Ga naar inhoud

Lea87 : 30 juni 2014 : Dr. Verdonck : Wellnesskliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb me geïnstalleerd op de zetel en ga proberen wat te rusten en korte dutjes te doen.. Maar ik heb het gevoel dat echt slapen er niet gaat inzitten :-) maar ik heb twee weken vrij van het werk.. Komt wel goed.. Ik heb ook een superlieve vriend.. Ik drink veel thee, dus ik moet veel naar de wc, en dat lukt nog niet zo goed..

Bedankt ;-) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

gefeliciteerd en fijn herstel,

rustig met die laptop

die kon ik de eerste dag niet aan en hij mij niet ;-)

Rust goed en neem je medicatie goed

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd, hier mijn verslagje :

Ik moest me dus om negen uur aanmelden bij de kliniek, mijn vriend en ik waren twintig minuten te vroeg, dus we moesten wachten in de wachtkamer. Om kwart voor tien mocht ik de rest van de betaling doen en moest ik weer wachten. Rond kwart na tien mocht ik mee naar boven, naar mijn kamer. Ik vond mijn kamer erg netjes.

Daar moest ik zo'n operatieshort aan en moest ik papieren invullen (allergieën, medicatie,...) Een verpleegster kwam mijn bloeddruk meten en dan moest ik weer wachten. Ik kreeg ook een grote, warme badjas en papieren slippers.

Om twaalf uur kwam de verpleegster mij halen om naar boven te gaan, naar de operatiekamer.

Daar moest mijn short uit en moest ik in mijn onderbroekje :-) op de tafel gaan liggen. Toen kreeg ik wel een hele kleine paniekaanval. Iedereen was heel relax, er was muziek enzo, Dr.Verdonck begon op mij te tekenen en vroeg me hoe mijn weekend was geweest.. Ik kon enkel met een heel klein stemmetje 'goed' zeggen.. Toen stak de anesthesist de naald met de verdoving in mijn arm. Dr.Verdonck vroeg of ik al begon te draaien en vanaf ik 'ja' zei, was ik vertrokken.

Ik werd wakker in de recovery room en ik begon meteen te huilen. Niet hysterisch ofzo, maar gewoon tranen die over mijn wangen rolden. (dat is volgens een verpleegster die ik ken, normaal.. Had ik bij een vorige operatie ook toen ik wakker werd)

Ik tilde wel meteen mijn laken op en keek naar mijn nieuwe vriendinnen.. Een verpleegster kwam meteen naar me toe om te vragen waarom ik huilde en ik zei dat dat normaal was door de narcose.. Hahaha :-)

Ik mocht best snel weer naar boven en om 1 uur was ik weer bij mijn vriend op de kamer.

Ik moest daar nog even uitrusten en ik kreeg een cola. Stilletjes aan begon te pijn te komen en is mijn vriend nog pijnstiller gaan vragen.

Ik mocht pas om half vier naar huis, de verpleegster heeft me in een rolstoel naar de auto gereden en mijn gordel aangedaan en me uitgewuifd! :-)

De rit in de auto w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lea tje hoe was de rit in de auto ? ;-)

ik moest een eindje en het was niet zo prettig en neen ik droeg geen gordel

ik wilde niet met de rolstoel naar de auto maar in die lift staan met een redelijk lage bloeddruk was toch geen al te goed idee van mij hihi

hoe is het ermee meid?

hoe valt het slapen mee.?

groetjes van een collegatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, haha, mijn laptop deed lastig en dan had ik geen fut meer voor de rest.. De rit was zwaar, had ook veel last van mijn bloeddruk.. Ik had de gordel deels achter mijn rug.. We zijn op aanraden van de verpleegster zoute chips en extra cola gaan kopen en dan had ik ook nog een broodje kaas.. Daarna voelde ik me stukken beter!

Ik heb echt geen ritme meer.. Ik doe korte dutjes, maar slaap niet echt door.. Maar vandaag is beter als gisteren, dus morgen beter dan vandaag?? :-)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rit naar huis lijkt mij ook zwaar! Hoe lang moesten jullie rijden?

Ik snap die zoute chips voor je bloeddruk, maar dat is misschien wel de reden van het vocht in je buik? Zout houdt juist vocht vast toch?

Maar door de groene thee zal het wel allemaal weer snel wegtrekken!

Hoop dat je vannacht beter slaapt :lazy2:

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar een klein zakje he! Geen drie kilo per dag he! :-D

Dat vocht is een normale, maar vervelende reactie van je lichaam op iets vreemd..

We moesten 1u15 rijden.. Autostrade is ok, vanaf je binnendoor begint, is het lastig.. Bochten, heuveltjes, kasseien(!),.. Dat doet niet goed..

Ik hoop ook dat ik beter slaap.. Maar mijn verwachtingen zijn niet hoog ;-)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lea bedankt voor het delen van je verhaal en ( alle meiden ) voor de tips. Gefeliciteerd met je nieuwe bff's!

Hopelijk voel je je iedere dag weer wat beter en gaat het herstel voorspoedig.

Ik mag de 10e op consult bij verdonk. Goed om te lezen dat hij relaxed is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey watermannetje!

Spannend voor jou! Ja, ik vond hem echt wel relax! Hij is wel een beetje streng met de opvolging vind ik (het verband enzo..) als ik het zo vergelijk met meiden die bij andere pc's zijn geweest.. Maar dat vind ik wel ok :-)

Toen ik deze ochtend wakker werd (na vier uurtjes slaap) deed alles wel veel pijn, heel stijf, maar nu is het toch wel weer beter tegenover gisteren.. Vanavond ga ik proberen weer in bed te slapen ipv op de zetel.. Mijn bed is redelijk hoog, dus erin en eruit kruipen gaat moeilijker zijn.. Ik ga wel een hele constructie maken met kussens zodat ik op mijn rug blijf.. Komt goed! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Watermannetje, Verdock is heel rustig en je kan hem echt alles vragen!!

ik zat er vorig jaar ook met een ganse lijst hoor, dan is het jammer genoeg door omstandigheden niet kunnen doorgaan voor mij

dus enkele maanden geleden op tweede consult en ik voelde me wel echt gerustgesteld

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lea,

Wat moet dat moet, beter wat streng dan te los/makkelijk. Alles voor het beste resultaat!

Toch best netjes 4uur slaap, morgen zijn het er 5:) overmorgen 6:) iedere dag gelukkig weer wat beter.

Slaap je dan echt op een stoel? Of op de bank? Stoel kan ik me niets bij voorstellen, bank wel. Kan je niet een krukje/opstapje voor je bed zetten om er gemakkelijker in te komen?

Sterkte met het herstel! Komt zeker goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bhtje ook bedankt voor jou reactie, hahaha die lijst herken ik. Heb ik ook al op de tablet staan. Ben ook naar eigen huisarts geweest voor tips en trucs waar ik bij een consult op moest letten, had mijn vragenlijst meegenomen en hij gaf aan daar geen toevoegingen op te hebben. Behalve dat een voorwaarde moet zijn dat de anasthesist er wel bij moet zijn ( soms laten ze die weg om kosten te drukken vertelde hij) maar als ik dat zo terug lees is dat bij pc. Verdonck wel het geval.

Jammer dat het niet door heeft kunnen gaan, maar hopelijk komt dit bij jou ook snel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dikke hoeksofa.. Dus best wel comfortabel.. Met veel kussen achter mijn rug enzo.. Dus een bank, ja.. Bij ons is een bank zoiets wat in het park staat, haha! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! Idd een beetje miscommunicatie door de taal.. ;-)

Ben daarnet even in slaap gevallen, en als ik dan wakker word, voel ik me extra stijf :( rechtkomen doet dan wel even flink pijn.. Maar dat gaat dan weer beter als ik een half uurtje rechtzit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik hier lees dat jullie ook allemaal last van een lage bloeddruk hadden.... Ik heb dit de eerste dag wel 5 x gehad...ik dacht dat ik niet meer thuis kon geraken....moest steeds terug het bed in....uiteindelijk dan met de rolstoel naar de auto, en de stoel plat gelegd..... Toestandje vond ik dat....eens thuis ( gelukkig maar een klein stukje rijden) ging het wel weer beter....maar ik dacht dat ik suiker tekort had....is dus beter zout te eten....;))) weet ik dat ook weer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de voorbije dagen veel last van mijn maag.. Gisterenavond was het echt erg en deze nacht ben ik er van wakker geworden.. Ik ben net naar de apotheek geweest en de mevrouw zei dat het door de medicatie komt en ik wss een ontsteking heb.. Ze heeft me wat meegegeven, hopelijk gaat het beter nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lea,

De eerste dagen na mijn operatie had ik ook veel last van mijn maag.
Ik was echt misselijk. Ik ben toen gestopt met de paracetemol en de antibioticakuur was toen ook net op.
Daarna ging het al veel beter! Ik weet niet of je nog veel pijn hebt, maar voor mij was het heel goed haalbaar om enkel de ibuprofen te nemen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

De antibiotica is op en de pijn is ook dragelijker.. Maar de vrouw zei dat het wss door de ibuprofen komt.. Mss ben ik wat gevoeliger? Ik neem echt bijna nooit medicatie, zelfs geen aspirine of dafalgan ofzo.. Ach, het betert wel..

Heb jij soms schrik gehad dat ze te groot zijn? :-) langs de ene kant wil ik ze graag zien, maar langs de andere kant ben ik wat bang.. Beschouw je ze meteen als die van jouw? Of moet je dat eerst nog wat 'aanvaarden'?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.