Ga naar inhoud

14-07-2014 :Spatader behandeling Bergman Clinic,s @Bilthoven A.m.c.g. van Schaijk


Gast

Aanbevolen berichten

2014 is het jaar van de onderhoud beurtjes :45: .

In maart heb ik al een borstverkleinende operatie gehad , en 14-7 onderga ik een spatader behandeling .

Spataders had ik al op jonge leeftijd , met name in mijn rechterbeen die qua omgang ook 3 cm dikker is dan links .

In het begin heb je er geen last van , en is het overwegend kosmetisch .

Maar de laatste jaren heb ik toch last van zware ,gezwollen benen, steken in mijn kuit en noem maar op

Uiteraard heb ik ook van die oer lelijke steunkousen .

Eindelijk de knoop door gehakt , na een goede ervaring in de Bergman Clinics gemaakt te hebben deze week een

controle afspraak gecombineerd met een consult .

Allereerst werd er een Duplex onderzoek gedaan , waaruit kwam dat in mijn rechterbeen 2 aders lopen waarvan de kleppen niet goed zijn .

14-07-2014 vind mijn behandeling plaats , dit gaat ongeveer 2 uur duren en vind plaats onder lokale verdoving .

Volgende week krijg ik de precieze tijd door gegeven .

Ik onderga volgende behandelingen : (gekopieerd uit het vastgeprikte topic)

1-VNUS behandeling

De VNUS behandeling vindt poliklinisch plaats. U hoeft niet te worden opgenomen. Via een kleine incisie in de huid wordt de Closure katheter in de spatader geplaatst. De kleine katheter levert radiofrequentie (RF) energie waardoor het bloedvat sluit. Als de spatader is gesloten zal het bloed via andere gezonde aderen worden omgeleid.

De ingreep zelf duurt 2 tot 3 minuten. De gehele behandeling inclusief voorbereidingstijd en nazorg duurt gemiddeld 20 minuten.

Na de ingreep wordt een drukverband aangelegd. U hoeft geen elastische kousen te dragen. U dient regelmatig te lopen, maar langdurig staan en zware lichamelijke inspanning dient u zo veel mogelijk vermijden. Na een week kunt u uw dagelijkse activiteiten weer hervatten.

Veel patiënten ervaren een snelle verlichting van hun klachten zoals een zwaar gevoel en moeheid. Het uiteindelijke effect wordt binnen 1 tot 2 weken ervaren.

Klachten van pijn tijdens of na de procedure worden nauwelijks ervaren. De verdovingsprikjes kunnen gevoelig zijn.

De meeste patiënten hebben geen zwellingen, bloeduitstortingen en of littekens.

De VNUS closure behandeling wordt door alle zorgverzekeraars volledig vergoed.

2-Ambulante flebectomie van Müller

Deze techniek wordt toegepast bij spataderen die zowel niet voor de laser behandeling, sclerocompressietherapie als voor het klassieke strippen in aanmerking komen. Ambulante flebectomie is vooral geschikt voor middelgrote spataderen in het bovenbeen Een belangrijk voordeel is dat de therapie onder lokale verdoving kan worden uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanette ik heb de behandeling in mei gehad en het vervelendste waren de prikken die voel je meer dan een gewone prik. Ze hadden blijkbaar te weinig koelings vloeistof ingespoten want toen ze begonnen voelde het niet aangenaam. Echter dit heb ik meteen aangegeven. Ze hebben koeling bijgesloten en daarna heb ik geen pijn meer gevoeld! Enkel een zwaar gevoel maar het is mij 100% meegevallen.

Nu 2 maanden later ben ik nog wel wat beurs en mag niet in de zo'n totdat het blauwe weg is ivm met het vormen van blijvende roestvlekken. Dus straks niet meteen in de zo'n of echt een hele goede sunblock erop :)

Het enige echt vervelende is de kous...... Men wat was ik blij toen die in de prullenbak kon!

Resultaat is erg mooi geworden

Succes alvast en hopelijk valt de behandeling jou ook erg mee

Groetjes bobpi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ...dank voor je reactie ...

Nog een weekje dan gaat het gebeuren , ben er niet bang voor hoor .

Na 33 kg afgevallen te zijn draag ik graag rokjes en jurkjes .

Zal dan ook blij zijn als buiten de klachten mijn rechterbeen er ook "mooier" uit ziet .

3 Cm verschil tussen L en R in best veel .

De steunkous hoef ik maar 48 uur te dragen , mag langer als ik dat als prettig ervaar .

Fijn dat bij jou alles goed is gegaan bobpi .

Waar heb jij je laten behandelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de behandel tijd doorgegeven gekregen , maandag 14-7-2014 om 12.30 moet ik me

melden .

Dat is een mooie tijd , hebben we ook geen last van file,s ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je al een tijd hebt doorgekregen.

Ik heb me laten behandelen in Amsterdam bij jan van goyenkliniek.

Ik vond het aanzicht opzich niet eens zo vervelend (behalve 1)

Maar het ging mee het om de pijn toen ze er nog zaten.

Achteraf toch wel erg blij met hoe het eruit ziet :) alvast succes maandag!

Een tip na de behandeling niet stil gaan zitten maar extra veel in beweging blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Bobpi ,

Hoorde idd dat ik beweging blijven goed is ...

Laat het allemaal weer op me afkomen ...

Zal blij zijn als ik straks eindelijk van die steunkousen verlost ben en normaal rokjes en jurkjes kan dragen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort verslag van vandaag ...wel gekopieerd van een ander forum shame.gif

Hier is vandaag alles goed gegaan .
We waren mooi op tijd in Bilthoven .
Daar mocht ik me omkleden en een half uurtje op de gang lopen ....
In de behandelkamer 1 vrouwelijke arts en 2 assistentes ...heul gezellig nailbite2.gif .
Tijdens het peuteren in mijn aders werden er receptjes uitgewisseld ...ha ha rofl.gif
Alles duurde ca 45 minuten ...er waren wat prikjes vervelend , maar niet allemaal ...
De VNUS behandeling zelf voelde ik niets van .
Het trekken van de aders deed ook geen pijn , ik voelde alleen wat "druk" /getrek .
Jammer dat ik niets kon zien , had graag mee gekeken .
Nu een mooie kous aan voor 48 uur .Dus die mag er woensdag af , en dan mag ik ook weer douchen .
Omdat ik een leidinggevende baan heb , mag ik gewoon gaan werken .
Heb natuurlijk de optimale baan om lopen af te wisselen met zitten .
Intensief sporten mag ik 3 weken niet , wel fietsen en loopband(Niet hardlopen ) .
Geen zon voor 6 weken i.v.m verkleuringen , en bij geen complicaties terug voor controle in Augustus .
Project nummer 2 afgerond , en wederom heel erg meegevallen .... cheer.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ..dat afzien vat heel erg mee .
Kan niet zeggen dat ik pijn heb .

Ben ook gewoon gaan werken vandaag , lekker rond gelopen , tussendoor wat zitten ...

Morgen mag de kous uit , ben benieuwd hoe het eronder uit ziet ...en lekker douchen s,avonds .

Werd vandaag ook nog door de kliniek gebeld of alles goed ging ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eindelijk de steunkous uit ...

Meteen na het werk de schaar erin gezet en onder de douche gegaan ...heerlijk .

De arts is op 9 plekken in mijn been gegaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.