Ga naar inhoud

Een droom die nog info nodig heeft.


Beauke

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad heel vervelend!

Ik ben 20 jaar een woon dus nog onder 'moeder's vleugels'. Als zij neen zegt, zal het ook neen zijn.

Op financieel aspect weet ik zelf ook nog niet wat en hoe, maar het is voor mij ook nog maar een overweging en in eerste instantie wil ik er over kunnen babbelen met mijn mama zodat we samen informatie kunnen zoeken en vinden.

Het is dus zo dat de borstvergroting zeker en nog niets vast staat, maar ik zou er veel gelukkiger door worden.

En zolang ik niet kan babbelen met mama, zal er ook niets veranderen.

je kan eerst instantie aangeven dat het (voor haar) geen geld kost (of ja het kost geld maar dat is een latere zorg) maar er gewoon over wilt praten met haar. Denk dat je over de drempel heen moet als ze een vervelende reactie geeft. Want dat houd je natuurlijk tegen. Sta op dat moment ff sterk in je schoenen.

Hoop dat je uiteindelijk toch kan babbelen met je ma, meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

je kan eerst instantie aangeven dat het (voor haar) geen geld kost (of ja het kost geld maar dat is een latere zorg) maar er gewoon over wilt praten met haar. Denk dat je over de drempel heen moet als ze een vervelende reactie geeft. Want dat houd je natuurlijk tegen. Sta op dat moment ff sterk in je schoenen.

Hoop dat je uiteindelijk toch kan babbelen met je ma, meis!

Bedankt voor je lieve reactie!

Ik laat het nu eventjes zo -denk ik- en probeer morgen of later deze week nog eens..

Hopelijk staat ze dan wel open voor een gesprek en kan ik haar zeggen hoe ik me erbij voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff Beauke wat vervelend voor je! Wellicht dat het inderdaad helpt als je aangeeft waarover het gaat en dat je zelf bijvoorbeeld een heel groot deel kan bijleggen (als je het zelf financieel niet rond krijgt) of iets met je moeder kunt afspreken dat je haar iedere maand een gedeelte terugbetaalt zodat het haar in ieder geval geen geld kost? Dan kun je ook aangeven dat het ja, wel geld kost, maar dat dit een zorg is waar zij zich niet druk over hoeft te maken! :) Ik hoop echt dat je het er binnenkort nog met je moeder over kunt hebben, dan heb je ook iemand anders dan je vriend waarmee je een goed gesprek kunt voeren over je bv, wat ook wel fijn is! Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend meis.

Ik hoop dat je er binnenkort weer over durft te beginnen en dat ze het begrijpt. Is niet niks om er over te beginnen maar als jij het echt wil dan komt dat gesprek vanzelf en kan je haar vast overtuigen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend meis.

Ik hoop dat je er binnenkort weer over durft te beginnen en dat ze het begrijpt. Is niet niks om er over te beginnen maar als jij het echt wil dan komt dat gesprek vanzelf en kan je haar vast overtuigen!

Ik durf er eigenlijk niet meer opnieuw over beginnen.. Ik heb het gevoel dat voor mij het vertrouwen tov elkaar ergens geschonden is door haar reactie, ook al was het niet haar bedoeling. Het is voor mij best een grote stap om opnieuw aan de tafel te zitten met haar.

En nu gaat het ook niet zo goed, ze heeft sinds gisteren geen woord meer gezegd. Jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet idd vreselijk naar voor je zijn om eigenlijk absoluut niet te kunnen praten met je moeder, maar is het geen idee om eens alles op papier te zetten en dat dan aan haar te geven, misschien is dan de drempel niet zo hoog meer,

sterkte meid

Dat is inderdaad wel een manier om het toch al eens aan te brengen... Had daar nog niet aan gedacht!

Ik laat nu even alles zo, en als de 'storm' wat is gaan liggen maak ik een een brief voor haar, zodat ze weet hoe ik me voel.

Bedankt voor de tip!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wel een manier om het toch al eens aan te brengen... Had daar nog niet aan gedacht!

Ik laat nu even alles zo, en als de 'storm' wat is gaan liggen maak ik een een brief voor haar, zodat ze weet hoe ik me voel.

Bedankt voor de tip!!

graag gedaan, soms werkt dit beter omdat je dan zelf de confrontatie niet gelijk hoeft aan te gaan en je al je gevoelens, wensen etc op papier soms duidelijker kan maken,

precies, nu even alles rustig laten worden en dan in de pen klimmen , en dan de brief ergens neerleggen dat je moeder hem makkelijk vind , want het is misschien ook weer confronterend om de brief in haar handen te geven.

ik hoop dat vandaag toch een beetje de storm gaat liggen, is niet leuk als de sfeer zo beladen is

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Finallyboobies

Hee meis, je moet er gewoon met je moeder over hebben en het uitleggen waarom je dit zo graag wil !

is ze er dan niet serieus over een weekje later opnieuw zeggen!

heel veel succes en jou boobies komen echt wel hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het beste kan proberen nog een x het gesprek te voeren.

Begin gewoon met dat het heel belangrijk voor je is en dat je door haar reactie van haar de vorige x geschrokken ben/terug houdender bent maar dat je het graag met haar erover wil hebben.

Zorg dat je eventueel filmpjes klaar hebt staan op een laptop/tablet en dat je eventueel wat folders hebt uitgeprint en info hebt uitgezocht en aan haar kan geven. Zo ziet ze dat het geen opvlieging is en je je er al veel in hebt verdiept en kan ze alles zelf ook rustig doorlezen. En geef daarbij aan dat je haar steun heel graag wil hebben en dat het iets is wat voor jou heel belangrijk is!

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch ook nog een keer proberen.. Bereid je er goed op voor en zet a op papier waarom jij dit wil! Ik vond het ook moeilijk om te vertellen terwijl ik wist dat ze er wel achter stond. Nu spreek ik dr bijna elke dag en zoekt en gaat met alles met me mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lieve reacties en de handige tips!

Er is terug spraak tussen ons, wat al heel wat is, maar laat het nu nog eventjes zo !
Ik probeer volgende week nog eens een gesprek aan te gaan, en anders via een brief.
ik houd jullie zeker en vast op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet idd vreselijk naar voor je zijn om eigenlijk absoluut niet te kunnen praten met je moeder, maar is het geen idee om eens alles op papier te zetten en dat dan aan haar te geven, misschien is dan de drempel niet zo hoog meer,

sterkte meid

Precies wat ik ook dacht .En niet meteen roepen dat er geld moet komen,maar dat je er gewoon lekker samen over kletsen wil met je mama,ipv met vriendinnen,dat zou ze moeten waarderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je zoiets graag wil maar dan zal je daar zelf voor moeten gaan sparen, daar kan je je moeder niet mee opzadelen.

vind ik dan he. Ik begrijp uit je verhaal dat je je moeder wil laten betalen? De tijden zijn al moeilijk genoeg nu, en aan haar reactie te zien betaald ze al een hoop voor je. Tis niet vanzelfsprekend dat je ouders zulke dingen moeten betalen of bijleggen, je wil t graag dus hard werken en sparen ;)

Ik heb t gedaan toen ik geld ervoor had, en niet precies dat geld maar gewoon spaargeld waarvan ik dacht he nu kan t nu hoef ik niet moeilijk te doen kan ik in 1x betalen en hou ik nog over, ik heb er hard voor gewerkt, en zou zoiets nooit aan mijn moeder willen vragen om mee te betalen, maar , on er gewoon over praten met haar. Ze heeft nooit gezegd wat jou moeder zei maar dat kwam ook omdat ik mn eigen boontjes dop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met Diaan..

Het lijkt er nu op alsof je erover wilt praten met je moeder en haar toestemming wilt vragen omdat zij het voor je moet betalen?

Mocht dat niet het geval zijn, dan is het rot dat ze er zo niet voor open staat, maar als ze echt niet wilt praten zou ik t gewoon laten en alsnog zelf doen. Hoe oud ben je eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je zoiets graag wil maar dan zal je daar zelf voor moeten gaan sparen, daar kan je je moeder niet mee opzadelen.

vind ik dan he. Ik begrijp uit je verhaal dat je je moeder wil laten betalen? De tijden zijn al moeilijk genoeg nu, en aan haar reactie te zien betaald ze al een hoop voor je. Tis niet vanzelfsprekend dat je ouders zulke dingen moeten betalen of bijleggen, je wil t graag dus hard werken en sparen ;)

Ik heb t gedaan toen ik geld ervoor had, en niet precies dat geld maar gewoon spaargeld waarvan ik dacht he nu kan t nu hoef ik niet moeilijk te doen kan ik in 1x betalen en hou ik nog over, ik heb er hard voor gewerkt, en zou zoiets nooit aan mijn moeder willen vragen om mee te betalen, maar , on er gewoon over praten met haar. Ze heeft nooit gezegd wat jou moeder zei maar dat kwam ook omdat ik mn eigen boontjes dop

Hey!

Het was niet de bedoeling dat mijn mama de operatie zou moeten betalen hoor! Ik wou er gewoon eerst eens over spreken met haar. Het geld staat bij mij nog op de laatste plaats, omdat ik nog niet zeker genoeg ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe statusupdate!

Ik heb vandaag met mijn moeder gesproken en ze reageerde zeer positief! Ze stelde zelf voor om eerst eens naar de huisdokter te gaan om daar eerst eens te babbelen en informatie te vragen!

Ik ben zo blij!!

:126::126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.