Ga naar inhoud

Ronde/Anatomische protheses?


Afonaseva

Aanbevolen berichten

Dag meiden!

Vandaag heb ik mijn 2e consult gehad bij de Bergman Kliniek in Bilthoven bij dhr. Luijendijk. Bij mijn eerste consult werd me ten zeerste aangeraden om ronde protheses te nemen (rond de 300cc). Dhr. Luijendijk had het slechts over anatomische!

Ik vind dit zo lastig om te beslissen :22:, ik weet namelijk helemaal niet wat mooi bij mij staat. Zit er zo veel verschil in?

Ik heb wel gehoord dat de anatomische ''ook anatomisch zijn als je ligt'', oftewel je hebt dan ook die vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en 't nadeel kan zijn dat ze eerder naar beneden zakken.

En heb je redelijk at onderhuidsvetweefsel dn kunnen ronde ook goed staan.

Moeilijk he?

Wat zei hij over de plaats/ achter of voor d spier of er tussenin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt! Dat is wel maar een heel klein percentage heb ik gehoord ...
Bij de ronde ben ik bang dat het er té ''ballerig'' uit komt te zien.

Misschien zie je helemaal niet goed het verschil tussen de twee soorten?

Waarom zijn de anatomische eigenlijk zo veel duurder? :82:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je verhaal. Drie consulten gehad. De 1e stond op anatomisch, de 2e stond op rond (ook Bergman toevallig). Beide consulten lieten mooie foto's met resultaten zien.

Uiteindelijk ben ik bij de 3e geopereerd. Anatomische prothese, maar zo goed als rond.

Voordeel is van deze datzelfde niet gaan 'rimpelen' als je ze bij een kant optilt en to laat hangen zoals ze als echte borst ook zouden hangen.

Lastig hoor, iedere arts heeft zo z'n voorkeur.

Succes, ben benieuwd wat t wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou goed kijken naar de vorm die je nu al van jezelf hebt, als je nu bijvoorbeeld al wat hang hebt/uitzakking dan trekken ronde, achter de spier dat recht waardoor ze natuurlijker lijken. Echte balvormen heb je eigenlijk alleen bij een hoog aantal cc (boven 500) en plaatsing voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat als je ronde protheses heb je dan gelijk maar ballen krijgt. Ik weet dat heel veel meiden dat vaak denken, maar dat is echt niet zo. Ik heb zelf ook ronde 535cc en ook voor de spier. Ik heb zeker geen ballen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik een ding voorop stellen. Rond maakt absoluut niet ballerig. Zeker als je cohesive 1 vulling neemt, deze is extra zacht en flexible. Zie het als een zakje, gevuld met water. Als je deze van boven vasthoudt, krijg je een natuurlijke druppel. De ronde protheses zullen ook opzij gaan hangen net als echte borsten, terwijl anatomische stugger zijn omdat zij hun vorm moeten behouden. Plus inderdaad de kans dat ze gaan draaien. Ik heb zelf ook ronde voor de spier. Persoonlijk vind ik voor de spier plaatsen alleen maar voordelen hebben. Dual plane is een goede oplossing als je weinig weefsel heb, anders zou ik altijd voor de spier laten plaatsen. Het is veel sneller herstel, zo goed als pijnloos en je borsten zullen niet raar gaan bewegen zodra je je borstspieren aanspand tijdens het sporten. Maar iedere dokter heeft zo zijn voorkeur en zal je dit ook willen aanpraten. Dus zou je rond, voor de spier willen, zoek dan naar een dokter die deze voorkeur heeft. Veel succes bij je keuzes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind van wel. Met ronde vind ik dat je meer volume aan de boven kant hebt. Ik vind dat persoonlijk mooier. Ik heb ook meiden op het forum gezien met anatomische die heel erg mooi zijn geworden. Hangt ook allemaal af welk profiel je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Ik heb 330 cc dual plane, en heb ronde protheses. Ik heb hier niet zelf voor gekozen, maar heb de pc laten kijken wat het mooiste zou zijn. Dit is natuurlijk gewaagd maar ik vertrouwde mijn pc helemaal!

Aangezien jij ook rond de 300 cc zou krijgen kun je altijd eens naar mijn fotos kijken, ik ben wel pas een week po maar misschien heb je er iets aan!

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ook ik heb ronde protheses, dan wel 500cc en dual plane geplaatst... Ik heb ze dual plane gekregen omdat ik te weinig eigen borstweefsel had...

En het zijn echt geen ballen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, de operatie staat gepland, 14 april! :)

Komt aardig dichtbij. Het zullen ronde protheses worden van eurosilicone, low profile en ongeveer 325 cc. Eerlijk gezegd betwijfel ik of ik hiermee van een cup A naar een mooie volle cup C/kleine D zal gaan. Zeker omdat het low profile is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom low profile? Heb je niet liever high? Ik wil high profile dat ze vanboven ook mooi bol zijn ik wil ook naar kleine Dcup gaan ben benieuwd hoeveel cc ik zal krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom low profile? Heb je niet liever high? Ik wil high profile dat ze vanboven ook mooi bol zijn ik wil ook naar kleine Dcup gaan ben benieuwd hoeveel cc ik zal krijgen

Heeft de chirurg bepaald, omdat ik 't schijnbaar in de breedte van mijn borst nodig heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.