Ga naar inhoud

hoe weet je dat je kapselcontractie hebt??


jolly

Aanbevolen berichten

hoi allemaal! eventjes een update, ik heb inmiddels vijf hele zware chemo kuren gehad, het was een hel van een zomer voor mij, heel heel erg ziek geweest en voornamelijk op een ziekenhuis bed vertoefd.

kaal geworden en twaalf kilo zwaarder door de dexamethason (prednison) voel je je natuurlijk doodongelukkig.. ik heb de laatste chemo geweigerd omdat ik het niet meer aankon..

ik heb alle (zoveel mogelijk) borstweefsel laten verwijderen, dus ook aan de gezonde kant.. omdat de chemos goed zijn werk hadden gedaan was een directe reconstructie wel mogelijk mbv expanders, dit zijn protheses die gedeeltelijk gevuld worden en na de operatie dmv injectie steeds weer verder gevuld worden om zodoende de huid op te rekken, als mijn huid straks voldoende opgerekt is dan krijg ik defenitieve proheses in drupelvorm.

o ja Dokter Koeijers van het Mc Zuiderzee ziekenhuis heeft de expanders geplaatst en die doet straks ook de definitieve operatie. IK BEN HEEL BLIJ MET HEM, het is nu al heel mooi en dat is superknap van hem, tenslotte was een borst wel heel erg ziek. Donderdag nog een laatste keer de expanders opvullen en vrijdag krijg ik weer een scan, dan hoor ik ook wanneer de betsralingen gaan beginnen, het worden er 21, de eerste 15 keer gaan ze een heel groot gebied bestralen, de hele linkerborst en oksel en nog naar boven toen in de nek, de laatste zes keer word specifiek het verdachte gebied bestraald waar voorheen de tumor onder zat. ook ben ik inmiddels begonnen met Tamoxifen dat is een antihormoon kuur (vijf JAAR lang slikken) om de vrouwelijke hormonen te onderdrukken aangezien mijn soort tumor op hormonen groeit.

natuurlijk ben ik moe en emotioneel, maar nog steeds heel optimistisch!! fijn om te merken dat ik nog steeds berichtjes krijg van veel meiden hier, dat doet me ook goed!! DIKKE KNUF ALLEMAAL XXXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste Reactie

je bent een kanjer, helemaal omdat je ondanks alles toch weer hier even een update komt doen, :119:

carpe diem heeft nu zoveel meer betekenis gekregen

dadelijk ook een paar mooie nw borsten, met een grote dikke pluim voor dr Koeijers die jou zo blij maakt,

heel veel succes donderdag met opvullen en ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt en je antwoord krijgt wanneer de bestralingen gaan beginnen, nog een weg te gaan, met up's en down's, een lach en een traan, maar met een positief gevoel en dat ben jij ten voeten uit !!

knuf

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik lees jouw verhaal nu voor het eerst.

Wat een enorme stressvolle periode heb je tot nu toe al achter de rug!

Maar wat enorm fijn dat je in aanmerking kwam voor een directe reconstructie nadat je borstweefsel weggehaald was. Hebben ze je tepel kunnen sparen, als ik vragen mag? Of ga je deze naderhand laten tatoeeren. Sorry als dit een ongepaste vraag is.. vroeg het me alleen af....

Heel veel succes gewenst met de verdere behandelingen!!

En aan Koeijers heb je een goede voor je reconstructie. Heb al enkele mooie resultaten gezien van hem!

Heel veel beterschap verder!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt lieve meiden! en best-boobie je mag mij alles vragen hoor, nee ik heb geen tepels meer, die was aangetast in linkerborst (tumor zat er achter) en omdat dezelfde techniek is toegepast op de rechterborst is hij daar ook weg, ik had verwacht dat ik ze enorm zou missen maar dat is gek genoeg helemaal niet zo.. gelukkig hoef ik geen kindjes meer de borst te geven dus ik heb ze ook niet echt nodig, ik kan ze later inderdaad er wel op laten tatoeëren, maar dat bekijk ik later wel of ik dat ook doe, gek genoeg vind ik ze prachtig zo. Nu kan ik ook geen harde tepels meer krijgen hahaha nee eerlijk gezegd vind ik het geen ramp, het is zowiezo al een wonder dat ik meteen een reconstructie kon krijgen, in eerste instantie dachten ze dat dat niet mogelijk was, maar omdat de chemo zo goed zijn werk heeft gedaan, kon het gelukkig toch. van dokter Koeijers wist ik al jaren dat hij supermooie borsten kon maken, ik heb toen ook het verhaal van o.a. baby's drankkast gevolgd, dokter Koeijers heeft haar en nog een aantal dames met problemen toen ook goed geholpen, natuurlijk heb ik ook veel voor en na foto's bekeken toen en in mijn oren geknoopt dat Koeijers een fantastische arts is.... toen ik dacht dat ik kapselcontractie had ben ik naar hem gegaan voor een secondopinion. en zo kwam het balletje aan het rollen.... LIEF dat jullie zo meeleven KNUF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, hij heeft baby's drankkast, Enibas en die andere meid(en) idd toen geholpen, nav het gedoe met De Boer... Ik was toen ook al op het forum, dus vandaar ook dat ik de naam, Koeijers leerde kennen. Heb zelf toen nog getwijfeld, of misschien was dat er iets voor al, om naar hem te gaan voor een second opinion, maar dat terzijde.

Goed dat je hier op deze manier mee omgaat. Maar je zult wel moeten he.. Het is een periode waarin je vooral geleefd wordt. Zorg goed voor jezelf!

En straks, als alles zover achter de rug is, zorg dan nog beter voor jezelf.

Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, hij heeft baby's drankkast, Enibas en die andere meid(en) idd toen geholpen, nav het gedoe met De Boer... Ik was toen ook al op het forum, dus vandaar ook dat ik de naam, Koeijers leerde kennen. Heb zelf toen nog getwijfeld, of misschien was dat er iets voor al, om naar hem te gaan voor een second opinion, maar dat terzijde.

Goed dat je hier op deze manier mee omgaat. Maar je zult wel moeten he.. Het is een periode waarin je vooral geleefd wordt. Zorg goed voor jezelf!

En straks, als alles zover achter de rug is, zorg dan nog beter voor jezelf.

Liefs, BB

thanks!! bedankt ik zal inderdaad heel erg goed voor mezelf zorgen!! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel canadian girl! Desert-Rose de scan was om te kijken of mijn hart in de zone ligt die bestraald gaat worden, we hebben geoefend met de breath hold techniek, toen is er een scan gemaakt met gewone ademhaling en een scan terwijl je steeds je adem vasthoud. zo kunnen ze vaststellen of ik straks mijn adem steeds moet vasthouden tijdens de bestralingen of niet, dit om schade aan het hart te voorkomen. Meestal moet je bij bestraling vd borst de adem inhouden zodat je hart uit het bestralingsveld komt, bij sommige mensen hoeft dit niet, ik word er nog over gebeld maar ga er wel vanuit dat ik straks steeds mijn adem moet inhouden, dit is per bestraling ongeveer toen keer en dan twintig tot veertig sec. de adem inhouden en ook vasthouden. ik krijg 21 bestralingen en de eerste is op de 18e, op die eerste dag krijg je ook een schema mee van de bestralingen van de komende week. ik dacht deze week eventjes vrij te hebben van doktoren en ziekenhuizen, maar het was ons niet gegund, mijn schoonmoeder werd plots in het ziekenhuis opgenomen met een dubbele longontsteking, toen het weer iets beter ging mocht ze naar huis, maar dat ging eigenlijk nog helemaal niet dus hebben we haar (weer) in huis genomen totdat ze vandaag weer sterk genoeg was om echt naar haar eigen huisje te gaan. pfft ik heb ook opeens een moedervlek onderaan mijn rechterborst (de goede borst) die ik niet vertrouw, dus daar heb ik vrijdag dan weer een afspraak voor... wat is dit een ....... jaar zeg!! willen jullie voor mij duimen dat ik niet ook nog eens huidkanker heb, die moedervlek ziet er echt verdacht uit, zucht... knuf van mij XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach meid,

Uiteraard ga ik zo vreselijk hard voor je duimen dat alles goed is, niet nog meer slecht nieuws , je hebt al genoeg voor je kiezen gehad dit jaar, hoop echt dat het niet kwaadaardig is, en wat je zegt, dit is werkelijk een ***** jaar voor je. ga duimen dat 2015 een top jaar voor jou zal worden,

komende weken zullen ook zeer intens zijn, zoveel bestralingen, en het is dan maar even afwachten of je steeds je adem in moet houden of niet

Ja kan me zo goed voorstellen dat je dacht dat je een week ziekenhuis vrij zou zijn, en dan je schoonmoeder opgenomen, En zodra ze in een ziekenhuis maar denken het gaat goed, sta je op straat en de familie kan het dan mooi uitzoeken

Ook nu je schoonmoeder in huis zal heel zwaar voor je zijn nu, en je doet het graag, maar pas alsjeblieft wel goed op jezelf , en loop jezelf niet voorbij ok?

meis heel veel succes vrijdag

:53: en dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid, heel veel succes met alles!!

Wat een enorme stressvolle weken heb je weer voor de boeg... En dan alsof het nog niet genoeg is, een verdachte moedervlek en je schoonmoeder die ziek wordt. Zonde dat het soms helemaal niet mee wil zitten... :(

Hopelijk hoef je je adem straks niet steeds in te houden bij de bestralingen, zou alweer een extra belasting betekenen, maar goed.. Als het wel moet, is het natuurlijk voor het goede doel.. Ik ga echter heel hard voor je duimen dat alles goed gaat verlopen!!

En vrijdag: Succes!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden, net de derde bestraling gehad, moet inderdaad steeds mijn adem inhouden, gelukkig kan ik dat wel, mijn huid raakt nu al wel geïrriteerd en rood, maar ja dat hoort erbij, helaas vorige week ook nog eens een nichtje van mijn man plots overleden (25) dus hadden we gisteren weer een begrafenis... zucht het lijkt wel of het n iet op kan met de ellende. de moedervlek bleek een wondje te zijn, het korstje bleef er heel lang op zitten (5 weken) vandaar dat ik inmiddels dacht dat het een moedervlek was.. dus gelukkig wat dat betreft niets aan de hand. omdat ik chemos heb gehad duurt het gewoon veel langer ook voor wondjes om te herstellen, ik hoop dat de bestralingen goed hun werk doen, liefs!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Jeetje.. Het is byzonder hoe altijd alles samen komt he...

Sterkte, zijn weer extra moeilijke tijden, met een sterfgeval in de familie.

En je bestralingen gaan goed. Dat is echt fijn om te horen! Wel rot dat je steeds je adem in moet houden, maar gelukkig gaat het je goed af.

Je huid raakt al geirriteerd? Dat is echt vervelend... Hoop voor je dat dat niet veel erger zal worden de komende tijd. Hoe vaak per week wordt je bestraald?

En god zij dank, geen moedervlek!! Door de chemo ligt eigenlijk alles een beetje op zn 'gat' he.. Dus ook wondgenezing is erg vertraagd. Gelukkig dat dat alweer 'opgelost' is! Wat een stress allemaal....

Krijg je na de laatste bestraling pas weer een scan, of ook nog tussendoor?

Heel veel succes he!!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hou meis,

o wat fijn dat moedervlek gelukkig een wondje is, valt weer heel wat van je schouders af ,

het blijft jullie ook niet bespaart, wat een vreselijk is dit voor jullie

die bestralingen vallen idd dan ook niet mee, als nu je huid al rood is, nu maar hopen dat die het werk doen wat het moet doen en dat ze goed aanslaan

toch met adem inhouden,ja je gaf het zelf al aan de vorige keer, bah, maar helaas is dat nu dan even niet anders

meis, nogmaals heel veel sterkte met alles en ook voor je man en fam

liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och jee, heel veel sterkte meid, het ergste wat je kan overkomen als mens , dit nieuws, verschrikkelijk!

Maar ben je nu helemaal ' schoon' en gaan ze bestralen uit voorzorg? Heb ik even gemist! Als ik weer zulke berichten lees denk ik weer waar ik me in godsnaam druk om maak, over mijn kleine tieten en dan ook nog in een gezond lichaam laten snijden omdat je er toevallig er niet tevreden mee bent,..... Zucht

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey best Boobie, ik weet eigenlijk niet of ik nog een scan krijg tijdens de bestralingen of erna.... ik weet dat hele kleine celletjes helaas toch niet te zien zijn op de scan... zal het eens vragen, goeie vraag! ik ben deze week 4 keer bestraald en volgende week krijg ik het vijf keer, elke donderdag krijg je een lijstje met afspraken voor de week daarop, maar ik verwacht dat die week ik ook weer vijf keer moet, netzolang tot ik er 21 heb gehad. het was inderdaad een hele opluchting toen bleek dat het geen moedervlek was... pffffffffffff L-girl ik kan helaas niet zeggen dat ik helemaal schoon ben, ze weten in ieder geval al zeker dat er wat celletjes zijn achtergebleven in mijn borst, ze dachten dat de tumor vier centimeter was en uiteindelijk bleek hij wel acht centimeter, precies op het snijvlak van de chirurg zijn er zodoende cellen achtergebleven , daarom krijg ik extra bestralingen, dat noemen ze een "boost" op het verdachte gebied, de artsen zijn er van overtuigd dat dit afdoende zal zijn, ik hoop het maar! en l-girl maak je geen zorgen hoor ik begrijp heel erg goed dat je grotere boobies wilt hebben, zo ben ik tenslotte in eerste instantie op dit forum terecht gekomen en bovendien heb ik nooit spijt gehad van mijn BV, ook nu nog niet!! meiden heel erg bedankt voor jullie interesse en medeleven, jij ook Desert-Rose!!! het is hartverwarmend , de steun die ik hier krijg!! DIKKE KUS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh verdorie.. Ze hebben dus precies in het weefsel gesneden.. Dat is echt heel vervelend..

Maar goed, dat lossen ze nu dan op met die bestralingen. Dat zit dan wel net weer in je wondgebied die bestralingen, waar de huid sowieso dunner is, en vandaar misschien die roodheid?

Je hebt wel gelijk idd, ze kunnen niet alles zien op die scans... Maar goed, je blijft wel daarna nog een tijd onder controle, en je hebt je hormoonbehandeling nog, dus je bent niet zomaar uitbehandeld dadelijk gelukkig. Ik bedoel dat je dus goed in de gaten gehouden wordt :)

5 maal per week.. zwaar hoor!

Heel veel succes!! Even doorbijten de komende weken nog. Daarna breekt een rustigere periode aan :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

zo meiden, alle bestralingen zitten erop!! :60::60::60::60::60: dus ik ben heel blij, wel rood geworden natuurlijk, maar dat trekt wel weer weg, nooit geweten dat bestralingen zo diep gingen, ben aan de voorkant bestraald en aan de voor en ACHTERKANT rood!!! :56: maar goed, dat lijkt me alleen maar beter, hopelijk zijn alle kankercellen nu dood. :ph34r: ik voel me wel weer elke dag iets sterker worden!! in april ongeveer krijg ik de definitieve protheses, ik ben wel heel nieuwsgierig naar het eind resultaat, ik weet nu wel dat ik niet te groot wil gaan omdat je dan echt flinker lijkt... ik kan het weten heb een b'tje gehad, een E gekregen en nu schat ik in op een c te zitten....... met de b en c lijk ik echt slanker terwijl ik het niet ben!!!!! de vorm van mijn borsten is nu natuurlijk nog niet "af" dat heb je met expanders, ik krijg straks druppelvorm en dat zal ervoor zorgen dat mijn borsten ook in het midden gevuld zullen zijn, nu zit wel de vorm erin aan de boven en onderkant, maar nog niet genoeg in het midden...heb momenteel wel wat last van emoties, een vriendin van mij vond dat ik me nogal terug trok tijden chemo kuren en heeft daarom de vriendschap op een laag pitje gezet, ze gaan nu veel om met "vrienden" die wel elke week willen stappen :mad: eigenlijk weet ik nu wel genoeg... maar pijn doet het wel :25: terwijl ik ook wel weet dat ze onze vriendschap eigenlijk niet "meer" verdienen...gelukkig heb ik nu wel , nog een soulmate gevonden, ze is de moeder van twee kids die vroeger bij mijn kinderen op school zaten, vond haar altijd al top, maar blijkt nu dat we ontzettend veel overeenkomsten hebben en ik heb helemaal geen twijffels bij haar, daar ben ik heel blij om, ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een supergezond 2015, dikke KUSSSSSSSS XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.