Ga naar inhoud

Borstvergroting en sporten


Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraag inzake sporten na een borstvergroting. Ik sport zo'n 4 x per week, meestal 2 x (cardio) fitness en 2 x XCO. Voor degene die niet weten wat dat is; met een buis die gevuld is met een soort "zand" doe je dan allerlei oefeningen met je armen, krachtige bewegingen, ook veel boven je hoofd. Ik vraag me dus af in hoeverre dit nog steeds mogelijk is na de BV, iemand ervaring hiermee?

Verder sport ik ook nog 1x in de 2 weken in de warmtecabine en ik vraag me af of dit ivm zweten en warmte nog steeds kan hierna.

En wanneer zijn jullie weer begonnen met sporten en waren jullie weer op het oude niveau?

Ik heb vorige week m'n eerste consult gehad bij dr. Straten en we zijn toen uitgekomen op 330 of 350cc rond, HP, dual plane. Ik heb aangegeven dat ik veel sport maar heb hem niet gehoord over de verschillende plaatsingsmogelijkheden. Wellicht dat hij al geconstateerd had dat dual plane bij mij t beste is, maar ik ben nu toch wel bezig om e.e.a. een beetje meer helder te krijgen. Ik vind m'n sporten dusdanig belangrijk dat ik er niet aan moet denken dat dit straks problemen op zou kunnen gaan leveren. Hebben jullie nog tips in deze? Verder heb ik ook niets gehoord over cohesief 1, 2 of 3? Ik bheb een optiedatum voor m'n BV staan op 8 juli en wil uiteraard nog een tweede consult bij hem dus hoop op deze manier wat verder te komen.

Ik ben 1,69 en weeg 61 kg. Ik heb nu een b-cup, maar weinig vulling aan de bovenkant. Iemand met dezelfde bouw die tussen de 330 en 400cc heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej

Frans plaatst altijd Dual plane eigenlijk. Voor sporters is dit niet altijd de beste oplossing.

Wat ik weet is dat je de eerste 3-6 maanden geen zware krachtsport mbt je borstspier kunt doen (ik mocht ook niet paaldansen en het voelde ook heel vaag toen ik t na 4 maanden eens probeerde), dus ik zou zeker nog eens ook bij anderen navraag doen.

Wel grappig, ik was ook op 8 juli aan de beurt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niks gehoord over de eerste 3-6 maanden geen zware krachtsporten. Of is dat niet wanneer je ze voor de spier heb?

Ik heb voor de spier en mocht na 6 weken alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lieseltje,

Ik heb op 26mei m'n BV gehad. Ik doe zelf intensief aan krachtsport, zon'n 4 aá5 keer per week en ook nog cardio en ik dans ook nog. Ik heb dit allemaal besproken met m'n PC en zijn we tot het besluit gekomen dat voor mij het best voor de spier werd geplaatst, anatomische van Polytech. Dit omdat oa als je borstspieroefeningen doet en je hebt onder de borstspier je borsten dan echt wel gaan bewegen en opengaan wat niet echt aangenaam is. Alsook had ik al een beetje last van doorgezakte borstjes, door op de spier te plaatsen kan je al geen last hebben van die double bouble, omdat ik niet veel vetweefsel heb is er gekozen voor anatomische om het meer natuurlijker te laten lijken en Polytech om kapselvorming te voorkomen en ter bescherming dat de anatomische niet zouden kunnen draaien.

Vroeger had ik een 75c maar de laatste jaren, door het sporten, had ik maar een 75A meer. Ik ben 167cm en weeg 57kg.

Ik ben nu 8 dagen PO en sinds gisteren heb ik m'n training hervat met toestemming van m'n PC. Ik mag terug cardio doen, nog wel niet lopen , ook mag ik terug krachttraining doen maar beginnen met lichte gewichten. Ben nu 2 dagen bezig en het voelt goed! Er is wel een verschil als je achter de borstspier plaatst, dan is het herstel volgens mij veel langer en pijnlijker. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel pijntje gehad.

Oh ja er werd eerst afgesproken 220cc te plaatsen, maar tijdens de operatie heeft de PC besloten voor 195 te gaan. Ik ben zeer blij met m'n borsten, ze zijn net groot genoeg (ik dacht dat ze kleiner gingen zijn met 195cc) maar dit vind ik niet als ik het resultaat zie. Kijk maar eens gerust bij m'n foto's.

Zo ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Grtjs, Mabelle x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje Barbielena...kun jij uiteindelijk wel weer alles doen dan voor de BV? Ik vind het geen probleem om 't sporten een paar maanden in de ijskast te zetten, als ik na m'n herstel maar weer kan trainen zoals voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit, ben ook heel benieuwd hoe dat zit met sporten...

Mabelle, ik heb zelfde stats als jij, krijg ook anatomisch polytech maar wel dual plane... wegens te weinig vetweefsel... Ben ook sportief en daardoor naar 75A gegaan... Vind die van jou wel heel mooi geworden! Vrees dat 't herstel bij mij niet zo vlot zal gaan...

Barbielena, heb zelfde vraag als Lieseltje, kon je weer alles doen, incl paaldansen, na een tijdje?

Vind 't best eng zo dual plane maar heeft natuurlijk ook z'n voordelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loek is ook een ervaringsdeskundige in deze. Zij heeft nu duel plane maar wegens het onaangename samentrekken van de spier en vervormen van de borst tijdens het sporten gaat zij naar voor de spier wisselen waarschijnlijk.

Nu is voor de spier niet altijd mogelijk als je te weinig eigen weefsel hebt maar als het kan en je sport veel dan is voor de spier volgens mij wel echt wenselijker!

succes xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje, heb haar even een berichtje gestuurd! 'k Zou inderdaad te weinig weefsel hebben, maar zal 't zeker nog eens echt laten opmeten... Heb er wel redelijk vertrouwen in omdat deze PC meest voor de spier plaatst, en bij mij dual plane wou - moet dan toch een reden hebben denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak ook even in :-)

Ben nu ruim een jaar po en bij mij zijn ze Dual plane geplaatst aangezien ik te weinig vetweefsel had, ik wilde echter geen anatomische protheses.

Ik kan alles weer zoals ik dat eerst deed en merk niks van vervormen of andere beperkingen.

M'n borstspieren train ik niet zo zwaar meer als eerst, daar worden m'n borsten harder van (logisch helaas) maar ik heb daar totaal geen moeite mee, er blijft genoeg over qua trainen.

T herstel duurde lang maar was het meer dan waard :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.