Ga naar inhoud

Evanka: 29 juli 2014 : Dr. de Frene : Jan Yperman Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na lang meelezen en al even te zijn aangemeld toch even een voorsteltopic.

Ik ben 27 jaar en zit al een tijdje met een probleem, zoals velen hier; te kleine borsten...

Had vroeger, op m'n 17e, een volle 80C/75D cup. Ik besteedde echter weinig aandacht aan m'n borsten, vond ze niet belangrijk en niet mooi. Ben ong. 1m65 en weeg nu 56kg, wat 8kg minder is dan toen. En dat is helaas ook aan m'n borsten te zien... Ondanks dit relatieve kleine gewichtsverlies, is alles weg, ik ben er blijkbaar erg gevoelig aan, en er blijft een schraal 75A'tje over, waarbij ik soms zelfs niet de cup vul...

Nu pas besef ik hoe belangrijk mijn borsten zijn. Als ik mijn oude BH's aandoe, liggen mijn theezakjes een beetje op de bodem naar me te kijken. Ook de vorm is allesbehalve, ze hangen behoorlijk om zo klein te zijn... Ik heb nu een mooie lijn, waar ik hard voor gewerkt heb, maar de borsten lijken nergens meer naar... Het vreemde is dat ik het moeilijk had dit echt te beseffen. Ik bleef BH's kopen die te groot waren en zag niet dat ik eigenlijk van opzij gewoon plat ben. Dit had helaas enkele pijnlijke en confronterende momenten tot gevolg met paniekaanvallen in de BH winkel en huilbuien wanneer ik eens 'deftig' in de spiegel durfde kijken...

De grote stap naar een consult durfde ik pas zetten dankzij mijn gynaecologe, die me dit aanraadde, en mijn vriend, die soms echt niet meer wist wat hij met me aan moest en me erg steunt in dit hele proces.

Dus, op naar de consulten! Dankzij Borstenforum enkele namen gevonden en ook door zelf rond te zoeken; namelijk dr. De Frene (Ieper), dr. Vandevoort (Roeselare, niet Quan ;-) ) en dr. Nolens (Kortrijk).

Bij dr. De Frene had ik meteen een goed gevoel; hij luisterde naar mijn probleem en gaf zeer veel uitleg, inclusief tekeningen, van hoe hij het zou aanpakken. Hij werkt met Polytech, en zou voor mij opteren voor een anatomisch gevormd preparaat, meerbepaald een polyurethaan gecoat. Uit mezelf neigde ik meer naar rond, maar alledrie de chirurgen raadden me anatomisch aan waarbij een liftend effect zou worden verkregen en legden ook uit dat ik te weinig borstweefsel heb om gewoon "vooruit te duwen" met ronde. Qua plaatsing was hij zeer overtuigd dat het dual-plane moest zijn, omdat ik zeer weinig borstweefsel heb. Dat is wel zo, je kan mijn ribben zien tussen en boven mijn borsten. Ik ben vrij sportief en heb gewoon erg weinig vetweefsel. Over cc's werd niet gesproken ;-).

Dr. Vandevoort kwam bekwaam over, maar ik had niet zo'n goed contact met hem. Ik vond zijn aanpak nogal sec. Wel kon ik daar even passen, waarbij mijn voorkeur ging naar 330cc, hetgeen blijkbaar niet mogelijk zou zijn; ik heb een breedte van 13.5cm, en hij wou 1cm marge langs beide zijden, dus 11.5cm mogelijk en dan zou maar 295cc passen - maar hierover kreeg ik verder geen uitleg, dit werd gewoon besloten.

Dr. Nolens was een zeer vriendelijke vrouw, werkte erg in detail, mat mijn borsten op alle manieren op en tekende dit zelfs op, zeer veel informatie zowel bij haar als haar verpleegster. Zij wou per se klein blijven (max een C), omdat ik licht asymmetrisch ben (hetgeen ik zelf niet zo erg vind, en dr. De Frene had het ook opgemerkt maar volgens hem was het miniem). Ik kon me niet echt vinden in het 'klein blijven' gezien het volume dat ik vroeger had... Zij werkt met Natrelle.

Uiteindelijk had ik het beste gevoel bij dr. De Frene, dus operatiedatum geboekt eind juli. Binnenkort nog een passessie daar. Ik heb er best wel schrik voor, dat ook hij zo weinig zou aanraden. Sowieso wordt het High Profile (die informatie gaf hij wel mee, waarbij hij zei dat de vulling van de bovenpool zeker voldoende zou worden)...Maar het idee van de andere twee PC's was weinig... Terwijl ik heel graag van mijn mini A'tje terug naar mijn oude D wil gaan, maar dan mooi gevuld... Als ik rondzoek en vind mooie borsten, is het meestal ook een D (meer vind ik absoluut niet passen bij mij). Bij Polytech zou het mogelijk moeten zijn met XHP, maar dat lijkt dan weer zo... XHP :-) ! Iemand die XHP's anatomisch heeft en ervaringen wil delen??

Dit was mijn (lange) verhaal! Als er meiden zouden zijn met gelijkaardige stats (165cm, 56kg, 75A en wil naar D) of ervaringen (oa met Polytech, XHP,...), heel graag!! Ik heb al zoveel gehad aan dit forum, 't is echt een schat aan informatie! Zou graag jullie idee hebben wat mogelijk is om mijn oude D te halen... :-)

Verder zou het ook fijn zijn om ervaringen te lezen van meiden die na dual plane al terug aan het sporten zijn! Ben heel benieuwd hoe dat lukt, met name hardlopen (en paardrijden)! Alle andere ervaringen en bedenkingen zeker welkom :-) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Wat goed dat je al verschillende consulten heb gedaan en nu ook al een datum heb gepland!

Ik heb zelf geen dual plane dus kan daarover geen ervaringen met je delen ;)

Heel veel plezier op het forum en succes met aftellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik ben zelf van een AA naar een C gegaan. Ik heb dual plane, extra high profile, ronde protheses, 265 cc en 280 cc omdat mijn borsten ongelijk waren. Ik ben bijna 9 weken PO. Ik ben bij dr Visser geweest in de wellness kliniek. Ik ben zelf 1m68 en 52 kg ongeveer. Ik kon geen grotere protheses: te weinig eigen weefsel en ik ben erg smal. Dus grotere protheses zijn te breed voor mijn borstkas.

Ik ben zeer gelukkig met het resultaat :) eindelijk borsten...

Ik ben niet zo heel sportief, ga af en toe joggen met mijn hond. Maar sinds mijn bv ben ik niet meer geweest. Het zou wel lukken denk ik want ik heb eigelijk nergens last van. Maar ik durf nog niet, haha :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esmiralda, bedankt!!

Lucia, bedankt voor je bericht! Bij jou zijn het inderdaad ook relatief weinig cc's tegenover wat je doorgaans leest... Hoe kan het dat er zoveel meiden zijn met ongeveer onze stats die veel meer cc's krijgen? Denk je dat het dankzij de XHP is dat je toch drie cupmaten omhoog bent?

Je bent natuurlijk ook een stuk smaller dan ik! Blij dat je zo gelukkig bent met het resultaat :-)

Ok als ik je toevoeg als vriend?

Valt het extra high profile erg op? Staan ze heel bol?

Hoop dat je snel terug durft joggen ;-) ! Zal vast wel vreemd zijn...

Thx, zag net je foto's, mooi resultaat!! En XHP valt niet extreem op vind ik, echt mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esmiralda, bedankt!!

Lucia, bedankt voor je bericht! Bij jou zijn het inderdaad ook relatief weinig cc's tegenover wat je doorgaans leest... Hoe kan het dat er zoveel meiden zijn met ongeveer onze stats die veel meer cc's krijgen? Denk je dat het dankzij de XHP is dat je toch drie cupmaten omhoog bent?

Je bent natuurlijk ook een stuk smaller dan ik! Blij dat je zo gelukkig bent met het resultaat :-)

Ok als ik je toevoeg als vriend?

Valt het extra high profile erg op? Staan ze heel bol?

Hoop dat je snel terug durft joggen ;-) ! Zal vast wel vreemd zijn...

Ik zal je accepteren als vriend, kan je mijn foto's zien... ik zal binnenkort nog eens foto's maken.

Bij XHP zijn de protheses smaller maar meer projectie. Dus ja zou wel kunnen dat ik daardoor een C heb nu :) ik vind zelf dat ze niet heel hoog staan. Ik wou dat dat mijn borsten er natuurlijk uit bleven zien. Er is ook niemand die weet van mijn bv, behalve mijn man dan he. Ik heb tot nu toe ook van niemad opmerkingen of vragen gekregen. Nu met het warme weer heb ik open bloesjes aan en het valt helemaal niet op dus zo bol zijn ze niet.

Ik heb ook niet meer cc gekrgen omdat ik ook 'maar' op een C wou uitkomen. Had ik meer willen hebben was dat niet gegaan.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed om weten! Ik vind het zo verwarrend, zag onlangs nog iemand op 't forum die van 70A naar 70D ging met 440cc... Dat is wel een heel groot verschil!! Lees zoveel verschillende dingen...

Wel heel fijn om te lezen dat het toch niet extreem bol is met XHP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gebeld en heb een tweede afspraak + passessie 25 juni :-) . Ben heel benieuwd hoe dat gaat.... Weeral een stap dichter dan....

Heb veel schrik dat ik niet terug zou kunnen krijgen wat ik vroeger had. Maar vrees dat ik niets meer kan doen dan afwachten en foto's zoeken van geslaagde BV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super om te lezen dat je zo oriënterend bezig bent. Het is altijd fijn om de meningen van verschillende artsen te horen, zo kan je je eigen ook beter vormen. Ik zou zeker je wensen tegenover je pc goed uitspreken, je moet natuurlijk wel volledig tevreden zijn. En dan heb je je boobies al binnen een maandje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ja, ik moet er echt voor durven opkomen idd.

Ik moet zeggen dat ik ontzettend veel heb geleerd van de verschillende PC's! Kan het iedereen echt aanraden van meerdere consulten te plannen. Telkens kreeg ik andere invalshoeken, meningen, extra informatie...

Heb wel 't gevoel dat ze alledrie competent waren, maar 't gevoel is toch heel anders hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Eind juni m'n passessie dus gehad :-) Ging eigenlijk heel goed, dr. De Frene was weer supervriendelijk en gaf 't gevoel dat ie goed luisterde naar wat ik voor ogen had (kort gezegd een D :106: ). Kwamen er wel bij uit dat ik heel weinig vetweefsel had, is ook zo, bijna alle ribben over volledige borstbeen tot onder de borst zijn te zien... Voel ook mijn ribben doorheen m'n borst eigenlijk, merk dat pas sinds ik erop let. Maargoed da's het risico, ze gaan sowieso dual plane!

Kreeg eerst kleine prothesen in m'n sportbh, dat was meteen al veel te klein naar mijn zin :blush: . Dan nog een 300cc en 400cc gepast. 400cc leek echt VEEL te groot, maar 300cc net iets te weinig. Bijgeteld zoals ik op het forum heb geleerd :4: , dus ik neig naar 350-375cc. Er zullen sowieso meerdere prothesen voorzien worden voor tijdens de operatie, maar normaal gezien zou het de 360cc kunnen worden, als dat past en nog mooi is... Ik hoop het!

't Gaat dus om de Polytech (polyurethaan) Opticon, die eigenlijk licht ovaal is van vorm (breder dan hoog). Ik dacht eigenlijk net het omgekeerde, omdat ik een vrij smalle borstbasis heb, maar de chirurg heeft gelijk, de hoogte is nog minder... Daar zie je ook ribben, dus zou de prothese ook zichtbaar zijn (ben eigenlijk best breed gebouwd maar door trainen erg weinig vetweefsel).

Polytech Opticon XHP van 360cc met een projectie van 6.3cm (veel :3: ), 12.3cm breed en 10.4cm hoog. Als er breder in past zou het eventueel een 375cc HP kunnen worden... Voor minder dan 350 wil ik eigenlijk echt niet gaan.

Ben wel erg bang voor rimpeling... Ben eigenlijk voor wel meer dingen bang... :blush: Nog minder dan twee weekjes te gaan... Regelmatig paniekaanvalletjes...

Wat als ik spijt krijg? Wat als ze te klein zijn? Wat als er iets mis gaat? Zie er ook als een berg tegenop om meerdere weken niets te kunnen doen (heb ook veel dieren, lieve vriend kan ze wel verzorgen maar 't zal zo gaan jeuken!)...

Ik sport ook ontzettend graag, vooral lopen en paardrijden, en hoop dat ik ook op dat vlak mezelf niet in de weg ga zitten... Wil ze zeker groot genoeg, want denk dat dat op zich weinig uitmaakt met lopen 100cc plus of min... Twijfels, vragen, paniek, ernaar uitkijken, alles door elkaar!

Weet dat dat normaal is maar het voelt zo ontzettend eng!

Aftellen is begonnen. Druk op het werk tot de avond ervoor dus weinig tijd om ermee bezig te zijn gelukkig.....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dit mag naar operatieverslagen!

Zo, dus verslagje van de operatie! 's Morgens binnengekomen, om 6u30, iets te vroeg haha. Beetje boekjes gelezen, om 8u30 zijn ze me komen halen en toen ging alles vlot. Omkleden, infuus zetten, Toen kwam de dokter aftekenen. Nog even over andere dingen gebabbeld ook. Bevestigd wat ik wou :-). En naar de ok. Van bedje verstappen en beetje babbelen met anesthesist en assistenten. En toen slapen.

Wakker worden was gek, heb een boel rare dingen gezegd waarmee ze daar goed moesten lachen. Kon ook niks zien want had m'n bril niet op, maar ging. Had ferme druk op mijn borstbeen, wat ik wel gek vond. Verder niks.

Enige nadeel was, dat ik drains had gekregen, dus die moesten er ook weer uit. Maar eigenlijk voelde ik zelfs dat niet echt...

Mocht tegen 19u naar huis, en daarvoor voelde ik me eigenlijk prima. Nergens pijn. Behalve dan mijn maag! Honder dat ik had. Zei nog tegen de verpleegsters, voel m'n maag meer dan mijn borsten. Mocht gelukkig snel iets eten. Lange rit naar huis, waarbij ik m'n boobies goed vasthield want nogal wat bultjes in de baan.

Slapen ging wel ok eerste deel van de nacht, maar ben een zijslaper dus toch niet zo fijn. Tweede deel van de nacht toch wat wakker gelegen. Gedroomd dat ik enorm rimpeling had..... :-D

Om 8u pijnstiller genomen, preventief eigenlijk. Dag van de operatie zelf deed ik al dingetjes, eten gaat makkelijk, lezen, en kleine dingen pakken ook.

Alleen gaan liggen en rechtop gaan zitten is vaag. Kan het wel zelf, maar dan voel ik mijn borsten wel echt. Zo van positief veranderen dat ze moeten doen, vinden ze niet leuk haha.

Qua vorm en uitzicht, ben benieuwd.... Er is 360cc xhp ingegaan, staan wel wat ver uit elkaar, maar dat was voor de operatie ook zo, kon op dat vlak geen perfectie verwachten. Durf nog niet goed kijken zonder BH, straks maar eens doen :-).

Bedankt voor al jullie steun en alle informatie die ik kon vinden hier!! Hopelijk helpt mijn topic nu andere toekomstige bv'ertjes :-).

Draag nu trouwens de Carefix Anna en die bevalt echt super tot nu toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik weeg ook ongeveer 55kg bij 1,65m en zit met een 70a. Ik schaam er me erg voor. Zeker omdat ik een rondere poep en buik en langs opzij ziet het er echt niet uit, gewoon helemaal plat :(

ben blij voor jou dat je vriend je zo steunt! Mijm vriend vind het ook moeilijk om mij vaak zo ontevreden te zien met mijn lichaam maar hij vind het idee van een bv niet zo fijn. Hij vreest dat het er niet zal uitzien bij mij. Ondanks alle pogingen om hem uit te leggen, dat een bv er echt best naturel kan uitzien is hij nog steeds niet overtuigd. Mischien heeft hij nog wat meer tijd nodig? Ik weet het niet.

ik ga alvast nog even wachten met een bv, eerst goed op zoek gaan naar een goede dokter en op consultatie gaan.

het is alvast een hele hulp om van jou de ervaringen te lezen met verschillende dokters.

veel succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boho: ben aangenaam verrast moet ik zeggen :-p heb helemaal geen pijn of last, zitten nochtans dual plane. Volg ook wel het pijnstillingsprogramma strikt op (dafalgan en voltaren, en morgen ook). Als ik dat niet zou doen, zou ik mss echt vergaan van de pijn ;-).

Heb al even gekeken ja, en het ziet er mooi uit. Wel surrealistisch!! Alsof ik naar de zoveelste foto op borstenforum kijk!!!! :-) het dringt echt niet door geloof ik, hihi!!! Dat komt wel denk ik.

Ben nog voorzichtig in mijn oordeel ook, want mss veranderen ze nog :-)...

Enya: hoi! We hebben inderdaad een beetje dezelfde voorsituatie! Mijn vriendje was het er inderdaad zeker mee eens. Hij zag dat ik er niet gelukkig mee was en hij is van het principe als je er wat aan kan veranderen moet je dat doen; heel simpel maar zo is het eigenlijk ook. Als jij er altijd ongelukkig mee bent, waarom dan niet?

Maar zo'n dingen hebben inderdaad tijd nodig, bij mij is er ook een driekwart jaar over gegaan tussen eraan denken en het effectief doen, en dan is dat nog erg snel als ik sommige andere verhalen lees :-).

Zeker als je maar naar een B, kleine C wilt moet dat heel goed te doen zijn. Ik wou per se wat groter omdat ik dat vroeger ook had ;-). Zoek zeker rustig rond en het fijnste is een keer op consult gaan. Is absoluut vrijblijvend, geeft je een goed idee want gaat over jouw lichaam persoonlijk.

Zag dat je van oost-vlaanderen bent, uiteraard vind ik mijn pc nu de beste, anders had ik hem niet gekozen, en ik vind alles tot nu toe perfect, maar als dat wat ver is voor je is dr. Nolens ook heel goed in Kortrijk, gaat ook niet voor maximale volumes en kijkt zéér.... gedetailleerd naar alle maten van je lichaam tot op de millimeter ;-). Succes met lezen en zoeken :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag evanka! Dankjewel voor de tip, ik ga die dokter in kortrijk zeker eens checken :)

inderdaad gewoon eens op consultatie gaan lijkt me ook een goed plan om eens te horen wat allemaal mogelijk is voor mijn lichaamsbouw en welke implantaten ik nodig heb.

heel veel succes nog met je herstel ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel :-).

Aan wie moet ik vragen of mijn topic verplaatst kan worden?

Vandaag toch paar keer kortademig dus deze namiddag maar wat geslapen paar uur. BH zit misschien iets strak maar wil niet dat ze nog verder uit elkaar gaan staan dus laat ik 't maar zo ;-).

Merk wel dat ik het wel een beetje "erg" vind dat ze zo uit elkaar staan. Maar ik had het wel verwacht en weet dat dat het beste was dat ik kon hebben. Dokter heeft het prima gedaan volgens mijn eerste oordeel. Perfectie is moeilijk, bovendien, eens ik gewone BH's mag dragen zal het er alweer anders uitzien :-). Sla ik mezelf eens goed op mijn kop (met ellebogen onder de schouder) en denk ik, het ziet er prima uit :-p.

Wondjes van de drains begin ik wel te voelen maar heb ook pijnstillers niet genomen. Vond dat ik te weinig pijn had waardoor ik me makkelijk zou overdoen... ga ze wel nemen om te slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey thanks!

Vanmorgen opgestaan zonder pijn (beetje stijve armen), dus maar geen pijnstiller.

Staan nog steeds ver uit elkaar... Hoop dat ik daaraan wen :-). Er weer vreemd over gedroomd.

En ik vind ze nog steeds behoorlijk groot :-p !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja grootte is zo'n beetje heen en weer, maar daarvoor vertrouw ik op 't forum: komt goed!

Heb alleen problemen met 't uit elkaar staan.

Ging daarnet even meerijden met de auto, na 150m toch maar snel teruggekeerd. Dat gehups vind ik maar niks :-D !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan ze zover uit elkaar dan? Bij mij zijn ze wel een beetje dichterbij elkaar gaan staan met het zakken.

Haha ja de auto is niet zo leuk in het begin :) en dan die gordel die op je borsten drukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind toch van wel. M'n hele hand past er wel tussen, nja 3-4 vingers. Zal als vriendje thuis is eens paar foto's uploaden. Vind ik nog steeds surrealistisch. Net of ik op borstenforum neus. Maar het zijn de mijne :106:

Gordel heb ik geen last van past er mooi tussen :-p.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.