Ga naar inhoud

miss_b : 8 mei 2014 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis kliniek Hilversum


Aanbevolen berichten

Hi dames,

Daar ben ik dan!

Ik voel me langzaam weer mens worden.

Blegh wat was ik ziek gister zeg... Ik dacht zelf dat het door de narcose kwam, maar vanuit de kliniek kreeg ik het advies om te stoppen met de morfine tabletjes. Waarschijnlijk verdraagt mijn maag die niet... Gelukkig is paracetamol en ontstekingsremmers alleen ook goed te doen.

Voel me nog wel wat weeïg, maar dat is niet zo gek na zo'n ingreep en vervolgens zo'n dag...

Ik ben nu dus 2 dagen PO. Afgelopen donderdag was mijn B-Day en zoals belooft schrijf ik hier nog even een verslag!

'S ochtends heel vroeg ging mijn wekker al, niet omdat ik weg moest, maar om nog een keer te kunnen eten haha... Nuchter zijn, pfff niks voor mij, maar het moet... Mijn ingreep zou om 12:30 plaats vinden en ik zag het niet zitten om 's avonds voor het laatst te eten.

Om 11:30 moest ik mij melden, dus waren we er om 11:10 al haha.

Eerst bij de receptie nog even de contracten ondertekend, vervolgafspraken mee gekregen en de betaling geregeld.

Daarna naar het foto kamertje, om de 'voor' foto's te maken die in m'n dossier komen.

En dan samen met m'n man wachten in de wachtkamer tot ik echt aan de beurt zou zijn.

Even na 11:30 werd ik gehaald om mee te gaan. Afscheid genomen van m'n man. En daar ga je dan...

Eerst in een soort sluiskamertje je ontdoen van al je kleding die je inwisselt voor een blauw wegwerp kamer jasje. Alle spullen netjes in een eigen nachtkastje en dan de volgende deur door.

Je staat dan eigenlijk gelijk in de verkoeverkamer. De steriele kamer waarvandaan iedereen naar de OK gaat en weer naar terug komt.

Dit is gelijk ook de reden waarom je man of andere begeleiding niet mee mag. Deze steriele ruimte is alleen bedoeld voor de patiënten en het verplegend/chirurgisch personeel.

Eenmaal in de ruimte lekker in een warm bed.

Hier vinden gelijk ook alle voorbereidingen plaats.

Verpleegster prikt infuuskraantje en spuit vast een eerste medicijn in.

Anesthesist gaat een gesprek met je aan, zodat je precies weet wat er gaat gebeuren en neemt evt bijzonderheden nog met je door.

Arts komt langs om alles nog een keer door te spreken, vragen te beantwoorden en om je af te tekenen.

Om 12:30 mocht ik mee naar de OK.

Waggelend met m'n dekbed om me heen zodat ik niet teveel zou afkoelen mee naar waar 'the magic happens' ;)

Nog nooit eerder ben ik geopereerd, dus liet alles maar op me af komen.

Liggend op de OK tafel word je vastgekoppeld aan een infuus en wat andere apparaten, zodat ze je goed in de gaten kunnen houden.

Vervolgens nemen ze nog een keer alles met je door: wat is je naam? Wanneer ben je geboren? Waar kom je voor? Hoeveel cc is er afgesproken?

Zo weet iedereen zeker dat alles klopt.

Nog een gezellig praatje volgt om je in wat te laten ontspannen en ondertussen krijg je te horen, hier komt de eerste 'shot' voor het roesje, hier het tweede... Je kan een beetje draaierig worden... Dan een kapje op je neus en mond waar je diep mee mag inademen en terwijl ze je mooie dromen beloven zak je weg... Niks engs en niet naar.

Om 13:55 word ik weer wakker. En ik ben eigenlijk gelijk klaar wakker.

Ik vermoed dat ze hiervoor ook iets via het infuus geven, want de verpleegster staat dan naast je en begroet je netjes 'hallo, daar ben je weer'.

Ik had verwacht dat ik heel groggy zou zijn en rare uitspraken zou doen haha, maar ik ben echt gelijk wakker. En terwijl ik voor het eerst naar het resultaat mag kijken (je ligt nog steeds in je onderbroek in een heerlijk verwarmd bed) word mijn man gebeld om te laten weten dat alles goed is gegaan en ik weer wakker ben.

Daar ga ik dan, deken omhoog... en ik kan alleen maar huilen... wat ben ik blij, wat ben ik weer mooi... nu al!

Ik krijg een spiegel zodat ik nog beter kan kijken.

De verpleegster laat me even alleen, zodat ik rustig kan kijken.

Als ze vervolgens terug komt is de eerste vraag: ach meis, huil je nu nog steeds?het is wel echt van geluk toch?!?!

Ja ik ben heel gelukkig.

De bh gaat aan en het zwellen en bijkomen kan gaan beginnen...

Ik krijg wat te eten en drinken en om 15:15 staat de fysio naast m'n bed. De eerste oefeningen worden geoefend en dan is het wachten tot de arts nog even met me komt praten. Intussen komt al het andere personeel steeds even kijken of alles goed gaat, ik nog wat nodig heb en vragen hoe ik me voel. Na een gesprek met de arts mag ik dan echt weer naar huis.

Omdat wandelen door de lange gangen me toch nog wat zwaar valt (licht in m'n hoofd) word ik als een heuse koningin terug gebracht naar m'n man in een rolstoel.

En ja hoor, zodra ik hem zie komen de tranen alweer... Ik ben zo blij!

Voor de terugweg heb ik gelukkig een eigen kussen mee (tip gelezen hier op forum), zodat ik m'n borsten kan ondersteunen en kan beschermen voor de autogordel.

En nu ben ik alweer 2 dagen verder... De pijn zelf valt me reuze mee. Het voelt vooral als flinke spierpijn en een van m'n littekens is wat pijnlijk, omdat daar ook precies die bh band overheen loopt.

Maar nogmaals het valt me allemaal reuze mee.

Vanaf nu zal het alleen maar beter worden en daar kijk ik nu al naar uit!

Met alle hulp en steun die ik krijg en die we krijgen ook in de zorg voor onze kinderen moet het helemaal goed komen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Ik heb zelf ook heel veel gehad aan alle antwoorden en tips die ik hier via het forum heb gekregen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meid! Goed dat het alweer wat beter met je gaat. Vanaf nu wordt het elke dag beter. Ik ben nu 12 dagen po en ben volledig pijnvrij. Wat een geluk! Kan ook terug op mijn zij slapen wat de nachten alleen maar fijn maakt! Ik heb naar je foto's gekeken omdat we bijna dezelfde grote hebben haha. Ik heb 265 anatomisch. En ze zijn echt heel mooi hoor. Dikke proficiat! Liefs, Zazoeke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meis gefeliciteerd met je nieuwe boobsters! Ben zelf van een 75AA naar een 75C gegaan, het is geweldig!

Ben zelf ook ontzettend beroerd geweest na mn bv mijn huisarts gaf het advies rustig aan met alle pillen en zo min mogelijk suiker!

Heel veel succes met je herstel en heel veel plezier met je nieuwe vriendinnen! Als je over een paar dagem voor de spiegel staat word het weer janken hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een telefoontje van Laura Moojen-Zaal zelf ontvangen om even te checken hoe het nu met mij gaat.

In overleg nu ook gestopt met de ontstekingsremmers en kijken of de paracetamol ook in de kast kan blijven liggen.

Ik voel me best goed, wel erg vermoeid en hulpbehoevend. En voel vanalles in m'n borsten, het herstel is nu echt begonnen!

Nog steeds super blij als ik in de spiegel kijk en dat gevoel wordt alleen maar sterker, omdat het er steeds mooier uit gaat zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Miss b,

ik ben ook 8 mei geopereerd door Dr. Moojen-Zaal

Ik ben om half 10 geopereerd en was om half 2 ongeveer weg dus misschien heb je me nog gezien!

Ik heb 270 cc Natrelle anatomisch medium dual plane..

Alleen de 2de dag dat ik me bh uit deed om te kijken sprongen de tranen in me ogen ik vind het echt helemaal niet mooi.. Gelijk de kliniek huilend op gebeld dat dit helemaal niet is wat ik wou..

En gisteren weer gekeken eerder durfde ik niet meer te kijken en weer heb ik gehuild en elke dag staan de tranen in me ogen en kan ik nergens anders meer aan denken en als ik bij sommige mensen kijk naar foto's denk ik oo wat mooi! En bij mij is het gewoon echt niet mooi.. Gewoon lelijk eigenlijk ik schaam me er ook voor en iedereen zegt tegen mij wacht nou gewoon af dat moet bij trekken maar ik heb de hoop al opgegeven en denk zelfs al aan een her operatie.. Maar mijn vriend vind dat onzin.. Ik denk gewoon niet dat het word zoals ik wilde en dat ik de verkeerde protese heb gekozen.. Ik was benieuwd hoe het bij jou is geworden aangezien we allebei bij haar geopeerd zijn en wat jij er van vind?

Groetjes

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellie! Ik ben niet bij dezelfde pc geopereerd maar heb wel ongeveer dezelfde prothesen. 265cc achter de spier. Ben nu 15 dagen po en vanmiddag mogen de hechtingen eruit. Als ik jou zo hoor is het net of ik mezelf hoor een week geleden. Bij mij was het resultaat ook teleurstellend. (Je kan mijn verhaal nalezen hoor) Nu gaat het al beter en ben ik meer tevreden. Ik kijk echt uit naar de gewone bh's binnen enkele weekjes. Dan gaat het een ander zicht worden. Zeker ook als ze terug soepel worden. Dus nog effe wachten meid. Het komt heus wel goed! Liefs Zazoeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellie! Wat vreselijk om te horen dat je ze niet mooi vind. Wat vind je dan precies niet mooi?

Ik ben zelf 24-4 door Dr. Moojen geopereerd. Ik schrok ook wel toen ik ze voor het eerst goed bekeek. Het is ook heel vreemd als je ineens wakker word en borsten hebt. In het begin zit er nog vocht waardoor de vorm er nog anders uit ziet hè, dus ze gaan inderdaad nog heel veel veranderen. Heb ik ook geen geduld voor maar kost echt tijd. Ik vind die van mij nu wel steeds mooier worden! Je ziet alleen nog steeds elke dag verschil en de ene dag vind ik de ene mooier en dan weer de andere.

Helaas heb je wel ineens borsten, maar dus echt nog niet het eindresultaat! Dat is moeilijk, geduld hebben is lastig!

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellie,

Wat naar om te lezen dat je (nog) niet gelukkig bent...

Wat vind je er dan niet mooi aan?

Je borsten gaan nog veranderen, meestal wat lager en meer naar elkaar toe staan... Bij mij is de zwelling nu al flink afgenomen. Zat vooral veel vocht op m'n borstbeen en aan de zijkanten van m'n borsten. Maar ben heel blij met het resultaat tot nu toe. Ik had ook allemaal foto's mee tijdens m'n consult, zodat ik goed kom laten zien en uitleggen wat ik wilde en vooral niet wilde.

Vergeet vooral niet dat je pas na 6 maanden het definitieve resultaat ziet van deze operatie. Ik gun je van harte hetzelfde gevoel als dat ik heb!

Ik weet niet of ik je heb gezien, kwam even na 11:30 de zaal binnen en lag uiteindelijk in het bed tegenover de deur naar de ok toe. En werd om 13:55 pas wakker...

Misschien zien we elkaar nog tijdens de vervolg afspraken...?

Ik heb je trouwens toegevoegd aan m'n lijst, zodat je de foto's kan bekijken. Staat nog niet zoveel hoor, zal morgen weer wat plaatsen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de vorm niet mooi en ze zitten te laag ik heb alsnog bovenaan bijna niks zitten..

Ik heb nog steeds niet meer gekeken morgen moet ik op controle en ben dan denk ik pas van plan om weer te kijken eerder durf ik echt niet meer te kijken na z'n teleurstelling...

Me herstel gaat wel goed ik kan al veel weer maar ik zal blij zijn als ik op me zij kan slapen want heb z'n last van me rug..

Ik hoop dat het nog veranderd heb ook al van veel mensen gehoord dat ze het in het begin ook niet mooi vonden en dat je moet afwachten maar dat is zo moeilijk als je geen geduld heb en al zo onzeker er over bent!

Ik ben gewoon bang dat ik straks als nog niet tevreden ben en dat ik toch iets anders wil

Ik heb me eigen voor genomen om maar gewoon te wachten en kijken hoe het er straks uit ziet en morgen is mijn controle om 10 voor 11 ik heb al gevraagd of dr. Moojen zaal erbij kan zijn.

Ik zal nog een berichtje plaatsen als ik geweest ben!

Gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt heb al veel gehoord van vriendinnen en andere die het ook niet mooi vonden in het begin en nu ik jullie ook zo hoor en het goed gaat komen maar het gewoon tijd moet hebben moet ik gewoon geduld hebben!

Liefs ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ellie, laat even weten wat ze zeiden als je wilt. Ben wel heel benieuwd daarnaar! Heb zelf ook 270CC gehad. Ik weet alleen niet of ik medium had of iets? Hoe weet je dat? Dit is bij mij niet benoemd. Ik heb voornamelijk volume aan de onderkant ook.

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellie,

Misschien zien we elkaar dan nog, ben een half uurtje eerder aan de beurt.

Hoop echt dat je binnenkort gelukkiger wordt met t resultaat!

Ik vind de mijne ook nog iets te rond aan de bovenkant en iets te ver uit elkaar staan, maar ik weet dat dit nog niet t eindresultaat is.

En Marieke, ik heb echt specifiek gevraagd welke protheses ik als optie had en overleg gevoerd. Zodat ik precies wist wat ik kreeg. Je kan t zelf nalezen in je prothese-paspoortje en evt even googlen als je afmetingen e.d. wilt weten :)

Heb trouwens weer even een foto van vandaag geplaatst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb LF; low height, full projection zie ik nu. Ik heb eigenlijk volledig op haar oordeel vertrouwd bij het zeer fijne gesprek. Na het lezen van alle goede recensies en het opmeten was dit haar advies, waar ik dus volledig op vertrouwde. CC had ik zelf wel keuze in. Ben maar 1.64m en 54 kilo dus best klein met weinig vetweefsel. Heb aangegeven dat ik wil dat ze bij mijn lichaam passen en het er natuurlijk uitziet. Dat is absoluut gelukt!!! :)

Hele mooie foto miss_b! Ziet er prachtig uit! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor t compliment!

Ik ben zelf iets langer en iets slanker dan jij.

Met jouw lengte is low height heel logisch, omdat je borstkas dan wat minder lang is.

Ik werd uiteindelijk qua grootte beperkt door de lengte én breedte van m'n borstkas. Dus dit was voor mij het meest maximale. Maar enorme boobs zou bij mij ook niet erg natuurlijk meer staan, haha, dan val ik voorover ;) En ik vond natuurlijk het belangrijkste punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eerste controle gehad!

Dit betekende voor het eerst weer zelf met de auto.

Jeetje dat was even wennen... Op zich ging het prima, maar schakelen naar z'n 1 of naar achteruit was wel pittig vanwege het kracht zetten. En soepel inparkeren ging niet echt haha. Maar het is allemaal gelukt zonder enige schade ;)

De controle zelf verliep prima. Het zichtbare resultaat voor 1 week PO vonden zij boven verwachting goed. Zwellingen zijn al goed afgenomen. Borsten voelen niet meer zo stijf.

En de spanning in m'n spieren was ook allemaal prima.

De pijn die ik ervaar aan een van m'n littekens en rib konden ze verklaren vanwege een tussenrib spier die is geraakt. Niks om me zorgen over te maken, maar is inderdaad zeer pijnlijk en heeft een herstel van zo'n 3 tot 4 weken nodig. Dat is dus m'n enige 'pech punt' van de hele ingreep tot nu toe. Niet fijn, maar het is niet anders. En met mijn smalheid is het niet zo vreemd dat dit is gebeurd. Gelukkig verloopt het herstel verder wel helemaal voorspoedig!

Ik ben nog steeds heel blij met de beslissing die ik heb genomen om de BV te doen en nog blijer met het resultaat dat er nu al is, helemaal wetende dat het alleen maar mooier wordt.

@Ellie hoe was jouw controle afspraak? Ben ik wel heel benieuwd naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn controle afspraak was vooral heel snel vond ik!

Stond al binnen 5 minuten buiten weer..

Maar ik heb het aangegeven dat ik graag Dr. Moojen zaal wilde zien maar die was al aan het opereren vind ik wel tegenvallen aangezien ik ze wel graag even had gesproken na mijn operatie.. dat is wel zo netjes als je pc nog even daarna spreekt!

Maar ik heb maar tegen de fysio gezegt dat ik niet tevreden was en die zei dat ik het zelf zo wilde en dat dat in mijn verslag stond.. Maarja goed nou heb ik het daar ook liever met mijn pc over en ben nog steeds niet blij met de bv ik heb boven bijna geen volume alleen maar onder en ze hadden van mij wat smaller gemogen en nog wat voller dus high profiel in plaats van medium dat had ook veel beter bij mijn lichaam gepast ik ben maar small en 1.58 ik vind mezelf een stuk breder geworden! Nou is dat ook niet besproken met mij wat ik heel jammer vind want ik weet zeker dat ik liever high profiel had gehad tot de de vandaag nog steeds veel spijt!!! Dus ik was een beetje teleurgesteld na mijn controle dat ze eigenlijk me niet zo serieus namen.. Volgende week zie ik mijn pc gelukkig wel en ga dan ook echt zeggen dat ik nog steeds niet tevreden ben! Hoop dat ze me begrijpt en dat ik dan niet te horen krijg ja maar dat is wat je wilde.. Want dat is het absoluut niet!! Ik had gevraagd voor meer volume boven in en onderin ook wel maar vooral boven in me borst nou dat is het totaal niet geworden.. Dus mij controle afspraak was niet goed werd gekeken naar me en moest weer weg verder was de zwelling wel heel goed weg voor 1 week PO wel toevallig dat het bij jou ook zo goed is met je zwelling zeiden ze tegen mij ook! En me spieren waren ook goed en het werd ook al soepel zelfs.. Ik heb sinds gisteren ook weer voor het eerst auto gereden en inderdaad in 1 zetten en achter uit is wel moeilijk en bochten nemen maar gordel is bij mij echt een hel en toch doe ik hem liever wel aan me auto gaat ook zo irritant piepen als ik hem niet aan doe maar de gordel pakken en omdoen is wel pijnlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellie!

Wat ontzettend naar om te horen dat je nog zo ontevreden bent! Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Ik snap wel dat de fysiotherapeut er niet echt iets over kan zeggen. Die ziet in jouw dossier het afgesproken aantal CC staan en ziet dat dit er bij de operatie ook in gegaan is. Kan me voorstellen dat zij hier verder dus eigenlijk niet iets anders over kan zeggen. Ik denk dat het inderdaad goed is om te kijken of dokter Moojen er volgende week bij kan zijn. Met haar kan je natuurlijk concreter praten over de vorm, het volume en het aantal CC. Met haar kan je doornemen dat dit dus niet voldoende duidelijk gemaakt is en je hierdoor denkt dat het resultaat niet gaat worden zoals je aangegeven had. Het is ook lastig concreet verwoorden hoe je ideale borsten er uit zien.

Ik hoop heel erg dat jullie er uit kunnen komen, overweeg je een her operatie? Misschien is er kans dat ze je tegemoet komen in de prijs. Weet eigenlijk echt niet of klinieken dit doen. Je spreekt natuurlijk in overleg een maat af en dit wordt ook geplaatst bij de operatie. Het lijkt me overigens ook niet de bedoeling dat iemand na een bv. nog ongelukkiger is met haar borsten dan hiervoor.

Het is ook wel heel moeilijk dat je na de operatie niet direct het eindresultaat hebt. Dat je hier nog geduld voor moet hebben. Merk ik ook heel erg bij mezelf! Je wordt wakker met borsten of met gecorrigeerde borsten en dan wil je wel dat ze zijn zoals je je voorgesteld had.

Bij de eerste en tweede controle in de kliniek waren ze bij mij ook tevreden. Ik had ( en heb) nog wel wat zwelling aan de bovenkant, maar dit trekt natuurlijk nog weg.

Je zou een foto kunnen plaatsen hier op het forum en vragen of mensen die er wat meer verstand van hebben er naar kunnen kijken en aangeven hoe of wat ze nog gaan veranderen. Moet je even kijken.

Ik wens je iig heel veel sterkte. Hoop dat het allemaal goed komt. Hou je ons op de hoogte??

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellie,

Ja de afspraak ging inderdaad snel, maar wel weer alles besproken wat ik wilde.

Wat vervelend dat jij zo'n andere ervaring nog steeds hebt. Gun iedereen een goed gevoel na zo'n grote beslissing als deze!

A.s. Donderdag zit ik er weer om 10:40 en kan niet wachten tot die pleisters er af gaan en de hechtingen eruit. Zo benieuwd hoe het eruit ziet. En hopen dat m'n pijnlijke plek dan ook weer wat beter voelt... Heeft iemand anders daar ook wel eens mee te maken gehad? Een tussen rib spier die is geraakt? Het zit precies bij m'n rechter litteken... Heel vervelend maar het is niet anders... En liever nu een spier die binnen een week of 3 weer herstelt dan dat er iets mis is met m'n boobs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en nog een tip. Kussentje tussen je lijf en de gordel als je er last van hebt!

Had het gelukkig afgelopen donderdag niet meer nodig. Maar toen ik van de kliniek naar huis reed na de operatie had ik hier wel heel veel profijt van! Een tip die ik hier ergens had gelezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tip Miss.b!

Ik ben er donderdag ook om kwart voor 11 en kan gelukkig Dr. Moojen ook spreken

Ik ben ook bang dat het bij mij helemaal niet goed zit ..

vind het nog steeds niet mooi en ik zit toch al aan een het operatie te denken..

Het is echt totaal niet wat ik wilde nog steeds niet en dat komt ook niet meer goed dat weet ik gewoon..

En ik ga donderdag met haar praten en hoop echt dat ze me serieus neemt het is al heel wat als je een bv laat doen en dan valt het zo tegen heb ook een vakantie geboekt eind juli maar daar kijk ik niet echt meer naar uit na deze tegenvaller en ben ook bang dat ik straks me vakantie moet afzeggen als ik nog een keer geopereerd moet worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.