Ga naar inhoud

na 28 jaar borstprothese explantatie en een lift


Aanbevolen berichten

hallo dames, hier mijn verhaal,

28 jaar terug heb ik na heel veel wikken en wegen een borstvergroting laten doen, de protheses werden onder de spier geplaatst. Ik had inmiddels 3 kinderen gehad en had de bekende theezakjes overgehouden. ik ben toen in het MCA door dr. Stevens geopereerd. het was toen nog niet zo gewoon om dit te laten doen, ik moest naar het verzekeringskantoor toe om mijn borsten te laten zien zodat zij konden beoordelen of het wel noodzakelijk was ( heel naar). maar omdat het echte theezakjes waren kreeg ik het vergoed.

ik was heel tevreden met het resultaat, en kreeg nog een kind die ik ook nog borstvoeding kon geven 12 maanden lang.

ik de loop van de jaren wel allerlei vage klachten gehad, een zeldzame tumor kwaadaardig aan mijn eierstok, of die verband houd weet ik niet. maar toch!

voor controle naar dr. Stevens in het MCA gegaan, maar daar weer er een beetje lacherig over gedaan, mijn man en ik had het gevoel totaal niet serieus genomen te worden. 10 jaar niets meer mee gedaan tot

vorig jaar zomer begon ik last te krijgen van een knobbeltje in mijn oksel, echo gemaak niks bijzonders te zien, mijn prothese begon te schuiven naar boven en kreeg als maar meer last. het was ook duidelijk te zien dat de prothese rechts te hoog zat. ik naar de huisarts. deze stuurde mij gelijk door. ze vroeg of naar de arts wilde die ze geplaatst heeft, nee dus.

ik heb gekozen om mij in het AMC te laten opereren door dr. Lapid. een vriendin van mij heeft daar borstverkleining laten doen en dat zag er keurig uit.

dr. Lapid nam mijn klachten serieus, en verzekering vergoeden het.

18 juni 2014 werd ik opgenomen en de daar erna geopereerd.ik was bloed nerveus om eerdere negatieve ervaringen met operatie, maar hier in het AMC werd daar heel goed op gereageerd en ingegaan ik kreeg de dag van de operatie een halve dormicum en sliep bijna toen ik op de ok aankwam. de operatie duurde 3 uur, toen ik bijkwam had ik erg veel pijn en kreeg een morfine pompje om die pijn te onderdrukken. uiteindelijk op zaal kwam de arts naar me toe om te vertellen dat de operatie goed verlopen was maar het kapsel kom hij niet weg halen, deze was teveel vergroeid met mijn spier, de rechter prothese was leek en zag geel van de eiwitten. ik heb de protheses mee naar huis gekregen. uiteindelijk mocht ik zaterdag 21 juni naar huis, de rit naar huis was heftig elk bobbeltje in de weg voelde ik.

nu ben ik 4 weken verder alles heelt goed, nog wel pijn in mijn linker borst wat lijkt op een lichte ontsteking, alleen ik ben daar nog niet zeker van. even aankijken, koelen met coolpacks en PCM gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat er uiteindelijk geluisterd werd naar je.

En dat je vertrouwde op je eigen gevoel....goed!

Het ziet er al netjes uit, weet niet hoe het er voor was maar dit is heel natuurlijk!

Hopelijk hersteld alles goed en kan je weer zorgeloos genieten van je boobs ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom !

Gelukkig is na een lange periode alles goed gekomen .

Hopelijk gaat het nu ook goed met je gezondheid ( eierstok )

Je borsten zien er erg mooi uit , beterschap en nog even rustig aan !

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames,

fijn om te lezen dat jullie mijn boobs al mooi vinden, ik was vooraf erg bang dat ik het zelf niet mooi zou vinden, het was voor mij ook niet de keus om ze te liften, maar nu is het een prettige bijkomstigheid. de protheses moesten eruit en ik wilde absoluut geen nieuwe meer, ik zei tegen de dokter dan maar plat!

dank je TattooMama, ik vind ze ook mooi worden!

het voel nu ook weer beter, gisteren contact gehad met het AMC en huisarts, nu aan een kuurtje,

de periode voor mijn operatie had ik een bobbel tussen mijn tepel en schouder, dat was de prothese die verschoven was, en omdat ik toen cup E/F had was het een raar gezicht.

hoi caro66,

het "buik verhaal" speelt nog, aan komende maandag krijg ik daar weer bloeduitslagen ze zoeken bij mij of mijn inhibine a en b verhoogt, dat zijn mijn markers, even afwachten dus. of het allemaal met elkaar te maken heeft weet ik ook nog niet. ik heb nauw contact met mijn gynaecoloog hier over.

hoi Lodieke,

de knobbeltjes zijn op dit moment niet meer voelbaar, ik heb de dokter er ook niet over gehoord eerlijk gezegd ook nog niet naar gevraagd, de informatie over de operatie en de protheses die ik heb gekregen van het MCA waren heel beknopt! het waren Mentor prothese. maar ja, het is ook al 28 jaar geleden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat is goed gedaan, kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat!

Zelf wacht ik op 'n nieuwe machtiging, was al goedgekeurd maar kies voor ander ziekenhuis.... en dan ben ik aan de beurt.

Veel succes met je verdere herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.