Ga naar inhoud

Water, rijst, suiker... hoe bepaal je de maat?


Gast Tumtum

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee en heb me nu maar eens aangemeld.

Ik heb eigenlijk een beetje een rare vraag, op het oude borstenforum las ik dat een hoop meiden thuis de maat van hun prothese uittestte door zakjes water e.d. in hun BH te doen. Nu vroeg ik me af met welk materiaal je dit het best kunt doen?

De dingen die ik gelezen heb zijn:

Zakjes water

Zakjes rijst

Zakje rauw gehakt (bah!!)

Zakje suiker

Groetjes

Tumtum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat wel hoor! Je wilt toch weten hoe het er ongeveer uit gaat zien maar dat is op deze manier lastig te zien hoor. In de kliniek hebben ze meestal wel pasprotheses, die werken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja ik wilde eigenlijk gewoon ns uitproberen.... Ben vanalles aan het uitzoeken. Ik ben nog niet naar een kliniek geweest en ik vraag me heel erg af wat ze daar zouden adviseren. Toch maar een afspraak maken maar dat is wel een grote stap want mijn man is er een beetje op tegen. Hij snapt niet waarom ik in mijn gezonde lijf wil laten snijden (tja..... ik bij tijd en wijlen ook niet) voor hem hoeft het niet etc. etc. Ik wil het zelf heel graag, ben elke dag met mn borsten bezig maar soms denk ik 'waarom is dit toch zo belangrijk?!' waarom kan ik niet gewoon blij zijn met wat ik heb!

maargoed. Ik ben 27, vrij slank, 174 ongeveer 60 kilo en heb een omvang(onder borsten) van 72/73, ik heb nu een ruime B-cup maar voor mijn 2 zwangerschappen had ik een C. Ik zou nu graag naar een grote C-cup willen.

Zijn hier meiden met vergelijkbaar uitgangspunt?

Groeten,

Tumtum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hier een makkelijke reken sommetje voor diegene die zich afvragen hoeveel = hoeveel.

Liter=ML-=-CC /Gram=---CL =------ DL

1 = 1000 = 1000 --------= 100------= 10

3/4 = 750 = 750 ----------=75 ------- =7,5

1/2 = 500 = 500 ----------=50---------=5,0

3/8 = 375 = 375 ----------= 37,5-----= 3,75

1/3 = 333 = 333 -----------=33,3 ----= 3,33

1/4 =250 = 250 ----------= 25 -----= 2,5

1/8 =125 = 125 ---------=12,5-----=1,25

1/10=100 = 100 -----------=10 ------=1,0

Maten in CC

1 eetlepel = 15 cc

Dessetr lepel = 10 cc

1 Thee lepel = 5 cc

1 water glas = 250 cc

1 wijn glas = 125 -135 cc

1 sherry glas = 80 cc

1 likeur glas = 25 cc

1 diep bord = kleine 250 cc grote 350 cc

1 soep kop = 250 cc

Maten in ML

Halve thee lepel = 2,5 ml

1 thee lepel = 5 ml

1 eetlepel = 15 ml

toeteloet meloentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Ik heb de oplossing en bij mij werkt het perfect !!

Niks geen gedoe met eten...

Ik heb klei gekocht en de prothese nageboetseerd, ik heb via de fabrikant op internet de maten opgezocht. Ik heb de klei in een boterhammenzakje gedaan en dit in een maatbeker gepropt, ik krijg 395 en kwam dus tot net onder het randje van de 400. Even aandrukken en men heeft de juiste cc te pakken. Er uit trekken, daar is dat boterhammenzakje dan weer voor en weer een beetje in model kneden (daar zijn de maten voor) en Voilá !!! Grote bh aan, klei erin, borsten er boven op en je kan de PC afbellen want dit ziet er prima uit. Het was net of het helemaal van mezelf was.

Succes !!!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ja, dit is de beste manier, prothese in de juiste dikte, lengte en breedte namaken, niks doen met 'kipfiletjes, of zakjes rijst, maar echt de vorm en inhoud van de prothese die je zou willen, dan kun je je een vele betere voorstelling maken, want die cc's zitten nou eenmaal in de dikte, lengte en breedte. zelfde aantal cc's in een andere vorm geven al weer een heel ander resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.