Ga naar inhoud

rechtkomen als je op je rug ligt


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb gisteren mijn bv laten doen. Ik heb nu wel wat last maar het is te doen. Alleen als ik op mijn rug lig kan ik niet zelf recht. Dat is normaal denk ik, mijn man trekt me dan recht. Maar dit doet zo een pijn! Hoe deden jullie dat? Iemand tips?

Als hij me recht trekt voel ik me niet goed worden omdat ik dan zo snel recht kom. Ik wou deze nacht even recht zitten, hij trok me recht en ik viel flauw... als hij me trager recht helpt doet het nog meer pijn...

Gaan liggen lukt ook niet alleen. Maar dit is beter te doen.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lucia

Ik sliep met 3 kussens op elkaar, en daar had ik er ook nog 1 tegenaan staan, zodat ik vrij rechtop sliep, en dan hoef ook niet zo ver rechtop meer te komen, dan deed ik vanuit mijn buikspieren mijn benen over de rand van het bed en dan rechtop zitten, ik had met liggen ook een kussen onder mijn knieen zodat ik niet naar beneden gleed.

hoop dat dit een idee is voor je

ik wens je een goed herstel

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lucia

Ik sliep met 3 kussens op elkaar, en daar had ik er ook nog 1 tegenaan staan, zodat ik vrij rechtop sliep, en dan hoef ook niet zo ver rechtop meer te komen, dan deed ik vanuit mijn buikspieren mijn benen over de rand van het bed en dan rechtop zitten, ik had met liggen ook een kussen onder mijn knieen zodat ik niet naar beneden gleed.

hoop dat dit een idee is voor je

ik wens je een goed herstel

xx

Dat ga ik eens proberen. Hoelang heb jij zo geslapen?

Vreselijk dat rug slapen.

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd een ramp om op je rug te slapen, maar ik moet zeggen, het went wel hoor, ik heb zo 4 weken gelegen, omdat op mijn zij niet lekker lag. tevens is het ook als je iets hoger ligt dat je niet zo erg voelt dat de zwelling echt naar boven trekt, wat meestal een zwaar gevoel geeft

hoop dat je iets beter gaat slapen op deze manier, want niet kunnen slapen is ook niet prettig

xx

ook met omhoog komen even je borsten ondersteunen, heb je niet het gevoel dat ze als een blok beton naar beneden vallen.

en als je man je helpt, kan die je beter vastpakken in je zij, en je dan zo overeind helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd een ramp om op je rug te slapen, maar ik moet zeggen, het went wel hoor, ik heb zo 4 weken gelegen, omdat op mijn zij niet lekker lag. tevens is het ook als je iets hoger ligt dat je niet zo erg voelt dat de zwelling echt naar boven trekt, wat meestal een zwaar gevoel geeft

hoop dat je iets beter gaat slapen op deze manier, want niet kunnen slapen is ook niet prettig

xx

ook met omhoog komen even je borsten ondersteunen, heb je niet het gevoel dat ze als een blok beton naar beneden vallen.

en als je man je helpt, kan die je beter vastpakken in je zij, en je dan zo overeind helpen

Deze nacht al beter geslapen, niet waker geworden tussendoor :)

Het recht komen lukt ook wat vlotter. Merci voor je tips he!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik omhoog wil komen met mijn buikspieren... lukt niet zo goed, denk dat mijn buikspieren niet sterk genoeg zijn, haha :)

De druk op mijn borsten als ik recht kom was deze morgen wel erger dan gisteren. Hoelang blijft dit gevoel eigelijk?

Eens ik lig gaat het goed. Ik ga laat genoeg slapen zodat ik zeker moe ben en vlug in slaap val.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad ook profijt van redelijk getrainde buikspieren , vandaar geen problemen om overeind te komen .

Vind de tip van Desert-Rose wel goed !!

Succes verder ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal sta je er ook niet bij stil of je buikspieren gebruikt of niet, nu moet het bewust, en valt het idd best tegen.

Ik had dat zware gevoel (druk)met omhoog komen ong 2 weken, daarna moest ik nog wel ondersteunen, maar had niet meer het idee of er een blok beton naar beneden viel.

Thanks Jeanette, was in het begin voor mij ook uitvinden hoe het makkelijk ging, maar voila hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-4-2014 om 09:59 zei Desert-Rose:

normaal sta je er ook niet bij stil of je buikspieren gebruikt of niet, nu moet het bewust, en valt het idd best tegen.

Ik had dat zware gevoel (druk)met omhoog komen ong 2 weken, daarna moest ik nog wel ondersteunen, maar had niet meer het idee of er een blok beton naar beneden viel.

Thanks Jeanette, was in het begin voor mij ook uitvinden hoe het makkelijk ging, maar voila hihi

2 weken lijkt op dit moment heel lang, maar ja is natuurlijk ook zo weer om. Voor de rest mag ik niet klagen. Eens ik 's morgens recht ben geraakt dan heb ik een 20 min echt pijn en dan is het voorbij. Neem wel nog pijnstillers, ben ook nog maar 3 dagen po.

Die tip van je met al die kussens helpt goed, nog eens bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft niet perse 2 weken te duren, is per persoon wisselend, maar het is natuurlijk best een behoorlijke operatie, en word toch heel vaak onderschat.

Pijnstillers moet je idd nemen zolang jij denkt dat je ze nodig hebt, op een gegeven ogenblik voel je dat je kan afbouwen.

blij dat ik je kon helpen met tip :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje: net na de operatie lag ik in dat ziekenhuisbed en draaide op mijn zij, nog half suf. Toen de verpleegster kwam kijken vroeg mijn man aan haar of ik niet op mijn rug moest gaan liggen. Ze zei dat het geen kwaad kon dat ik op mijn zij lag.

Maar hoe zit dat nu? Wanneer mag je eigelijk op je zij gaan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word aangeraden in ieder geval de eerste 2 weken niet op je zij te liggen, bij mij werd zelfs gezegd, de eerste 6 weken niet.

Als je wakker word op je zij kan het ook geen kwaad, maar het ligt zowieso niet echt lekker, dus eigenlijk moet je wat dat betreft een beetje naar je eigen lichaam luisteren, en wat je eigen pc hier over zegt,

de meningen van pc's zijn gewoon heel erg verdeeld, dat is precies hetzelfde met hoelang je nu een sportbh aan moet 's nachts, de 1 zegt 4 en de ander zegt 6 weken,

Wel is het belangrijk je echt te houden aan de richtlijnen zoals niet ( zwaar ) tillen, niet met je ellebogen boven je schouders, geen repeterende bewegingen maken etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de operatie moest ik 1 week op de rug slapen ...pff dat was vreselijk .

Was blij toen de week om was , en ik op mijn zijn mocht liggen .

Had , en heb nu ook nog vaak een klein kussentje naast mijn zij liggen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Na 12 dagen kan ik alleen recht komen als ik op mijn rug lig :43: moet ik manlief niet meer roepen!

Ik kan ook al een paar dagen op mijn zij liggen. Maar ik probeer toch nog een tijdje om op mijn rug in slaap te vallen. Ben dan wat geruster. 'S morgens leg ik me dan wel nog even op mijn zij :) paar minuutjes maar.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jeanette: verder alles prima. Vandaag zijn de hechtingen eruit gedaan. Ik even in paniek dat dat nooit mooi gaat genezen, haha :D maar natuurlijk komt dat wel in orde. Kan niet in 1 dag, helaas :) heb wel last van mijn nek. Denk van heel de tijd naar beneden te kijken, haha!

@ KaVo: dat met dat knietje doe ik ook soms, dat helpt wel :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.