Jump to content

v80 : 10 Juli 2014 : Dr. Jaquet : Maasstad Ziekenhuis

Recommended Posts

Posted

Beste dames, ik heb me gisteren aangemeld hier. Ik ben 33 jaar en krijg volgende maand eindelijk borsten. Ik krijg 350cc high profile ronde siliconen die dual plane worden geplaatst,omdat ik haast geen borstweefsel heb overgehouden na het geven van borstvoeding.

Nu heb ik een aantal vragen voor de dames die ook een dual plane bv hebben gehad:

1) klopt het dat deze methode erg pijnlijk is? Dat je weken daarna nog een beetje pijn van kunt voelen?

2) vonden jullie je borsten groot genoeg na de operatie? Heb het idee dat als ze niet boven de spieren worden geplaatst, ze dan minder volume hebben. Misschien heb ik het verkeerd.

3) hoe hebben jullie het de eerste weken gered? Dacht eerst een beetje makkelijk over, maar naarmate ik verhalen lees, besef ik dat ik echt een plan moet gaan maken voor de herstelweken. Vraag me af hoe ik dat ga doen met m'n zoontje die vaak opgetild wilt worden. Gaat echt een drama worden, vrees ik.

Alle tips zijn welkom!

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply
Posted

hee meis,

ik heb ze niet dual maar volledig achter de spier, en ik vond het met de pijn opzicht wel meevallen! je moet rekening houden met druk op je borst. en uit bed komen is echt wel iets vervelends waar je de eerste paar dagen hulp bij kunt gebruiken!

ik ben dol gelukkig met mn boobs naar de operatie, ze zijn wat kleiner als met de pasprotheses maar dat zijn ze met voor de spier ook, als je echt heel erg twijfelt zou ik om 50cc meer vragen als het past, just to be sure!

ik ben de eerste week terug naar mn moeder gegaan, en daarna gewoon zelf thuis! ik heb zelf geen kinderen dus weet niet over het tillen maar weet dat er meer op het forum zijn met kleine kids die wel een beetje hebben getild, als je maar niet de hele dag met hem gaat zeulen.

verder heb ik alles wat hoog stond wat ik evt nodig zou hebben naar beneden gezet op arm hoogte.

ook goed soppen van te voren want je huishouden ligt in dikke vertraging hahah!

succes meis!

Guest Maris
Posted

Hee

Ik heb dual plane. Heb de eerste week een beetje last gehad maar daarna niet meer. Viel me echt reuze mee!

Ik ben super blij met het resultaat. Had niet groter gemoeten vind ik. Als je me toevoegd kan je me fotos zien.

Mijn moeder heeft me geholpen de eerste week en daarna ging ik bijna alles zelf doen. Alleen aankleden had ik nog moeite mee. En tillen natuurlijk.

Xx

Posted

Ik heb ze ook , ze zijn half achter de spier geplaatst.

Dit kan even vervelend zijn , inderdaad druk op de borst en uit bed komen is lastig zeker de

eerste week .

Ik ben er super blij mee , tja volume is even afhankelijk wat je er in laat plaatsen .

Maar volume krijg je hoor :6: .

Je zoontje optillen gaat even lastig , dit gaat gewoon even niet daar zal je voorlopig even een andere oplossing

voor moeten vinden . Ik ging bij mijn vorige operatie 13 jaar geleden dan op de grond zitten om mijn dochter toch de benodigde aandacht te kunnen geven .

En dit werkte prima en ik hoefde niet te tillen .

Succes !

Posted

Beste dames, ik heb me gisteren aangemeld hier. Ik ben 33 jaar en krijg volgende maand eindelijk borsten. Ik krijg 350cc high profile ronde siliconen die dual plane worden geplaatst,omdat ik haast geen borstweefsel heb overgehouden na het geven van borstvoeding.

Nu heb ik een aantal vragen voor de dames die ook een dual plane bv hebben gehad:

1) klopt het dat deze methode erg pijnlijk is? Dat je weken daarna nog een beetje pijn van kunt voelen?

2) vonden jullie je borsten groot genoeg na de operatie? Heb het idee dat als ze niet boven de spieren worden geplaatst, ze dan minder volume hebben. Misschien heb ik het verkeerd.

3) hoe hebben jullie het de eerste weken gered? Dacht eerst een beetje makkelijk over, maar naarmate ik verhalen lees, besef ik dat ik echt een plan moet gaan maken voor de herstelweken. Vraag me af hoe ik dat ga doen met m'n zoontje die vaak opgetild wilt worden. Gaat echt een drama worden, vrees ik.

Alle tips zijn welkom!

Hoi! :)

Ik heb het nu 1.5 week erop zitten, dual plane ook. Ik heb 300 CC high profile gehad.

1) Het klopt dat je pijn voelt maar het is absoluut te doen! Ik heb na 3 dagen de pijnstilling al afgebouwd naar alleen nog 's nachts dus mij viel dat erg mee zelfs. Ik had verwacht 3 weken thuis te zitten en niks te kunnen maar niets is minder waar. Ik kan nog niet alles na 1.5 week zelf maar meer dan ik had verwacht eigenlijk! :D Douchen, aankleden, uit bed komen enz alles gaat al helemaal zelf.

2) Ik vind ze eerlijk gezegd zelfs wat groot! Maar daar was ik vooraf al bang voor - ik heb nu een volle C denk ik, wellicht een kleine D maar moet er wel echt aan wennen hoor. Moet wel eerlijk bekennen dat ik groter dan die cupmaat ook niet mooier vind worden persoonlijk.....

3) Je zoontje optillen zal met name de eerste 1.5 week zeker niet verstandig zijn. Als je teveel kracht zet op die spier kunnen er complicaties optreden. Ik mag nu na 1.5 week beginnen met opbouwen van tillen, mits ik mn ellebogen langs mn zij houd zodat ik de borstspier niet gebruik. Ik heb de eerste drie dagen wel hulp gehad, dit is absoluut aan te raden. Ik had echt hulp nodig met opstaan en mezelf verzorgen. Daarna was ik al steeds meer alleen en nu zou dat prima gaan, op auto rijden en zware dingen tillen (boodschappen tassen) na.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Succes!

Posted

Dames, heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zeker wat aan. Ga het even goed met m'n man plannen voor de verzorging de eerste week en in het ergste geval 2 weken. Heb vandaag een extra consult gevraagd om toch 100% zeker van te zijn wat ik precies wil hebben.

Tot vorige week was ik zeker van mijn zaak en nu een kleine maand voor D-Day begin ik te twijfelen of de maat wel goed is, etc.

Jullie borsten zijn iig super mooi gelukt! Die van mij vast ook wel ;-).

Xx

• 4 weeks later...
Posted

Lig in bed te woelen en kan echt niet slapen!! Te spannend gewoon. Officieel had ik vandaag gemoeten, maar een paar weken terug hebben ze mijn afspraak verschoven naar 10 juli.

Ik heb er voor gekozen om het niet bij een privékliniek te laten doen, maar bij het ziekenhuis Maasstad hier in Rotterdam.

Ik krijg 350 cc high profile ronde protheses die dual plane worden geplaatst.

Ben zo benieuwd hoe het eruit gaat zien bij mij. Ben nu plat dat ik me haast niet kan voorstellen wat het is om borsten te hebben.

Bij het ziekenhuis hebben ze al before foto's van mij gemaakt en zelf heb ik ook een aantal gemaakt. Moet alleen nog wel 2 sportbeha's bestellen voor wanneer het verband 2 weken erna af gaat.

Chirurg zei dat ik een cup C zal krijgen met mijn huidige 75AA cup + de 350 cc.

Lees bij sommige mensen dat de pijn mee viel. Hoop bij mij ook, hihi. Anyways. Zodra het mogelijk is,zal ik foto's plaatsen

Posted

Fijn vooruitzicht.veel succes, en voor na de operatie, veel sterkte....maar je

Zult zien na 3 dagen is de ergste pijn voorbij en ga je elke dag vooruit....dat gaat echt heel snel....

Na een week kun je alweer zoveel....alleen niet overdoen. Alles rustig aan.

Echt niks om je zorgen over te maken.

Grts. Cubje

Posted

Maar wat een pijn hè! Lijkt net alsof er eenauto over m'n borsten is gereden. Ppfff, hoop dat het niet lang duurt. Alle kleine bewegingen doen pijn.

Maar dat terzijde: ik ben toch blij dat ik het heb laten doen. Heb 350cc high profile dual plane gekregen. Borsten voelen erg gespannen aan. Logisch. Verder zit ik nog aan de drains tot maandag. Dan moet ik terug naar de chirurg om ze te laten verwijderen. Heb nog geen foto's gemaakt, want zit ingepakt. Foto's volgen snel!

Posted

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendinnen! De pijn is inderdaad erg vervelend, maar over 2 weken kijk je terug en denk je; het was het allemaal waard. Door wie en waar ben je geopereerd?

Een fijn herstel gewenst en veel leesplezier hier :)

Posted

Gefeliciteerd!! Geniet ervan en een fijn herstel toegewenst :)

Posted

Gefeliciteerd! Ik ben ook gister geweest hihi.

Als de drains er dalijk al uit zijn is het al echt een verschil! Eerste paar dagen is het even vervelend maar dat word steeds minder. En als je last van je rug krijgt door het liggen even lekker laten insmeren met tijgerbalsam of warme douche over je rug laten lopen.

Ik wens je een heel goed herstel en lekker rustig aan doen!

Posted

Thanks dames!! Ik ben bij Dr. Jaquet geopereerd in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Stond als eerste ingepland en vond dat toch erg fijn. Gisteren wel de hele dag duf geweest van narcose en ook veel gal overgegeven, maar vandaag geen last meer van. Nog even aan het uitzoeken welke houding het beste voor me is. Ziekenhuis bed lag toch erg lekker. Thuis is wel ff anders.

Butterfly7 bedankt voor de tips!

Posted

Ook jij gefeliciteerd met je vernieuwde boezem. Naar 450 cc gegaan, zag ik. Jouw huid is natuurlijk al opgerekt van je eerste vergroting. Val het dan mee om nu de 450cc in te hebben? Of heb je toch veel last?

Gefeliciteerd! Ik ben ook gister geweest hihi.

Als de drains er dalijk al uit zijn is het al echt een verschil! Eerste paar dagen is het even vervelend maar dat word steeds minder. En als je last van je rug krijgt door het liggen even lekker laten insmeren met tijgerbalsam of warme douche over je rug laten lopen.

Ik wens je een heel goed herstel en lekker rustig aan doen!

Posted

Ook jij gefeliciteerd met je vernieuwde boezem. Naar 450 cc gegaan, zag ik. Jouw huid is natuurlijk al opgerekt van je eerste vergroting. Val het dan mee om nu de 450cc in te hebben? Of heb je toch veel last?

Het herstel valt me tot nu toe mee vergeleken met de vorige x. Ik ben nu wel nog erg stijf, net maakte ik een verkeerde beweging en dan doet het toch wel weer pijn. Maar ik heb meer last van waar ze de kapsel hebben weggehaald en aan de onderkant dan aan mijn huid in z'n geheel.

Een goede houding aannemen vind ik ook erg lastig. Ik probeer zoveel mogelijk recht te zitten (niet helemaal). Heb 2 dikke kussens in mn rug en voor m'n nek ook nog een kussen. Maar ik voel de rugpijn wel al opkomen dus ik weet ook niet wat het beste is haha. Het slapen op mijn rug vind ik het ergste haha.

Wel vervelend dat je hebt moeten spugen! Dat deed me de eerste x echt geen goed die druk op mn borsten.

Heb je alleen paracetamol als pijnstiller?

Posted

Gefeliciteerd ! Eerst herstellen en dan genieten van je mooie aanwinst !

Ik heb gelezen van één van de dames op het forum dat je voor rugpijn kussens onder je

knieën (knieholtes ) kunt doen en dat dit goed helpt , proberen !

beterschap .

Posted

Thanks meid! Ik heb vannacht voor geen meter kunnen slapen. Had overal kussens onder, tussen en weet ik waar allemaal gezet. Niks lag lekker. Vond het ziekenhuis bed toch beter liggen, haha. Die was hoog en je kon de rugleuning en voet verstellen.

Op een gegeven moment was ik door de kussens heen gezakt en lag te plat om zelf overeind te komen. Gelukkig had ik gelijk hulp die me aan m'n rug omhoog kon duwen. Wat een drama dit. Haha.

Kan het kloppen dat je last kunt hebben van stuwing?

Gefeliciteerd ! Eerst herstellen en dan genieten van je mooie aanwinst !

Ik heb gelezen van één van de dames op het forum dat je voor rugpijn kussens onder je

knieën (knieholtes ) kunt doen en dat dit goed helpt , proberen !

beterschap .

Posted

Dat vind ik het ergste van alles,op je rug slapen.Ik mag nu wel

Op mijn zij maar durf het niet.Dat van stuwing klinkt bekend,soms voelen ze bij

Mij ook wat hard als ik teveel heb gedaan,het is even afzien in het begin maar steeds voor de spiegel vergeet je alles :-)

Posted

Jaaaa voor mij was gister ook de dag! En jeetje wat een druk op mn borst pff..kon vannacht ook niet slapen, want slaap graag op mn zij. Gefeliciteerd met je boobies! Weet iemand wanneer de ergste pijn weg gaat, na hoeveel dagen?

Posted

Thanks meid! Ik heb vannacht voor geen meter kunnen slapen. Had overal kussens onder, tussen en weet ik waar allemaal gezet. Niks lag lekker. Vond het ziekenhuis bed toch beter liggen, haha. Die was hoog en je kon de rugleuning en voet verstellen.

Op een gegeven moment was ik door de kussens heen gezakt en lag te plat om zelf overeind te komen. Gelukkig had ik gelijk hulp die me aan m'n rug omhoog kon duwen. Wat een drama dit. Haha.

Kan het kloppen dat je last kunt hebben van stuwing?

Jaa pff dat heb ik ook dat ik op een gegeven moment plat lig.

Mij is verteld geworden dat als ik merk dat m'n borsten aanvoelen alsof ze aan het stuwen zijn ik contact moet opnemen met de kliniek. Bij mij voelen m'n borsten ook nog wel gespannen aan en vooral waar de kapsel zat maar ik kan ze wel nog indrukken zeg maar.

Posted

Jaaaa voor mij was gister ook de dag! En jeetje wat een druk op mn borst pff..kon vannacht ook niet slapen, want slaap graag op mn zij. Gefeliciteerd met je boobies! Weet iemand wanneer de ergste pijn weg gaat, na hoeveel dagen?

Gefeliciteerd met je boobs!

Ik weet niet als je drains hebt, maar als die eruit zijn is het al een hele opluchting hihi. En na een week voel je je al een heel stuk beter. Na twee weken kan je ook al weer heel veel zelf. Maar ook al kan je het je moet het toch rustig aan doen.

Een heel goed herstel gewenst!

Xx

Posted

Aah dankje butterfly! Nee heb geeb drains. Ben blij als ik van die druk op mn borst af ben! Hopen dat dat snel voorbij is.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.