Ga naar inhoud

Wanneer konden jullie?....


Aanbevolen berichten

Zelf heb ik net als jij vorig jaar een explantatie en een lift gehad. Ik was heel snel weer in staat van alles te doen, maar ik heb toch zeker een maand rustig aan gedaan. De gewone dingen zoals autorijden, stofzuigen, aankleden lukten eigenlijk meteen wel al, maar het tilwerk heb ik vanwege de wondgenezing maar even gelaten. Mijn spieren moesten in de operatie ook hersteld worden, die waren flink gescheurd.

In die eerste maand heb ik ook zo weinig mogelijk gerekt.

Maar daarna ging alles weer prima.

Laat je littekens eerst helemaal herstellen, dat is belangrijk. Maar ja, ik zag ook dat ze wel heel apart gehecht zijn. Misschien komt het goed hoor, ik ben geen arts en op een foto ziet het er vaak heftiger uit, maar wees voorzichtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik net als jij vorig jaar een explantatie en een lift gehad. Ik was heel snel weer in staat van alles te doen, maar ik heb toch zeker een maand rustig aan gedaan. De gewone dingen zoals autorijden, stofzuigen, aankleden lukten eigenlijk meteen wel al, maar het tilwerk heb ik vanwege de wondgenezing maar even gelaten. Mijn spieren moesten in de operatie ook hersteld worden, die waren flink gescheurd.

In die eerste maand heb ik ook zo weinig mogelijk gerekt.

Maar daarna ging alles weer prima.

Laat je littekens eerst helemaal herstellen, dat is belangrijk. Maar ja, ik zag ook dat ze wel heel apart gehecht zijn. Misschien komt het goed hoor, ik ben geen arts en op een foto ziet het er vaak heftiger uit, maar wees voorzichtig!

Idd is het verkeerd gehecht, ook onder mijn borst is het huid op huid gehecht en nog steeds open. Ik hoorde juist dat je stofzuigen juist 6 weken niet mocht?? Ik doe t van de week gewoon nog even rustig aan en volgende week zien we wel weet. Moet wel zeggen dat rekken juist geen probleem is voor mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou even een paar weken heel rustig aan doen, juist omdat je aangaf dat je pc alles heel strak gehecht heeft staat er extra spanning op de hechtingen, dus zeker rekken en strekken niet doen, en verder even goed naar je lichaam luisteren

hoe is het verder met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou even een paar weken heel rustig aan doen, juist omdat je aangaf dat je pc alles heel strak gehecht heeft staat er extra spanning op de hechtingen, dus zeker rekken en strekken niet doen, en verder even goed naar je lichaam luisteren

hoe is het verder met je?

Gaat redelijk hier, gisteren is er een hechting geknapt bij de achterste hechtingen, nu zit er huid los maar volgens de chirurg zag het er prima uit. Wel merk ik had t niet meer zo trekt enzo...

ik zou even een paar weken heel rustig aan doen, juist omdat je aangaf dat je pc alles heel strak gehecht heeft staat er extra spanning op de hechtingen, dus zeker rekken en strekken niet doen, en verder even goed naar je lichaam luisteren

hoe is het verder met je?

En hoe gaat t met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid je hersteld maar 1 x doe aub rustig aan!

als er zelfs hechtingen knappen doe je echt veel te veel!

zou jammer zijn als je dadelijk opnieuw onder het mes moet omdat je zelf te hard van stapel loopt! dan begint alles weer van vooraf aan..

wie heeft je eigenlijk geopereerd? vind het er een beetje akelig uitzien die hechtingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid je hersteld maar 1 x doe aub rustig aan!

als er zelfs hechtingen knappen doe je echt veel te veel!

zou jammer zijn als je dadelijk opnieuw onder het mes moet omdat je zelf te hard van stapel loopt! dan begint alles weer van vooraf aan..

Mag van mijn moeder ook niets meer doen hihi alleen met een kopje thee op de bank. Maar dat is lastig met twee kleine kinderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat redelijk hier, gisteren is er een hechting geknapt bij de achterste hechtingen, nu zit er huid los maar volgens de chirurg zag het er prima uit. Wel merk ik had t niet meer zo trekt enzo...

En hoe gaat t met jou?

zal wel komen omdat er iets spanning af is, maar echt rustig aan hoor, wat er al gezegd werd, je hersteld maar 1 keer, en kan me voorstellen dat het met kinderen lastig is, en dat je er soms niet aan ontkomt om dingen te doen, maar laat de zware dingen maar even voor wat het is

heb net even gereageerd in mijn eigen topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe rustig aan meid , ook al denk je dat het wel gaat .

Maar je moet echt 6 weken lang oppassen met tillen , strekken (met name boven je hoofd ), herhaal bewegingen (bv stofzuigen ) .

Het is lastig vooral omdat je je niet ziet voelt .

Maar voor een mooi herstel is dit wel noodzakelijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.