Ga naar inhoud

10d PO - wat is 'te veel' doen/heffen?


Aanbevolen berichten

Hoi lieve dames,

Ik heb een vraagje,wanneer is te veel écht te veel om te doen en is het slecht voor het herstel om veel te heffen en de hele tijd bezig te zijn in huis?

Ik ben vandaag tien dagen na mijn borstvergroting en lift, en heb me tot gisteren relatief kalm gehouden. In het begin kon ik natuurlijk niet anders door de pijn, maar eens acht dagen na de operatie werd dat veel beter.

Maar... sinds vandaag ben ik voor de komende twee weken de hele dag alleen thuis met mijn dochters van 4 en 2.

Nu wéét ik wel dat ik niet veel mag doen, en ik ga heus nog niet dweilen ofzo. Maar het dagdagelijkse huishouden en de zorg voor mijn kindjes... s'ochtends is mijn man er nog om de jongste uit bed te heffen en gelukkig is mijn broer vandaag komen helpen om m'n 2jarige in bed te steken en wat bij te springen waar nodig.

Maar ik zal het maar toegeven, ik ben daar niet goed in, vragen aan anderen om te doen wat ik liever zelf wil doen. Ik kan echt niet goed omgaan met die afhankelijkheid en probeer dus ook echt zoveel mogelijk zelf te doen. (Controlefreak...) :-/

Maar een doos hoog uit de kast pakken, een volle kookpot uitgieten, boodschappen uit een diepe winkelkar pakken, mijn dochter van tien kilo af haar stoel helpen, het doet niet echt pijn, maar het trekt wel wat tegen op de littekens. De implantaten zitten ook dualplane, dus dat geeft wel wat spierpijn... En nu ze in bed zitten merk ik wel dat mijn borsten en de spieren de rust nodig hebben.

Maar wanneer doe ik nu echt te veel en is het slecht voor mijn littekens en bijvoorbeeld het dalen van mijn implantaten?

Dankje alvast voor jullie meningen!

Xxx Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat vooral om het herstel van je kapsel... Hoe meer je tilt, armen re hoog heft enz hoe meer kans op kapselcontractie in de toekomst... Dan moet je opnieuw geopereerd worden...

Beter is het om maar 1 keer te herstellen ;)

Liever niet meer tillen dan ongeveer vier kilo. Niet stofzuigen, dweilen , ramen lappen en andere repeterende bewegingen die kracht vragen. En heel belangrijk: je ellebogen niet hoger dan je schouders heffen... Allemaal dingen die zonder dat je het merkt je kapsel kunnen beschadigen...

Normaal gesproken zou elke PC je dit moeten vertellen... Maar dat wordt helaas nogal eens ' vergeten'... Terwijl we toch allemaal het beste willen voor ons lichaam :)

Wat ik hier schrijf, zijn de algemene adviezen bij dual plane. Er zijn natuurlijk pc's die hiervan afwijken..... Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw PC zegt...

Probeer toch hulp te vragen. Het zou zo zonde zijn als je het nu verknalt, toch?

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel het ook wel als ik een dag iets "meer" doe, maar zakken dragen of mijn zoontje opheffen daar probeer ik echt mee op te passen en heb ik nog niet gedaan.

Maar is het bijvoorbeeld erg als je wel wat met je armen doet, zoals een stoel verzetten, iets nemen van op de grond, enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel het ook wel als ik een dag iets "meer" doe, maar zakken dragen of mijn zoontje opheffen daar probeer ik echt mee op te passen en heb ik nog niet gedaan.

Maar is het bijvoorbeeld erg als je wel wat met je armen doet, zoals een stoel verzetten, iets nemen van op de grond, enzo?

Neer hoor, dat is geen probleem :)

Je kunt verder in principe alles doen, behalve de dingen die ik hierboven al noemde.

Ik bedoel het ook niet verkeerd, ben misschien wat kort door de bocht soms.. Maar ik denk altijd maar zo: we kiezen zelf voor deze operatie en moeten dus ook alle consequenties voor eigen rekening nemen.

Ben daar misschien wat nuchter in, maarja.. de adviezen zijn er niet voor niks :)

Klinkt alweer heel hard, niet zo bedoeld :) Maar intonatie is lastig op schrift :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met BB eens, denk dat als je alles gaat doen wat je net noemde je herstel wel 'verpest'. Je krijgt inderdaad niet voor niets leefregels mee, en als je nu te veel doet heb je daar misschien later last van.

Ik vind het afhankelijk zijn ook heel vervelend maar ik wil straks wel blij zijn met het resultaat en niet na alle pijn en moeite enzo spijt hebben door verkeerd herstel.

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.