Jump to content

Een droom die nog info nodig heeft.

Beauke

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen !

Ik kwam toevallig op dit forum terecht en besloot mij even aan te melden.

Ik ben een meisje van twintig jaar die toch al enkele jaren met het gedacht zit om een borstvergroting te ondergaan.
Ik heb cupmaat A70 en ben 1m70 groot en voel me toch niet erg vrouwelijk :(. Vaak vind ik geen passende bh's, en ook een passende bikini zoeken is een ramp voor mij. Ik zou mij graag trots willen voelen en toch eens een topje kunnen dragen met een 'diepe' decolleté.

Nu, ik heb totaal nog geen ervaring in dit onderwerp en ik ben ook wel een beetje bang van de gevolgen.. Het is geen operatie zonder risico's..

Ik heb het hier enkel nog maar met mijn vriend over gehad, en die zegt natuurlijk dat alles perfect is. Nu, dat gevoel heb ik jammer genoeg niet.

Is er zo iets als een 'ideale' leeftijd? Zal ik nog te jong zijn om in 'aanmerking' te komen?

Alle info en ervaringen zijn welkom, je zou er mij een groot plezier mee doen !!

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply
Posted

Hoi en welkom hier!

Als je informatie wil kun je het beste een consult aanvragen bij een kliniek of ziekenhuis.

Over de leeftijd! Er is volgens mij geen leeftijdsindicatie, ik weet alleen uit ervaring dat je na een zwangerschap niet meer je borsten hebt als daarvoor! Ik ben 12 jaar geleden geholpen, daar heb ik een prothese gekregen ivm geen borstgroei links, nu 12 jaar en twee zs later zijn mijn borsten flink groter en slapper geworden en is mijn prothese te klein voor de holte, daardoor kreeg ik veel pijn en ben vorige week geopereerd om de prothese eruit te halen en te liften. Misschien een idee om dat ook na te vragen ivm eventuele kinderwens?

Posted

Bedankt voor het antwoord!

Ik zal zeker eens contact opnemen bij een kliniek of ziekenhuis, maar daar begint mijn eerste vraag al: is er een verschil (buiten de prijs), qua kwaliteit in een privé kliniek of een ziekenhuis?

Ik heb een kinderwens, maar ik ben nog 'jong' en volop aan het studeren, en wanneer of hoe een kind er zal komen, blijft natuurlijk een verrassing :106:

Guest Ginny
Posted

Er staat zover ik weet geen leeftijd voor, maar gezien de verwachtingen gaat je bv gemiddeld 10 jaar mee.

Wat ik hiermee wil aangeven, is dat je in de toekomst meerdere keren 'n operatie moet ondergaan en die kosten moet kunnen dragen.

Heb zelf de bv in 'n zh gehad en was daar toen tevreden mee.

Posted

Hai!

Mbt tot je leeftijd moeten je borsten zeker al 2 tot 3 jaar uitgegroeid zijn.

Als jij de afgelopen jaren geen groei meer hebt gehad in de borsten dan zou je een BV kunnen laten uitvoeren.

En verder wat de rest hier boven zegt: het blijft een dingetje in je leven waar je altyd geld apart voor moet blijven houden;-)

Kusjes

Posted

Gemiddeld om de 10 jaar een operatie, wauw, ik dacht dat ze langer meegingen...

Als ze 'vervangen' moeten worden, zijn de operaties dan ook zo duur of zijn die operaties dan 'goedkoper'?

Posted

Hoi hoi!

Ik ben twee weken geleden geopereerd en mijn pc gaf aan dat op mijn protheses, mentor, levenslange garantie zit. In principe zouden de protheses dus altijd goed moeten blijven, en wanneer hier iets mee is valt dit onder de 'garantie' (klinkt zo stom om dat over je boobs te zeggen haha). Ik weet niet hoe dit met de andere merken zit, omdat ik me hier minder in verdiept heb.. Echter er kunnen ook andere complicaties optreden zoals kapselvorming o.i.d., wat ook een paar jaar na de operatie al kan voorkomen. Dit valt uiteraard niet onder de garantie en je zult in sommige gevallen dan opnieuw geopereerd moeten worden om het kapsel te laten verwijderen. Ik weet wel dat er zorgverzekeraars zijn die de kapselverwijdering vergoeden, maar een eventuele nieuwe prothese niet.. indien het dus noodzakelijk is vanwege medische redenen om een heroperatie te laten uitvoeren heb je kans dat het in prijs gaat schelen en dat de ziektekostenverzekeraar een gedeelte vergoed. Hopelijk heb je daar wat aan :) Maarja de kans is wel groot dat je dus nog een keer opnieuw moet.. het kan ook zo zijn dat als je nog zwanger wordt je borsten er anders uit gaan zien en je toch een heroperatie wil om het weer te maken zoals je wilt....

Posted

Hoi hoi!

Ik ben twee weken geleden geopereerd en mijn pc gaf aan dat op mijn protheses, mentor, levenslange garantie zit. In principe zouden de protheses dus altijd goed moeten blijven, en wanneer hier iets mee is valt dit onder de 'garantie' (klinkt zo stom om dat over je boobs te zeggen haha). Ik weet niet hoe dit met de andere merken zit, omdat ik me hier minder in verdiept heb.. Echter er kunnen ook andere complicaties optreden zoals kapselvorming o.i.d., wat ook een paar jaar na de operatie al kan voorkomen. Dit valt uiteraard niet onder de garantie en je zult in sommige gevallen dan opnieuw geopereerd moeten worden om het kapsel te laten verwijderen. Ik weet wel dat er zorgverzekeraars zijn die de kapselverwijdering vergoeden, maar een eventuele nieuwe prothese niet.. indien het dus noodzakelijk is vanwege medische redenen om een heroperatie te laten uitvoeren heb je kans dat het in prijs gaat schelen en dat de ziektekostenverzekeraar een gedeelte vergoed. Hopelijk heb je daar wat aan :) Maarja de kans is wel groot dat je dus nog een keer opnieuw moet.. het kan ook zo zijn dat als je nog zwanger wordt je borsten er anders uit gaan zien en je toch een heroperatie wil om het weer te maken zoals je wilt....

Dat heeft mijn chirurg ook gezegd 12 jaar geleden, maar er bestaat geen enkele prothese die levenslang mee gaat helaas! Mijn vriendin verkoopt protheses namelijk

Posted

Dat heeft mijn chirurg ook gezegd 12 jaar geleden, maar er bestaat geen enkele prothese die levenslang mee gaat helaas! Mijn vriendin verkoopt protheses namelijk

Hmm... maar wat doen ze dan met die garantie als je voor de wissel moet? Want dit staat namelijk ook overal op hun websites...

Posted

Ik had namelijk altijd het idee dat als het aan iets ligt met de protheses doordat ze toch kapot gaan bijvoorbeeld, je die in ieder geval 'gratis' krijgt. Scheelt toch weer in de prijs! Ook al moet je er gewoon rekening mee houden dat het geld blijft kosten. Naja ik heb een goed herstel gehad dus vind het niet zo erg als ik over 10 jaar weer opnieuw moet haha. Maar liever later dan eerder uiteraard :)

Posted

Hmm... maar wat doen ze dan met die garantie als je voor de wissel moet? Want dit staat namelijk ook overal op hun websites...

Als de prothese scheurt of als je erge kapsel krijgt word het automatisch vergoed door je verzekeraar, een chirurg heeft er dan geen kosten meer aan, dus makkelijk zeggen, maar een prothese gaat tussen de 10-15 jaar mee soms 20

Posted

Bedankt voor de info Daanie!

Best dus goed informeren en afwegen..

Nu, het is zeker nog niet voor direct en heb er nog niet echt met iemand over gebabbeld.. Ben soms bang voor de reacties en zeker voor die van mama.
Ik zit er mee in dat ze het niet serieus zal nemen door mijn leeftijd, of zal zeggen dat het te duur is of ik te jong ben, terwijl ik me er innerlijk echt niet zo goed over voel.

Posted

Als de prothese scheurt of als je erge kapsel krijgt word het automatisch vergoed door je verzekeraar, een chirurg heeft er dan geen kosten meer aan, dus makkelijk zeggen, maar een prothese gaat tussen de 10-15 jaar mee soms 20

Oke dankje! :)

Posted

Nu, het is zeker nog niet voor direct en heb er nog niet echt met iemand over gebabbeld.. Ben soms bang voor de reacties en zeker voor die van mama.

Ik zit er mee in dat ze het niet serieus zal nemen door mijn leeftijd, of zal zeggen dat het te duur is of ik te jong ben, terwijl ik me er innerlijk echt niet zo goed over voel.

Graag gedaan! Laat je inderdaad goed informeren en weeg het voor jezelf goed af.

Ik ben maar twee jaar ouder dan jij hoor en heb de operatie bijna 2 weken geleden gehad. Weet je mama hoe erg je er mee zit? Bij mij was het zo dat ze het altijd al wist en ik dacht er al heel lang over na, dus ze was heel begripvol, ook mijn papa en zelfs mijn oma snapten het volledig. Mijn ervaring is dus dat als je er altijd best open over bent geweest de mensen in je omgeving het heel goed snappen :) ik ben er zelf heel open in geweest naar mijn dichtbije familie, schoonfamilie, vrienden en collega's, en heb helemaal geen vervelende reacties gehad en ook helemaal niet dat ze me niet serieus namen o.i.d. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt, want het is jouw lichaam!

En wat je zegt over je vriend dat hij alles goed vindt zo, dat zei mijn vriend ook, maar nu vindt hij ze toch wel erg leuk haha!

Posted

Ik was 18 toen ik geopereerd werd, dus het is zeker wel mogelijk!

Ik vond het ook erg moeilijk om over te beginnen tegen mijn moeder en ze was het er echt niet mee eens, maar toen ze zag hoe 'verdrietig' ik er van werd heeft ze het wel geaccepteerd, al zal ze er nooit een groot voorstander van worden.

Dus gewoon een keer rustig voor gaan zitten en een serieus gesprek over voeren. :)

Guest Ginny
Posted

Volgens de richtlijnen van nvpc vervalt binnenkort de vergoeding van de verzekeraar.

Posted

Volgens de richtlijnen van nvpc vervalt binnenkort de vergoeding van de verzekeraar.

dat meen je niet.... <_<<_<<_<<_<

Posted

Grappig daar was ik dus nou ook zo bang voor!

Met knikkende knieen ben ik heen geschuifeld..

Echt ben ik een volwassen vrouw met horde kinders die al 15 jaar op zichzelf woont:)

Maar tot mijn grote verbazing reageerde ze super!

En als je een paar kindjes hebt gehad en je lijf verandert zal je vast wel weer een her willen,

borsten gaan hangen.

Ik wou er ook niet aan..echter denk ik nu 1 jaar po al na over een wissel :44:

Ik kan je 1 ding meegeven...doe wat je hart je in geeft!

Posted

Graag gedaan! Laat je inderdaad goed informeren en weeg het voor jezelf goed af.

Ik ben maar twee jaar ouder dan jij hoor en heb de operatie bijna 2 weken geleden gehad. Weet je mama hoe erg je er mee zit? Bij mij was het zo dat ze het altijd al wist en ik dacht er al heel lang over na, dus ze was heel begripvol, ook mijn papa en zelfs mijn oma snapten het volledig. Mijn ervaring is dus dat als je er altijd best open over bent geweest de mensen in je omgeving het heel goed snappen :) ik ben er zelf heel open in geweest naar mijn dichtbije familie, schoonfamilie, vrienden en collega's, en heb helemaal geen vervelende reacties gehad en ook helemaal niet dat ze me niet serieus namen o.i.d. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt, want het is jouw lichaam!

En wat je zegt over je vriend dat hij alles goed vindt zo, dat zei mijn vriend ook, maar nu vindt hij ze toch wel erg leuk haha!

Mijn mama weet totaal nog niet dat het mij dwars zit. Ik heb het gisteren ook pas tegen mijn vriend gezegd..

Ik wou het gisteren ook tegen mijn moeder zeggen, maar ze kwam boos thuis van haar werk, dus geen ideaal moment.. Zo iets moet je in alle rust kunnen zeggen en ik voelde dat moment niet als ideaal aan. Jammer!

Ik weet ook niet zo goed hoe ik er over moet beginnen.. En vooral het financiële aspect maakt mij wat bang..

Als alles goed gaat 'valt het nog mee', maar het is maar als er iets niet goed is gelukt of als er complicaties optreden na de operatie..

Ohja, een afspraak voor informatie kan nooit kwaad he!

Posted

Vandaag poging gedaan om met m'n moeder te praten over een eventuele borstvergroting..

Was eerst wat bang voor haar reactie, maar had het gesprek in mijn hoofd nauwkeurig voorbereid. Ik ging het rustig aanpakken en haar vooral duiden op het feit dat ik wou dat ze mij serieus nam en dat het geen opvlieging was..
Zo gezegd zo gedaan..

'Mama, ik wil eens babbelen met je over iets. Maar je moet mij serieus nemen. Het is geen opvlieging en ik heb het er ook al over gehad met mijn vriend.'

Mama antwoordt: ,,Voor je begint, kost het geld?''

Bye bye gesprek... Zo begin ik er zelfs niet aan.

Jammer, kon beginnen huilen. :102:

Posted

Nee, ik ben niet meer verder gegaan op wat ze zei.
Op zo'n manier kan ik geen serieus gesprek beginnen met haar. Het ligt voor mij heel gevoelig en persoonlijk, en zonder mij eerst een kans te geven om te zeggen over wat ik wou praten, vraagt ze heel scherp als het haar wéér geld zal kosten. Na deze vraag had ik eigenlijk de moed niet meer om nog te zeggen over wat het ging.

Posted

Hi Beauke,

Heel vervelend om zo'n reactie te krijgen van jouw moeder. Maar neem aan dat je de bv zelf gaat betalen?

Ik herken dit zo erg. Bang om het tegen mijn ouders (en broer) te vertellen, bang voor hun reactie. Maar uiteindelijk tegen mezelf gezegd dat het MIJN lichaam is. Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder was er behoorlijk nuchter onder (wat mij behoorlijk verbaasde) alleen mijn vader en mijn broer.. tja die waren er wel op tegen. (mijn reactie was: Pa ik vraag niet om toestemming ik geef het alleen maar aan. Het is mijn lichaam en Ik ga die BV hoe dan ook doen!) Daar schrok hij er wel van maar uiteindelijk heeft hij erbij neergelegd.

Mssn ook maar zo aangeven dat het jouw lichaam is en dat je er met je moeder over wilt hebben (vrouwen onder elkaar) en dat je wel wat steun of id van haar wilt.

geef het een nog een kans want denk toch dat je het uiteindelijk zal moeten vertellen?!

Posted

Hi Beauke,

Heel vervelend om zo'n reactie te krijgen van jouw moeder. Maar neem aan dat je de bv zelf gaat betalen?

Ik herken dit zo erg. Bang om het tegen mijn ouders (en broer) te vertellen, bang voor hun reactie. Maar uiteindelijk tegen mezelf gezegd dat het MIJN lichaam is. Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder was er behoorlijk nuchter onder (wat mij behoorlijk verbaasde) alleen mijn vader en mijn broer.. tja die waren er wel op tegen. (mijn reactie was: Pa ik vraag niet om toestemming ik geef het alleen maar aan. Het is mijn lichaam en Ik ga die BV hoe dan ook doen!) Daar schrok hij er wel van maar uiteindelijk heeft hij erbij neergelegd.

Mssn ook maar zo aangeven dat het jouw lichaam is en dat je er met je moeder over wilt hebben (vrouwen onder elkaar) en dat je wel wat steun of id van haar wilt.

geef het een nog een kans want denk toch dat je het uiteindelijk zal moeten vertellen?!

Het is inderdaad heel vervelend!

Ik ben 20 jaar een woon dus nog onder 'moeder's vleugels'. Als zij neen zegt, zal het ook neen zijn.

Op financieel aspect weet ik zelf ook nog niet wat en hoe, maar het is voor mij ook nog maar een overweging en in eerste instantie wil ik er over kunnen babbelen met mijn mama zodat we samen informatie kunnen zoeken en vinden.

Het is dus zo dat de borstvergroting zeker en nog niets vast staat, maar ik zou er veel gelukkiger door worden.

En zolang ik niet kan babbelen met mama, zal er ook niets veranderen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.