Ga naar inhoud

Vragenlijstje! Na hoe lang po kon je....


Yffz

Aanbevolen berichten

Hé meiden,

Volgens mij zijn er veel dames benieuwd naar het verloop van het herstel na een borstvergroting, net als ik.
Iedereen herstelt natuurlijk op een andere manier en op een ander tempo en die plaatsing van de protheses speelt natuurlijk ook een rol,
maar om een algemeen beeld te vormen voor diegenen die nog moeten leek me dit een overzichtelijke manier om een beetje in te lezen!

Als je al geopereerd ben en je hebt er de tijd eventjes voor zou ik het heel fijn vinden wat antwoorden op een rijtje te krijgen. :67:
Meld ook eventjes de plaatsing van de protheses er bij !

Na hoe lang kon je pijnloos....
- Zonder pijnstilling?
- Zelf uit bed komen?
- Lopen en zitten?
- Slapen?

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen?
- Zelf aan/uitkleden?

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren?
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien?

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen?

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?)
- Sporten (Welke sport?)
- Autorijden?
- Fietsen?
- Met het openbaar vervoer?
- Zwemmen/ Sauna?

- Op stap? (Uitgaan, dansen)
- Winkelen en kleding passen?
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner?
- Een normale bh aan?

Alvast SUPER bedankt!!! :54:


Xx




Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat een leuk en goed topic.

Ik ben pas gisteren geopereerd dus kan nog niet alle vragen beantwoorden.

-Zonder pijnstilling kon ik meteen

- Zelf uit bed komen ook meteen

- Lopen en zitten ook meteen

- Slapen is me nog niet goed gelukt. Ik ben het niet gewend om op mijn rug te slapen .

- Zelf aan/ uitkleden sinds vandaag( huispak)

- door het huis lopen en rustige activiteiten doen kon ik ook meteen.

Op alle andere vragen kan ik nog geen antwoord geven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na hoe lang kon je pijnloos....

- Zonder pijnstilling?

Na 10 dagen

- Zelf uit bed komen?

Na 5 dagen

- Lopen en zitten?

Meteen

- Slapen?

Meteen

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen?

Kon t na 2,5 week maar stel het nog even uit ben bang dat t fout gaat! Afdrogen ko ik wel al ma een week

- Zelf aan/uitkleden?

Na een week ongeveer

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren?

Meteen

- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien?

Moeilijk te zeggen na 2/3 weken ongeveer

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen?

Doe ik nog niet ( nu 3 weken po)

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?)

Ik heb maandag achter de bar gewerkt in het restaurant, ik heb niks zwaars getild en heb niks weggebracht alleen drankjes gemaakt!

- Sporten (Welke sport?)

Nee

- Autorijden?

Na 12/15 dagen ongeveer?

- Fietsen?

Nog niet geprobeerd

- Met het openbaar vervoer?

Ik ben 5 dagen na de operatie weer na school gegaan met de bus

- Zwemmen/ Sauna?

Nog niet.. Heb gister wel even in bad gezeten

- Op stap? (Uitgaan, dansen)

Voor mn gevoel kan ik het ben alleen bang dat iemand hard tegen mn borst aan loopt ofzo

- Winkelen en kleding passen?

Na 2 weken zeker

- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner?

Laten voelen meteen haha heel zacht, nu na 3 weken mag het al iets minder voorzichtig maar nogsteeds zacht

- Een normale bh aan?

Heb deze week een bh gepast dus kon m wel aan maar moet nog even die bh om met band en ze zeggen dat de beugel in een normale bh vervelend is..

Hoop dt je er wat aan hebt gehad..

Xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na hoe lang kon je pijnloos....

- Zonder pijnstilling? 4 dgn

- Zelf uit bed komen? Week

- Lopen en zitten? Gelijk

- Slapen? Sliep 5 dgn op de bank daarna bed

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? 2 weken

- Zelf aan/uitkleden?week

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren?gelijk

- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien?2 weken maar echt minimaal

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen?

Doe geen zwaar huishoudelijk werk mag niet, wekelijkse boodschap heb ik wel gedaan 2,5 wk po, maar tilde geen tassen

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) Werk met geld ben na 3 weken gaan werken, eerste dag viel tegen, vandaag wat harde borsten maar rustig aan

- Sporten (Welke sport?)mag nog niet :(

- Autorijden? 2 weken, na 3 weken gaat het beter

- Fietsen?nog niet gedaan durf nog niet

- Met het openbaar vervoer? Rij niet met ov

- Zwemmen/ Sauna? Mag na 6 wkn

- Op stap? (Uitgaan, dansen) ga 19 april stappen 5,5 week po dan

- Winkelen en kleding passen? 2 weken po eerste bhs :)

- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? Zachtjes ;)

- Een normale bh aan? Mag nog niet na 6 weken pas

Liefs :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey belangrijk hierbij is eigenlijk wel of het dual plane (/achter de spier) is, of niet! Heb begrepen dat je bij implantaten voor de spier beduidend minder pijn/last hebt.

Ik heb ze op 11 maart 2014 dual plane laten plaatsen. Leuk topic trouwens!!

Na hoe lang kon je pijnloos....
- Zonder pijnstilling? 4 dagen
- Zelf uit bed komen? 3 dagen, was trouwens niet pijnloos, had vooral veel last van mijn rug en buikspieren
- Lopen en zitten? 3 dagen, idem, net als zelf uit bed komen
- Slapen? Meteen van begin af aan eigenlijk goed geslapen. Slaap normaal eigenlijk ook altijd op m'n zij maar met veel kussens in m'n rug heb ik goed geslapen.

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? 1,5 week na de operatie
- Zelf aan/uitkleden? ongeveer een week na de operatie maar wel met wat moeite. Ik had toen een jurkje aan gedaan en die kreeg ik echt met geen mogelijkheid uit weer. Gelukkig heeft mijn zus me toen kunnen helpen. Heb nu, 3 weken erna, nog wel moeite met sommige dingen zoals een strakkere of rokje om de knoop dicht te doen. Doet geen pijn maar je spant je spieren dan aan en dat voelt dan niet goed.
- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? 4 dagen po
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? 2 weken na de operatie. Maar wasje draaien was wel wat moeilijk want ik woon alleen. Mijn wasmachine staat boven in mijn appartement en beneden zijn mijn slaapkamers. De was die ik toen moest dragen was wel wat te zwaar, dus heb het in meerdere keren naar boven getild.
- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen? Dit doe ik nog steeds niet. Ik doe wel boodschappen, maar expres iedere keer niet zo veel. Zelfs dan voelt het iets te zwaar aan en dus probeer ik zo weinig mogelijk in één keer te dragen.
- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) Na 2 weken ben ik gaan werken. Ik heb een kantoorbaan en zit dus de hele dag achter een computer. Achteraf gezien had ik graag nog 1 week extra vrij gehad. Het ging wel, hoor, maar ik bewoog meer enzo en toen kreeg ik toch meer last. 's avonds de gehele week echt heel rustig aan gedaan.
- Sporten (Welke sport?) Na 3 weken nog niet gaan sporten
- Autorijden? Na 1 week geprobeerd auto te rijden, voelde helemaal niet fijn. Deur open en dicht doen ging amper, gordel pakken en om doen ook niet. Heb toen 1 rondje gereden en toch gestopt. Vervolgens 2 weken na de operatie wel weer gaan rijden omdat ik moest werken. Ging OK. Maar nu 3 weken erna voelt het wel een stuk beter weer. En doe toch heel voorzichtig met gordel, deur, schakelen en sturen (boven stuur vastpakken en sturen nog steeds wat vervelend nu).
- Fietsen? Nog niet gedaan
- Met het openbaar vervoer? Na 1 week ben ik met de bus gaan reizen. Ging goed, je zit dan toch in de bus en doet verder niks. Had meer last van m'n jas, die kreeg ik niet goed aan en uit zelf.
- Zwemmen/ Sauna? Mag pas na 6 weken geloof ik

- Op stap? (Uitgaan, dansen) Nog niet gedaan
- Winkelen en kleding passen? Afgelopen zaterdag, dus bijna 3 weken po, voor het eerst bh's gaan passen in de winkel. Was erg bang dat er iets tegen m'n wond aan kwam ofzo en je maakt toch heel veel bewegingen met je armen, naar achter, meer omhoog etc. Dus heb dat niet te lang gedaan. Heb ook geen andere dingen gepast want heb hier op het forum een verhaal gelezen van een meisje waarbij het jurkje met rits bleef haken bij haar borst. Vervolgens is daardoor vetweefsel afgestorven en heeft ze een ontsteking gekregen. Dus heb ik verder ook niks gepast.
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? Ik heb geen partner, maar kan ze natuurlijk wel zelf voelen en ze zijn nu na 3 weken nog best hard. Ik heb een soort 'vriendje', die er al graag aan wilde zitten maarja ze voelen nog helemaal niet lekker haha.
- Een normale bh aan? Mag na 6 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de antwoorden! :54: Alleen het is inderdaad belangrijk om er bij te zetten hoe ze geplaatst zijn, bijv. dual-plane en voor de spier zijn niet te vergelijken qua herstel hoor ik vaak. In ben zelf 28 april aan de beurt voor een dual plane, zó spannend en echt fijn dat ik van alles kan lezen op dit forum! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze vorig jaar zomer geplaatst onder de spier.


- Zonder pijnstilling? Na 9 dagen (Vooral de morfine)
- Zelf uit bed komen? 4 dagen (En nog steeds pijnlijk vooral borst+buikspieren zit allemaal aan elkaar)
- Lopen en zitten? Vanaf dag 1 (Ik liep alleen heel erg voorover gebogen)
- Slapen? Na 4 dagen

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? 2 weken (Met moeite vooral het haren wassen)
- Zelf aan/uitkleden? Na een paar dagen ( Alleen blousejes en dingen waarvoor je, je armen omhoog moest doen duurde zeker een maand)

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? Dag 1
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? Na 2 weken een klein beetje


- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) Ik had als bijbaan heel zwaar werk, lange dagen , veel lopen en met zware bakken slepen. Dus na 6 weken pas begonnen en ik had geen pijn meer wel last.
- Sporten (Welke sport?) Na 6 weken. (Begonnen bij 3 weken maar had van de kleinste beweging al last. Vooral crosstrainer en hardlopen is geen aanrader)
- Autorijden? 4 weken
- Fietsen? Pas gedaan na 6 weken
- Met het openbaar vervoer? Niet gedaan
- Zwemmen/Sauna? Na 6 weken mag het weer, maar niet geprobeerd daarvoor

- Op stap? (Uitgaan, dansen) Na 4 weken eerste festival gehad, en met een stevige BH goed volgehouden.
- Winkelen en kleding passen? Na 2 weken, vooral bh's passen maar dat is heel gevoelig nog.
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? Na 4 weken (zachtjes!)
- Een normale bh aan? Na 4 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ronde mentor 350cc op de spier

- Zonder pijnstilling? 3dagen

- Zelf uit bed komen? Vanaf dag 1 kwam ik zelf uit bed maar moest mn boobiez wel echt ondersteunen en snel met mn buikpieren omhoog komen en na ik denk een goeie week pijnloos ongeveer

- Lopen en zitten? Meteen

- Slapen? Was even wennen op mn rug slapen dus nacht 1en2 heb ik maar kort geslapen

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? Douche de dag na de operatie en haren wassen dag 3. Gewoon mijn hoofd schuin naar links en rechts gehoude om en om

- Zelf aan/uitkleden? Meteen voorzichtig

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? Meteen

- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? Stoffen voorzichtig op dag 6 eerste x, was laat ik tillen door vriend want ben pas 18dage po en ik hang de was wel zelf op

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen?nee nog niet. Al laat ik wel 1x per dag zelf mn hondje uit van 15kilo die ik zelf naar beneden moet tille want ze durft geen trappe te lope

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?)ik poets 2 kroegen dus ik ben zolang vrij als nodig is. Ik hoop met 4 wkn al een beetjd te kunne gaan werke want thuis zn is saai haha

- Sporten (Welke sport?)

- Autorijden?volgende week ga ik verder met mn rijlesse dan zit ik op 3 1/2wkn

- Fietsen?17dage po maar was wel raar met de bultjes enzo

- Met het openbaar vervoer?

- Zwemmen/ Sauna?

- Op stap? (Uitgaan, dansen)

- Winkelen en kleding passen?

- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? Voorzichtig vanaf week1, hij durfde zelf niet eerder hihi

- Een normale bh aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook meedoen! Ik ben drie dagen na mijn operatie en kreeg ze voor de spier geplaatst (220 cc Natrelle anatomische prothesen).

- Zonder pijnstilling? Nu, op dag 3 po
- Zelf uit bed komen? Vanaf het begin al
- Lopen en zitten? Meteen
- Slapen? Meteen, al is het wel lastig om op de rug te slapen (zij lukt ook, maar dan moet ik mijn armen echt tegenhouden om onder mijn kussen te liggen)

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? Mijn man heeft me geholpen tot nu toe
- Zelf aan/uitkleden? Dat lukt met kleine hulp, maar ik kan het volgens mij zelf wel (erg vervelend nochtans dat ik beperkt ben in kledijkeuze door de band)
- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? Meteen
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? Meteen, misschien op sommige momenten de eerste dag niet

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen? Niet geprobeerd (borstelen wel, beetje vegen ook), maar ik denk dat het al wel kan
- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) Zou ik nu al kunnen
- Sporten (Welke sport?) Doe ik nooit :-)
- Autorijden? Nog niet geprobeerd
- Fietsen? Doe ik niet
- Met het openbaar vervoer? Doe ik niet
- Zwemmen/ Sauna? Doe ik niet

- Op stap? (Uitgaan, dansen) Ga ik morgen doen

- Winkelen en kleding passen? Winkelen zou kunnen, kleding passen geen goed idee
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? Mag pas na vier weken
- Een normale bh aan? Mag ook pas na vier weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 april 550cc HP dual plane - Frans Straten

Na hoe lang kon je pijnloos....
- Zonder pijnstilling? Eigenlijk direct
- Zelf uit bed komen? gister en vanmorgen, dag na de operatie lukte dat wel vanmiddag niet. denk dat ik te lang in 1 houding heb gelegen
- Lopen en zitten? direct, ben de kliniek via de trap op mijn hakken uitgewandeld.....
- Slapen?
direct, 2 kussens in mijn rug,1 onder iedere arm zodat ik niet kon omrollen en 1 in mijn knieholtes. ging perfect!

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? nog niet geprobeerd
- Zelf aan/uitkleden? sokken lukt rokje ook wel met bloesjes heb ik wat hulp nodig om mijn armen erin te krijgen. dichtknopen kan ik zelf

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? direct
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien?
vanmorgen stiekem geholpen met roereitje maken maar werd weggestuurd door mijn vriend pfff
- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen? nog niet geprobeerd

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?)
- Sporten (Welke sport?)
- Autorijden?
- Fietsen?
- Met het openbaar vervoer?
- Zwemmen/ Sauna?

- Op stap? (Uitgaan, dansen)
- Winkelen en kleding passen?
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? direct... ja ja een echte fanatiekeling :P hijmocht ze gister avond al even in de handen nemen. Moest hem zowat dwingen.... Mijn borsten zelf doen tenslotte geen zeer.... en die twinkeling in zijn ogen hadden de eventuele pijn meer als waard geweest.
- Een normale bh aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic!

Ik heb mijn borsten 20 dagen geleden voor de spier gekregen.

- Zonder pijnstilling: na 2 dagen

- zelf uit bed komen: na 2 dagen (gebruikte wel mijn laken/bedovertrek om me naar voor te trekken)

- lopen en zitten: meteen na operatie

- slapen: meteen na operatie, op mijn rug, met drie kussens onder mijn hoofd

- zelf douchen na 3 dagen, zelf haren wassen na een week, zelf afdrogen ook na 3 dagen maar zittend op een stoeltje

- zelf aan/uitkleden: meteen, heb de eerste dagen wel een losse jogging aangedaan en een truitje met rits dat ik niet over mijn hoofd moest trekken

- zelf door het huis lopen/rustige activiteiten: meteen

- lichte huishoudelijke taken: na een week

- stofzuigen/op mijn eentje boodschappen doen: nog niet gedaan, ik voel mijn borsten nog te fel samentrekken als ik een duw- trekbeweging met gewicht moet maken.

- werken: na twee weken. Heb een administratieve job, maar had toch harde borsten na mijn eerste werkdag. Gaat elke dag beter.

- sporten: mag pas na 3 maanden

- autorijden: na 8 dagen geprobeerd, maar voelde echt niet aangenaam (samentrekkende borstpier). Na twee weken nog eens geprobeerd omdat ik moest gaan werken, voelde nog altijd niet geweldig. Gaat ondertussen wel elke dag beter.

- winkelen: na twee weken

- je boobs laten voelen/beetpakken: mijn moeder/vriend hebben er al wel eens in "geduwd" :6: , maar echt beetpakken zie ik zelf nog niet zo zitten. Heb wat schrik om de lichte 'inkapseling' te verprutsen.

- een normale bh aan: een gewone bh zonder beugels mag na 6 weken, push-up mag na 3 maanden van mijn dokter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn borsten laten doen volgende week donderdag en achter de spier. Ik maak me wel wat zorgen. Heb een kindje van 7 maand van 8.5kg.

Ben bang dat ik niet zal kunnen zorgen zoals het hoort en ben vanaf de derde dag na operatie alleen thuis al met kleintje.

Ik hoop dat dit geen gevolgen zal hebben voor het herstel v/d wonden en de prothesen.

Maar ik moet het nu laten doen anders ben ik zeker dat het er niet meer van zal komen.

Maak ik mij zorgen om niets?

Ik zot nog met zoveel vragen.

Ben al bloednerveus van nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn borsten laten doen volgende week donderdag en achter de spier. Ik maak me wel wat zorgen. Heb een kindje van 7 maand van 8.5kg.

Ben bang dat ik niet zal kunnen zorgen zoals het hoort en ben vanaf de derde dag na operatie alleen thuis al met kleintje.

Ik hoop dat dit geen gevolgen zal hebben voor het herstel v/d wonden en de prothesen.

Maar ik moet het nu laten doen anders ben ik zeker dat het er niet meer van zal komen.

Maak ik mij zorgen om niets?

Ik zot nog met zoveel vragen.

Ben al bloednerveus van nu

Als het nog niet gaat zou ik zo veel mogelijk hulp proberen te vragen van vriendinnen/familie!

Het lijkt me best heavy om op dag 3 alweer iets van 8,5kg op te moeten tillen en rond te dragen.

Misschien kindje zo veel mogelijk in de kinderwagen door het huis rijden i.p.v. dragen?

Op de bank verschonen en aankleden, zo veel mogelijk proberen zittend te doen?

Maar het optillen en dragen zou ik echt zo veel mogelijk vermijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder pijnstilling? met paracetamol en diclofenac na een week toen ik weer ging werken heb ik wel de tramadol genomen.
- Zelf uit bed komen? na een week ik had hulp nodig met omhoog komen.
- Lopen en zitten? Meteen.
- Slapen? op mijn rug kon ik wel meteen slapen maar moeilijker op mijn zij na 3 weken.

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? na 2 weken heb ik alles zelfstandig gedaan wel moeilijk hoor.
- Zelf aan/uitkleden? meteen ik had wijde kleding gekocht of een ritssluiting erin.
- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? Meteen
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? na een week
- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen? na 6 weken.
- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) volledig weer in de running 8 weken tot 9
- Sporten (Welke sport?) Doe ik niet
- Autorijden? Nog niet geprobeerd
- Fietsen? na 2 weken
- Met het openbaar vervoer? na 2 weken
- Zwemmen/ Sauna? pas na 2 maanden

- Op stap? (Uitgaan, dansen) na 2 maanden

- Winkelen en kleding passen? na 6 weken
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? hij heeft ze in het begin mogen zien na 3 weken voorzichtig mogen vast houden na 6 weken wat steviger.
- Een normale bh aan? na 6 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic!

Ik ben nu 3 dagen p.o., dus kan nog niet antwoord op alles geven, maar 't meeste toch wel :)

Na hoe lang kon je pijnloos....
- Zonder pijnstilling?

Zit nu op 3 dagen p.o. heb enkel deze morgen een dafalgan codeïne gepakt, ga proberen het enkel hiermee te doen voor de rest van de dag...
- Zelf uit bed komen?

Vanaf de operatie dag
- Lopen en zitten?

Vanaf de operatie dag

- Slapen?

Vanaf de operatie dag, maar ondervind toch dat 't ietwat vervelend is om op de rug te slapen..
Kan niet wachten tot ik weer heerlijk op m'n zijkant kan liggen
^_^

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen?

Vanaf de operatie dag
- Zelf aan/uitkleden?
Vanaf de operatie dag
- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren?
Vanaf de operatie dag

- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien?

Koken of een wasje draaien nog niet geprobeerd, wel al wat afgestoft en de keuken wat schoongemaakt

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen?
Nog niet geprobeerd
- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?)

N.v.t. maar bij een 'office job' zou ik gewoon weer aan het werk kunnen.
- Sporten (Welke sport?)

Nog niet geprobeerd, mag ook pas weer rustig aanvangen na 3 weken
- Autorijden?
1 dag P.O.
- Fietsen?
N.v.t.
- Met het openbaar vervoer?

N.v.t.
- Zwemmen/ Sauna?

Nog niet geprobeerd, zie het koude zwembadwater ook niet echt zitten..
Sauna daarentegen zou denk ik geen probleem zijn, de warmte zorgt er voor dat je spieren lekker ontspannen..

- Op stap? (Uitgaan, dansen)
1 dag P.O., heb het wel heel rustig aan gedaan en frequent gaan zitten
- Winkelen en kleding passen?
Nog niet in de gelegenheid geweest, ben wel 1 dag p.o. gaan winkelen voor een paar goeie sport-beha's :4:

- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner?
Hij heeft er al heel voorzichtig aan gevoeld, maar durft zelf niet zo goed, hij is nog een beetje bang van 'the girls'
:152:
- Een normale bh aan?

Mag nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Na hoe lang kon je pijnloos....
- Zonder pijnstilling? vanaf 3 dagen po
- Zelf uit bed komen? meteen
- Lopen en zitten? meteen
- Slapen? meteen

- Zelf douchen, haren wassen en afdrogen? meteen
- Zelf aan/uitkleden? meteen

- Zelf door het huis lopen en rustige activiteiten doen zoals lezen of computeren? meteeen
- Zelf lichte huishoudelijke taken doen zoals koken of een wasje draaien? 1dag po

- Zelf zwaarder huishoudelijk werk doen zoals stofzuigen of de wekelijkste boodschappen doen? 2 weken po

- Werken? (Hoe belastend is het type werk wat je doet voor je lichaam?) 11 dagen po, onderwijzeres
- Sporten (Welke sport?) mag vanaf 4 weken po, zal stilletjes beginnen met lopen, crosstrainer
- Autorijden? 1 week po
- Fietsen? voor 't eerst geprobeerd 18 dagen po, maar kon misschien ook vroeger...
- Met het openbaar vervoer? n.v.t.
- Zwemmen/ Sauna? mag vanaf 4 weken po terug

- Op stap? (Uitgaan, dansen) nog niet gedaan, maar zou 't zeker al kunnen (nu 20 dagen po)
- Winkelen en kleding passen? voor 't eerst gedaan 15 d po, maar kon misschien ook vroeger
- Je boobs laten voelen/beetpakken door je partner? mag van in't begin al eens voelen,maar héél héél voorzichtig, vanaf nu iets minder voorzichtig, maar nog steeds niet echt beetpakken...
- Een normale bh aan? mag vanaf 4 weken po

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.