Ga naar inhoud

Smile43 : 22 oktober 2014 : Dr. van Selms : SLAZ


Aanbevolen berichten

Thanx..

Nou inderdaad is het nogal lastig om objectieve informatie te vinden, ook niet over... bijvoorbeeld in hoeveel gevallen er echt complicaties zijn ontstaan na een borstoperatie. In de vorm van ontstekingen, afwijkende cupmaten, asymetrie, totaal gevoelloze tepels etc etc.

Ik heb nu wel de knoop doorgehakt maar er zijn van die momenten dat ik denk...ik ben niet geheel mismaakt zoals het nu is... dus waar begin ik aan. Straks dit of dat.... menselijk waarschijnlijk maar zo lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Ligt eraan welk dieet het is.. Sommige dieten doe je voor noppes, omdat je het daarna weer zo bij bent..

Als je een dieet doet, doe het dan rustig aan, val niet te veel in 1 keer af, dan went je lichaam er niet aan. En ga na een dieet nooit meer eten zoals voorheen ;) Dat is juist wat er gebeurt bij jojo'en ;) Mensen denken: zo nu ben ik wat kg kwijt en kan ik er weer tegen. Binnen de kortste keren passen je broeken weer niet hihi..

Succes :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa ik weet er helaas alles van...afvallen aankomen...ben een super jojo maar het gaat om 5 kg heen en weer...

Gaat mij er nu eigenlijk meer om of het van invloed is op de genezing na de operatie...

Ik wil het bio hcg dieet doen... crash dieet dussss....

Alle voors en tegens ken ik al gaat mij er nu echt om is het van enig invloed op de genezing na mijn borstlift operatie!!!!!!!!!!?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Smile, Ik kan je het tweede boek van Mieke Kosters aanbevelen. Is geen crashdieet, maar pakt het probleem bij de wortel aan, nl de psychologie achter het eten. Heeft bij mij heel goed geholpen en de kilo's die ik er eerder nooit afkreeg zijn er nu, vooralsnog blijvend, vanaf. Jeeeeh!

't is serieus het beste dieetboek dat ik ooit gelezen heb, en ik heb er heel wat van binnen gezien ;-). (Nee, ik heb geen aandelen). Ze adviseert nl om niet minder dan 1200 cal per dag te eten. Dan val je nog een kilo per week af hoor.

Dat gezegd hebbende, wil ik ook nog 2 kilo kwijt voor mijn operatie, haha! Nog 4 weken, moet lukken, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oke bedankt voor de tip ga ik zeker is bekijken/kopen... Maar twee kilo moet zeker lukken ik ga nu voor de 5 kg (voor mij operatie) en ga daarna misschien wel verder met jou tip/boek. Ik wil er in totaal 8 kg af hebben, dus ... even aan de bak maar dan kan ik straks een mooi lingerie setje kopen.....oooooh zin in.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm mijn operatie is verplaatst naar woensdag 22 oktober....

Ik heb afgelopen vrijdag preventief een Mammografie laten maken en daarna hebben ze ook nog een echo gemaakt.

Uitslag krijg ik morgen.

Ben daar best een beetje nerveus over omdat ze in principe alleen de Mammografie zouden doen.

Mijn moeder is bekend met borstkanker en v. Selms adviseerde daarom zeker om dit preventief te laten doen, voor de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zoals beloofd zal ik een verslag maken van mijn operatie. Ik krijg aanstaande woensdag een borstlift zonder implantaten. Ik heb nu een zeer slappe D cup en een groot tepelhof.

Ben vorige week begonnen met Arnica en vit. C.

Thuis nu alles even grondig schoonmaken en alle was/strijk weg werken. :134:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste loodjes dus voor je.

Het gaat vast helemaal goed komen met je boobies.

Ik voeg dit even toe aan je topic die al loopt in operatieverslagen, waar je ook je verslag neer kan zetten ;)

Succes met aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, ben vanmiddag thuisgekomen. Het is allemaal iets anders gelopen dan ik hoopte. Was gisterochtend als eerste aan de beurt en om 11 uur was ik klaar. Alleen mijn rechter borst begon te zwellen e te zwellen en moest weer open. Tweede keer narcose.... niet fijn dus. Alles nu goed maar wel nog pijnlijk en erg gezwollen. Morgen misschien foto plaatsen maar voor vandaag laat ik het hier bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel me na een nacht goed slapen vandaag al een stuk beter! Ik moest een tweede keer onder narcose en er is een stukje van de borst opnieuw open gemaakt omdat er mogelijk een bloeding was. Bleek mee te vallen. Wond dicht gemaakt en alles weer netjes gehecht en geen drains!

Heb mijn borsten net even (voor zover mogelijk) even goed bekeken en wauw.....blij met wat ik zie...wel erg gezwollen nog voor mijn gevoel en wat blauw hier en daar maar wat staan ze mooi hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dan even een echt verslag van de operatie dag. Moest om 06.45 uur in het SLAZ zijn. Om 07.30 werd ik richting OK gebracht. Daar heeft v. Selms alles afgetekend en even rustig met me zitten praten. Ik had nog van alles willen zeggen van hoe ik het wilde maar ik dacht ineens ...ik vertrouw er maar op. Ik had immers in de twee consulten al alles doorgesproken.

08.00 uur de Narcose en weg ben je... om 11.00 was ik weer goed bij...geen pijn. Zonder drains, was niet nodig! Ik was wel wat suf en misselijk dus kreeg gelijk wat extra zuurstof en een middel tegen de misselijkheid en na 15 minuten voelde ik me helemaal goed.

Rond 12 uur kreeg ik wat te eten en drinken en begon ik te merken dat mijn rechter borst wel erg begon te drukken/zwellen. Gelijk tegen de verpleging gezegd en die zouden gaan bellen. Er kwam een assistent arts kijken en die twijfelde en ze ging overleggen met v. Selms die kwam na een half uur ook meteen kijken en zei ook te twijfelen of er nog een bloeding gaande was of dat het welllicht even was gaan bloeden en dat het nu gestopt zou zijn. Hij zei gelijk heel gerust stellend, we houden het in de gaten we wachten nog een uurtje en dan bekijken we het opnieuw.

De pijn viel eigenlijk wel mee alleen die druk voelde wel vervelend aan. Vond het zelf moeilijk in te schatten of het nu erger werd of niet. Had wel het gevoel dat die borst wel kei en kei hard werd en de druk voelde vervelend dus toen ze weer kwamen kijken heb ik dat meteen gezegd en vonden ze toch dat ze het even open moesten maken om het goed te kunnen beoordelen. Nu was het wachten op een vrije OK. Eindelijk om 17.00 uur weer naar de Ok. Daar zei v. Selms het zal mee vallen maar we nemen geen risico, ik maak een klein stukje van je borst open en ga dan spoelen en dan maak ik het weer netjes dicht. Na 30 minuten weer goed wakker, geen drain, alles was goed dicht nu, niet misselijk of suf.

De ergste druk was nu ook weg voelde ik. Pijn was verder goed te doen. Heb wel steeds paracetamol ingenomen. Kreeg overigens ook via het infuus antiobiotica, al meteen bij de eerste operatie, wel fijn idee vond ik dat.

Volgende ochtend rond 10.00 uur mocht ik naar huis. Heerlijk rustig aan gedaan.

Nu 3e dag PO gaat het best goed, weinig pijn, wel harde borsten, veel blauwe plekken, nog wat zwelling. Alles is afgeplakt met hechtpleister maar wat ik zie...ziet er mooi uit. Behoorlijke borsten (allemaal eigen weefsel) lijken wel prothesen, mooi hoog, volume bovenin en stevig en rechtop....alles wat ik wilde zo te zien...dus blij voor nu!!!! (Foto komt vandaag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net weer even een foto geplaatst, dag 5 po. Gaat goed steeds minder pijn, minder harde borsten, minder zwelling.

Heb wel "toverballen" ik weet dat ik snel blauwe plekken heb maar jee ze zijn geel/blauw/paars.... Maar het ziet er hoopvol uit. Dat dit er van gemaakt is had ik nooit verwacht. Nu alleen nog hopen dat het er onder de pleisters ook goed uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 11 PO.

Ging goed tot 2 dagen geleden ineens meer pijn en meer moe. De pijn en vooral veel huidpijn, steken en harde stukken in de rechter (complicatie) borst. Het bleef daar op het 3 landen punt ook steeds nat (geel wondvocht). Dus gisteren dokterspost bezocht. Maakte me toch zorgen over een mogelijke ontsteking!!!

Bij de arts alle pleisters verwijderd. Eng... Maar hij wilde het goed kunnen zien. Viel mee. Was wat rood en gezwollen en wat wondvocht maar zag er volgens hem niet uit als ontstoken.... Advies 2 x per dag spoelen onder de douche en geen pleisters want ook daar was mijn huid stuk/rauw van de pleisters....

Laat nu maar na het spoelen mijn borsten even goed drogen..bloot...lucht... heerlijk is dat. hahaha. pff wordt gek van die bh constant aan. Heb vannacht geslapen met katoen shirt onder mijn bh en vandaag minder huidpijn!!!

3 landen punt ziet er nu droog uit.

Maar besef nu wel heel goed dat het allemaal niet niks is!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat het nu snel weer weg is, Smile. Bij mij gingen de pleisters er na 7 dagen af, dus dat kan wel gewoon.

Hihi, met een tshirt onder je sportbh in bed, dat is ongetwijfeld dodelijk sexy! :-) Alles voor het goeie doel he? Zes weken is best lang, ook om op je rug te slapen. Niks an.

Ik heb ook zo'n klein nat puntje op het drielandenpunt. Ik heb er nu een nat doekje op gedaan (oud hollandsch middeltje tegen oppervlakkige ontstekingen). Dat komt vlgs mij vrij vaak voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt helemaal gek van de huidpijn/ gevoelige huid aan mijn rechterborst. Kan er niets op velen. Het is nu al 5 dagen best heftig...wat kan het zijn...hebben jullie dit ook gehad????

Als ik de huid aanraak voel ik kriebels...niet normaal meer zo heftig.

Morgen gelukkig voor contole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.