Ga naar inhoud

Niet tillen met kleine kindjes in huis??


Gast Greetje95

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het overwegen om een BV te laten doen, maar vraag me af hoe ik in godsnaam zes weken mijn kindjes niet kan tillen. Ik ben huismoeder en de kleinste is nu 10 maanden. Ik ben dus de hele dag alleen bij haar. Dan kan ik toch niet vermijden dat ik haar optil? Nog mensen dit probleem gehad? En hoe hebben jullie dat aangepakt?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is moeilijk. Bij 10 maanden kunnen ze nog maar zo weinig zelf. Aan de andere kant zal ze waarschijnlijk nog niet zo zwaar zijn.

Mijn dochtertje was net 2 jaar. En nog net niet zindelijk en nog in een ledikantje.

Ik ben de eerste twee weken niet echt alleen geweest met de kinderen. Ik werk normaal 3 dagen, dus die dagen waren ze op de opvang en mijn schoonfamilie heeft bijgesprongen.

Daarna heb ik haar zo min mogelijk getild. Verschonen op de grond, niet op de hoge kinderstoel tillen maar eten aan een klein tafeltje zodat ze zelf op de stoel kon gaan zitten. Na twee weken heb ik haar heel voorzichtig en alleen als het moest in bed getild. Ook moest ik 1 dag in de week mijn zoontje met de auto naar school brengen. Dan moest ze zelf op een stoelverhoger met rugleuning (eigenlijk van haar grote broer)klimmen omdat ik haar niet in mijn auto in haar eigen stoeltje kreeg. Grote broer van 4,5 ging dan zelf op de andere stoel zitten. Maar mijn schoonvader heeft ook aardig wat keren voor mij gereden.

Ik zou proberen om de eerste week, twee weken iemand in huis te hebben die je kan helpen met de kinderen of een logeeradres zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat dan een seriues probleem worden.

je zal toch echt hulp moeten inschakelen dan,je kan en mag zekers niet zelf alles doen.

denk dat je dat ook niet kan hoor eerste 2weken zoiezo.

zorg dat je alles goed geregelt hebt,zeer belangrijk :6:

nazorg is vaak heftiger als de operatie zelf.

sucses :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mijn man de eerste week na de operatie verlof kan nemen en ik de kindjes de week erop een paar dagen naar de grootouders kan doen, zou dat genoeg zijn? Het is misschien een stom moment omdat de kleinste nog zo jong is, maar ik wil echt deze zomer niet meer zonder borsten ronlopen :-(

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Je man kan ook een briefje krijgen van de huisarts. Die vermeld dan gewoon dat hij instaat voor de verzorging van een gezinslid. Zo is hij geen vakantiedagen kwijt én is hij doorgaans nog betaald ook!

Even informeren zou ik zeggen.

Wij gaan het allessinds zo doen. Heb zelf een zoontje van 2,5 en een dochter van 5. Die moeten niet zoveel meer getild worden natuurlijk, maar toch. s'Ochtends zal ik mijn man toch goed kunnen gebruiken hoor bij het wassen en aankleden!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greetje,

Ik denk dat dat op zich voldoende moet zijn. Misschien heb je daarna nog wat hulp nodig maar heb je vriendinnen of familie in de buurt die in geval van nood nog even bij kunnen springen. Al is het maar dat ze de kleine even in dr bedje tillen als ze net even een bakkie koffie komen doen oid.

Zorg er inderdaad voor dat je man een aantal dingen heeft gedaan voor hij dan weer aan t werk gaat. En probeer wat creatieve oplossingen te bedenken voor andere kleine dingen.

Als je je arm breekt draait t gezin ook vast door, dus dit ga je vast redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mijn man de eerste week na de operatie verlof kan nemen en ik de kindjes de week erop een paar dagen naar de grootouders kan doen, zou dat genoeg zijn? Het is misschien een stom moment omdat de kleinste nog zo jong is, maar ik wil echt deze zomer niet meer zonder borsten ronlopen :-(

groetjes!!

hoi greetje

je moet het voor jezelf (en ook voor de kindjes) goed regelen. kunnen ze niet iets langer naar de opa's en oma's? ik denk dat het na 2 weken ook te vroeg is om volledig de verzorging op je te nemen.

ik snap je helemaal, je bent het zat en je wilt nu knopen doorhakken, maar voor een goed herstel moet je echt een aantal weken niet tillen, en accepteren dat je hulp moet vragen. mijn jongste is 2,5 die werd nog altijd graag gedragen, maar deze weken moet hij toch zelf de trap af, de auto in etc. gelukkig doet hij dat ook zonder al te veel problemen, maar ik heb wel de eerste 2 weken volledig voor mezelf gehad, eerste week hulp van vriend en ouders, tweede week kids uitbesteed.

probeer eerst een goed plan te maken en te bespreken met familie of vrienden en je man

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heel erg bedankt voor de reacties. Ik kan altijd op mijn schoonouders rekenen als ik de kindjes wil wegbrengen. Ik vind het alleen zo sneu dat ik ze dan een week moet 'wegsturen' omdat ik perse deze operatie wil.. Maarja langs de andere kant is het ook 'maar' een week en daar gaan we niets aan overhouden ofzo he :-) Bedankt!! groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha lief greetje

ja, is ook tranentrekkend :102: , je voelt je zo'n egoïst -_- , maar ja, bedenk maar dat het op termijn voordelen heeft, ook voor je kids (ik verheug me nu ook al op het stoeien in een zwembad! heb ik nooit willen doen)

die schade haal je straks weer dik in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een weekje bij opa en oma kan vast geen kwaad. Die van mij zijn daar al jaren iedere maandag.

Ze zijn er nog niet slechter van geworden :blush:

Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik breng mijn kinderen drie dagen per week weg omdat ik werk en voel me dan ook wel eens schuldig als ze een keer bij mijn zusje logeren en ik een dagje voor mezelf neem.

Je kinderen zullen het waarschijnlijk alleen maar leuk vinden om eens lekker bij opa en oma te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschiijnlijk is dat zo ja :-) ik ga er waarschijnlijk zelf meer last van hebben dan de kindjes zelf. Dan heb ik nog een klein vraagje. Het varieert waarschijnlijk ook van kliniek tot kkliniek, maar hoe lang zit er ongeveer tussen het consult dat je een afspraak vastzet en de dag dat je wordt geopereerd? groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij kon het ook heel snel, binnen 2,5 week! maar er zijn ook klinieken met een langere wachtlijst, ik geloof wellnesskliniek en dr. visser, daar moet je misschien wel 2 maanden wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wel fijn dat je op je schoonouders kan rekenen..

Maarem, vergis je vooral niet in het wegbrengen... je stapt dus ook niet 1,2,3 de auto in en rijdt ff lekker weg. Onze auto stuurt helemaal niet moeilijk maar het viel me iets meer tegen dan ik had verwacht, ook met schakelen.

Je moet natuurlijk zelf weten of je het dit jaar al laat doen of volgend jaar, maar ze raden je niet voor niets 6 weken 'rust'. Je mag wel dingen doen, maar doe vooral niets wat zwaar is. Het kan goed gaat, maar het gaat voor hetzelfde geld ook fout, en dan ben je verdr van huis. Het is wel je lijf, het zou toch jammer zijn als je zo'n hoop geld neertikt voor iets wat je jezelf geen 6 weken rustig aan doen gunt.

Ik had gewacht, of zeker zijn dat je meer hulp krijgt. Bijv. je schoonouders die kindjes komen ophalen ipv jij wegbrengen. Ik stond ook het weekend na mijn BV mijn bed alweer op te maken, ff matras luchten (lekker bijdehand) en kattenbak verschonen. Toen dacht ik 'dat ging best' maar achteraf denk ik 'hoe stom van mezelf, wat zijn nou die paar weken'. Ik was alleen op dat moment ivm vakantie van mijn ouders 2 weken alleen thuis dus dat is ietsjes lastiger. Achteraf had ik het dus ook anders gepland, met meer hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.