Ga naar inhoud

nieuw nav bloeding na operatie


Gast doki

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik had een tijdje geleden deze site al ontdekt aangezien ik informatie zocht ivm mijn borstvergroting.

Gisteren heb ik mijn borstvergroting gehad.

Toen ik wakker werd was mijn linkerborst al groter dan mijn rechter.

Ze vonden het er goed uitzien en ik mocht naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen, bleef mijn linkerborst maar groeien.

Ik belde naar de kliniek, welke mij vroeg om terug te komen voor controle.

Eenmaal terug was er geen twijfel mogelijk. 1borst was gaan bloeden en ik moest zsm geopereerd worden.

Ik moest 1 nacht blijven en ben vandaag weer thuis gekomen met een drain.

Mijn borsten zijn alleen super opgezwollen, pijnlijk en links blijft bloeden.

Ik maak me zorgen. Hopelijk kan iemand mij hier geruststellen, iemand die dit ook heeft meegemaakt.

Wanneer wordt de zwelling minder?

En ik twijfel of ik er wel goed aan gedaan heb om deze borstvergroting te laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou gewoon af en toe de kliniek bellen en ze vertellen dat je nog bloed. Je zei dat de PC het bloeden verwachtte tot uiterlijk morgen ochtend, dus wacht dat even af, tenzij je je opeens onwel gaat voelen. Iig heel veel sterkte ermee!!

Waar en bij wie ben je geweest eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi.

Uit een drain komt de eerste dagen altijd rood vocht/bloed

In principe komt er niet meer dan 100 cc uit per dag, anders kun je nog steeds een bloeding hebben. Is ook afhankelijk van hoeveel ouder bloed is blijven zitten na je spoedoperatie.

Dus zwelt je borst nog steeds meer op, ondanks dat je jecrustig houdt, of lopen je drainflesjes snel vol, dan zeker weer direct contact opnemen met je kliniek.

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net terug vd kliniek. Er was 80cc ingelopen. De verpleegkundige vond het er goed uitzien ondanks dat het gezwollen is. Ik ben te gespannen en moet me meer ontspannen volgens de verpleegkundige.

Mijn linkerborst is wel helemaal blauw maar dat komt door de extra operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank bb. Je hebt er verstand van dus nog even een vraag aan jou.

Hoeveel langer zal mijn herstel nu zijn? Ik zat er gisteren en vanochtend echt doorheen. Dacht echt: wat heb ik mezelf aangedaan? Heb er wrschlijk toch iets te licht over gedacht. Net geslapen en voel me al iets beter. Borsten nog wel pijnlijk en opgezwollen. Durf zelf niet te kijken onder de extra tape. Bloed blijft langzaam lopen. Hopelijk wordt dit minder aangezien die drain anders niet af mag.

Hoe lang blijft het normaal nabloeden ongeveer? Thx alvast,x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je herstel zal normaal gesproken niet echt langer zijn. Na zes weken is je kapsel sterk genoeg dat je weer alles mag.

Hoelang jecdrains blijven zitten kan ik niet zeggen. Normaal gesproken worden drains verwijderd als ze 30 cc of minder per 24 uur lopen. Bij jou zal het waarschijnlijk wel ietsje langer duren, maar ieder lichaam reageert sowieso verschillend.

Sorry dat ik daar geen duidelijker antwoord op kan geven :)

Over je herstel: een borstvergroting is een operatie, dus je zult idd rekening ermee moeten houden dat je herstellende bent. Je hebt twee wonden vanbinnen... Die moeten herstellen:)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx bb, fijn je info. Fijn dat je er zoveel van afweet. Er is nu inmiddels 50 cc bijgekomen. We wachten rustig af. Hopelijk morgen iets beter weer dan vandaag. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai ik heb dat ook meegemaakt. Tijdens mijn wissel zeven jaar geleden. Aan de linkerkant werd er een kleine slagader geraakt in mijn schouder. Uren later kwamen ze erachter ik was wel in het ziekenhuis nog. De linkerkant was helemaal opgezwollen en pijnlijk en branden. Toen moest ik met spoed opnieuw worden geopereerd om de slagader dicht te branden. De volgende dag kon ik gewoon naar huis. Er was wel twijfel over een evt bloedtransfusie maar uiteindelijk kreeg ik ijzertabletten. Ik ben daardoor langer moe geweest en het herstel duurde in het begin iets langer. Alles is is goed gekomen. Het zag er gewoon mooi uit en de periode van 6 weken werd ook niet langer. Maak je maar niet druk het komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Doki,

Hebben ze bloed bij je afgenomen om naar je Hb te kijken?.

Neem aan als die laag was de dokter je wel ijzertabletten had voorgeschreven...

Ik wens je veel sterkte met je herstel en dat je straks kan genieten van je nieuwe Boobs :-)

Liefs Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat je dat beter aan de huisarts kan vragen. Die weet dat wel. Ik kreeg datvoor geschreven in het ziekenhuis omdat ik vrij veel bloed had verloren. Bij jou weet ik dat niet. De hoeveelheid in je drain na 1 dag is trouwens niet heel veel hoor. Dat loopt per dag af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Rose, hoop ik ook :-) al is het nu nog een "ver van mn bed show" als het zover is laat ik het sowieso even weten hier.

Ik wilde mijn huisarts eigenlijk niet inlichten Rokkie, of beter van wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB, thx voor je betrokkenheid. Heb de drain nog steeds :-( Gisteren wederom op controle geweest en de arts vond het er goed uitzien alleen er komt nog teveel bloed uit. Bij 20cc of lager mag de drain eraf maar er zit momenteel al weer 50cc in dus dat gaat m niet worden morgen.

Ik heb er ook wat bij gekregen, ik werd vanochtend wakker op mijn buik. Ik schrok me kapot. Sinds vanochtend heb ik nu in ene vreselijke steken in mijn rechterborst (dus niet waar de bloeding is geweest).

Ook heb ik last van buikpijn, krampen, opgezwollen buik en mn borsten voelen erg heet.

Hmmm... ben nu dus als een gek aan t struinen op in t internet naar al deze kwaaltjes.

Jij nog goede tips/ adviezen of uitleg?

Hope so! Thanks alvast

Wil zaterdag naar een festival maar zoals ik me voel... beter van niet..?!

@BL: ik ken het, ook van mijn kraamverzorgster. Zal het dinsdag eens in huis gaan halen. Baadt het niet, schaadt het niet:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Nou.. dat is wel wat zeg haha, zo kort po al op je buik gedraaid? Incl drain en al! hihi, dat is echt knap :)

Nee zonder gekheid, weet je wat misschien kan helpen om dat te voorkomen? Als je je rugleuning wat hoger zet, en je hoofd dan wel goed ondersteunen met kussens, dan draai je niet gauw meer :)

Hm.. last van je buik? Je moet niet toevallig ongesteld worden?

Soms ligt dit even ondersteboven... Sommige meiden worden opeens ongesteld ook al zijn ze het pas geweest, anderen worden het heftiger als anders, en anderen slaan een keer over.. Kan nog allemaal te maken hebben met de narcose.

Verder zou ik me kunnen voorstellen dat je je nogal druk gemaakt hebt over het op je buik wakker worden.. Dat kan ook ermee te maken hebben, vorm van stress..

En een andere oorzaak, zeker voor het opzwellen van je buik, is dat het vocht afgevoerd gaat worden... Of dat je minder gedronken hebt?

Het heet aanvoelen van je borsten hoeft niet persé verkeerd te zijn. Alleen moet je even in de gaten houden of je geen koorts krijgt, of dat er rode vlekken op je borsten onstaan.

Op dit moment ga ik ervan uit dat er niks aan de hand is. Narcose en een operatie heeft gewoon veel invloed op je lichaam en je kunt allerlei vreemde uitwerkingen krijgen...

Zoek je niet suf op google, want dan heb je meestal als eerste de meest enge ziektes te pakken haha.

Sja.. een festival... Ik zou het zelf niet gedaan hebben. Er zijn allemaal mensen die tegen je boobs aan kunnen botsen, en verder moet je niet te wild gaan doen met je armen (ellebogen niet hoger dan je schouders) en abrupte bewegingen maak je sneller als je op een festival bent, dan dat je thuis bent :) Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken.

Doe waar jij je goed bij voelt, maar denk ook aan je herstel :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja knap he haha.. ik heb sinds zaterdag een kleinere, plattere drain. Ze zijn er in alle soorten en maten heb ik inmiddels ontdekt :-)

Wat goed dat je benoemd dat ze tegen mn borsten aan kunnen lopen. Helemaal niet aan gedacht. Dit zou het herstelproces natuurlijk ook vertragen.. ? Of wat kan er gebeuren in whorst case? Als ze er tegen aan lopen?

Ik ga morgen bellen naar de kliniek. Stuur erna wel een pb. Thanks voor alle info, errug fijn. Fijn dat er een site zoals deze is waarin mensen (jij o.a.) de tijd nemen om te reageren en te adviseren. Super!! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja... of het je herstelproces vertraagd.... Geen idee...

Het ergste wat kan gebeuren is dat het pijn doet als er iemand tegenaan knalt (hoeft er maar eentje wat veel gedronken te hebben of lomp te lopen doen)

Dan ben je zelf voorzichtig met alles, vriendlief mag er niet aan bijvoorbeeld, en dan zou er zo een malloot op een festival tegenaan knallen ;)

Maarja.. pijn wil ook zeggen dat je te ver gegaan bent eigenlijk.... Hij/zij hoeft maar verkeerd tegen je aan te knallen/lopen/duwen bij drukte alleen al...

Maar goed, iedereen beslist dat voor zichzelf. Ik zou het risico in ieder geval niet hebben willen nemen :)

Ben benieuwd wat de kliniek gaat zeggen, en hoop dat je drains langzamerhand wat minder produktief gaan worden...

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.