Ga naar inhoud

Tillen na BV en welke smoes op het werk gebruiken?


Aanbevolen berichten

hallo dames,

ik heb al wat gezocht in de zoekbalk hierover maar niet echt gevonden wat ik zoek dus start ik maar een topic,

ik weet dat je na je bv het liefste 6 weken niet mag (zwaar) tillen, nu zit ik met het volgende..
kan iemand mij vertellen hoe dat dan zit met het tillen.. wat mag je dan wel tillen en wat het liefste niet?

op mijn werk weet ook niemand van mijn BV en dat wil ik zo houden.. Maar nu komt het volgende, Ik doe 2 a 3 keer per week boodschappen voor mijn werk

voor de lunch, dit is altijd al zo geweest. Na mijn BV kan ik de boodschappen even een paar weken niet doen, zo'n 4 weken.

Wat is een goede smoes om te zeggen dat ik even geen boodschappen kan doen??
het is natuurlijk vreemd als ik zonder 'goede' reden geen boodschappen kan doen voor een aantal weken..
ik wil echt niet dat ze het weten en ben erg benieuwd of iemand mij tips kan geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tillen mag tot 5 kilo 2.5 per kant.

goede smoes is dat je last van je armen hebt (overbelast) nu adviseren ze bij de fisio om niet te tillen anders maak je het alleen maar erger!

Succes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames,

ik heb al wat gezocht in de zoekbalk hierover maar niet echt gevonden wat ik zoek dus start ik maar een topic,

ik weet dat je na je bv het liefste 6 weken niet mag (zwaar) tillen, nu zit ik met het volgende..

kan iemand mij vertellen hoe dat dan zit met het tillen.. wat mag je dan wel tillen en wat het liefste niet?

op mijn werk weet ook niemand van mijn BV en dat wil ik zo houden.. Maar nu komt het volgende, Ik doe 2 a 3 keer per week boodschappen voor mijn werk

voor de lunch, dit is altijd al zo geweest. Na mijn BV kan ik de boodschappen even een paar weken niet doen, zo'n 4 weken.

Wat is een goede smoes om te zeggen dat ik even geen boodschappen kan doen??

het is natuurlijk vreemd als ik zonder 'goede' reden geen boodschappen kan doen voor een aantal weken.

ik wil echt niet dat ze het weten en ben erg benieuwd of iemand mij tips kan geven :)

Ik ga binnenkort weer aan t werk en heb daar ook niks gezegd over de bv en ga dat ook niet doen. Ik hoef in principe niet te tillen op m'n werk maar zit bijvoorbeeld wel met ordners wat hoger uit n kast pakken. Ik ga dus maar zeggen dat ik n spiertje verrekt heb in m'n borststreek. Dat heb ik enige maanden ook echt gehad en heb daar toch wel n paar weken last van gehad. Succes ermee..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik denk dat je het zelf gewoon een beetje moet gaan beleven..

ik ben vrijdag geopereerd en heb bijna geen last..

ik slaap al half op mn zij, en til mn hondje de bank op zonder ook maar iets van pijn te voelen..

natuurlijk moet je niet te gek gaan doen..maar ik geloof zelf niet zo in die voorschriften omdat iedereen anders geneest en zich anders voelt.. luister gewoon goed naar je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet gewoon zeggen dat je een operatie gaat doen, maar niet wil vertellen waarvoor?

Heb ik uiteindelijk ook gedaan.. moest toch wat zeggen omdat ik 6 weken niet kon werken..

en inderdaad ik was niet verplicht om te zeggen waarvoor en ze hebben der ook helemaal niet moeilijk over gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh nou Amber het is helaas echt geen goed idee om de voorschriften naast je neer te leggen onder het mom van 'ik voel me goed' of ik 'luister naar mijn lichaam'.

Vooral de voorschriften met betrekking tot (zwaar) tillen, stofzuigen en het niet boven je schouders komen met de ellebogen hebben oa te maken met het niet verstoren van het proces van kapselvorming.

Als je deze dingen te vaak toch doet in de eerste zes weken kunnen er kleine scheurtjes in je kapsel ontstaan wat overmatige kapselvorming tot gevolg kan hebben. Deze scheurtjes voel je niet en ook het eventuele aanmaken van het overmatige kapsel voel je niet. Je voelt het pas als het eigenlijk al veel te laat is (hard worden en of vervormen van de borst). Dus je kan je helemaal super voelen en snel weer op de been zijn of geen pijn voelen tijdens het reiken en tillen en dat is natuurlijk super fijn maar deze voorschriften zijn er echt niet voor niets!

Lotjekapotje, is het misschien een idee om tijdelijk zo'n boodschappenkarretje te gebruiken als je meer als 5 kg boodschappen per keer moet doen? Ik weet het is zo niet hip erg oma achtig en je zal dan ook vast vragen krijgen maar dan kan je je er misschien gewoon van afmaken dat je last van je schouders hebt oid en dat dit dan even tijdelijk wat makkelijker is voor je.

succes! x saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

bedankt voor de reacties tot dusver!! vertellen dat ik een operatie ga doen is geen optie.. een van mijn bazen is nogal nieuwsgierig
en ze zullen dan overal op gaan letten en er alsnog achter komen. Ik wil het juist niet benadrukken door te zeggen dat ik een operatie ga krijgen.


@ saartje zo'n boodschappen karretje heb ik ook aan zitten denken ja hahaha!!

@ Nicole thanks, 2.5 kilo is wel te doen, als ik telkens kleine boodschappen haal.


@ caro en Nicole, dat zou ook zeker kunnen want als ik zo vakantie heb doet ook iemand anders het.. maar t gaat mij dr om
dat ik een reden zal moeten vertellen waarom ik het niet kan/wil doen... ik heb vanaf dag 1 dat ik hier werk de boodschappen gedaan,
m'n baas zal gaan vragen waarom ik ineens geen boodschappen meer wil/kan doen..

Maar wat Lieseltje zegt, spiertje verrekt in m'n borst kan ik ook zeggen, door het sporten bijvoorbeeld.
Van de fysio mag ik geen zware dingen tillen dus zal iemand mee moeten of tijdelijk iemand anders het moeten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lieseltje verder werk ik ook gewoon op kantoor dus dat is verder geen probleem.. alle ordners die ik nodig heb staan allemaal op ooghoogte gelukkig :)

was je voor dat spiertje onder behandeling bij de fysio? vind het wel een goeie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou gewoon zeggen dat je last hebt en dat het ff niet mag van de fisio.. zo moeilijk is dat niet, dan moet iemand anders t maar ff doen..

mij helpen ze ook op t werk en wat ik niet kan vraag ik iemand anders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicole nee je hebt ook gelijk hoor.. misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen hahah! :P

Misschien zoek ik naar die ene gouden tip die iedereen gelijk gelooft :P maar misschien moet ik het vooral niet zo moeilijk maken, hoe moeilijker,
hoe slechter ik het kan voorhouden zeg maar!

ik ben alleen een persoon die niet snel om hulp zal vragen dus het gaat sowieso een hele uitdaging worden de komende weken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt goed meid!

maak t jezelf niet te moeilijk en bedenk wat simpels anders verpraat je jezelf dadelijk nog..

neem aan dat ze je gewoon geloven als je zegt dat je pijn hebt en van de fysio niet mag tillen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stomme vraag maar denk je niet dat ze het sowieso gaan zien? Ik vind het ook gek om het te zeggen op mijn werk maar denk dat het ook gek is om na mn vakantie binnen te lopen alsof er niks aan de hand is haha zoiets valt best op toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stomme vraag maar denk je niet dat ze het sowieso gaan zien? Ik vind het ook gek om het te zeggen op mijn werk maar denk dat het ook gek is om na mn vakantie binnen te lopen alsof er niks aan de hand is haha zoiets valt best op toch?

Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen het niet zien ;) is meestal ook niet het eerste waar je aan denkt als er iets 'anders' is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja misschien zien ze het wel maar snap je heel goed dat je het ook niet wil vertellen!!

Gewoon indd zeggen dat je je bovenarm of borstspier hebt overbelast!!

En als ze het vermoeden neem ik aan dat ze snappen dat het niet kan zonder uitleg !!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lies, nee hoor geen stomme vraag hahah!! ik hoop het van niet... ik heb niet voor heel veel cc gekozen juist omdat ik het natuurlijk wil houden.. als ik een maximizer draag ziet het er ook al uit als een D vind ik! we will see..

@ boho is idd voor het goede doel.. mn trots opzij zetten en gewoon vragen, dan krijg ik wel hulp!!

denk eerlijk gezegd dat m'n baas het alleen maar grappig vind als hij het zou weten.. maar ik vertel het mijn ouders niet eens... haha dus zou heel gek zijn
als ik het op mijn werk wel zou vertellen. je weet nooooooit of ze elkaar ergens een keer tegen zullen komen en mn baas met zn vlotte mond er over praat (ja ja.. diep gezocht maar better safe than sorry :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lieseltje verder werk ik ook gewoon op kantoor dus dat is verder geen probleem.. alle ordners die ik nodig heb staan allemaal op ooghoogte gelukkig :)

was je voor dat spiertje onder behandeling bij de fysio? vind het wel een goeie :)

Hoi! Ik was gevallen en n beetje onhandig op m'n zij terecht gekomen. Ik moet zeggen dat ik daar zowat meer last van heb gehad dan van de bv tot nu toe :-) . Maar ik was verder niet onder behandeling, had huisarts gebeld en moest het rustig aan doen en pijnstillers nemen. Komt me nu goed van pas dus...!
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja oké dan snap ik het! Ik heb zelf een a en wil naar C dus dat is een aardig verschil en ik werk maar bij een klein bedrijf (ongeveer 12 collega's) dus denk dat ze dat wel gaan zien. Maar zal met je mee hopen dat ze het niet zullen zien!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.