Jump to content

straaltjes vocht uit litteken

Guest happij

Recommended Posts

Guest happij

Ik ben nu 3 weken, en 3 dagen p.o. Nu heb ik al 2 dagen gehad dat er vocht met een klein beetje bloed uit mijn litteken stroomt.Ongeveer 4 stromen, ik dep het droog en dan stopt het gelukkig weer. Maar vind het wel eng. Het gebeurde nadat ik mijn littekens had ingesmeerd met calendula creme.

Vandaag deed ik even onbewust mijn borsten bij elkaar om te kijken hoe dat staat,promt begon het weer te lopen, dat doe ik dus ook maar niet meer..Het gaat dus blijkbaar niet zo goed dicht, moet ik even niet mijn littekens insmeren?

Verder ziet het er niet ontstoken uit.. Mensen hier ook ervaring mee? Misschien zit er nog wondvocht in mijn borst dat er uit moet???

Hoop graag wat te horen...

ik heb toen ook nabloeding gehad,maar nog wel toen me hechtingen er nog inzaten,ik moest toen echt gelijk naar me arts komen.

zelfs toen is alles meteen verholpen,maar je ziet het nu nog wle erg goed aan mijn litteken.

als jij al 3wkn po bent,zou ik echt maar even contact opnemen hoor,lijkt mij niet echt helemaal goed als er nu nog bloed uit je litteken komt,teken dat het slecht heelt,kan allerlei oorzaken hebben trouwens

tot de tijd dat je bij je arts terecht kan,drink echt zoveel mogelijk water,zuiverd je bloed,en minder kans op infectie enzo.

je littekens moet je nu lang al kunnen insmeren en wrijven,zonder dat er nog bloed uitkomt.

wil je verders zeer zeker niet bang maken,maar bel wel even met je arts,mischien kan hij er even een zwaluwpleistertje op doen?

sterkte

greetzzz moontje

Guest happij

Dank je wel voor je bericht, mmm klinkt niet zo best...

Jammer dat het niet om de hoek is om even langs te gaan[belgie]..

Maar ga zeker wel even bellen dan.. Het is niet zo zeer bloed dat er uit komt, het is meer vocht..

Bedankt voor de tip van het water drinken..

Groetjes..

Guest happij

Nou heb meteen maar even gebeld..

Het is wondvocht wat er uit komt.Ik mag het litteken even een week niet insmeren, zodat het eerst goed dicht gaat zitten.Even een gaasje eronder..Anders kunnen er bacterieen naar binnen komen.. Moest het goed in de gaten houden, als het rood wordt,pus uit komt,koorts krijg of gaat stinken moest ik weer contact opnemen.

als je arts niet om de hoek is,ver rijden dus,en je vertrouwt het niet,gewoon ff langs je huisarts gaan dan hoor.

straks krijg je ene infectie,iets wat lekt en nog niet dicht is,is linke soep.

en je huisarts is denk wat dichterbij,en die kan er dan ook ff naar kijken.

zeker ff doen als je dat een beter gevoel geeft.

greetzz moontje

Treed de dames bij: naar de huisarts !

Ik weet dat je daar niet echt op zit te wachten omdat die waarschijnlijk niet van je bv afweet .

Bedenk even dat wanneer je er een onsteking op krijgt , de kans erin zit dat je protheses eruit moeten . Dan duurt het een jaar eer je andere kan 'halen' .

Dit is nu in het ergste geval maar het is wel realiteit .

Bellen : vanavond nog , om langs te komen !

Zou opteren voor minstens een antibioticakuur om ontsteking tegen te gaan .

*Smeren mag vanaf dat de wonden dicht zijn , wat meestel een 2-tal dagen na het verwijderen van de draadjes/nietjes is . Op een open wonde mag je niks smeren behalve wat ontsmetten .

Btw , calandulacréme lijkt me eerder voor blauwe plekken dan om op een litteken te smeren ?

Of heb ik het verkeerd dames (want heb zelf die calendula nooit gebruikt maar lees er her en der wel over) .

Voor de genezing van je litteken te bevorderen smeer je normaal toch littekencréme of -olie ?

ik wist het niet zeker, heb even gegoogled op calendula en vond het volgende, had het ook niet verwacht

Calendula is een uit de middeleeuwen afkomstig kruidengeneesmiddel. Het is een populair eerstehulpmiddel bij snij-, schaaf- en brandwonden. Het helpt littekenvorming te verminderen.

In wondbehandeling is calendula een collega van het kruid arnica. Calendula is goedkoper dan arnica en dat is tevens de reden dat calendula in de kruidenhandel vaak door gaat voor arnica. In tegenstelling tot arnica mag je calendula wel op openwonden smeren.

om een lang verhaal kort te maken:

idd huisarts en antibioticum, das een duidelijke goede raad

ik krijg de kriebels als ik het lees :107:

sterkte meid!

Guest happij

O, heb ik dat weer, niemand anders die dat heeft gehad..

Heb net gedoucht,[douch wel warm en lang] en nu weer lekken.

Maar waar het uit komt,aan de buitenkant, ziet er wel gewoon goed uit,staat ook niet open..

Misschien wel een idee om voor de zekerheid toch ook maar naar de dokter te gaan.

maar die zal er niks aan zien.. Het is wel aan de borst , die moeilijker geneest dan de andere,en ook nog zeer doet..

Als ik jullie hoor dan klinkt het niet goed,ahhh zit echt niet te wachten op een operatie..

hey Happij,

wil helemaal niet zeggen dat je een operatie krijgt maar zoals B-Cupje al zei ,misschien een antibioticakuur? juist omdat hij zeer (zeerder) doet dan die andere?

je kunt beter voor nix naar je HA gaan dan te laat.... wil je niet ongerust maken maar goed vind IK het niet klinken...

liefs Patries

Guest happij

Oke,haha.

Nou net naar de dokter geweest..

Heb antibiotica meegekregen, omdat ik iets verhoging had..Hij wil me over een week weer even terug zien.

Hij vond het niet verstandig dat ik de littekens al aan het insmeren was. Hij is daar zo en zo niet voor,vooral met zalfjes, kan je bacterien naar binnen brengen. Mag zo en zo een maand niet smeren, en steriele gaasjes er weer op doen. Hij zei ook omdat er spanning op staat, het moeilijker is om te helen...

Nou hopen dat het nu goed gaat..

ik ben al meteen na het verwijderen van de knoopjes gaan smeren, ik las later ook dat dat niet zo slim was, omdat op de plek van de knoopjes er een gaatje is. gelukkig gaat alles nog goed, maar tis wel oppassen geblazen, blij dat je naar dokter bent geweest, zo te lezen ook nog precies op tijd!

succes met het herstel!

Kaatje

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.