Zwaantje Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Hoi! Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik me ook aangemeld voor dit forum! Ik ben 21 jaar en na lange tijd twijfelen heb ik besloten toch een borstvergroting te nemen! Mijn borsten zijn eigenlijk nooit echt gaan groeien. Wel merkte ik al snel dat mijn borsten 'vreemd' waren. Gister, tijdens een consult gesprek bij Boerhaave Medisch Centrum, heb ik te horen gekregen wat er met mijn borsten aan de hand is: ze zijn tubulair. Na het gesprek heb ik plaatjes op internet opgezocht en ik herkende mijzelf er zo erg in. 'Fijn' dat het nu een naam heeft. De chirurg vertelde dat om deze reden een borstvergroting lastiger te doen is. De prothese zal ook via m'n tepel ingebracht moeten worden. Door mijn tubulaire borsten ben ik wel bang dat het eindresultaat minder mooi zal worden. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Morgen heb ik nog een consult afspraak bij het ACCZ, Huis ter Heide. Ik heb gelezen dat zij met monobloc hydrogel protheses werken en ben hier heel benieuwd naar. (Ervaringen?) Volgende week heb ik nog een consult afspraak bij Berman Clinics. Hierna wil ik eigenlijk gaan beslissen waar ik mijn borstvergroting wil laten doen. Ik vind het ontzettend spannend allemaal! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar ervaringen.
studente Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Wat spannend allemaal! Wat houdt Tobulaire borsten in en waarom is het lastig te doen en moet het via de tepel? Succes met je andere consults hopelijk vind je een fijne chirurg. Want bij wie heb je afspraken (gehad)? Je kan via de zoekbalk wel tobulair intypen om te vinden of er meer meiden dat hebben!
Zwaantje Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Bedankt voor je reactie!Tubulaire borsten zijn te klein en vooral aan de onderkant is te weinig borst aanwezig. Vaak gaat het om één bost. Ook de tepelhof is afwijkend en vaak te groot. De tepelhof is niet glad, maar ligt als een soort bolletje op je borst.Bij mij is het niet heel erg. Komt denk ik voornamelijk omdat ik echt heel kleine borsten heb en je het dus minder ziet. Wel is de linker erger dan de rechter. Ook is de linker kleiner. Vanwege dit verschil ben ik bang dat ze na de vergroting ook nog veel van elkaar zullen verschillen.In het Boerhaave medisch centrum heb ik een gesprek gehad met Dr. Korteweg. Aardige jonge vent, waar ik wel een goed gevoel bij had. Vanavond weet ik eigenlijk niet zo goed met wie ik een gesprek heb. Volgende week heb ik een gesprek met Dr. Corion in de Berman Clinic.Oh, die zoekfunctie is wel erg handig! Heb nog meer topics gevonden over tubulaire borsten, handig!Pff sinds ik besloten heb dat ik het echt ga doen kan ik nergens anders meer aan denken! Ben er de hele dag mee bezig haha
Sammie281285 Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Heel begrijpelijk dat je aan niets anders meer kan denken, heel herkenbaar voor mij!Ik heb zelf geen tubulaire borsten, maar een vriendin van mij had ook een zeer complexe borstvergroting nodig. Zij heeft dit laten doen bij dr. David Wijnberg in het CWZ Nijmegen. Die man heeft ontzettend veel tijd besteed om haar operatie zo goed mogelijk voor te bereiden. Haar resultaat is prachtig geworden, van het verschil is nauwelijks meer iets terug te zien.Wellicht kun je ook eens een gesprek inplannen met hem. Succes ermee : ) xx
Moeder Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Ik zou dr Bruno Demeyere ook zeker op je lijstje zetten! Zelf heb ik niet zo goede ervaring met accz. Ga je goed in verdiepen in alle chirurgen, kies iemand die ervaring heeft met turbulaire borsten, veel fotos bekijken. Maar kijk ook of iemand met garantie werkt.. klinkt heel plat..maar is wel heel prettig. En nergens meer aan denken is heel herkenbaar haha, ook ik ben wel borstenverslaafd. Slaat nergens op maar zit al zelfs bij bh's te neuzen terwijl ik mn wissel nog moet krijgen... obsessief? neeeeej
Zwaantje Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Bedankt voor de reacties! Nijmegen is helaas niet heel handig voor mij, maar het verhaal over je vriendin klinkt goed! Ik ga het zeker onthouden.Bruno Demeyere werk bij artemedis zie ik? Dat is dan wel weer een stuk handiger, aangezien die kliniek ook in Naarden-Vesting ligt. Daar ga ik zeker een afspraak maken!Mag ik vragen waarom je geen goede ervaring met het accz hebt?Haha, wat grappig. Ik ben ook al lingerie aan het uitzoeken voor na de vergroting, terwijl ik nog geen idee heb wanneer ik het zou willen laten doen.Bedankt voor de tips verder!
Zwaantje Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Gister naar het ACCZ geweest en ik had er eigenlijk een heel goed gevoel over. Maar vanochtend nog even wat ervaringen gelezen, ook over Dr van Onselen en wow, ik schrik daar toch heel erg van! Ik had echt het gevoel dat ik daar goed zou zitten, maar met zulke verhalen wil ik het risico echt niet lopen! Weer verder op zoek dus..Maandag een afspraak met m'n huisarts gemaakt voor een verwijzing naar het Sint Lucas Andres Ziekenhuis. Ik heb gelezen dat Dr. Nio daar werkt en daar heb ik wel veel goede dingen over gelezen. Iemand ervaring met het SLAZ of met Dr. Nio?
Mich90 Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Hi!Ik word maandag geholpen aan mijn tubulaire borsten. Bij Bergman Clinics in Heerenveen door prof. van der Lei. Waarschijnlijk gaat hij een techniek voor borstkleining toepassen, ook al gaat het om een vergroting. Verder krijg ik een tepelhofverkleining en verplaatsing.
Zwaantje Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Hoi Mich90!Bedankt voor je reactie! Klinkt als een vrij ingewikkelde ingreep. Welke cup heb je nu en waar ga je naartoe? En zit er bij jou veel verschil tussen beide borsten?Spannend hoor! Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Mich90 Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Hi Zwaantje,Ik heb een cup B nu, heb vrij hangende tubulaire borsten.Qua grootte verschillen ze niet veel, alleen de hoogte van mn te grote tepelhoffen is verschillend.Ik krijg 365 of 385cc, dat wordt tijdens de operatie bepaald.Ik zal dan op een 80C/D komen. T wordt een hele reconstructie maandag, en het zal er naderhand als een slagveld uitzien. Maar hopelijk trekt dat snel weg..Gelukkig gaan mn zusje en ik gezellig samen. Zij heeft dezelfde afwijking
Mich90 Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Ik heb meer zoiets nu.. Deze mevrouw heeft ook een verticaal litteken. Dus het zal zoiets worden.
Ank Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Hoi Zwaantje.Ik heb ook mijn BV laten uitvoeren door Dr.Nio echt een Vakman.Mijn dochter is ook door hem geopereerd met een heel mooi resultaat.
Zwaantje Posted July 21, 2014 Author Posted July 21, 2014 Jeetje, spannend Mich90! Fijn dat je het samen met je zusje laat doen! Sterkte vandaag en de komende dagen! Hoop dat het wordt zoals je in gedachten hebt.Fijn om te lezen, Ank! Ik heb volgende week maandag een consult afspraak bij Dr. Nio. Goed om te horen dat jij en je dochter zo tevreden zijn. Dat stelt mij weer gerust haha.
luna88 Posted July 25, 2014 Posted July 25, 2014 Hoi Zwaantje,zelf geopereerd door Kruppa (goede chirurg!) bij accz (slechte kliniek helaas) en heb zelf hydrogel.Hydrogel is beste keus ooit, zo blij met het resultaat, hoe echt ze voelen en het veilige gevoel dat het mij geeft.Nio hoor ik ook goede verhalen over! Hoop dat je een mooie vergroting kan krijgen!Als je mijn resultaat wilt zien, mag je me toevoegen. Succes!x
Poison Ivy Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Hoi Zwaantje, Ik ben blij jou topic gelezen te hebben want nu weet ik eindelijk dat mijn probleem echt een naam heeft! Ik heb het destijds met mijn huisarts besproken en hij heeft me naar een plastisch chirurg verwezen maar er heeft nog nooit iemand gezegd dat ik dus tubulaire borsten heb. Elf jaar geleden ben ik te nerveus en bang geworden en heb ik dus de operatie afgelast. Nu moet ik nog exact twee weken wachten en dan heb ik een correctie! De ene kant wordt netjes opgevuld met een implantaat en de andere kant wordt gelift om het resultaat zo mooi mogelijk te maken. Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan met deze term en ik heb vooral het verschil in grootte. In elk geval succes met je ingreep!
Zwaantje Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 @ Luna88Fijn om te horen dat je zo tevreden bent met het eindresultaat! Ondanks dat je het accz geen goede kliniek vindt.. Ben wel benieuwd naar je resultaat, dus ik heb je toegevoegd als vriend!@ Poison IvyFijn he, als het eindelijk een naam krijgt! Dat gevoel had ik ook.. Wat goed dat je uiteindelijk toch besloten hebt er iets aan te doen! Schiet ook al op zeg. Hoe zit het met de zenuwen? Ik hoop dat alles goed verloopt en dat je een mooi eindresultaat krijgt!
Zwaantje Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Hoi Zwaantje,zelf geopereerd door Kruppa (goede chirurg!) bij accz (slechte kliniek helaas) en heb zelf hydrogel.Hydrogel is beste keus ooit, zo blij met het resultaat, hoe echt ze voelen en het veilige gevoel dat het mij geeft.Nio hoor ik ook goede verhalen over! Hoop dat je een mooie vergroting kan krijgen!Als je mijn resultaat wilt zien, mag je me toevoegen. Succes!xIk bedenk me nu pas dat ze in het SLAZ ook met hydrogel werken, maar ben daar helemaal vergeten naar te vragen! Vind dat toch zeker wel iets om over na te denken, helemaal na jouw reactie!Meer mensen ervaring met hydrogel?
luna88 Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Zou idd gewoon is naar vragen en kijken wat jij het prettigste vind en wat er mogelijk is.Heb je vriendschapverzoek geaccepteerd!succes!
Mich90 Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Hi Zwaantje, Ik heb foto's toegevoegd van mijn (ex) tubulaire boobjes! Zo fijn om nu "normale" borsten te hebben..
Zwaantje Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 @luna88Bedankt voor je accept! Wauw, wat een mooie borsten heb je! Super mooie vorm en ze ogen heel natuurlijk. Top!@Mich90Ik vind je borsten ontzettend mooi geworden! Echt super. Ben je er blij mee? En hoe is de operatie verlopen?
Mich90 Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Dankje Zwaantje!Ja moest heel even een paar dagen wennen, maar ben er nu echt super blij mee! Ik had ook verwacht dat ik slechts een verbetering zou krijgen, maar dat het nooit "perfect" zou worden.Echter denk ik nu, dat als de littekens mooi wegtrekken ik daar toch wel in de buurt ga komen!Operatie is goed gegaan, duurde 2 uurtjes geloof ik.Terugweg naar huis ging prima en het herstel valt me echt mee!Jij nog lekker aan het rondkijken? Al meer een idee wat je wil?
Zwaantje Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 Wat een ontzettend fijn gevoel lijkt me dat! Ik heb zojuist ook even je verslag gelezen, klinkt allemaal super! En wat een verschil met eerst zeg, kan je echt ontzettend trots op zijn!Ik heb afgelopen maandag een gesprek bij dr. Nio in het SLAZ gehad en dat ging ontzettend goed. Naar aanleiding van dat gesprek en alle verhalen die ik over hem lees, weet ik bijna zeker dat ik door hem geopereerd wil worden. Ik heb aanstaande zondag nog een gesprek met Dr. van der Weij in het Boerhaave Medisch Centrum. Dat wacht ik nog even af en daarna maak ik m'n beslissing.Wil sowieso pas eind januari volgend jaar de borstvergroting laten doen. Eerder lukt niet, ivm werk enzo. Aan de ene kant fijn dat het nog zo lang duurt, kan ik me goed voorbereiden. Aan de andere kant wil m'n borsten nu ook zo snel mogelijk, haha.
Mich90 Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Ja super fijn is het! Het begint dus wat meer vorm te krijgen, super! Ik denk dat het in de winter ook wel prettig is om te laten doen. Met dit weer heb ik alleen maar het gevoel dat het loopt te broeden in mn sportbehaatje! Hoop dat je snel je keuze kunt maken en een datum kan vaststellen! Heerlijk om naar toe te leven, heb ik ook 20 weken gedaan en de tijd vloog!!
Poison Ivy Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 @ Poison IvyFijn he, als het eindelijk een naam krijgt! Dat gevoel had ik ook.. Wat goed dat je uiteindelijk toch besloten hebt er iets aan te doen! Schiet ook al op zeg. Hoe zit het met de zenuwen? Ik hoop dat alles goed verloopt en dat je een mooi eindresultaat krijgt!Het gaat nu inderdaad plots snel! Ik heb een tijdje vrij op het werk omdat ik het daar niet meteen wilde vertellen. Mijn rechtstreekse collega weet natuurlijk wel wat er aan de hand is. In principe zou ik maar twee weken thuis geweest zijn dus hoop ik op een vlot herstel. Voor de pijn ben ik zeker niet bang maar wel voor die zaken die je een tijdje zelf niet kan laten doen.De dag voor de ingreep - volgende week zondag dus al! - ga ik nog lekker op stap met een goede vriendin om mij nog even wat af te leiden.Het is in elk geval spannend maar ik hoop dat ik enorm blij zal zijn dat die rotvulling eindelijk uit mijn bh kan!Liefs, Ivy
Guest natje83 Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 hoi, ik had ook tubulaire borsten, ik heb gewoon een borstvergroting gehad via de borstplooi
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.