Ga naar inhoud

Borstvergroting FILMPJE + algemene info + VRAGENLIJST 1e consult


Aanbevolen berichten

FILMPJE BORSTVERGROTING

duur : 6min.

Verdere info zie :

- Borstvergroting van A tot Z

- Mogelijke Complicatie's

- Soorten borstimplantaten

- Plaatsing prothese

- Profiel prothese (low - medium - high)

De anatomie van de borsten van vrouwen is eenvoudig. Borsten bestaan uit een heel systeem van kliertjes waar moedermelk in gemaakt wordt. Alle kliertjes leiden via ongeveer vijftien zogenaamde melkgangen naar de tepel. Al die kliertjes zijn omgeven door vetweefsel en bindweefsel. Voordat de melkgangen uitkomen in de tepel verbreden ze zich in wat ze noemen melkzakjes. Deze melkzakjes zijn van belang bij het geven van borstvoeding, en zorgen voor de pompfunctie. Al die kanalen en klierweefsels komen volledig tot ontwikkeling tijdens een zwangerschap.

anatomie-borst-2.jpg

1. Borstkast

2. Grote borstspier (pectoralis major)

3. Melkklieren

4. Tepel

5. Areola

6. Melkgangtjes

7. Vetweefsel

8. Huid

Borstspier belangrijk onderdeel van de borst bij een borstvergroting

Achter uw borst ligt de grote borstspier (pectoralis major) die een belangrijke rol vervult bij het bewegen van uw armen. Bij een borstvergroting speelt deze spier een belangrijke rol. De borstprothese kan namelijk boven, onder of tussen de grote borstspier worden geplaatst. Deze spier bevindt zich tussen de derde en zesde rib. De borst wordt voorzien van bloed vanuit de bloedvaten in de oksel en vanuit het gebied bij het borstbeen. De bloedvaten vertakken zich en concentreren zich rondom de tepel.

Vetweefsel speelt een belangrijke rol in de anatomie van de borst

De grootte van uw borsten wordt niet bepaald door uw klierweefsel maar door het vetweefsel dat zich tussen het klier- en bindweefsel van de borst bevindt. De hoeveelheid vet die er om heen zit en op welke plek het vet zit bepaald de grootte en de vorm van uw borst. De vorm hangt voor een belangrijk deel af van uw leeftijd. Op jonge leeftijd zijn borsten vaak stevig en elastisch. Dit komt omdat de borst dan nog voornamelijk uit bindweefsel bestaat. Op latere leeftijd gaan borsten hangen. Het bindweefsel wordt meer en meer vervangen door vetweefsel. In de menopauze schrompelen de borstklieren en neemt ook bind- en vetweefsel af.

Vragenlijst consult

*Bent u Plastisch of Esthetisch chirurg?

*Hoeveel borstvergrotingen doet u per jaar?

*Kunt u mij foto’s laten zien van uw resultaten?

*Naar welke incisie-locatie gaat uw voorkeur uit? Waarom?

*Plaatst u het implantaat boven of onder de spier? Waarom heeft deze techniek uw voorkeur?

*Naar welk implantaat gaat uw voorkeur uit? Waarom? Kunt u mij meerdere merken implantaten aanbieden?

*Heeft u een voorkeur voor ronde of anatomische implantaten? Waarom? Kunt u beide aanbieden? Hoeveel hebt u er van deze gedaan?

*Als uw voorkeur uitgaat naar ronde implantaten, hoe gaat u om met het vulling-effect aan de bovenkant van de borst?

*Wat zijn de drie ergste dingen die kunnen voorkomen na mijn borstvergroting? Wat is de kans hierop? Wat precies gebeurt er in ieder van de gevallen? Zijn daar extra kosten mee gemoeid? Wat zijn die kosten?

*Wat is de operatietijd in het ergste geval?

*Hoeveel uur na de operatie mag ik naar huis?

*Zou u aanbevelen een implantaat te verwijderen zonder er een terug te plaatsen? Zo ja, waarom?

*Heeft de grootte van het implantaat effect op de vorm als ik ouder word? In welke hoedanigheid?

*Als mijn implantaat vervangen moet worden, komen er dan extra kosten voor mij bij? Is er iets wat kan gebeuren waardoor ik op extra kosten kom?

*Bent u honderd procent zeker degene die de operatie gaat uitvoeren? Opereert iemand anders mee?

*Wanneer kan ik mijn armen weer optillen, weer autorijden, mijn kinderen optillen of andere objecten?

*Krijg ik drains na de operatie? Krijg ik zwellingen of blauwe plekken?

*Moet ik speciaal verband om , BH’s dragen? Krijg ik tape? Hoe lang?

>>> vragenlijst voor pc (nog meer vragen)

(nog vragen om deze lijst aan te vullen , even een pb'tje aan een moderator)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.