Ga naar inhoud

Wissel dankzij scheurtje


Aanbevolen berichten

Op het forum hier staat niet zoveel informatie, en het siliconenklachtenforum ken ik...

Heb daar weleens gelezen, dagen niet kunnen slapen zo bang was ik. Er staan zoveel nare verhalen op :blink:

Klinkt dubbel hé, ik wil het weten maar heb het lef niet, word gek van mezelf :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Oh wacht, ik zie nu pas je eerdere bericht. Fijn dat het verwijderen van de prothesen gewoon helemaal vergoed wordt. Het is inderdaad vervelend om explantatie info te vinden tussen verhalen die heel wat schrik aan kunnen jagen. Ik heb dat ook. Ik wil voor explantatie gaan omdat ik destijds kon kiezen voor lift of prothesen. Ik was toen bang voor de lift, maar dat ben ik nu niet meer (voor zover mogelijk). Ik verlang terug naar een kleinere cupmaat en inderdaad zijn er zoveel kosten gemoeid met het onderhouden van prothesen. Daarnaast speelt wel het verhaal van de veiligheid in mijn specifieke geval, maar het is niet de enige reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur Francien eens een berichtje. Zijn heeft vorig jaar een explantatie laten doen en ik denk dat zij graag haar ervaring met jou wil dwlen. Bovendien heeft zij ook foto's op haar profiel staan waardoor je kan kijken hoe het er bij haar nu uitziet. Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels maak ik me zorgen of verwijderen vergoeden, ook betekent het er zo goed mogelijk uit laten zien? Soort van reconstructie...of moet ik daar dan ook weer toestemming voor vragen aan de zorgverzekeraar.

Wou dat ik even op kon houden met denken...

Andrea, ik heb gezocht naar het profiel van Francien maar ik kan het niet vinden. Kan je me hiermee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update...

De machtiging van de zorgverzekeraar is binnen. Telefonisch consult met de PC, vroeg hoe het na verwijdering eruit ging zien, of hij nog ging proberen er enigszins een "normale"borst van te maken, of dat het ging om dichtklappen en dichtnaaien. Het laatste zei hij :98:

Ik schrok enorm, volgens de zorgverzekeraar moet hij ervoor zorgen dat het er netjes uitziet na de operatie.Volgens de pc is dit cosmetisch en moet ik dit zelf betalen. Ik heb hem voorgesteld mijn salarisstrook op te sturen zodat hij kan zien dat het een kwestie is van niet kunnen betalen. Daarbij komt dat dat er een regel is van de Nederlandse zorgautoriteit die stelt, dat als een vrouw kiest voor definitieve verwijdering alles vergoed moet worden.De zorgverzekeraar wil dat hij een nieuwe machtiging aanvraagt waarin hij duidelijk aangeeft wat er nodig is om mij enigszins "toonbare"borsten te geven. Belde met het secretariaat hierover en die zeggen nee dat hoeven we niet te doen, dat krijg je toch niet. Kortom ben nu 2 dagen bezig, met informatie verzamelen, klacht indienen, en heb het ziekenhuis en de zorgverzekering wel 20 keer gebeld maar kom er niet doorheen. Wil nu graag naar een andere pc, hier heb ik een verwijzing voor nodig van deze pc. Het secretariaat kan of wil die niet geven, waardoor ik nu moet wachten op volgen de week dinsdag want pc is er niet. Ondertussen steeds meer pijnklachten, vertelde dat ook gisteren tegen pc, zijn antwoord ja dat kan... alsof het om een lekke band gaat :93:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee meid, nou dat is ook een lekker antwoord van je pc, zo word je idd van het kastje naar de muur gestuurd, en het klopt wel dat de zorgverzekering een aanvullende aanvraag nodig heeft, als er meer gedaan moet worden dan "enkel explantatie" klinkt even bot, maar zo kijkt een zorgverzekeraar er wel naar.

maar als jij een verwijskaart nodig hebt voor een consult bij een andere pc , kan je die gewoon bij je huisarts vragen, zou even een afspraak maken bij je huisarts en alles daar voor leggen, die kan je ook eventueel helpen met het kiezen van een andere pc

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik las kreeg niemand een vergoeding van borstlift na explantatie, maar pc Annet Van Rijssen (StJansdalkliniek Harderwijk) heeft wel twee keer een vergoeding voor lift aangevraagd. Die lift bleek toen bij de ene operatie niet nodig, bij de andere operatie was het niet verstandig om meteen te liften. Ik weet niet of er toen nog lifts zijn gedaan en of die vergoed werden. Wel vind ik het bemoedigend dat deze pc zo menselijk handelt. Je hebt een verwijskaart nodig voor een consult daar, omdat ze alleen medische operaties doen, maar die kun je idd van je huisarts krijgen als je uitlegt dat je echt een andere pc nodig hebt. Mocht jij overigens prijzen doorkrijgen van die kliniek, dan hoor ik het graag. Ook als je vergoeding van de lift krijgt, waar dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee meid, nou dat is ook een lekker antwoord van je pc, zo word je idd van het kastje naar de muur gestuurd, en het klopt wel dat de zorgverzekering een aanvullende aanvraag nodig heeft, als er meer gedaan moet worden dan "enkel explantatie" klinkt even bot, maar zo kijkt een zorgverzekeraar er wel naar.

maar als jij een verwijskaart nodig hebt voor een consult bij een andere pc , kan je die gewoon bij je huisarts vragen, zou even een afspraak maken bij je huisarts en alles daar voor leggen, die kan je ook eventueel helpen met het kiezen van een andere pc

succes

Begrijp wel dat de zorgverzekering een aanvullende aanvraag nodig heeft. Wat ik totaal niet snap is dat het ziekenhuis die aanvraag niet wil doen.

Ik heb al contact gehad met de huisarts, die kan inderdaad een verwijskaart geven. Maar hij zegt dat ik dan weer achteraan de wachtlijst kom, en als de pc de verwijzing geeft dan ben ik eerder aan de beurt. Aangezien de tijd dringt, probeer ik het dinsdag nog 'n keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem eens contact op met je huisarts. Hij kan je vast wel een nieuwe verwijzing geven naar een andere pc! Wat een gedoe zeg, echt belachelijk. Sterkte!

Dank je! Als ik de verwijzing dinsdag niet krijg, gaat de huisarts hem geven.

De huisarts belde gisteren, leeft helemaal met me mee, hij zei dat ik de pc moest aanspreken op het feit dat hij totaal niet met me meedenkt. Hij begrijpt ook niet waarom het ziekenhuis geen aanvraag wil doen om het na explantatie een beetje netjes te laten uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige zorgverzekeringen vergoeden idd sommige dingen niet meer, als voorbeeld, voor mij is aanvraag gedaan verwijderen kapsel en protheses, ik belde de verzekering en gaf aan dat die aanvraag niet goed was, omdat ik ook nw protheses wil, pc moest nw aanvraag doen, en die werd afgewezen, gevolg dat ik nu zelf de protheses moet betalen, maar mijn pc heeft het wel geprobeerd.

Ik zou idd nogmaals aan je pc vragen of er een nw aanvullende aanvraag gedaan kan worden, nee heb je, ja kan je krijgen. hij kan het toch gewoon proberen, kleine moeite

En achteraan de wachtlijst lijkt me niet, als je huisarts aan geeft waar het om gaat , zetten ze je echt niet achteraan

en het lijkt mij ook idd dat een pc toch moet zorgen dat het na explantatie er netjes uit moet komen te zien, en niet protheses verwijderen en hechten, om het maar kort door de bocht te zeggen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik las kreeg niemand een vergoeding van borstlift na explantatie, maar pc Annet Van Rijssen (StJansdalkliniek Harderwijk) heeft wel twee keer een vergoeding voor lift aangevraagd. Die lift bleek toen bij de ene operatie niet nodig, bij de andere operatie was het niet verstandig om meteen te liften. Ik weet niet of er toen nog lifts zijn gedaan en of die vergoed werden. Wel vind ik het bemoedigend dat deze pc zo menselijk handelt. Je hebt een verwijskaart nodig voor een consult daar, omdat ze alleen medische operaties doen, maar die kun je idd van je huisarts krijgen als je uitlegt dat je echt een andere pc nodig hebt. Mocht jij overigens prijzen doorkrijgen van die kliniek, dan hoor ik het graag. Ook als je vergoeding van de lift krijgt, waar dan ook!

In mijn geval gaat het niet om een lift.... ben bang dat er niets meer valt te liften. Omdat ik voor mijn eerste bv(24 jaar geleden) helemaal plat was, en al 'n keer een wissel heb gehad, waarbij het kapsel is verwijdert...

Nu er een scheurtje in de prothese zit, moet er weer veel worden weggesneden. Dus er zal een huidoverschot zijn, en holtes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige zorgverzekeringen vergoeden idd sommige dingen niet meer, als voorbeeld, voor mij is aanvraag gedaan verwijderen kapsel en protheses, ik belde de verzekering en gaf aan dat die aanvraag niet goed was, omdat ik ook nw protheses wil, pc moest nw aanvraag doen, en die werd afgewezen, gevolg dat ik nu zelf de protheses moet betalen, maar mijn pc heeft het wel geprobeerd.

Ik zou idd nogmaals aan je pc vragen of er een nw aanvullende aanvraag gedaan kan worden, nee heb je, ja kan je krijgen. hij kan het toch gewoon proberen, kleine moeite

En achteraan de wachtlijst lijkt me niet, als je huisarts aan geeft waar het om gaat , zetten ze je echt niet achteraan

Het klopt dat protheses niet meer word vergoed, maar bij totale verwijdering en geen nieuwe protheses zegt de verzekering dat het wel moet worden vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, ik zou idd aandringen, het kan toch niet zo zijn dat je na verwijderen ook nog eens geen goede reconstructie krijgt, het is al allemaal niet makkelijk wat je mee moet maken !! en anders echt ergens anders op consult,en desnoods je huisarts laten bellen zodat je snel aan de beurt zou zijn.

normaal heeft een verzekeraar 5 werkdagen nodig om uitsluitsel te geven, dus aanvraag kan heel snel behandeld zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat jullie wel met mij meedenken, bedankt!

Heb inmiddels mijn situatie/klacht per mail verzonden aan de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis en aan tros Radar.

Was vanmiddag in staat om een hoop heibel te gaan schoppen in het ziekenhuis, maar heb me ingehouden en een "keurige"mail verzonden.

Heb de hele week in een tranendal gezeten, en ben een emotioneel wrak... maar ik begin aardig boos te worden en dan... :121:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awww, ik kan het me zo voorstellen. Het doet gewoon pijn en er is haast bij, ook makkelijker voor de pc als de implantaten er eerder uitkunnen. Dr. Overgoor in Isalaziekenhuis Zwolle heeft ook ervaring met explantatie en mooi maken borst. Echt heel mooi resultaat van gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kan me voorstellen dat je in een emotionele rollercoaster zit, maar heel goed,laat het kaas niet van je brood eten en kom op voor jezelf.

en graag gedaan hoor, denk graag mee, want soms weet je zelf gewoon door alle ellende even niet meer wat je allemaal moet doen, en welke kanten je op kan

lees ook net dat je het vertrouwen in je pc kwijt bent, en heel terecht, zo ga je niet met patienten om!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo raar vind is dat de meeste scheuren niet worden opgemerkt, explantatie bij scheur wel vergoed wordt, maar MRI of echo niet regelmatig vergoed worden, niet eens 1 x per 5 jaar of zo. Maar goed, jij vindt heus wel een pc die er haast bij gaat maken en die een aanvraag doet voor herstelwerk na explantatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een scheur niet snel opgemerkt word door het kapsel, en zolang het kapsel intact is , zal een arts daardoor niet zo kunnen constateren of er een scheur in het implantaat zit, maar ik denk even hardop hoor, kan er misschien ook helemaal naast zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je helemaal gelijk in, is ook raar, maar dit blijft een lastig iets denk ik, want dan krijg je natuurlijk weer de hele discussie dat de gezondheidszorg al zo duur is, en dat de meeste vrouwen ooit een bv hebben gedaan om er cosmetisch beter uit te zien, dus eigenlijk de risico's zelf moeten dragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.