Ga naar inhoud

Sienna : 26 maart 2010 : Dr. de Blécourt : Vlietland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Mijn naam is Sienna, 29 jaar en moeder van 2 mooie meiden (6 maanden en 2,5 jaar)

Ik ben al heel lang aan het twijfelen of ik een borstvergroting wil laten doen. Altijd cup b75 gehad, maar na twee zwangerschappen niet meer overgehouden dan een slappe a cup...

Heb drie consulten gehad: Dr. van Drunen van de Bergmankliniek (MCS), dr. de Blécourt in het Vlietlandziekenhuis en dr. van Onselen van Accz.

Ik heb besloten de operatie te laten uitvoeren door dr. de Blécourt. De resultaten die ik heb gezien van hem vind ik prachtig, erg natuurlijk. Daarnaast heb ik gewoonweg een heel goed gevoel overgehouden aan zijn consult. Zakelijk, duidelijk, vertrouwd, veel ervaring, eerlijk over de mogelijke complicaties.

Het gaat als het goed is 29 maart gebeuren. Hoor twee weken van te voren de precieze datum. Kan misschien ook wel 26 maart gebeuren. Spannend!!!

Ik krijg tussen de 260 en 300 cc ronde geruwde Eurosilicone op de spier. Het aantal cc wordt bekeken tijdens de operatie. Hij gaat voornamelijk voor een natuurlijkogend resultaat. Hij weet dat ik uit wil komen op een volle c cup en dat houdt hij in zijn achterhoofd. En hij heeft gezegd dat hij het maximale aantal cc's erin past wat nog natuurlijk oogt. Ik vertrouw op zijn kunde.

Als ik geopereerd ben zal ik hiervan een verslag plaatsen.

Lees trouwens al een hele tijd mee hier, maar heb eigenlijk nooit wat gepost. Hoop hier verandering in te kunnen brengen van het is hier volgens mij best gezellig

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Sienna !

Leuk dat je ook de stap gezet hebt.

Ik zie dat je vier dagen na mij geopereerd wordt en dat je ook ronde siliconen voor de borstspier krijgt en zelf het aantal cc is gelijklopend! Hehe! Kunnen we lekker ervaringen uitwisselen achteraf en samen pijn lijden ;). Al hoop ik dat die niet TE erg wordt.

Ook al zoveel zenuwen ?

Groetjes

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha was hem al aan het zoeken. Vind het prima hoor.

Toevallig dat je precies hetzelfde advies hebt gekregen als ik Elfje! Heb je zelf ook een topic geopend over jouw operatie?

@ Vlinder, mooie foto bij je post, zie die van jou????? ;)

@ Moontje, die van jou zijn ook prachtig. Hoop dat die van mij er ook zo uit gaan zien... We'll see...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heeft iemand enig idee of ik 6 weken na de operatie naar een feestje kan gaan? Ik snap best dat het herstel bij iedereen anders is, maar er is vast wel een indicatie te geven toch? Kaartjes voor het feest heb ik al gekocht, dus hopelijk is het te doen...

Verder word ik wel steeds nerveuzer eerlijkgezegd...Begin een beetje te twijfelen ook of het aantal cc niet te weinig zal zijn. Mijn vriendin heeft pas een bv laten doen. Zij had zelf een slappe b70 en heeft 350 cc op de spier gekregen. Ze is een tenger meisje. Ze heeft nu ruim 2 weken later een d cup. Ik krijg maar tussen de 260 en 300 cc max. En heb nu cup a, ben zo bang dat het te klein wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Motorbabe

Hoi Sienna,

na 6 weken kan je wel naar een feestej toe hoor. Het volledige herstel staat officieel op 6 weken, na die tijd mag je weer intensief sporetn ed, dus een feestje kan er dan ook wel af hoor;) Maar net wat je zegt: het herstel is bij iedereen anders.

Ik ken bijv meiden die na de operatie alleen maar last hadden van het gevoel van spierpijn en na 2 weken zich weer aardig fit voelden, maar heb ook een vriendin die nog niets een een deurkruk naar beneden kon duwen voor 2 weken. Dus ja, hangt echt van de persoon af!

Je kan dus eigenlijk niet meer doen dan afwachten!

Wat betreft de prothese grootte, kan je denk ik wel vertrouwen op dr. Blecourt. Hij weet wat je wilt en haalt het maximale eruit. Ik denk dat je liever een natuurlijke cup hebt die bij je past, dan dat je met 2 ballonnetjes op je lijf geplakt zit dat er nep uitziet. Komt echt wel goed!

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Madeleine

Ha Sienna,

Ik sluit me aan bij motorbabe hoor voor wat betreft het feestje. Kan echt wel na zes weken, ook als het herstel niet super vlot gaat!

Nu ben ik vier weken PO en ik doe bijna alles weer. Alleen zwaar tillen stel ik nog uit en zwaar sporten doe ik ook nog niet. Ben al wel weer aan het fietsen in de sportschool, maar nog niet staand in de pedalen.

Spannend wordt het nu he een paar weken voor de operatie. Weet je al een definitieve datum?

En over het aantal cc's en hoe dat uitpakt is niet zo heel veel te zeggen hoor. Dat is echt bij iedereen weer anders en hangt ook af van de manier van plaatsen.

Groetjes,

Madeleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de antwoorden! Hoef me denk ik niet druk te maken ;)

De definitieve datum is 26 maart... dus nog maar 10 dagen! Hoor een dag van te voren hoe laat ik aanwezig moet zijn. Beetje aan de late kant vind ik, maar dat zijn hun regels. Dus ja, daar doe je niks aan.

Heb niks gehoord over het slikken van Arnica of extra vitamine C ofzo... Zal ik dat maar uit mezelf gaan doen dan of is het niet heel dringend nodig??? Hoor verschillende verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu wel een beetje nerveus te worden hoor...

Heb ook twee kids en vraag me af of dat allemaal goed zal gaan. Een is bijna 7 maanden en de ander 2,5. Dus moet zeker de jongste vaak tillen... Heb dan wel een vriend en mijn moeder is de eerste week bij ons, maar toch. Als ik dan hoor dat je eigenlijk 6 weken niet mag tillen. Dan wordt dat wel erg lastig. Nou ja, we zien wel.

Meer dames met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de eerste tijd zal je merken dat je nog onbewust erg vaak je kleine zal willen tillen,wat je dus echt niet moet doen.

hulp is ook wat,maar tillen maak je het nog erger mee achter.

probeer zo veel mogelijk hulp in te schakelen,vooral voor tillen van je kindjes,

voor de rest zou ik zo veel mogelijk alles op handbereik zetten-leggen.

haal genoeg boodschappen in huis,zodat je dat eerste tijd niet hoeft te doen.

ik heb ook een kleintje in huis,maar heb ook een oudere zoon,en me man was thuis als het nodig was,die mazzel had ik weer wel.

bereid je goed voor,sucses....

nog een paar daagjes,en dan de GROTE dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sienna. Ik zag dat je morgen ook aan de buurt bent,daarom wilde je ook Heel Veel Succes voor morgen wensen! Jij bent lekker vroeg aan de buurt he,dus zal wel makkelijker zijn om nuchter te blijven :) . Ben ook heel benieuwd naar je verslaagje hoe je dat allemaal zal ervaren en hoop dat je niet te veel pijn zou hebben. Liefs.Romashka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks ladies!

Ik ga ook een album aanmaken, dus als er foto's zijn dan laat ik het jullie weten.

Verslag zal ik uiteraard ook maken.

Inderdaad, nuchter blijven zal geen probleem zijn, normaal eet ik ook nooit voor 9.00. HOop dat ik een beetje kan slapen... Ben nu niet echt nerveus, maar heb wel een soort nesteldrang haha, misschien dat ik onbewust afleiding zoek.

Anyway, morgen kan ik jullie hopelijk al laten weten hoe het gaat...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van mij.

Het gaat op dit moment super. Slik geen pijnstillers meer en kan eigenlijk al heel veel zelf, wat ik niet had verwacht.

Gisteren is goed gegaan. 7.15 moest ik in het ziekenhuis zijn. Beetje nerveus, maar na een tabletje Oxazepam ging het wel weer. Toen infuus aanbrengen, ging niet helemaal goed...maar echt pijn deed het niet. Hield steeds voor ogen: 'Mijn tweede bevalling deed veel meer pijn!' en dat hielp goed!

Al snel door naar de OK en om 8.00 ging ik onder narcose, wat een raar gevoel zeg...heel draaierig en een rare smaak achter in je keel. Toen werd ik wakker en dacht dat ik droomde en in mijn eigen bed lag. Om 10.15 werd ik naar de afdeling gebracht en heb daar tot 15.00 lekker uitgerust.

Naar de auto lopen en naar huis gereden ging prima. Gordel had ik wel om, maar niet over mijn borsten.

Toen direct mijn bed ingedoken, want ik was erg moe van de narcose. Paar paracetamol genomen voor de zekerheid. De nacht ging goed na een tablet Temazepam. Werd wel om 4.00 al wakker, omdat dan altijd mijn jongste dochter wakker wordt... maar kon ook niet meer lekker liggen op mijn rug. Ben stiekem op mijn zij gaan liggen, toen ben ik weer in slaap gevallen tot 7.00. En nu zit ik hier lekker te typen.

Foto's heb ik ook al gemaakt! Die zet ik in mijn album en als dat af is zet ik de link in mijn profiel.

De maat sportbh die ik nu heb is 70D, daar heb ik mee geslapen, maar vind hem voor nu iets te strak. Had er nog een in maat 75D die zit heerlijk. Dus kijken hoe dat gaat. Ik vind ze er persoonlijk al best mooi uitzien, uiteraard nog wat hoog en ze zijn ongelijk, maar dat was voor mijn bv ook al. Ben er nu al echt blij mee!!!

Al met al is het me tot nu toe erg meegevallen. Ik heb ze dan wel op de borstspier gekregen dus is sowieso minder pijnlijk heb ik begrepen. Ik kan het eigenlijk niet eens pijn noemen, meer een beurs gevoel. Gevoel in de tepels is er nog niet en ook in het borstgebied net boven de incisie voel ik niks.

Hoeveel cc erin is gegaan, ben ik vergeten te vragen haha. Ook heb ik geen tape of drukverband of wat dan ook..is dat niet vreemd??? Heb het niet gevraagd aan de pc. (Sorry, maar ben erg vergeetachtig sinds mijn bevalling...). Ik heb op 6 april weer een afspraak en dan ga ik alles vragen, dan zorg ik dat ik dat op een lijstje zet...als ik het niet vergeet hihi!

Maar BEN BLIJ!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! :D

Ik had ook geen tape of iets hoor! toen ik naar huis ging kreeg ik mn sportbh aan.

Wat ik wel heb gekregen is een kaartje met het merk prothese wanneer ik geopereerd ben en waar.

Die moest ik ten alle tijden bij me dragen want als ik een ongeluk krijg dan weten ze dat ze nep zijn :P

hihi

Fijn herstel!rustig aandoen hé.

Ik dacht ook veel te kunnen maar dag 3 kreeg ik wel behoorlijk last.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Siena.Gefeliciteerd meid!!!

Wat fijn om te horen dat het zo oed met je gaat!38.gif

Maar probeer toch wel iesjes rustig aan te doen he?

Dat komt me en ik denk wel merdere meiden ekend voor om niet stil te kunen zitten,63.gif maar dat moet toch...rustig aan doen na een operatie is gewoon een feit,hoewel het soms anders aanvoelt.4.gif

En nog heel fijn om te horen,dat je er nu al blij bent met het resultaat35.gif ,want ar doen we dat ook allemaal voor he hihi.

Ben wel erg benieuwd naar je foto's.Zou je een pb'tje met je ww kunnen doorsturen?36.gif

Alvast bedankt.

Liefs.Romashka116.gif

P.S. En nog heel fijne herstel nog verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Gefeliciteerd!!

Lees dat je gister geopereerd ben, ikzelf ben 23 maart geopereerd en ben superbenieuwd naar je foto's.

Volgens mij ben je net zo als ik en kun je moeilijk stilzitten..

Moet mezelf er echt toe zetten om gewoon te blijven zitten en anderen het werk te laten doen hahah..

Zou je je ww naar me kunnen pb'en?

Heel veel succes..

GR Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.