hoelang hebben jullie gewacht om jullie kleintjes op te pakken? Ik zit nu aan dag 7po, heb 330cc XP gekregen achter de spier en ze zeiden 2weken proberen niet te heffen. Maar het begint echt lang te duren... Qua opvang geen probleem, maar ik tel af tot ik mijn ventje weer kan oppakken!! Hij is 15maandjes oud en weegt ongeveer 10kg.

Ik begin stilletjes aan wel al meer te doen, al merk ik dat het soms wat te zwaar is om een tas ofzo op te pakken. Hoe voorzichtig waren jullie, want de hele dag stil zitten kan ik niet... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voorlopig echt nog niet te zwaar tillen hoor! Dit kan ervoor zorgen dat je teveel kapselcontractie krijgt. Voor de rest geeft je lichaam het vanzelf aan als je teveel doet, luister dus goed naar jezelf en alles wat pijn doet niet doen!

Het is even lastig, ik vind het zelf ook strontvervelend, maar over een paar weken ben je er vanaf en kan je genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb der 6 weken mee gewacht...

eten deed ik maar gewoon op de bank en gelukkig sliep ze al in een 'groot bed' (2 jaar) denk dat voor jou wel een probleem is zal vast nog wel in een ledikant slapen?

Ik zou toch echt tot 6 weken ermee wachten zeker omdat ze bij jou achter de spier zijn geplaatst.. 10 kilo is echt veels te zwaar..

voor de rest ben ik ook erg voorzichtig geweest.. stoffen deed ik wel al een beetje na 4 dagen maar dan echt me bovenarmen tegen me lijf aanhouden en alleen maar op buikhoogte zeg maar... had ik toch het idee dat ik nog wat gedaan had :44: met 4 weken begon ik steeds meer te doen zoals was ophangen en opvouwen en dat soort dingen... stofzuigen en dweilen 6 weken niet en dat vond ik echt een ramp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ervoor dat ik echt geen 6weken het kan volhouden, ik ben nu 2maanden thuis (grote vakantie) en kan hem wel naar de opvang brengen maar mijn vriend gaat ook nog eens werken. De eerste twee weken (nu dus) is hij bij mijn ouders of bij zijn mama, maar ik wil echt na deze week hem terug bij mij en dat ik zelf voor hem kan zorgen. Dus in het weekend wanneer ik er alleen voor sta, ga ik hem moeten oppakken en is 6 weken zo lang :(

Mijn zoontje slaapt idd nog in zo'n spijlenbedje en stapt zelf nog niet.

Ik ga eens bellen naar de pc en eens vragen hoelang ik het zeker moet uithouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zo lang je het voor jezelf zo veel mogelijk probeert te beperken het het beste is.

Als hij gaat slapen kan je dan niet met hem mee een dutje doen?

Zodat hij bij jou in bed kan ipv het in en uit zn ledikant te tillen?

Of misschien een heupdrager aanschaffen?

Ik heb zelf echt zo lang mogelijk gewacht met 5 weken ben ik weer af en toe gaan oppakken om het op te bouwen.

Ik snap dat het moeilijk is!

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ga het proberen te beperken bijvoorbeeld als mijn vriend thuis is dat hij ons ventje in bed legt enzovoort. En hem niet in de eetstoel zetten maar gewoon op mijn schoot om eten te geven, want dan moet ik hem echt hoog opheffen.

Maar hem bij mij doen slapen wil hij absoluut niet :( hij is da echt nie gewoon dus zal ook niet lukken...

Een heupdrager, daar was ik dus ook al aan het denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben alleenstaande mama en sinds do mijn bv. ik moet zeggen dat ik ms al wat teveel doe maar na 1week mag ik zelf al terug beginnen werken. ik werk in de verzorging en dit is dus wel redelijk zwaar werk. nu draag iK mijn Kindjes ook al terug, de kleinste moet nog op de verzorgingstafel gelegd worden en in bed gestopt worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poepschuift hahaha geweldige taal!

Kan ie ervoor poepschuiven en hop hand van mama onder de poepert en wip je m zo in bedje;)

Maar het lijkt me ook heel moeilijk hoor, vooral als je kind bv. Valt oid. Eerste reactie is toch vaak oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hem wel oppakken maar dan wel heel bewust door te hurken en voorzichtig op je knie zetten.

Zo deed mijn dochter het met mijn kleinzoon van 18 maanden nadat zij 2 weken po was.

Maar zeker niet te zwaar en boven je macht tillen.

Succes met je kleine man

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was 's middags vaak alleen wanneer hij een middagdutje ging doen en wat ik dan deed is hem op de bank laten staan en op mijn rug pakken. Dan liep ik naar boven en kon ik hem zo in bedje laten glijden.

Je tilt nog wel een beetje maar een heel stuk minder als je hem zo oppakt en mijn zoontje vond het ook nog grappig. (2,5jaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hè? Mijn pc zei dat ik hem met 2 weken po voorzichtig mag tillen en niet te lang en te vaak.

Nou had ik gister en vandaag een noodgeval dat ik hem moest optillen en troosten. Nou heb ik er niks van gemerkt eerlijk gezegd en ben morgen 2 weken po. Verder laat ik manlief hem in en uit bed helpen.

Ik moet morgen bij m'n pc zijn om de hechtingen eruit te halen. Werd tijd, want ze jeuken aardig, hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb ook een kleine van 15mnd.

Heb echt hulp gehad want vind t zonde als er iets gebeurd of dat er complicaties optreden.

Maar t is wel moeilijk..kan niet ff lekker knuffelen

Maar dat deed ik na die zes weken, heb alle gemiste knuffels ingehaald;)

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.