Ga naar inhoud

Help! Mislukt/niet tevreden. Wat nu?


Priscil

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na bijna een jaar po te zijn, ben ik nog steeds niet tevreden met het resultaat. Mijn borsten werden gediagnosticeerd als tubureuze borsten. Dit is een afwijking in de borsten waardoor de borsten er uit zien als tubetjes. Dus borsten die spits uitlopen. Ook hangen de borsten al ben je nog jong (ik was een jaar geleden 22 jaar).

De huid van onderen in de borsten is erg dun. Hierdoor voel ik mijn protheses. Ik kan het zelfs indrukken. De pc zegt dat het normaal is vanwege mijn afwijking en dus dunne huid, maar ik blijf twijfelen of het wel normaal is ondanks de afwijking.

Ook weet ik niet of het volgende wel normaal is: hoe mijn borsten staan hangt af van welke bh's ik gedragen heb en of ik bijvoorbeeld heb gebukt zonder bh. Mijn pc zei dat de protheses altijd even weer hun weg terug moeten vinden, maar bij mij blijven ze steeds vaker raar/lelijk staan als ik van bh's wissel of heb gebukt. Dan komt het tubureuze effect weer erg terug naar voren. Ik moet m'n borsten dan masseren om er weer een beetje een mooie vorm in te krijgen.

Daarbij komt ook nog eens mijn ontevredenheid over de littekens. Ja ik maak dikke littekens aan, maar ze zijn zo dik dat je ze van een afstand al kunt zien zitten. Daarnaast is door mijn afwijking de littekens te ver naar voren komen staan en vallen ze dus niet in een plooi zoals het hoort.

Verder zijn er momenten geweest van enorme pijnen in mijn borsten. Ik heb een MRI scan en een echo van mijn borsten gehad en er werd niks gevonden. Gelukkig, maar aan de andere kant ook weer zorgen want wat is het dan wel? Pijn veroorzaakt door m'n fitness? De pijn komt en gaat.

Dames, ik weet echt niet wat te doen. Zelf heb ik al meerdere keren de chirurg geconfronteerd met dat ik niet tevreden ben, dat ze niet mooi genoeg zijn en niet natuurlijk ogen, dat het tubureuze aspect nog teveel in mijn borsten terug te zien is en dat mijn borsten altijd weer terug hun vorm moeten vinden.

Zelf blijft hij volhouden dat ze er mooi uitzien, dat ze natuurlijk ogen en dat de littekens nu eenmaal wat hoger staan door de afwijking maar dat kan nou eenmaal gebeuren. En dat ze zo dik zijn komt door mijn lichaam die te dikke littekens aanmaakt en zal nog wel minderen volgens hem. Maar ja.. Daarmee ben ik niet gerustgesteld!

Zo ben ik ook enorm bang voor het kostenplaatje. Ik heb de eer gehad de BV vergoed te krijgen door mijn ouders die mij graag gelukkig zien. Maar ik heb een enorme schaamte om tegen hun te zeggen dat ik uiteindelijk niet tevreden ben. In hun ogen is het dan ook mijn eigen fout, vooral omdat ik snel de keuze voor de BV heb gemaakt. Ik ben dan niet tevreden, maar 4000 euro kan ik echt niet in mijn eentje ophoesten en ik wil ook niet dat de 4000 euro van mijn ouders voor niks is geweest.

Wat moet ik nu toch doen dames? :(

Liefs

Prisje


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg voor je! Ik heb hier helaas geen antwoord op, had nog nooit vd afwijking gehoord maar door mn antwoord komt je topic weer bovenaan de lijst en miss leest iemand dit en heeft die wel n antwoord voor je.... maar sterkte met dit alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met tubulaire borsten,maar wel veel over gelezen , en ik weet dat een aantal dames hier op het forum er last van hebben en zijn geopereerd of nog geholpen gaan worden

ik snap dat je niet het bedrag kan ophoesten voor een nw operatie,

maar als ik jou was zou ik gewoon eens langs je huisarts gaan, en het bespreken, een verwijskaart vragen voor een pc die ervaring heeft op dit gebied , want bij je behandelend pc kom je op deze manier niet veel verder, in sommige gevallen zien ze het toch als een medische aandoening en zou je eventueel misschien een her operatie vergoed kunnen krijgen, maar die aanvraag moet een pc doen bij verzekeraar. Ik zou het zeker gaan proberen, want zo door blijven lopen is ook geen pretje

Je kan ook eens in de zoekbalk rechts boven in tubulaire borsten in kunnen geven, vind je ook weer informatie

succes en veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb vorige week een BV ondergaan omdat ik ook tubereuze borsten heb. (in België wordt deze ingreep vergoed door het ziekenfonds, dus ik heb geluk) Nu zijn ze nog opgezwollen en slaan alle kleuren uit dus ik kan er nog weinig van zeggen, maar ik geloof wel dat ze stevig zullen zijn en er zeker niet meer tubereus uit zullen zien.

Hoeveel cc heb je laten inplanten? En is dit boven of onder de spier? Hadden de implantaten voldoende projectie om je borst op te vullen? Of heeft je arst daar niet zoveel aandacht aan besteedt? Hier werd een 3D simulatie gemaakt zodat ik op voorhand zou weten hoe het er in het echt uit zou zien.

Bij mij is het boven de spier omdat je -volgende de chirurg- op die manier de borst voldoende kan opvullen en de tepel er dus niet meer 'tubereus' uit zal zien en niet meer zal uitsteken.

Bij mij is het echter ingepland via de tepel zelf. Volgens de dokter zijn de tepels van iemand met een tubereuze borst meestal te groot in verhouding met de borst zelf. Hij heeft dus de tepel wat verkleint en het implantaat via de tepel ingebracht.

Als jij er zo ontevreden over bent zou ik zoals hierboven geschreven staat raad gaan vragen aan de huisarts over wat mogelijk is en er kans is op eventuele vergoeding bij een heroperatie.

Ik begrijp wel dat het wat gevoelig ligt dat je ouders dit voor je hebben betaald. Misschien moet je voorzichtig toch eens je bedenkingen met hen bespreken. Misschien valt hun reactie wel mee?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo!

 

Jullie berichten zijn al even geleden geplaatst maar ik wil graag reageren. Ik heb ook tubulaire borsten en zojuist een borstvergroting ondergaan. Ook bij mij is het 'mislukt'. Ik heb Anatomisch dual plane laten plaatsen met 350 cc. Ik kwam van een AA. Nu staan ze als piramides naar buiten. Ik weet me geen raad wat ik nog hieraan kan doen. Hoe is het met jullie afgelopen? Ik hoop dat de PC een heroperatie wilt vergoeden maar ik ben bang van niet. Ik woon zelf in België en ben hier ook verzekerd maar wist niet dat je het hier vergoed kan krijgen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei EAP:

Hallo!

 

Jullie berichten zijn al even geleden geplaatst maar ik wil graag reageren. Ik heb ook tubulaire borsten en zojuist een borstvergroting ondergaan. Ook bij mij is het 'mislukt'. Ik heb Anatomisch dual plane laten plaatsen met 350 cc. Ik kwam van een AA. Nu staan ze als piramides naar buiten. Ik weet me geen raad wat ik nog hieraan kan doen. Hoe is het met jullie afgelopen? Ik hoop dat de PC een heroperatie wilt vergoeden maar ik ben bang van niet. Ik woon zelf in België en ben hier ook verzekerd maar wist niet dat je het hier vergoed kan krijgen? 

 

 

 

Hoi @EAP 

 

Kon niet zo snel je eigen topic vinden maar begrijp dat je "net" geopereerd bent? Mag ik vragen waarom jij denkt dat het nu al "mislukt" is? Ik heb zelf geen tubulaire borsten maar met de kennis uit de verslagen & foto's van dames die dit wel hebben, duurt het resultaat wel even voordat ze hun vorm gaan krijgen. (Dit in tegenstelling tot de dames die geen tubulaire borsten hebben). Heb je het proces en huidige resultaat al overlegd met je PC? 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi Brownie! 

 

Ik denk ivm het enorm puntige resultaat denk ik dat ze ook na weken niet veel zullen veranderen. Ik ben bang dat ik beter voor de ronde protheses had moeten gaan maar ik dacht dat dat verschil van rond en anatomisch niet groot zou zijn qua volume en ronding. Ik heb morgen mijn controle bij de pc en dan ga ik het overleggen.. Ik ben erg bang dat hij zal zeggen dat hij er niks aan gaat doen. Ik wilde

mooie ronde natuurlijke borsten. Maar dat is nu het tegenovergestelde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei EAP:

Hoihoi Brownie! 

 

Ik denk ivm het enorm puntige resultaat denk ik dat ze ook na weken niet veel zullen veranderen. Ik ben bang dat ik beter voor de ronde protheses had moeten gaan maar ik dacht dat dat verschil van rond en anatomisch niet groot zou zijn qua volume en ronding. Ik heb morgen mijn controle bij de pc en dan ga ik het overleggen.. Ik ben erg bang dat hij zal zeggen dat hij er niks aan gaat doen. Ik wilde

mooie ronde natuurlijke borsten. Maar dat is nu het tegenovergestelde. 

Probeer het even de tijd te geven.

Wij zien wel vaker dat tubulaire borsten een tijd nodig hebben om hun uiteindelijke vo te krijgen. Het tubulaire heeft er lang in gezeten hè,  dat kan niet op een paar dagen weg zijn.

Alle borsten na een borstvergroting hebben 10-12 weken nodig om hun uiteindelijke vorm en grootte te krijgen, dus jij zult zeker 3 maanden eens moeten aankijken hoe het zich bij jou ontwikkelt. Dit zal jouw pc straks ook aangeven, neem ik aan.

 

Uiteraard kan ik dit niet puur op tekst beoordelen, maar de laatste 5 jaar, heb ik ervaren dat het toch in heel veel gevallen goed komt, hoe ongelooflijk dat in het begin ook leek.

 

Sluit me dus bij BrownieG aan, ook zij loopt hier al een hele tijd rond en heeft hier dus ervaring in :)

 

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Best_boobie

 

Dankjewel voor je reactie! Ik moet het ook afwachten. Ik begrijp dat ze natuurlijk nog niet op hun plek zitten maar ik hoop niet dat ze nog kleiner worden. Ik wacht het af.. 

Ik zou heel graag voor en na foto's willen zien van dames die hetzelfde als ik hadden en nu langer PO zijn. Helaas is het me nog niet gelukt die te vinden.

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei EAP:

Hey! Best_boobie

 

Dankjewel voor je reactie! Ik moet het ook afwachten. Ik begrijp dat ze natuurlijk nog niet op hun plek zitten maar ik hoop niet dat ze nog kleiner worden. Ik wacht het af.. 

Ik zou heel graag voor en na foto's willen zien van dames die hetzelfde als ik hadden en nu langer PO zijn. Helaas is het me nog niet gelukt die te vinden.

 

groetjes!

Lees even de pb, of de mail die je bij registratie gekregen hebt. Als je die niet meer hebt, dan staat er hier bovenaan het forum ook nog een mededeling: nieuwe leden, AUB lezen. Als je 1 van deze drie dingen leest, wordt er een hoop duidelijk ;) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei EAP:

Hoihoi Brownie! 

 

Ik denk ivm het enorm puntige resultaat denk ik dat ze ook na weken niet veel zullen veranderen. Ik ben bang dat ik beter voor de ronde protheses had moeten gaan maar ik dacht dat dat verschil van rond en anatomisch niet groot zou zijn qua volume en ronding. Ik heb morgen mijn controle bij de pc en dan ga ik het overleggen.. Ik ben erg bang dat hij zal zeggen dat hij er niks aan gaat doen. Ik wilde

mooie ronde natuurlijke borsten. Maar dat is nu het tegenovergestelde. 

Ola,

Wat BB zegt, we hebben tot dusver transformaties met goed resultaat hier gezien bij tubulaire borsten. Het heeft in de meeste gevallen extra tijd/geduld nodig eer je goed zichtbaar resultaat wil zien. Zou het vertrouwen nog behouden in je PC en duidelijk het proces met hem/haar bespreken. Weet je ook voor jezelf wat er binnenin moet gebeuren :) 

 

Als jij je pb heb gelezen kun je wellicht kijken op kattie haar profiel ;) 

 

succes op je controle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.