Ga naar inhoud

Plaatsing prothese


B-Cupje

Aanbevolen berichten

De borst bestaat uit vetweefsel, klierachtig weefsel en bindweefsel. Binnenin bevinden zich bloedvaten, melkgeleiders, lichaamsvet, klieren en gevoelszenuwen. Onder de borst bevindt zich de pectoralis major of grote borstspier, die een belangrijke rol vervult bij het bewegen van uw armen.

Anatomie van de borst

De keuze van de locatie moet afgestemd worden op de behoefte van de patiënt. Het komt soms voor dat chirurgen een duidelijke voorkeur hebben voor één van beide locaties. Simpelweg omdat zij bijvoorbeeld in één van beide technieken het meest ervaren zijn. Dit is niet altijd in het belang van de patiënt. Er zijn geen vaste regels op te noemen waardoor de patiënt kan bepalen of in haar situatie plaatsing vóór of achter de pectoralis spier te prevaleren is.

Globaal kan men echter als richtlijn nemen dat als er bijzonder weinig borst- vet- of klierweefsel aanwezig is, in combinatie met een uitgangssituatie van zeer kleine borsten, plaatsing onder de pectoralis spier een fraaier resultaat zal geven. Bij vrouwen die een vrij grote cupmaat wensen, een lichte mate van verslapping in de borsten hebben en bij vrouwen die graag sport beoefenen, is plaatsing boven de pectoralis spier over het algemeen de juiste oplossing.

Elke locatie heeft zijn voor- en nadelen . De keuze is individueel naargelang de omstandigheden (eigen borst) en/of persoonlijke keuze .

Boven de borstspier (subglandulair)

Plaatsing boven de borstspier is het meest voor de hand liggend omdat de prothese op die manier kan meebewegen met de borst voor een natuurlijk effect. Bij patiënten met een dunne huid en weinig borstklierweefsel kan echter het bovenste deel van de protheserand voelbaar zijn. Wanneer de prothese een vloeibare vulling bevat kunnen ook rimpels zichtbaar worden. Ook het dunner worden van de huid van de borst door de druk van de prothese is mogelijk. Subglandulaire plaatsing kan de operatie verkorten en een sneller herstel mogelijk maken. Ook kan het moeilijker zijn uw borst tijdens een mammografie in kaart te brengen als uw implantaten subglandulair worden geplaatst.

Onder de borstspier (subpectoraal)

Wanneer het implantaat onder de borstspier wordt geplaatst wordt deze bedekt met een extra spierlaag. Dit kan de kans verlagen dat uw implantaten voelbaar zijn door de huid en de kans op het verharden van het littekenweefsel rond de implantaten ook verlagen.. De prothese beweegt echter minder met de borst mee en bij het liggen blijft de borst omhoog staan. De borst voelt wat fermer aan en bij krachtige beweging van de borstspier vervormt de borst enigszins. Grotere volumes worden beter op hun plaats gehouden onder de borstspier en zakken hierdoor minder snel uit. Ook is het eenvoudiger uw borst in kaart te brengen tijdens een mammografie. Door de jaren heen kwam men tot de conclusie dat ook de locatie onder de pectoralis spier niet geheel vrij van problemen was. Wanneer de pectoralis spier samentrekt, kan de vorm van de borst veranderen. Dit is vaak duidelijk te zien bij fitness oefeningen. Een ander probleem kan ontstaan doordat de prothese vastgehouden wordt door de pectoralis spier. Als, in de loop der jaren door veroudering, het klierweefsel van de borst wat naar beneden zakt, daalt de prothese niet mee. Het effect kan dan zijn dat er een dubbele borst (dubble bubble) ontstaat.

Tussen de borstspier (split pocket / dual plane)

De meest recente plaatsingsmethode is tussen de borstspier. Met deze methode wordt getracht de voordelen van beide bovenstaande methodes te combineren. Er wordt een incisie in de borstspier gemaakt waarin de prothese wordt geplaatst. De bovenrand van de prothese wordt bedekt maar blijft soepel en beweeglijk. Bij aanspannen van de borstspier vervormt de borst minimaal. Plaatsing tussen de spier geeft in de meeste gevallen minder lang last dan wanneer deze onder de borstspier wordt geplaatst. LEES MEER : http://www.borstenfo...629-dual-plane/

Voor een filmpje over deze plaatsing KLIK even door (thx Vlinder !)

INCISIE

De insnede om de prothese te plaatsen kan op verschillende manieren gebeuren.

Elke plaats heeft ook weer z'n voor en nadelen:

Via de tepel

Hierbij wordt het litteken op de overgang van tepelhof naar de normale huid geplaatst. Dit heeft een litteken op een natuurlijke overgang wat weinig opvallend is. Nadeel is dat de insnede klein is zodat enkel watergevulde protheses (worden leeg geplaatst en nadien opgevuld) en kleine siliconengevulde protheses langs deze weg kunnen worden geplaatst. De kans op gevoelsstoornissen in de tepel door het doorsnijden van kleine gevoelszenuwen is hier het grootst in vergelijking met de andere methodes.

Via de borstplooi

Deze toegang geeft de chirurg het beste zicht op de holte waarin de prothese moet worden geplaatst. Daardoor kan de beste controle op bloeding gebeuren waardoor het nabloedingsrisico daalt. Deze toegang laat ook toe grotere siliconengevulde protheses te plaatsen. Het litteken is normaal gezien zeer onopvallend. Het is gelegen in de plooi onder de borst. Gezien deze plooi verplaatst wordt door het inplanten van een prothese, dient de chirurg de nieuwe plooi te schatten en kan een ligging van het litteken perfect op de plooi niet steeds gegarandeerd worden.

Via de oksel

Via de okstel kan men ook een borstvergroting uitvoeren. Deze toegang geeft het minder zicht op de protheseholte in vergelijking met de twee vorige methodes. De protheses hebben meer de neiging tot verplaatsing naar boven. Bij een probleem dient vaak ook een incisie onder de borst te worden gemaakt om een beter zicht op de situatie te krijgen. Indien de insnede niet te ver naar voor wordt gelegd, kan het litteken zeer onopvallend zijn. De okselstreek is echter een plaats waar de littekens iets moeilijker genezen dan elders.

Via de navel

Slechts enkele chirurgen plaatsen protheses via de navel. Deze methode geeft helemaal geen zicht op de pokket en de procedure verloopt dan ook grotendeels blind. De protheses worden geplaatst door middel van een speciaal toestel. Bij problemen dient hier ook een incisie onderaan de borst te worden gemaakt.

De ingreep gebeurt meestal in algemene anesthesie maar kan ook in sedatie, (roesslaap) gecombineerd met een plaatselijke verdoving uitgevoerd worden.

FILMPJE BORSTVERGROTING duur : 6min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

Ik houd me al een tijdje bezig met het verzamelen met informatie over borstvergroting. Als ik de operatie onderga wil ik immers goed voorbereid zijn. Na heel veel lezen en vragen ben ik erachter wat voor prothese ik wil, namelijk een ronde 'zachte' (siliconegel). Het enige waar ik nog steeds heel erg over twijfel is waar ik het moet laten plaatsen. Dus op of onder de spier. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar op de borstspier omdat dat er volgens mij het natuurlijkste uitziet en aanvoelt. Alleen waar ik heel erg bang voor ben is dat mijn borsten met verloop van tijd zullen gaan 'hangen', als ik logisch nadenk kan het ook eigenlijk niet anders dan dat op een gegeven moment de zwaartekracht zijn werk gaat doen en je (vergroote) borsten zullen gaan hangen. Helaas vind je bijna nooit wat oudere foto's van dames die een borstvergroting hebben ondergaan. Ik wil bij deze dus graag vragen aan alle dames die (een aantal jaar geleden) een borstvergoting hebben ondergaan met een prothese op de borstspier; zijn jullie borsten (veel) meer gaan hangen, misschien meer als jullie hadden verwacht? Een ander nadeel aan het plaatsen van de prothese op de borstspier is het risico op rimpeling. Ik begrijp uit de verhalen en informatie die ik heb gelezen dat dit helemaal afhankelijk is van je bouw, dikte van je huid e.d. Nu heb ik zelf een b-cupje dus opzich denk ik genoeg eigen borstweefsel om de prothese te bedekken, maar ja of mijn huid dik genoeg is?? Ik zou het echt niet weten..

Ik wil dus graag om jullie mening vragen, wat is volgens jullie de beste methode?

Nog even wat achtergrond informatie over mezelf, ik ben 23 jaar, draag een 75b bh, ben 1.72m en weeg ongeveer 57 kilo. Mijn borsten staan (nu nog) netjes rechtop haha..

ps. over de nieuwe methode 'dual plane / split pocket' weet ik nog niet zo veel, dus voor de dames die hier ervaring mee hebben, ik wil er graag meer over weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Hoi Coco,

goed dat je je zo inleest, is erg belangrijk.

Maar, wat jij wil en wat kan, is niet altijd gelijk. Daar kan een (goede) pc je toch het best over informeren. Die hebben zoveel jaar ervaring, dat zij het allerbest weten wat het best bij je past. Hier zal iedereen een andere mening hebben.

Ik ben niet favoriet van de ronde. Ik heb nu voor de 2de keer anatomische. Ik wilde bollen vermijden (niet dat iedereen die daarmee krijgt overigens). Mijn pc raadde mij die (de 1ste keer) ook af vanwege mijn smalle lichaam. en de 2de keer vanwege de grootte van mijn nieuwe protheses (395cc) in combinatie met mijn smalle lichaam. Anders zou je de randen gaan zien en dat is lelijk.

De eerste keer voor de spier, prima bevallen. hoewel ik de eerste 3 jaren toch nog de randen voelde, maar ze gelukkig niet zozeer zag. Daarna werd ik 5 kilo zwaarder en was dat probleem weg. Na mijn 1ste zwangerschap zijn mijn borsten inderdaad gaan "hangen", MAAR dit was zo minimaal en het oogde supernatuurlijk en prachtiger dan ooit te voren. zie gallerij!

Ik heb GEEN borstvoeding gegeven want daarvan krijg je zelfs MET nepborsten heel erge hangborsten, zegt mijn pc.

Mijn 2de bv, NA 9 JAAR, is gedeeltelijk achter de spier (dual plane/split pocket) tot nu ben ik er zeer tevreden over, maar het is pas 20 dagen geleden.

De hersteltijd van een operatie voor de spier is wel korter dan de andere opties.

Kijk maar in de gallerij naar mijn foto's en oordeel zelf, daar staat alle info nog eens kort erbij.

succes met je zoektocht en ga eens op gesprek bij een pc, wel een met gratis consult.

(de mijne bijvoorbeeld)

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Coco ,

het is idd een hele zoektocht naar de juiste prothese , plaatsing , chirurg enz. ... We moeten dat allemaal doorworstelen en iedereen heeft daar een voorkeur in . Binnen 2 weken ben ik een jaar PO en nog steeds op fora , net omdat ik tijdens mijn zoektocht ook niet de info vond die ik zocht : de meeste dames haken af na enkele weken wanneer alles goed gaat .

Zelf koos ik voor dual plane omdat dat een ronde prothese een natuurlijker effect geeft (qua vorm) en ik geen anatomische wou maar toch schrik had voor het 'opgeplakte ballen - efect' :rolleyes: . Doordat de prothese bovenaan tussen de spier zit wordt die 'afgeplat' naar een druppelvorm . Mede door die plaatsing zal de prothese na verloop van jaren niet gaan doorzakken . Mijn chirurg zei dat ik in principe niet eens een bh meer moet dragen (dat vind ik nu wee overdreven) . Bij plaatsing op de spier beweegt de prothese mooi mee met elke armbeweging .

Bij dual plane vervormt je borst toch minimaal bij zware inspanning wwz zéér weinig . Ik kan mijn borsten als ik vastneem niet helemaal meer naar boven duwen , ik voel dat de spier die tegenhoud . Die 'nadelen' komen weinig voor bij dagelijkse handelingen maar ze zijn er . Stoort mij dat ? Nee , maar het is wat je kan verwachten .

Mijn prothese is gevuld met cohesieve silicone gel en ik kan je vertellen dat het redelijk zacht (maar stevig) aanvoelt . Het is - uiteraard - niet hetzelfde gevoel als bij eigen borstweefsel maar het leunt er dicht bij aan . Dat is mede met het niet kunnen lekken van deze prothese mijn rede om te kiezen voor die vulling .

In mijn eigen ervaringstopic kan je mijn bevindingen na een half jaar even doorlezen (link) , dat zal wel enkele van jouw vragen beantwoorden denk ik .

Het wachtwoord voor mijn fotoalbum (link in mijn onderschrift) vind je in je pb ;)

Als ik je maten lees denk ik dat je onder de spier zal geadviseerd worden wegens weinig vetweefsel en dus risico op randen zien/voelen en mss zelfs rimpeling . Maar ik ben geen chirurg natuurlijk . Hou er rekening mee dat de raad die je op een consult krijgt wel eens wat anders kan zijn dan dat je dacht/hoott .

> Voor dames die de ronde prothese op de spier hebben wil ik even zeggen dat ik dat rezultaat absoluut niet lelijk vind hoor ;)

Ik ben 38 en hoef dus niet meer met pronte borsten rond te lopen :rolleyes:

Het is allemaal sterk geëvolueerd de laatste 10 jaar en eigelijk vind ik dat er weinig lelijke 'nepborsten' zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info!

Ik ben er al helemaal uit bij welke pc ik mijn bv wil laten 'doen', namelijk bij dokter de Boer van Medicosult in Haarlem. Hier heb ik echt geen seconde over na hoeven denken! Dr. de Boer heeft ongeveer 2,5 jaar geleden een neus operatie bij mij uitgevoerd en ik ben zo tevreden met het resultaat en met de de werkwijze van de kliniek dat ik absoluut niet het risico wil lopen om voor een paar honderd euro minder in een kliniek terecht te komen waar het allemaal niet zo goed geregeld is.. Ik ben nog niet op consult geweest, dat wil ik wel zo snel mogelijk doen, maar ik ben helaas nog steeds aan het sparen voor mijn bv. Ik denk dat het na een 1ste consult echt heel moeilijk voor me gaat worden om nog te moeten wachten!

Als ik het goed begrijp uit jullie verhalen, gaat met een Dual Plane, of Split Pocket (is hetzelfde?) je borsten dus ook niet hangen? Dat zou dan wel een mooie middenweg zijn..

Nog een ander vraagje, sinds een tijdje ben ik weer fanatiek aan het sporten en doe ik ook 2 keer in de week aan BodyPump. Dat is een groepsles waarbij je met allerlei verschillende gewichten in 1 uur tijd alle spiergroepen in je lichaam traint. Er wordt ook veel aandacht besteed aan je borstspieren, de instructrice zegt zelfs dat je hierdoor een 'inwendige bh' krijgt, nu zat ik te denken, stel dat ik (over een aantal maanden) toch een bv achter de borstsspier krijg, omdat dit gewoon het beste voor mij is, ben ik dan nu door het trainen van die spieren dat niet aan het vermoeilijken? Ik kan me voorstellen dat hoe steviger die spieren zijn, hoe moeilijker en mogelijk pijnlijker mijn herstel zal zijn? Hebben jullie hier een idee van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb idd al gelezen bij dames die intensief sporten dat de operatie al moeilijker is doordat de borstspier zo goed ontwikkeld is (bv duurt tussen een uur en 3 uur) . Weet dat je na de operatie tenminste 6 weken die borspieren niet teveel mag gebruiken en zeker niet trainen , zolang heeft de prothese nodig om zich in te kapselen en vast te zetten . In die 6 weken is zwaar tillen (10kg+) afgeraden .

Veronderstel dat het een lang en pijnlijk herstel zal worden en dat je nadien rustig zult moeten opbouwen .

Meer info hierover vraag je beter ook aan je chirurg .

Aangezien je tevreden bent over chirurg en kliniek is 't verstandig van je om er terug heen te gaan ;)

Dat sparen vordert wel maja , zoals je zegt , eens die intake voorbij kan het niet vlug genoeg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mols,

Ik vind helemaal niet dat je borsten zijn gaan hangen, ja oke dat kan jij zelf natuurlijk het beste beoordelen.. Maar ik teken ervoor dat mijn borsten er na 9 jaar nog zo uitzien.. Dat bewijst toch wel weer dat als je voor de spier neemt, je borsten niet prese hoeven te gaan hangen, zelfs niet na een zwangerschap! Ligt er waarschijnlijk ook wel aan hoeveel cc je neemt, en hoe je borsten zelf waren..

Is het iemand anders al opgevallen? Als ik naar voor & na foto's kijk heb ik altijd het gevoel van, hoe kleinere borsten om mee te beginnen hoe mooier het resultaat wordt??!! Eindelijk een voordeel aan kleine borsten! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ze zijn de 1ste keer gaan hangen tussen haakjes, ik vond het zelf ook veel mooier na de zwangerschap.

En het aantal cc, daar had ik toen geen keus in, ik wilde toen al een D. Maar meer dan 235cc pastte er echt niet in bij mij, dan werd het echt lelijk.

En dat hoefde voor mij nou ook weer niet. Ik vind mijn nieuwe maat dan ook prachtig.

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo mols1234,

Ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat van jouw correctie. Ik zie dat je dezelfde maten, vorm en techniek (dual plane) hebt laten doen. Nu weet ik dat iedere borst anders is, maar na twee verschillende consulten weet ik niet meer zo goed wat te doen. Ik heb heel weinig weefsel en een heel dunne huid. Daarbij ook verslapping waardoor ik wat bang ben voor de dual plane (dubbele borst).

Kan je er wat mer over vertellen, of heb je misschien een foto die ik zou kunnen bekijken? (het klinkt allemaal zo brutaal, maar ik vraag het toch via zo'n borstenforum:))

Ik moet aanstaande dinsdag al voor de operatie en vooralsnog wordt het 345 of 395 voor de spier, anatomisch. De ene arts zei dat en zijn collega (die gaat opereren) begon eerst over achter de spier. Nu heb ik echt heel erg slappe borsten en best wat striae al...vandaar mijn zorgen)

Misschien dat dual plane toch beter is?

Of blijven ze dan ook heel erg op hun plek etc?

Groetjes Jave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jave :)

Voordat je denkt, dat je geen antwoord krijgt van Mols1234.... Ze is met vakantie en ik weet niet precies wanneer ze terugkomt!

Je zegt, dat je best al een slappe borst hebt en ook striae.. Ik las bij ( * denkt diep na want leest zoooveel topics hier* ) vlgs mij mama24, over het onder de spier plaatsen, wat uiteindelijk niet is doorgegaan ( beslissing van arts ivm lelijk resultaat) Over dual plane kan ik je helaas niks vertellen, heb ze zelf op de spier gekregen. Maar ik vind het resultaat echt mooi geworden :rolleyes:

Er zijn nog wel meer dames, die dual plane hebben gekregen, maar het is voor iedereen weer een ander resultaat denk ik, ligt helemaal aan hoeveel je zelf hebt, je bouw, je gewicht/lengte enz! Meestal zit de pc goed met zijn advies, lijkt mij!

Hoop dat je er uit komt voor jezelf ;)

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hello Ladies,

Ik heb een consult gehad bij Dr. Zaal en zij heeft uitgelegd hoe alles in zn werk ging. Ook vertelde zij dat de borstspier niet hélémaal over het borstweefsel zit. Dus dat zou betekenen dat bij onder de borstspier er ook een gedeelte niet bedekt wordt door de spier. Ze heeft het ook uitgetekend enzo, dus ik snapte het wel. Maar toen ik vroeg of onder de borstspier en dual plane dan ongeveer hetzelfde was, was dat ook zo. Bij dual plane maak je volgens mij alleen minder spier 'los' dan onder de spier oid. Heeft iemand anders ook zo'n soort uitleg gekregen?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hai Allemaal,

Aangezien de tijd ineens begint te dringen :4: .....

Las ik ergens weer over high profile, ben een beetje op het internet gaan zoeken, maar vraag het toch liever aan jullie :blush:

Wie kan me vertellen wat dit exact inhoudt en wanneer er waar voor gekozen wordt, ikzelf heb in ieder geval een redelijk smalle borst, daar heeft het toch enigszins mee te maken?? Maar ik wil wel graag een decollete (daar heeft het toch ook mee te maken??? :21:

thanks alvast!

liefs chi chi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Chichi,

Ik stuur je wat info mee. Heb ik eerder al aan anderen gestuurd. Je vind er de maten; diameter, maar ook het profiel. Bij Allergen (het vorige Mc-Ghann, dat is het eerste bijgevoegde bestand genaamd: Breast) noemen ze het moderate, full, extra full projection. Je moet een beetje naar beneden scrollen, je vind er dus ook de verschillende soorten prothesen zoals; anatomisch (druppelvorm) of de ronde wat hardere (soft touch). Maar uiteraard kan je arts je hier ook van alles over vertellen. Ik heb ook een maattabel van Eurosilicone bijgevoegd. Is net even anders. Die hebben ook een nog hoger profiel dan Allergen. Dat is de Extra High. Is mij net even te hoog, maar zo zie je hoeveel verschillen er zijn...

De meest natuurlijk ogende is vaak de plattere. Maar aangezien er veel tengere m eiden zijn die toch wel wat willen laten plaatsen is dat volume vaak te snel opgevuld, met resulaat dat je niets ziet. Dtel je hebt een diameter van 12.5 wat je kwijt kunt op je borstkas 2x. Dan kun je dus een hoog profiel kiezen. Dan weet je dat je iig nog zoveel mogelijk van de borst naar voren ziet.

Voorbeeld is dan bij de ronde prothese van Allergen:

Moderate (TRM) : diameter 12.5cm = 345cc = projection (naar voren): 4.2

Full projection (TRF) : diameter 12.5cm = 385cc = projection: 5.1

Extra full projection (TRX): diameter 12.5cm = 470cc = projection: 6.2

Succes!

Liefs, Pat

Breast_11.pdf

BAT4_eurosilicone.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, ik had ook nog ff rondgekeken, omdat er twijfel over was bij mij. Een hoog profiel is een smallere protese (bv 10 cm ipv 11) in doorsnee, en steekt verder naar voren, dus is 'hoger'als je hem plat neer zou leggen. Een laag profiel is een bredere, plattere vorm. Het gaat maar om milimeters, als de inhoudsmaat hetzelde is. Maar t geeft een iets andere vorm. De hoge staat wat meer naar voren, meer projectie dus. De lage is wat platter en breder. De pc kijkt als t goed is wat er in jouw bestaande borst past. (Ik heb zelf ook veel op het NL forum hierover gelezen, sorry voor de 'reclame').

Succes!!

PS moet je zelf kiezen of kiest je chirurg? HEb je al consult gehad daarover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TRM/TSM Moderate projection

Size Diameter Projection

Responsive Gel Soft Touch™ Gel (g) (cm) (cm)

TSM310 310 12.0 4.0

----------------------------------------------------------------

Hoi Beertje,

Ik heb een site gevonden waar ze staan,

het is een moderate projection en ze zijn 12

bij 4 cm.

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gossie, allemaal enorm bedankt voor de reacties en de uitleg!! :119:

Ik denk inderdaad dat de PC dit allemaal zal bepalen/afstemmen op de wensen en de mogelijkheden van mijn borst(kas)Ik weet dat ik mentor krijg en ik heb ook op het internet een site gevonden waar mentor de varianten onderscheidt. Dit ga ik de aankomende dagen nog wel doornemen, maar wat Patries ook zegt, zij wist dit ook helemaal niet, de PC bepaalde dit, dus ik vetrouw daar zelf ook op!

thanks nogmaals!!!! (en natuurlijk ook fijn voor alle andere forumbezoeksters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

TRM/TSM Moderate projection

Size Diameter Projection

Responsive Gel Soft Touch™ Gel (g) (cm) (cm)

TSM310 310 12.0 4.0

----------------------------------------------------------------

Hoi Beertje,

Ik heb een site gevonden waar ze staan,

het is een moderate projection en ze zijn 12

bij 4 cm.

Grt. Nina

Thanks meiden!!

Maar heb ik dan een laag of normale prothese.. :blush:

Hahahha snap der helemaal niksmeer van hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.