Ga naar inhoud

Zelf je cupmaat meten


Aanbevolen berichten

Ik heb hier nog geen topic over gevonden dus stel ik er hier maar even eentje op :)

Is wel leuk om zelf eens te meten.

Veel vrouwen weten hun cupmaat niet en dragen daardoor een verkeerde beha. Meet altijd over de blote huid. Met een meetlint kunt u de juiste maat bepalen. En dit doet u door uw onder- en bovenwijdte te meten.

Iedereen kan vrij eenvoudig haar cupmaat berekenen met behulp van een meetlint. Cupmaten bestaan uit een samenstel van de onder- borstwijdte en de boven- borstwijdte. De eerste is in centimeters en de tweede in zogenaamde cupmaten.

Om uw eigen maat te bepalen moet u eerst de onder- borstwijdte meten. Dat doet u door uit te ademen en het meetlint vrij strak rond je borstkas vlak onder uw borsten te trekken. Aan de hand van het aantal centimeters komt u tot de volgende onderwijdte:

meten1.gif

63 - 67 cm: 65

68 - 72 cm: 70

73 - 77 cm: 75

78 - 82 cm: 80

83 - 87 cm: 85

88 - 92 cm: 90

93 - 97 cm: 95 etc.

meten2.gif

Uw bovenwijdte meet u door het meetlint, na uitademing, losjes rond uw borsten te trekken. Meet het aantal centimeters op het punt waar u omvang het grootst is. Dat zal meestal ter hoogte van de tepels zijn.

Neem nu het verschil in centimeters tussen uw boven- borstwijdte en onder- borstwijdte. Uw cupmaat is bij:

10 - 12 cm: AA

12 - 14 cm: A

14 - 16 cm: B

16 - 18 cm: C

18 - 20 cm: D

20 - 22 cm: E

22 - 24 cm: F

24 - 26 cm: G

26 - 28 cm: H

28 - 30 cm: J

Bij mij is dit :

onderborstwijdte 70cm

bovenborstwijdte 85cm

85cm - 70cm = 15cm -> B

onderborstwijdte = 70 cm = 70

Dus 70B is mijn cupmaat. (12 dagen po)

ik hoop dat ik nog groei naar een C ! :82:

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat je recht hebt gemeten :P had het eerst ook niet goed gedaan en dacht dat ik een AA had haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan toch niet?

op elke site staan deze tabellen.

en op de site van hunkemoller heb je een berekeninstool en daar kom ik ook 70B uit net zoals de tabellen

http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-advies/bra-fitguide.html

Je moet ook zien dat je kaarsrecht meet achteraan en vooraan als je dit niet juist doet kan het wel enkele centimeters schelen en elke centimeter telt bij de meting :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff ik moet ff ophouden met me tieten meten met die tabellen :blink::blink::blink:

nou kom ik precies op B/C uit :24::24::24::24:

op de site van online-care kwam ik op een D uit... denk dat ik me daar maar aan houd voel ik me veel vrolijker bij :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was nog iets vergeten, Dit gaat jullie wat gelukkiger maken hehehe :12:

Cupmaat is niet voor elke borstomtrek hetzelfde

De cupmaat wordt steeds bekeken ten opzichte van de omtrek onder de borst. Dit betekent dat het volume van de cup niet voor elke omtrek (bandmaat) hetzelfde is. De cupletter alleen zegt dus niets over de werkelijke grootte van de borsten. Een D-cup is bijvoorbeeld kleiner bij iemand met een smalle taille dan een B-cup bij iemand met een brede taille. De cup bij 70B is bijvoorbeeld niet even groot als bij 85B. Terwijl de cupmaten van 70D, 75C en 80B exact gelijk en dus even groot zijn.

afb-cupmaten.png

De vakjes in dezelfde kleur hebben dezelfde cupmaat.

(moderators; kan iemand dit bovenaan bijvoegen aub :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, droeg eerst altijd van h&m 70A en dat ging wel, ook al hoorde er tieten in te zitten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tabellen gelden alleen voor echte borsten meis en niet voor die van ons ;)

Die van ons hebben namelijk meer volume naar voren.

Denk dat je er het beste een cupmaat of 2 bij op kan te tellen, afhankelijk van het merk bh.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is raar.. Dan vind ik dat ze voor valse borsten ook zo van die tabellen mogen maken hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is raar.. Dan vind ik dat ze voor valse borsten ook zo van die tabellen mogen maken hoor..

Ha ,ha , je hebt helemaal gelijk , leuke uitspraak 'valse borsten ' :01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klinkt wel wat denegrerend haha maar valse borsten for life !! :123:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.