Ga naar inhoud

hoe weet je dat je kapselcontractie hebt??


jolly

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

ik zoek me suf op het forum maar kan niet echt iets heel duidelijks vinden dus ik vraag het maar zo?

hoe weet ik dat ik kapselcontractie heb?????? ik heb sinds kort een lichte rimpeling in mijn tepel en de huid eronder lijkt wat onregelmatig te worden (je moet wel goed kijken) tevens meer en meer pijntjes, heb deze pijntjes al vanaf het begin maar ik dacht dat het erbij hoorde....ik heb twee jaar geleden een fiets ongeluk gehad dus toen is er een mri gemaakt en rimpeling en vocht rondom de prothese vastgesteld, volgens dokter de boer iets wat geen kwaad kan, dus ik heb het laten rusten...met dat fietsongeluk ben ik heel hard op mijn rechterkant gevallen, elleboog gebroken vele littekens en vocht in mijn rechterborst, maar de bovengenoemde klachten zitten in mijn linkerborst, dus dat moet wat anders zijn... ik hen morgen een afspraak bij de huisarts en 25 april bij dokter beekman in mc zuiderzee ziekenhuis, zijn er hier meiden met ervaring met kapselcontractie????? of vertel me maar

wat jullie denken..brrrrr ik hoop stilletjes op kapselcontractie ik zou het vreselijk vinden als het nog erger is...........alhoewel kapselcontractie natuurlijk al heel vervelend is.. nou ja jullie snappen wel wat ik bedoel, fijne avond nog!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi jolly,

ik heb zelf diverse keren overmatige kapsel vorming gehad, en ook vocht om de protheses, plooivorming etc, en voor kapselcontractie zijn 4 verschillende graden

Graad 1: Normaal soepele borst met een natuurlijke vorm; graad 1 kapselvorming treedt op bij alle patiënten met een borstvergroting.
Graad 2: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie, de natuurlijke vorm is behouden.
Graad 3: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie, de borst vertoont zichtbare vervorming.
Graad 4: Duidelijk rondom vervorming van de borst.

Het is goed om idd even tel laten kijken door een pc, die kan het over het algemeen gelijk zo voelen, en eventueel aansluitend een echo of mri laten maken

ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal , alleerst Desert-Rose dank je wel voor je antwoord, volgens mijn huisarts moet ik nu een mammografie, maar daar ben ik echt doods bang voor, ik heb het eerder gedaan en vond echt echt zo erg pijnlijk echt het allerergste, nog erger dan kinderen baren en bij de eerste heb ik bijna het loodje gelegd... nu heb ik van mijn plastisch chirurg ooit begrepen dat het nu niet meer mag omdat er protheses inzitten , maar mijn huisarts houd vol dat het gewoon kan en ook bij veel vrouwen word gedaan! ik ben echt wanhopig, durf echt echt niet meer een mammografie,de laatste keer heb ik gegild en gehuild en wou ik de mensen in het ziekenhuis gewoon slaan, maar ik heb het toen gedaan vlak voor de borst vergroting omdat ik zeker wou weten dat ik er gezond aan zou beginnen...

ik denk echt niet dat ik het nog ooit zal durven wat nu????? ik ben lang niet meer zo wanhopig geweest hoor, ik moet toch ook zeker weten dat het geen kanker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jolly, Mijn huisarts zri uit zichzelf dat ik absoluut geen mammografie mocht laten doen.

Ze kunnen ook met zo'n echografie kijken wat er aan de hand is.

Heeft mijn vriendin die ook implantaten heeft,ook zo laten controleren.

Liefs Linny♥

thanks linny, dat moest ik even horen hoor! PFFFFFFFFF zucht ik ben doodsbang... thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey jolly,

Heel af en toe word nog wel eens een mammografie gedaan bij vrouwen met protheses, MAAR als jij het echt niet durft, kan je gewoon vragen om echo, wil je huisarts dat niet aanvragen, dan vraag je het aan je pc als je daar bent, en heb je je huisarts helemaal niet nodig.

Plooivorming en rimpels kan ook komen door protheses, een soort bubbeltjes die je in kan drukken , maar je pc kan je dat allemaal precies vertellen

sterkte meid xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had ik van mijn pc dat een mammografie helemaal geen kwaad kan, maar als je zo bang ben daarvoor en het is op te lossen met een echo, dan kan je huisarts daar toch wel aan meewerken? Wat heeft hij-zij erover te zeggen, je betaald een vermogen elke maand en een deel eigen risico dus laat ze maar doen wat jij graag wil dan. Via een foto zien ze ook veel.

succes

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden ik heb maandag om tien voor half vijf een consult met dokter Koeijers in MC zuiderzee ziekenhuis, ik kon eerder terecht!! ik ben heel erg benieuwd wat hij ervan zegt! klinkt gek maar eigenlijk kan ik niet wachten tot maandag, ik hoop dat hij zegt dat het kapselcontractie is, krijg pijn in mijn maag als ik aan de andere mogelijkheid denk.... pfffff nu maar even uit mijn hoofd proberen te zetten.... ik heb inmiddels begrepen dat een mammografie wel mag als je protheses hebt maar dan moet er weer een speciale techniek gebruikt worden, iets van Methode ecklumd ofzo? ik ben wel blij dat ik nu bij dokter Koeijers kom ik heb begrepen dat een paar ex-patienten van dokter de Boer door hem zijn geholpen, dus ben ik daar op mijn plek!! fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid, wat fijn dat je eerder terecht kan in het ziekenhuis, wat een opluchting moet dat zijn voor je.

probeer wel positief te blijven en niet gelijk van het ergste uit gaan. hoop dat je toch nog een beetje van je weekend kan genieten, en voor je het weet is het maandag

heel veel succes en kop op

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent daar zeker goed op je plek!

Dokter Koeijers is een schat en erg goed in zijn werk!

Krijg je nu ook nog een mammografie? Zo ja, zeg dat dan even tegen dokter Koeijers en ook dat je dat liever niet wilt. Wie weet kan hij dan wel een echo aanvragen.

Sterkte en laat je nog even weten hoe het gegaan is?
X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ben net geweest! :1: dokter koeijers is een hele lieve man, hij vond dat het eruit zag als kapselcontractie, denkt dat het in beide borsten zit plus nog vocht in de rechter, dat is dus precies wat ik ook dacht! hij wil dus wel een mammografie laten doen, maar deze word langzamer uitgevoerd en tevens minder hard vanwege de protheses en de pijn die ik nu al heb. ik moet het doen om zeker te weten dat er geen kanker zit...ik krijg een oproep voor de mammografie binnen twee weken ooooo ik ben zo bang, en ze gaan mijn dossier opvragen bij mediconsult, en tevens een aanvraag doen bij mijn ziektekostenverzekeraar. na de mammo moet ik terug op consult, hopelijk hebben ze dan al een antwoord van mijn ziektekostenverzekeraar en kunnen we een plan maken, in principe moet het binnen twee maanden opgelost kunnen zijn. ik hoop zo snel mogelijk want ik slaap amper van de pijn in mijn rechterborst en wil natuurlijk ook niet dat de linker nog verder veranderd. al met al een heel goed gevoel overgehouden aan dit consult en dokter Koeijers.... natuurlijk hoop ik ook op een gunstige financiele oplossing we hebben het niet zo breed.. IK VOEL ME ECHT GESTEUND DOOR JULLIE MEIDEN! wat is het borstenforum toch een heel erg fijn medium! groetjes, jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh meid wat goed dat deze arts er gelijk werk van gaat maken, en het is niet leuk dat je toch de mammografie moet hebben, maar wellicht is dat toch omdat ze daar meer op kunnen zien dat met een echo. Ik weet niet hoe ik je moet geruststellen voor de mammo, maar probeer te denken( hoe moeilijk dit ook zal zijn) dat je daarna weet wat er allemaal aan de hand is. Kapselcontractie kan idd heel erg zeer doen, ik ken dat jammer genoeg maar al te goed, niet op je zij kunnen liggen etc.

Ik ga voor je duimen wat betreft de zorgverzekering, maar heel vaak word idd alles of in ieder geval een deel betaald.

nou meid, nog even en dan gaat er een hele andere wereld voor je open, positief blijven en dan gaat alles goed komen

liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff toch n mammografie..... gelukkig wel minder heftig dan je vorige. Snap dat je t toch heel eng vind en ook de uitslag ervan. Nou ook ik ga duimen op goed nieuws en ook voor je zorgverzekering! Sterkte verder met de pijn en emotioneel.... veel knuffele met je knappe doggie...

xjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden, ik kan niet slapen, heb de brief van het ziekenhuis gekregen voor de mammografie, ik moet donderdag om 14.10 uur en aansluitend krijg ik een echo, ik word zo onderhand gek van alle tegenstrijdige berichten over of een mammografie wel mag als je protheses hebt en of het ook perse nodig is om borstkanker uit te sluiten?? de een zegt dat het moet en de ander zegt dat het zelfs niet MAG als je protheses hebt, wie moet ik nu geloven??? ik hoop dat er hier ook artsen op zullen reageren! voordat ik aan mijn borstvergroting begon heb ik een mammografie gedaan om zeker te weten dat ik in ieder geval gezond zou beginnen aan mijn droomborsten, ik had toen nog geen pijnklachten aan mijn borsten , wel is er toen mastopatie vastgesteld (onregelmatig borstweefsel) de mammografie was ECHT HEEL ERG PIJNLIJK , zo erg dat ik mij toen heb voor genomen het nooit nooit meer te doen, in de intake gesprekken met meerdere plastisch chirurgen heb ik ook gevraagd of ik met de protheses erin wel nog knobbeltjes zou kunnen vaststellen, ja dat was geen probleem... dokter de boer heeft mij zelfs gezegd dat ik echt geen mammografie meer MAG LATEN DOEN als eenmaal de protheses erin zitten........dus ik heb toen een soort van opluchting gehad en geruststelling dat het nooit meer zou hoeven... en nu lijkt het erop dat IK WEL MOET??? maar het doet zo vreselijk zeer, het was al afschuwelijk toen ik geen pijnklachten en protheses had, wat staat mij dan nu te wachten? ik word echt misselijk als ik er aan denk. ik weet dat er vrouwen zijn die er helemaal geen last van hebben, god wat had ik nu graag zo een vrouw geweest.

Maar bij mij is de pijn ondraaglijk, mijn borsten zijn zo pijnlijk dat ik snachts niet meer slaap, en ik nog niet vijf minuten zonder bh kan, onder de douche houd ik mijn borsten voorzichtig vast, en zelfs dat doet zeer! hoe kan een weldenkende moderne arts nou van een vrouw met pijn verwachten dat ze haar borsten tussen twee platen laat platdrukken????????????? is dit nou echt de enige weg??? zijn er mannen die hun gevoelige edele delen durven laten pletten tussen twee platen?? toch ook niet!!! ben ik nou zo gek? ben ik de enige vrouw die hier moeite mee heeft??? ook dat kan ik mij niet voorstellen. HELP wil er aub een arts reageren?? tuurlijk wil ik ook kunnen uitsluiten dat het geen borstkanker is, maar kan dit dan niet op een menselijke manier?

de plastisch chirurg zei trouwen dat hij dacht dat het kapselcontractie is in beide borsten met vocht erbij in de rechterborst... zucht, ik voel me echt zo vreselijk alleen, ik weet dat jullie mij steunen meiden, dus vandaar mijn relaas, o ik ben zo bang, ik denk echt niet dat ik het ga durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat een ellende,voordat ik mijn bv kreeg in 2013, heb ik aanvullend ook een mammografie,echo en MRI gehad, ik had toen ook al protheses, en nee ik zal niet ontkennen dat het geen zeer doet.

Het kan idd door mastopathie pijnlijker zijn.

Overmatige inkapseling is pijnlijk, maar bij mij zeiden ze dat het niet te zien is op een echo, vandaar de mammografie en MRI, vocht was weer wel te zien op de echo.

Ik zou van de week even het ziekenhuis bellen en de situatie uitleggen, geef echt duidelijk aan dat je vreselijk bang bent, voor hetzelfde geld hebben hun een ander alternatief,

Het mag niet zo zijn dat jij er slapeloze nachten van hebt, en zou het echt bespreken.

sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Desert-Rose, ik ga inderdaad bellen, ik word er helemaal gek van, ben echt nog nooit zo bang geweest en ik kan je vertellen dat ik al heel wat heb meegemaakt, misschien komt het daar wel door, ik leef al 18 jaar met pijn, ik heb gewoon genoeg gehad, ik kan het niet meer aan.

thanks voor je support XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.