Ga naar inhoud

Nursje : 20 april 2010 : Dr. Roddi : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben nieuw hier op borstenforum.com.

Ik ben 22 jaar, ben getrouwd, heb cup a 75, ben 1.68 lang en weeg 60 kilo.

Toen ik 17 was groeide het allemaal al niet meer bij me. Sinsdien denk ik al aan een borstvergroting.

Steeds als ik op het punt stond om een afspraak te maken bij een pc, haakte ik weer af. Afgelopen maand heb ik dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en heb ik een afspraak gemaakt.

Afgelopen maandag had ik een consult bij Beaucare.

Tijdens dit consult ben ik veel wijzer geworden.

Ik denk dat ik naar een c cup wil. Ik wil een ronde prothese. De pc heeft alles goed uitgelegd zodat ik nu weet welk soort prothese ik krijg, en waar de incisie komt.

Nu heb ik gebeld met Beaucare en zou ik eventueel 20 april voor een borstvergroting kunnen.

Maar met mijn werk word dit nogal een probleem. Ben namelijk verpleegkundige, dus moet veel tillen.

Nu heb ik gevraagd hoe dat dan gaat en of ik eventueel ander werk kan doen voor een paar weekjes.

Nu word daar heel moeilijk over gedaan op mijn werk. Ze zeggen dat ik dan gewoon 4 weken vakantie moet nemen, dat ik niet ander werk kan krijgen voor een paar weken, bijv. administratief gebeuren ofzo.

Morgen ga ik met de teammanager erover praten om te kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Ik hoop dat ze begrip er voor heeft dat ik dit heel graag wil, en dat ik dus voor een paar weken even iets lichter werk kan doen.

Heeft iemand van jullie hier toevallig ook ervaring mee? Dat je werk niet meewerkt?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi Nursje,

welkom :1:

wat vervelend dat je werk moeilijk doet,weet ook niet of ze het mogen eisen ook dat je even 4weken vakantie op moet nemen.

jammer,zulke situatie,s.

je hoopt vaak toch wel op een beetje begrip.

hoop dat je er wel uitkomt met je werk uiteraard,sucses ermee.

hoeveel cc krijg je?

welke prothese en welke plaatsing?

veel lees en post plezier op het forum

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

vervelend dat ze zo tegenwerken ja..

informeer eens bij jullie bedrijfsarts..

ik mocht er namelijk gewoon voor in de ziektewet..

van je eigen afbijten, het is en blijft een operatie !

succes ermee

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet je werkgever je hiervoor ziekteverlof geven, het mooiste is natuurlijk als zowel jij als je werkgever een stapje richting elkaar willen doen, aangepast werk (ipv ziekteverlof) zou idd een prima geste van jouw kant zijn (en geen geste van je werkgever, die moet blij zijn dat jij wilt komen werken, zo zie ik het)

het is mijn keuze geweest om niemand te informeren over de bv en ik heb vrij genomen, maar in principe is het wettelijk geregeld dat je ook voor een dergelijke operatie in de ziektewet mag. je hebt het onderwerp zelf al aangeroerd op je werk, ik zou ook eerst met bedrijfsarts overleggen voor je verder met een leidinggevende van je werk hierover spreekt, dan weet je veel beter de ins en outs van cosmetische ingrepen en ziekteverlof.

succes ermee!

gr. Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Nursje,

Wat leuk dat je ook bij Beaucare gaat, ik ben daar ook geweest, en zou zeker nog eens gaan als ik voor een her over een tijdje ga..

Wat rot dat je werk zo moeilijk doet, vraag het eens na bij de personeelszaken op je werk, voordat je in gesprek gaat met je teammanager (zo heb je iets waar je op kunt staan).. Wettelijk is bepaald, dat je hier vrij voor moet krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal morgen op mijn werk even nazoeken over hoe en wat. En kan dan de bedrijfarts even bellen.

Hoop echt dat ik er gewoon vrij voor kan krijgen, want zou echt heel erg balen als het niet door zou kunnen gaan omdat mijn werk moeilijk doet.

Ik heb morgen al wel een gesprek met mijn teammaneger, maar ga daarvoor wel nazoeken of je wel of geen verlof krijgt en/of aangepast werk.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nursje,

na het spannende consult heb je nu weer wat spannends voor de boeg.

ik hoop voor je dat het goed uitpakt.

en dat je ook gewoon in de ziektebed mag.

en anders moet er een gulde middegweg gevonden worden.

4 weken is een hele hap van je uren.

succes morgen en zoek het even goed uit voor je dat gesprek ingaat dan weet je ook wat de regeltjes eromheen zijn in de cao etc.

bij mij zeiden ze een operatie is een operatie.

ik duim voor je.

gr jacq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net op internet zitten zoeken, en vond op internet wat over een cosmetische ingreep.

Stond ook dat een operatie een operatie is. Maakt niet uit wat voor operatie, maar daar hoor je gewoon verlof voor te krijgen.

Dus ik heb al wat meer informatie, zodat ik dat morgen ook aan de teamleider kan vertellen.

Ik hoop echt dat ik eruit kom met de teamleider. Zal anders een enorme teleurstelling zijn.

Maar hopelijk gaat 20 april wel door. Zou wel gaaf zijn als we dan alle 3 worden geopereerd!

Erg spannend allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een gesprek gehad met mijn teammanager.

Het gesprek is goed gegaan.

Ze vertelde dat ze het niet kon verbieden, want ze moet het net zo zien als bijv. een schouderoperatie.

Het is en blijft een operatie.

Nu krijg ik een week vrij vanaf de operatie. En na de operatie krijg ik 3 weken lang aangepast werk.

Daarna gaan we kijken of ik weer volledig mijn oude werk kan doen.

Dus met andere woorden, 20 april staat nu helemaal vast!

Heb er echt super veel zin in. Het gaat nu toch echt gebeuren.

Nog kleine 2 maandjes wachten en dan is het al zover:D.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi die nursje

prima dat het geregeld is! inderdaad komen ze er niet onderuit! inderdaad weer een obstakel minder. weet je al wat voor soort prothese je gaat krijgen of heb je nog een afspraak daarvoor?

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik krijg een ronde prothese. En ik moet foto's meenenemen op de dag zelf, en dan overleg ik met de pc hoeveel cc ik krijg.

Heb al een aantal mooie foto's gezien, dus ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Heb er erg veel zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nursje,

Ik ben ook 20 april aan de beurt. Van mijn werk kreeg ik geen ziektedagen. Het zijn vakantiedagen voor mij en onbetaald verlof dagen. Het wordt niet echt als herstelperiode van een operatie gezien maar als operatie waar zelf voor gekozen is.Ik neem 3 weken op en de andere 3 weken werk ik op peutergroep ipv babygroep.

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nursje,

Ik ben ook 20 april aan de beurt. Van mijn werk kreeg ik geen ziektedagen. Het zijn vakantiedagen voor mij en onbetaald verlof dagen. Het wordt niet echt als herstelperiode van een operatie gezien maar als operatie waar zelf voor gekozen is.Ik neem 3 weken op en de andere 3 weken werk ik op peutergroep ipv babygroep.

Liefs Barb

Hoi Barb,

Ook super spannend voor jou dus.

Maar balen dat je zelf vakantiedagen moet opnemen! Scheelt wel dat je die 3 weken op een peutergroep kan werken, dan hoef je veel minder te tillen.

Ik heb geluk gehad met mijn werk. Maar heb het ook nagezocht hoe het zit.

Op mijn werk zeiden ze ook van: het is en blijft een operatie, dus daar hoor je vrij voor te krijgen en eventueel aangepast werk.

Weet je al hoelaat je 20 april aan de beurt bent?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee nursje,

Ik ben 16 april aan de beurt, dus ietsje eerder dan jij. Kunnen we elkaar een beetje steunen hopelijk...

Liefs,

Bloempje

Hoi hoi,

Voor jou ook een spannende tijd dus!

Als het eenmaal zover is, dan kan ik jou even 4 dagen volgen.

Maar we kunnen elkaar zeker wel steunen dan. Elkaars ervaringen aanhoren enzo, en zeggen hoe het met jou gaat en vergelijken.

Ben heel erg benieuwd!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nursje,

Mijn operatiedatum is 1 dag vervroegd. Dus we hebben helaas niet meer dezelfde dag. Voor mij betekent dat dat ik nOg een dag vrij moet vragen. De onbetaald verlof dagen haal ik gewoon in in de zomer door extra daagjes te werken. Dat is wel beter dan onbetaald verlof! Helaas zagen ze het op mijn werk dus niet als herstelperiode van een operatie, met een borstvergroting kijken ze er anders naar.

Ik kan een week van te voren bellen naar Mediconsult en dan hoor ik hoe laat ik word geopereerd. Eerst ben ik nog in Amerika van 2 april tot 11 april. Gelukkig kan ik de laatste week wel weer verder aftellen hier op het forum!

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik lees hier allerlei dingen over verlof enzo..

Mijn werkgever dacht namelijk ook van niet en ik heb gewoon 6 weken vakantie opgenomen in mei.. :unsure:

Ik werk namelijk in de kinderopvang..!

maar nu ik dit hier allemaal lees ga ik er toch is even achteraan hoe het nu precies zit want als ik gewoon recht heb op verlof vind ik dat zonde van al mijn vakantiedagen ( al heb ik het er best voor over)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik zeker doen Dees. Ik heb al (denk op het andere forum) gelezen dat je echt recht heb op ziektewet en dat er al een aantal werkgevers het nakijken hadden voor de rechter. Het is alleen natuurlijk niet zo leuk om het zover te laten komen. Je wilt toch de relatie met je leidinggevende goed houden/hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dees:

Over het algemeen is een operatie een operatie het probleem is dat sommige er anders tegen aan kijken.

op internet is gevonden dat je ervoor in de ziektebed mag dus kijk het eens goed na.

het is inderdaad zonde van al je vrije dagen ook al heb je het er zeker voor over.

Ik mag wel in de ziektebed en dat scheelt me een hele hoop. ik blijf 4 / 4 en een halve week thuis..

@ Nursje

Hoe gaat het, zenuwachtig? ongeduldig? ook in je gedachen al aan het shoppen?

liefs Jacq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Meiden.

Ik ben hier nieuw.

Ik ben 28 jaar, altijd al kleine borsten gehad en vrij tenger van postuur (1.69m lang, 53 kilo)

Na de geboorte van mijn dochter in 2008, heb ik 7 maanden met succes borstvoeding gegeven. Prachtige kleine, maar volle borsten had ik toen....

Helaas toen ik stopte waren ze nog kleiner dan voorheen!!!!

Heb vandaag de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakr bij beaucare voor een consult op 29 maart.

Sta stijf vd zenuwen nu!!!

Voorzie ook problemen op het werk. Werk ook op een kinderdgaverblijf en gezien ik van de zomer al 3 weken op vakantie ga. Kan ik hooguit nog 3 weken opnemen.

Wil het ook niet aan 'de grote klok' hangen...

Ben zo zenuwachtig en weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik lees hier allerlei dingen over verlof enzo..

Mijn werkgever dacht namelijk ook van niet en ik heb gewoon 6 weken vakantie opgenomen in mei.. :unsure:

Ik werk namelijk in de kinderopvang..!

maar nu ik dit hier allemaal lees ga ik er toch is even achteraan hoe het nu precies zit want als ik gewoon recht heb op verlof vind ik dat zonde van al mijn vakantiedagen ( al heb ik het er best voor over)

Hoi Dees,

Ik heb het ook allemaal goed nagezocht, hoe het nou zit enzovoort.

Maar als je het goed nazoekt zul je echt zien dat je er verlof voor hoort te krijgen.

Het is en blijft een operatie wordt er gezegd. Mijn teamleider gaf het zelf ook al aan dat ik er ook aangepast werk voor hoor te krijgen, omdat ik toch moet herstellen na de operatie.

Het zou zonde zijn van je 6 weken vakantie!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.