Ga naar inhoud

Ninn : 18 mei 2015 : Dr. de Blécourt : Vlietland Ziekenhuis : Schiedam


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik stel me even voor :)

Ik ben Ninn, 25 jaar oud en had vandaag mijn eerste afspraak bij dr. de Blécourt (Vlietland Ziekenhuis, Schiedam) voor een borstverkleining. Ik heb sinds jaren anorexia en dit heeft niet veel goeds gedaan voor mijn lichaam, zo ook niet mijn borsten. Ik heb altijd met mijn "grote" borsten leren leven, want "het was nu eenmaal zo", maar van binnen heb ik altijd de wens voor kleinere borsten gehad, die beter zouden passen bij mijn figuur én waar ik minder last van zou hebben. Nu mijn lichaam door de anorexia niet meer hetzelfde is en ik nog jong ben, heb ik toch de stap naar een borstverkleining gezet, omdat ik denk dat het mij heel goed zal doen. Ik ben er nu DOODongelukkig mee. Ik heb nu 65E en ga waarschijnlijk naar een B of C.

Dr. de Blécourt was er erg positief over en vond mij een "goede" kandidaat. Hij heeft een aanvraag bij de verzekering gedaan, dus ik ben benieuwd!

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er zo complexen door hebt zou ik zeker niet twijfelen meid. Bij mij was het probleem andersom, ze waren te klein en ongelijk. Vandaag mijn operatie gehad en vind het echt super! Ben zooo blij! :D

Ik kan goed begrijpen dat een grote cup zijn nadelen kan hebben. Zeker als je nog jong bent. Ik ben ook 25 en heb me ook nooit goed gevoeld om mijn borsten. Maar als je er goed over na hebt gedacht zou ik het zeker doen!

Je complexen verdwijnen meteen en doet erg veel aan je zelfvertrouwen, zeker op lange termijn. Hopelijk kan de verzekering wat voor je doen :) veel succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Ninn .

Kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt .

Zelf ben ik het afgelopen jaar 31,5 kg afgevallen en daar zijn mijn toen al te

grote borsten ook niet moojer op geworden .Buiten de lichamelijke klachten dan .

Uiteindelijk ook de knoop door gehakt ...en ben 8 weken geleden geopereerd .

Verslag en foto,s daarvan staan hier op het forum .

Succes verder alvast .

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor Ninn, snap het helemaal. Ik krijg ook een bvk na heel veel afvallen.

Weet je al wanneer je, je datum krijgt?

Ik ben ook aan het wachten op mijn definitieve datum voor een verkleining die als het goed is in juli plaats gaat vinden :)

Kan mij ook niet snel genoeg gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Als je niet tevreden bent met je cupmaat dan kun je hier gelukkig wat aan doen. Of het nu is om ze groter of kleiner te maken. Als jij den dat je je hier beter door gaat voelen dan zou ik dit zeker doen. Er zijn meer meiden hier die een verkleining hebben gehad. Misschien kun je hun verslagen lezen en zie hoe hun alle ervaren hebben.

Heel veel plezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een brief gehad met goedkeuring van mijn verzekeraar! Alles wordt vergoed!

Nu is het wachten op de psychiater. Dr. de Blécourt zou daar nog contact mee opnemen, vanwege mijn verleden. Ik hoop dat ik snel meer weet en een datum krijg!

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

Een jaar later...

Eindelijk kan ik geopereerd worden! 20 mei 2014 mijn eerste afspraak bij de PC en 18 mei 2015 (op mijn verjaardag) word ik geopereerd. Het heeft ontzettend lang geduurd en het was erg frustrerend, maar eindelijk is het wachten voorbij. Dinsdag kreeg ik een telefoontje dat er 18 mei iemand uit is gevallen voor een OK, of ik graag wilde. Ja, natuurlijk!

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bijna een jaar geleden heb ik me aangemeld op het forum, op de dag dat ik mijn eerste afspraak had bij dr. de Blécourt voor een borstverkleining. Er is enorm veel tijd overheen gegaan in verband met mijn geestelijke gezondheid, maar afgelopen dinsdag kreeg ik eindelijk een telefoontje dat er 18 mei plek voor me is. Op mijn 26e verjaardag ga ik onder het mes en hoop ik naar een B/C te gaan :D

Ik heb altijd een hekel gehad aan mijn borsten. Te groot, te zwaar, niet mooi. Ik heb een langdurige eetstoornis (anorexia) en daar is het ook allemaal niet mooier op geworden. Ik heb nu maat 65E met ondergewicht. In de afgelopen jaren heeft mijn gewicht erg geschommeld. Je valt af, wordt gedwongen om weer aan te komen, en daarna val je terug. En zo gaat het maar door. Inmiddels zit ik zo'n twee jaar op stabiel gewicht, maar ik schaam me enorm voor mijn lichaam. Op psychisch gebied heb ik enorm veel stappen gezet en heb ik mijn lichaam opnieuw moeten leren accepteren. Ik hoop dat deze operatie me over een een enorme drempel heen gaat trekken en een stukje anorexia af te sluiten.

Maandag 18 mei om 10.15 uur moet ik me melden in het ziekenhuis. Ik moet twee nachten blijven.

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel succes!

ik ben 1 mei geopereerd door dr de blecourt in het vlietland ziekenhuis en hij doet het heel netjes en mooi.

ik heb een borstvergroting gehad en het ziet er allemaal heel natuurlijk uit.

Geniet straks van je mooie borsten die goed bij jou lichaam zullen passen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd ....

Het klinkt allemaal heel heftig wat je hebt mee gemaakt Ninn ...

Wat goed dat je het nu onder controle hebt , en hopenlijk ook kunt houden ..

Als het goed is lig je nu op de operatietafel , dus je zult dit pas later lezen .

Hoop dat je erg blij zult zijn met je " verjaardag,s kadoo "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het is gebeurd! Ik mocht kiezen of ik vandaag of morgen naar huis ging, dus die keuze was snel gemaakt. Voelde me prima, dus ik typ dit nu thuis vanaf de bank :)

10.15 uur werd ik opgenomen en naar mijn kamer gebracht. Daar te horen gekregen dat de operatie gepland stond om 12.15 uur. Ik was totaal niet zenuwachtig, maar wel erg ongeduldig. Wachten is niet mijn sterkste punt, haha. Rond 11.45 uur ben ik weggebracht en werd ik aan allerlei slangetjes gelegd. Dr. de Blecourt kwam nog even kijken, maakte een foto en tekende alles af. Hij zei dat hij er minder af zou halen dan hij van plan was, omdat hij dacht dat mijn borsten al kleiner waren geworden. Daar werd ik erg zenuwachtig door, want wat als ze dan nog steeds lelijk en groot zijn? Ik durfde er niks van te zeggen, omdat ik zelf wel weet dat het door gewichtsverlies komt. De man weet wel wat hij doet, dacht ik maar.

Rond 12.30 uur werd ik naar de operatiekamer gebracht en werd ik door iedereen gefeliciteerd met mijn verjaardag. Ik moet zeggen dat ik daar totaal niet mee bezig was. Verjaardag kon me gestolen worden. Opereer me maar!

En toen... Werd ik wakker gemaakt op de uitslaapkamer. Beetje pijn en beetje wazig. Binnen enkele minuten was ik er goed bij en kreeg ik nog wat extra voor de pijn. Eenmaal op de afdeling voelde ik me prima. Geen pijn, niet misselijk. Het viel alles mee! Helaas wel bedrust, waardoor ik 's nachts een keer stiekem naar de wc ben gegaan. Voelde me net zo'n crimineel, haha.

Dr. de Blécourt kwam 's ochtends langs en legde nog het één en het ander uit. Ik mocht weer lopen en had de keuze om vanmiddag of morgen met ontslag te gaan. Volgende week dinsdag moet ik terug voor controle.

Zal proberen een foto up te loaden. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je fotos's bekeken.

Heel mooi geworden!

Ik vind ze prachtig.

Hoe vind je ze zelf geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er heel erg blij mee, maar wel heel benieuwd wat het eindresultaat is. B of C. Ik voel me echt een ander mens, haha!

Wel een beetje onzeker over het volgende... Ze hebben iets uit mijn lichaam gehaald (niet veel, ik gok max 400 gram), maar volgens de weegschaal ben ik toch een kg aangekomen. Is dit normaal na een borstverkleining? Ik heb best veel bewogen, dus daar kan het niet aan liggen. Het lijkt me sterk dat het gewicht door de zwelling komt?

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Ze zien er echt super uit :).

Ik lees hier wel vaker dat vrouwen na de operatie bijgekomen zijn, volgens mij door het vasthouden van vocht na de operatie. Gaat vanzelf weer weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

3 weken PO inmiddels. Ik heb bijna geen last van mijn borsten, maar nog wel 2 open wondjes. Onder mijn linkerborst lijkt het een gat van ongeveer 1 cm doorsnee. Bloed veel en zit gele troep in. Mijn rechterborst heeft nog een klein openstaand stukje in het verticale litteken. Net of het het open is gesprongen of niet goed gehecht is. Ook dat lijkt maar niet dicht te gaan. Ik "lek" steeds.

De hechtingen zijn nog steeds niet opgelost, terwijl dat volgens mij al wel had gemoeten.

Wat ik me nu afvraag, moet ik aan de bel trekken? Bij de controle 1 week PO was alles prima in orde en hoefde ik niet meer terug te komen, maar het zou toch niet moeten zijn dat ik juist heviger ga bloeden? Aan de andere kant denk ik, wat kan de huisarts er nog aan doen... Ook niet veel meer dan een gaasje erop en dat doe ik al netjes ;)

Liefs,

Ninn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ninn ...Het bekende drienlanden punt is echt zo,n plekje wat vaak langer open blijft .

Dat heb ik ook gehad ..kijk maar bij mijn foto,s .

Ik moest vanuit de kliniek bij open plekjes 2 x per dag douchen .

Daarbij heb ik op een wattepad wat Badedas (originele) gedaan en ben even over die plekjes

gegaan ..verder heb ik er niets opgesmeerd ...alleen idd een gaasje erop .

Bij mij was het vrij snel dicht .

Bij twijfel kun je natuurlijk je altijd bij de kliniek melden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.