Ga naar inhoud

Kliniek niet thuis na kantelen,draaien van de ronde protheses


Naat71

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Lees a.u.b mijn verhaal en kies de juiste kliniek uit, die wel een oplossing aan zal bieden als er iets mis gaat!!

Mijn protheses hebben namelijk nooit goed gezeten!

Het is een lang verhaal maar hoop echt dat ik jullie een hoop leed kan besparen.

Graag wil ik mijn ervaring met de Wellness kliniek aan jullie kwijt.

Na 15 jaar van onzekerheid i.v.m. mijn borsten ( thee zakjes) Kreeg ik van een vriend de kans mijn borsten te laten opvullen ( vergroten)
Na een consult bij Dr. L. Visser kon ik mijn geluk niet op, ik kreeg weer mooie volle borsten. ( geen stevige borsten omdat mijn borsten al aardig hingen, maar een natuurlijke volle borst.
Op 05-04-2013 was DE grote dag en was behoorlijk zenuwachtig maar het is mij 100% meegevallen, iedereen was zeer vriendelijk en de spiegel maakte alles goed, ik had weer mooie borsten!
Na een paar maanden was het vocht weg en leek alles in orde, tot ik steeds zag dat er een borst veranderende, dacht eerst aan vocht maar werd steeds erger, als ik bukte misvormde mijn borsten.In augustus gebeld met de kliniek en gevraagd wat dit kon zijn. De telefoniste vertelde mij dat de pocket misschien te ruim was gemaakt waardoor de implantaten kunnen gaan kantelen ( platte kant boven) dat verklaarde een hoop, maar moest wel even naar Dr,Visser komen om voor de juiste diagnose.
Op 01-10-2013 ben ik geweest en inderdaad ze waren gaan kantelen, mij werd verteld dat dit in 10 jaar tijd maar 1 keer eerder was voor gekomen en ze ook niet wist hoe dit kwam.
Dr.L. Visser moest erg lachen bij het zien van mijn borsten en zei, hier kan je wel mee op de kermis gaan staan, dat deed mij echt heel veel pijn. En toen zei ze, gelukkig ben je niet het type dat hierdoor aan de antidepressiva moet, maar wat ze niets wist is dat ik die al wel slikte, dus ook dat kwam hard aan.
Maar ze wilde het wel voor mij corrigeren voor de prijs van 1000 euro, ik was echt met stomheid geslagen, heb dat geld niet eens, betaal het bedrag van 2500 euro nog steeds af.
Eenmaal thuis werd ik steeds verdrietiger, moest de wellness kliniek dit niet gewoon oplossen, de implantaten hebben NOOIT goed vast gezeten, en waarom totaal geen begrip en die pijnlijke opmerkingen!
Ik heb dan ook een kopie van mijn dossier opgevraagd en ik kreeg deze pas na weken vragen en moest voor 4 zwart-wit blaadjes 40 euro betalen.

Op het dossier stond namelijk dat mijn vorige cup maat 75 B was, dit heb ik nooit gezegd, ik had namelijk altijd 75 D
Maar Dr.L.Visser had dit verkeerd verstaan en is van deze maat uitgegaan en heeft zelf de implantaten uit mogen kiezen die bij mijn lichaam paste, heb alles juist aan haar overgelaten, ze heeft zoveel ervaring.
Maar bij navraag van een andere kliniek werd mij verteld dat het kantelen alleen maar kan als de pocket te groot is!!
Dit alleen opgelost kon worden door middel van grotere implantaten, dit aangegeven bij Dr.L. Visser maar die vertelde dat dit totaal geen zin zou hebben.
Na een vele onpersoonlijke en gevoelloze mailtjes ( die maanden duurde) van de kwaliteitsmedewerkster werd mij aangeboden dat Dr, L. Visser mij een gratis correctie aanbood, nou dat had een hoop leed kunnen besparen!
Echter snapte ze niet bij de kliniek waar ik me zo druk om maakte, het werd toch opgelost, dan wel ZONDER garantie.
Dat ik weer onder het mes moest zonder te weten of ik nu eindelijk gelukkig zou worden na de operatie, weer twee weken plat moest, hulp moest vragen enz.. begrepen ze echt niet.
Maar ik had weinig keus, mijn borsten gingen namelijk steeds vaker pijn doen, steken na kanteling en ik kon nergens meer voor bukken of ze waren misvormd, ook niet echt goed voor mijn gezondheid lijkt mij op ten duur. Ik was alleen nog maar met mijn borsten bezig! Dacht toch dat dit na 15 jaar wel genoeg was!

Op 07-02-2014 werd ik geholpen door Dr. L. Visser en weer was iedereen gelukkig super vriendelijk!
De operatie verliep goed en het herstel ook, ECHTER na 8 weken bleken de implantaten alweer te zijn gekanteld!
Het probleem is dus niet verholpen! Ik was diep teleurgesteld en weer was dat gevoel van onzekerheid terug, Ik liep immers al maanden met losse implantaten, Had toch echt verwacht dat het probleem nu echt opgelost zou worden.
Zeker na het laatste gesprek met Dr.L.Visser die mij vertelde dat het echt goed zou komen.

Heb gelijk de kliniek gemaild( 31-03-2014) dat ik graag goed nieuws wilde brengen maar helaas.
Kreeg weer een zakelijk mail terug zonder ook maar enig begrip of spijtbetuiging van de eerder genoemde kwaliteits- medewerkster, mijn mail werd voorgelegd aan Dr.L.Visser en ik zou dan wel horen wat deze mij zou adviseren.
Een dag later kreeg ( 01-04) kreeg ik gelukkig een wat vriendelijke mail terug van het hoofd kwaliteit.

Dr.L. Visser adviseerde mij nu een implantatenwissel! 485 cc XP dit is toch duidelijk groter! heb nu 380 cc
Was dat niet wat wij haar al hadden aangegeven maar ze onzin vond, dit zou het probleem niet wegnemen.
Ik heb dan ook de zelfde middag terug gemaild met wat vragen, steeds naar Belgie rijden is ook geen optie dit heeft me nu al 300 euro aan benzine gekost!
Helaas hoorde ik nu niets meer van de wellness kliniek dus heb 04-04-2014 nog een mailtje gestuurd of ze aub antwoord wil geven op mijn vragen, helaas tot de dag van vandaag niets gehoord!! Niet eens dat ze mijn vragen in behandeling gaan nemen , helemaal NIETS!
Ik heb echt spijt dat ik daar mijn borsten heb laten doen, het probleem is nu veel groter als dat het al was, DIT KAN TOCH NIET DE BEDOELING ZIJN?
Als het een positieve ervaring was geweest had ik dit ook met jullie gedeeld .

Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de kliniek nadat ik weer een aantal mailtjes had gestuurd, de arts wilde mij graag persoonlijk antwoord geven maar helaas heeft ze dat NOOIT gedaan!

Na gehoord te hebben dat ze mij wegens drukte even waren vergeten, kreeg ik eindelijk na weken dit antwoord!

Beste mevrouw

Zoals vanmorgen overeengekomen sturen wij u met deze e-mail de reactie van dokter Visser en de Medische Raad op uw mails.

Allereerst willen we u laten weten dat zowel dr. Visser als de Wellness Kliniek het ten zeerste betreuren dat deze complicatie zich voor de tweede keer voordoet. Dr. Visser is haar inspanningsverbintenis nagekomen door een gratis correctie uit te voeren voor deze complicatie.

We begrijpen dat het kantelen van de protheses niet prettig zal voelen. Zoals in het verleden reeds meegedeeld is het kantelen op zich niet schadelijk voor uw lichaam.

In onze vorige mail lieten we u weten dat dokter Visser u eventueel een implantaatwissel met grotere implantaten aanraadde.
We informeerden u hierbij dat een implantaatwissel met 485cc implantaten helaas slechts een tijdelijke oplossing zou zijn en dat de implantaten opnieuw zouden gaan kantelen na verloop van tijd.

Een andere mogelijkheid zou een borstlift met implantaten zijn. Dokter Visser raadt u deze behandeling bij voorkeur niet aan omdat zij a.d.h.v. de doorbloeding het risico op afsterving van de tepel te groot vindt.

De kwaliteit van de huid en het bindweefsel is erfelijk bepaald. Ook na een borstvergroting met implantaten zal de huid en de pocket rekken.

We hopen dat u kan begrijpen dat het kantelen van de implantaten en het ontstaan van verslapping van de huid niet veroorzaakt worden door een medische fout en dat dit helaas van tevoren niet voorspelbaar is.

Gezien de communicatie van de afgelopen weken heeft dr. Visser echter het gevoel dat de vertrouwensband ernstig geschonden is.
Het lijkt haar dan ook niet aangewezen dat zij een eventuele verdere behandeling zal uitvoeren.

In uw laatste mail informeerde u ons dat u een verwijsbrief van uw huisarts kreeg. Dokter Visser is bereid om deze arts bijkomende informatie te verschaffen over uw medisch dossier indien deze dit zou wensen.

Met vriendelijke groeten,

Medische Raad

WAAROM HEBBEN ZE MIJ NIET INGELICHT DAT DIT KON?
HET WAS DE ARTS EEN RAADSEL EN NU DIT?

DAT DIT NA JAREN ZOU KUNNEN ONTSTAAN KAN IK MISSCHIEN NOG INKOMEN MAAR GELIJK,ONMOGELIJK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal! Ik heb hier zelf geen ervaring mee (heb over 2,5 week een borstverkleining), maar heel goed dat je je verhaal hier doet. Ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk wordt het probleem uiteindelijk toch nog verholpen, want dit is natuurlijk ronduit belachelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze raden mij eerst een implantaten wissel aan, toen ik hun vroeg waarom ze daar nu pas mee kwamen en ze deze protheses niet gelijk hadden aangeraden, kreeg ik ineens dit antwoord, nou voor tijdelijk laat ik niet voor de derde keer in mijn lichaam snijden binnen 1 jaar tijd, en Dr.Visser komt NOOIT meer aan mijn lichaam.

De kliniek heeft hun geld binnen en de rest zal ze een zorg zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar verhaal...

Dit is een van de dingen die ik heb nagevraagd tijdens mijn consult, omdat ik het wel eens voorbij zag komen en bang was dat dit misschien kon gebeuren door te intensief sporten (wat ik doe) en dit niet wilde riskeren.

Mijn arts heeft toen uitgelegd dat dit niet met intensief bewegen te maken heeft, maar inderdaad te maken heeft met te grote pockets, wat kennelijk veel artsen doen omdat het 'makkelijker en sneller' gaat. En ze dan een borstband meegeven zodat het waarschijnlijk niet gebeurt. (mijn arts werkt dus ook niet met borstbanden)

Ik hoop dat je een goede oplossing zal vinden en dat er een dag komt dat je wel kan genieten van je borsten. Tot die tijd vooral veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niet begrijpen dat ze hun verantwoordelijkheid gewoon niet opnemen.

Het is haar schuld waarom iemand zo laten afzien.

Dat ze dan van de eerste keer iemand anders laat opereren als ze het niet goed kan doen.

en je dan nog aan je lot overlaten en geen geld teruggeven...

Kan er echt niet bij...

Veel sterkte en hopelijk komt het toch nog goed.

Na al dat afzien verdien je gewoon gelukkig te zijn maar nee ze duwen je nog wat dieper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal, ik vind het heel naar voor je.. Ik zou als ik jou was voor een 2nd opinion gaan bij een goede plastisch chirurg.. en misschien rechtshulp inschakelen? Ik geloof dat meer meiden op het forum ervaring hebben met dat soort zaken?

Sterkte en ik zou het er zeker niet bij laten zitten, vraag hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat erg, ik vind ook gewoon dat de kliniek hier de verantwoordelijkheid voor moet nemen, en ik kan me voorstellen dat je niet meer wilt dat deze arts je opereert, maar ik vind dit te schandalig voor woorden om jou hier zo maar mee weg te sturen!!

zou het er zeker niet bij laten zitten

heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff wat een ellende allemaal! Wat schandalig hoe ze je hebbe behandeld! Idd zou ook ik naar misschien zelfs wel meerdere artsen gaan en idd rechtshulp of iets inschakelen!

Heel veel sterkte vrouwke!! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid wat een ellende! en een beetje een rare gang van zaken ook.

Ik zou het er niet bij laten zitten. Je kunt toch niet met protheses blijven rondlopen die verkeerd om zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees anders eens het verhaal van Andrea1983. Zij had wel een andere arts, maar ook gekantelde prothesen. Dit is bij haar opgelost door een bredere prothese te plaatsen, met een grovere textuur.. Zij had eerst Cereform implantaten. Deze zijn minder geruwd dan de Natrelle implantaten die ze nu gekregen heeft. Op die manier heeft de arts (dr. Plovier) geprobeerd het risico van kantelen tot het minimum te beperken.

Bij jou zijn Monobloc implantaten gebruikt, en deze zijn ook niet erg getextureerd/geruwd. Helaas werken ze in de wellnesskliniek niet met andere merken. Dus konden ze jou geen meer geruwde prothese aanbieden.... Schandalig hoe het gelopen is bij jou!

In principe lijkt mij, dat de kliniek verantwoordelijk is voor het eindresultaat. Er werken daar nog meer plastisch chirurgen.... Echter, met een monobloc prothese, en zeker een prothese die niet een stuk breder is dan je huidige (het gaat niet enkel om het aantal cc, maar vooral om het profile en dus de breedte van de prothese) zul je waarschijnlijk met dit probleem blijven kampen....

Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat dr. Visser zegt dat een lift er voor jou niet in zit ivm de doorbloeding van je tepel? Hoezo? is er iets mis met jouw doorbloeding?

Bij een lift bestaat een hele kleine kans op een afstervende tepel ja, maarja, om daarom geen lift te willen doen????? Apart..

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je tzt een goede oplossing vindt! Misschien bij een andere pc, die er echt verstand van heeft. Lees jezelf voor die tijd ook heel goed in, en anders stuur je eens een pb aan Andrea. Zij weet er ondertussen ook heel wat van ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BB,

Dank je wel! Toevallig heb ik vanmiddag met haar gemaild en idd, gelukkig is voor haar alles netjes en kosteloos opgelost, zo hoort het toch ook!

Met mijn doorbloeding is niets mis, Dr.Visser heeft bij het eerste consult gezegd dat een lift geen zin had omdat ik nooit stevige borsten had gehad.Het zou er niet mooier op worden en ik wilde toch alleen een volle borst.

Ze adviseerde mij nu een implantaatwissel 485cc XP ik heb gelijk terug gemaild met de vraag wat het verschil was en waarom deze niet gelijk zijn aangeboden, maar krijg er GEEN antwoord op ( deze mail was 1 april)

Na vele mailtjes of ze aub antwoord wilde geven kreeg ik op 22 april weer te horen dat deze implantaatwissel maar voor tijdelijk zou zijn....dus ja geen oplossing dus!

En erfelijk, in een artikel van Dr.Visser zelf zegt ze dat je huid na JAREN kan gaan rekken, niet na 6 weken al! Er klopt echt van geen kanten iets.

Probeer al maanden achter de namen te komen van de directie, ze weigeren mij dit te geven! Vreemd toch....

Maar heb 12 mei een second opinion en hoop daar wijzer te worden.

Bedankt, super fijn even wat te leze van jullie!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hopelijk wordt dit snel opgelost voor jou, Naat! Ik heb hier heel mooie resultaten gezien van dames die altijd al wat hang hadden. Zelf had ik dat ook, en ik heb nu 8 jaar vrij zware prothesen om de boel op te vullen, en het is nog helemaal niet verder gaan hangen! Ook heel mooi geworden, het was precies wat nodig was om de hang en tepelgrootte weer in verhouding te brengen met het volume. Heb je al een second opinion gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naat71,

Verschrikkelijk wat er gebeurd is! :103:

Toen ik je verhaal las dacht ik wel onmiddellijk aan mijn moeder. Zij is ook al 6-maal geopereerd aan haar borsten wegen complicaties (wel vele jaren geleden). Bij haar is vorig jaar het syndroom van Ehlers-Danlos vastgesteld wat inderdaad zorgt voorzeer rekbare bindweefsels: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Ehlers-Danlos.

Dit is een erfelijke aandoening en bij haar dus ook de reden waarom de complicaties steeds optreden.

Ik heb het syndroom gelukkig niet, want heb vorige vrijdag ook een borstvergroting ondergaan. Verschil tussen ons beiden is ook, zij heeft na de operatie heel weinig pijn gehad en kon snel weer de dagdagelijkse dingen doen (huid en spieren rekken heel gemakkelijk mee, te makkelijk). Ik heb nog steeds heel veel pijn en borsten zien er nog steeds uit als bowlingballen :106:

Hopelijk ben je hier iets mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Naat ik weet dat de blauwe kleurstof reageerd met antidepresiva !en een contra-indiactie is voor de monobloc hydrogel implantaten.

dus laat ze er uithalen!!

echt ik meen het terwijl ik echt geen twegenstander ben van monobl hydr.

maar dit moet je wel weten!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.