Ga naar inhoud

Francien : 19 maart 2013 : Dr. Kappel : Dr. Kappel Instituut : Zwolle


Aanbevolen berichten

Nou, fijn, de kogel is door de kerk!!

Vanochtend ben ik op consult geweest bij mevrouw Kappel in Zwolle, en samen met haar heb ik gekeken wat voor mij de mogelijkheden zijn: ik heb veel te grote en te hoog geplaatste prothesen, en daarbij ook littekens van andere operaties. De prothesen gaan verwijderd worden en vervolgens krijg ik een lift; mevrouw Kappel denkt dat ik een flinke A-cup, kleine B-cup over zal houden en daar ben ik dik tevreden mee.

Dat klinkt hier misschien wat raar, maar ik ben klein en tenger, dus dat past gewoon bij me. Het is meer dan ik had na mijn zwangerschappen, maar door het liften is de kans groot dat ik toch weer een BH kan vullen!

En ach...ik vind grote borsten mooi hoor, echt, hartstikke mooi, maar ik wil toch wel heel graag van de prothesen af. Als ik nou helemaal plat zou worden zou ik het nog wel overwegen, maar ik heb straks nog gewoon borsten. En mocht je denken: "Wat zonde..." kijk dan maar eens in de galerij, hahahaha, dan piep je wel anders. Het ziet er verschrikkelijk uit, mijn bolle D's, en ze zitten helemaal niet lekker ook, zo hoog tegen mijn sleutelbeenderen aan..

Mevrouw Kappen zei dan ook: "Wat zitten ze raar breed ook, jij bent zo smal, dit is helemaal uit proportie!" En daar heeft ze gelijk in. Ik kan niet wachten meiden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Dank je Miss Sport!! Ik hou je op de hoogte hoor, en ik heb net bij mevrouw Kappel aangegeven dat ik, wanneer er iemand uitvalt ook eerder geopereerd wil worden. Ik kreeg een heel lief mailtje van haar terug, dat ze het ook een fijn consult heeft gevonden. Zo blij en opgelucht ben ik, en ik voel me helemaal tof bij haar!

Ik wil heel graag jouw hele verhaal lezen, en ik weet nog niet zo goed hoe hier alles werkt. Heb je ook een link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, wat ik een opvallende uitspraak vond van mevrouw Kappel is dat wanneer de prothesen onder de spier worden geplaatst, ze de neiging hebben steeds hoger te gaan zitten en dat de borstklier er dan overheen schuift, zodat er uiteindelijk een double bubble ontstaat. Ik vind dat wel heel logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Francien

Ten eerste ben ik heel blij voor je dat je zo een fijn consult gehad hebt en dat de kogel door de kerk is!! Van harte gefeliciteerd met je datum (ik zal je zometeen ook even verplaatsen en je topictitel aanpassen ;) )

Over wat dr. Kappel zegt over het naar boven kruipen van de prothesen en dus het naar beneden zakken van je eigen weefsel. Daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Maar het is wel zo, dat dr. Kappel een voorliefde voor natuurlijke borsten heeft en bij reconstructies na borstkanker (waar ze heel goed in is hoor, want heb zelf van iemand een resultaat gezien) het liefste wel werkt met eigen lichaamsvet. Zij is eigenlijk een tegenstandster van prothesen.

Voor jou is dat geen probleem, maar als je het dan hebt over het ontstaan van een double bubble, dan heeft ze dus gelijk, maar het is niet zo dat het sowieso gebeurd. Idd, als je eigen huid (vooral na de overgang) slapper wordt en dus verder naar beneden zakt, dan blijft de prothese zitten waar hij vastgegroeid is. Dat kan als gevolg hebben dat je eigen klierweefsel zo ver zakt, dat je een double bubble krijgt (dat je eigen klierweefsel dus zo laag gaat hangen dat je 4 borsten in plaats van 2 krijgt )

Heel veel succes en plezier met aftellen!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je BB. Ja, voor mijn operatie ben ik zeker in goede handen!

En wat je zegt is ook zo: als de prothese wel goed geplaatst is, ook achter de spier, krijg je geen double bubble. Bij mij hebben mijn strakke borstspieren (ben fitnessjuf geweest) waarschijnlijk de hele prothesen naar boven gepushed...

Als ik ze spande, ook vlak na de operatie al, stond de hele boel strak van boven, en aan de onderkant zat/zit gewoon een heel klein borstje. De prothesen waren/zijn ook simpelweg te groot en te breed. Ze zijn ook veel breder dan mijn borst, ze steken aan weerszijden enorm uit.

Ik ga dus weer terug naar....klein!

Ik hoop dat mevrouw Kappel mooie, stevige borstjes voor me zal maken. En dan ben ik echt heel, heel erg blij.

Maar dat neemt niet weg dat ik nog flink kan genieten van jullie mooie, volle boobs hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd met je besluit. en ik neem aan dat je altijd weer naar groot kan? of is dat niet meer mogelijk na die lift? ik bedoel, niet dat je het zou willen, maar is het een definitief iets, deze lift?

succes met aftellen, kan me voorstellen dat je er aan toe bent.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Justme!

Ja, een vergroting is daarna altijd nog mogelijk. Niet meteen, dan staat de boel nog helemaal strak natuurlijk, maar als de borsten zich gevormd hebben en de huid zich heeft hersteld kun je altijd nog voor een vergroting kiezen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het er na de lift uit zal zien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool!!!

Mijn operatiedatum is een week vervroegd, ik kan de 19e maart al onder het mes. Meeeennnn...ik ben zo opgewonden, zo benieuwd hoe het gaat worden!!

Als het enigszins lukt maak ik foto's voor jullie hoor! De "Voor-foto's" staan er al, het kan alleen maar beter worden! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er hartstikke blij mee, want als je de beslissing genomen hebt wil je het zo snel mogelijk he? 5 Maart ga ik voor de pre-operatieve screening, en dan is het over twee weekjes...

Ik heb ook aangegeven dat wanneer er iemand NOG eerder uitvalt ik graag in haar plaats wil! Maar die kans is niet zo heel groot natuurlijk. Ik ben heel content met 19 maart, zo schiet het lekker op!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff...slapen gaat steeds minder goed, ik was vannacht om vier uur al wakker en kon met geen mogelijkheid meer in slaap komen, waardeloos!

Gisteren heb ik de pre-operatieve screening gehad in Heerenveen, en ik merkte dat ik toen al zenuwachtig was.

De dagen lijken voorbij te kruipen, ik ben toch ook wel bang dat er iets mis gaat, of dat het resultaat niet mooi zal zijn. Dat ik singlemum ben heeft daar ook veel mee te maken, ik heb drie kinderen tussen de 14 en 20, en zij hebben geen vader op wie ze terug kunnen vallen als er iets met mij gebeurt. Ik voel heel veel spanning en lig maar te piekeren..

Enfin, straks ga ik gewoon naar mijn werk, dat leidt i.i.g. af, en zo kom ik de dagen wel door.

Hadden jullie dat ook, die zenuwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog negen dagen...ik heb veel te doen overdag, maar nu is het zondag en ik hang op de bank, heb nergens zin in, gisteren heb ik mijn dochter verhuisd...ZWAAAARRRR!!!!

Maar alle spullen zijn naar haar tijdelijke nieuwe woninkje gebracht: zo'n studentencontainer op de Uithof in Utrecht.

Het leidt wel af, zoiets stressvols als een verhuizing!

Vandaag denk ik de hele dag aan de narcosenaald die in mijn hand gaat......brrrrrr.....

was het alvast maar 19 maart, na de operatie, dan was het achter de rug!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Francien,

ik was zelf niet echt zenuwachtig ,wel op de dag zelf,werd al heel erg vroeg geholpen,dus toen ik wakker was ,heb ik me gehaast en moest steeds naar de wc van de zenuwen,maar t was ook mn allereerste operatie van mn hele leven (en dat was toch al 40 jaar!)

Maar wat fijn dat je deze keuze hebt kunnen nemen,welliswaar zonder protheses,snap dat overigens ook weer wel na zoveel ellende,en kan altyd later nog ,mocht je echt balen ..

zelf zou ik niet meer zonder kunnen ,maar kan daar niet over oordelen omdat ik die ellende niet hebt gehad natuurlijk.

heel veel succes en sterkte alvast,je gaat je vast bevrijdt voelen na je operatie.

toy toy toy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met aftellen nog maar even...

Ben ook benieuwd hoe het er straks uitziet!

Niet bang zijn vor het infuus dat stelt niks voor. Vond ik tenminste tijdens m'n eerste bevalling ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel meiden, ik zal jullie op de hoogte houden, nog een weekje en dan heb ik het hoop ik achter de rug! Ik zal om 10.20 uur geopereerd worden, en als alles goed is zal ik in de middag onder begeleiding naar huis kunnen.

Ook ik ben zo nieuwsgierig naar het resultaat, het kan nauwelijks erger dan het is, dat scheelt dan weer. ;-)

Maar ik hoop natuurlijk dat het mooi zal zijn, tja...het is zo verprutst, maar ook ik wil gewoon mooie borsten hoor! Pffff...ik word met de dag nerveuzer, ik ben echt aan het aftellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Francien!

Wil je toch eventjes zo succes wensen morgen! Het gaat allemaal wel in orde komen en dan heb je tegen de zomer eindelijk die mooie droomboobies!

Ik ga zeker aan je denken morgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, lieve mensen, ik ben zo blij dat ik weer op de site kan komen, het is me een paar dagen niet gelukt, ik voerde het adres wel in, maar het bleef een wit vlak! Dat kan natuurlijk met mijn laptop te maken hebben gehad, maar andere sites kon ik wel bezoeken, al ging dat met heel veel moeite. Maar ik ben er weer, al kostte het me moeite erop te komen. Ik heb mijn pc "schoongemaakt", oude bestanden verwijderd, foto's van de desktop etc. etc. Mocht iemand die er verstand van heeft dit lezen: ik zou heel blij zijn met tips and knowledge!

Maar ik ben er weer, en alles is voorspoedig gegaan. Ik zal zo mijn verslagje plaatsen, maar eerst ga ik nog even bijlezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Francien

had je nog een pbtje gestuurd!

Hoe ist met je??!

Ben benieuwd naar je verslag!

een goed herstel gewenst en hopelijk kun je straks eindelijk genieten van je twins

Groetjes

Dank je wel..ik ga je pb zo lezen, ik kon er niet meer bij joh!

maar ik ben ZO blij dat het achter de rug is, de prothesen liggen hier naast mijn bed, en ik ben blij dat ze eruit zijn, ze zaten helemaal niet lekker, nu voel ik me lekker licht.

Het bleken maar kleintjes te zijn, 260 cc, een Frans merk, geen PIPs hoor!

Ze zaten ook helemaal verkeerd, daarom had ik zo'n grote cupmaat!

Maar wat voelen die prothesen zwaar joh, ik kan me nog amper voorstellen dat ik dat gewicht in mijn lijf heb gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verslag!

Het is nog nauwelijks te bevatten: ik ben verlost van mijn kanonnen!!
En mijn voorgevel voelt goed, heel normaal eigenlijk, zoals het hoort te zijn, zoals bij mij past: klein!
Hoe de borstjes eruitzien kan ik nog niet beoordelen, maar volgens mevrouw Kappel zijn ze mooi geworden. Nog even afwachten dus maar..
En wat ben ik zenuwachtig geweest, ontzettend! Ik was ook alleen, ik was in de ochtend met mijn Starletje naar Heerenveen gereden, helemaal stijf en trillerig door de combinatie van stress en te weinig slaap. Ruim op tijd arriveerde ik in de kliniek, de operatie voor die van mij bleek langer te duren dan gepland en met knikkende knietjes, steeds heftiger knikkende knietjes zat ik in de wachtkamer. Tot ik werd opgehaald door de operatieverpleegkundige, die mij naar een andere wachtkamer bracht. Daar heb ik gelukkig minder lang hoeven zitten, na een kwartiertje werd ik opgehaald.
Eerst werden er foto's gemaakt, daarna hees ik me in een operatiejurk en een soort luierbroekje, en toen mocht ik in een bed met warme dekens gaan liggen.
"Ga nog maar rustig even wat lezen!" raadde een van de aanwezige verpleegsters me aan, maar ik klappertandde dat dat echt niet zou gaan lukken. De anesthesist had gelukkig in de gaten dat het schier ondraaglijk was wat zich in mijn bovenkamer afspeelde en via een infuus kreeg ik een goedje van hem waar ik heerlijk roezig en vrolijk van werd! Ik verloor alle besef van tijd, ik had alleen nog maar plezier en maakte me absoluut niet meer druk. Terwijl ik wat lag te babbelen werd er een nog slapende vrouw de kamer binnen gereden, en ik besefte dat ik nu toch bijna aan de beurt moest zijn. Het was al tegen de middag toen ik op de operatietafel werd geschoven en daar voelde ik toch weer heel even wat adrenaline, maar het was er erg gezellig, en ik maakte nog wat grappen en grollen voor ik zalig in slaap zakte. Geloof me, dat was LEKKER, ik herinner me het nog precies.
En toen ik wakker werd was alles achter de rug. Op het bed naast het mijne bleek de vrouw te zitten die ik eerder in de verkoever voor Pampus had zien liggen, zij stond op het punt om naar huis te gaan, en ze zat er alweer aardig monter bij.
Misselijk was ik niet, hooguit een beetje gammel, en ik had dorst als een dolende in de woestijn en honger als een wolf. Ik kreeg water, thee, mariakaakjes en crackers en ik begon me alweer aardig wat mans te voelen. Aan mijn zijden bungelden twee granaten met een klein bodempje bloed, mijn tietjes waren ingepakt en onzichtbaar, maar ze voelden zo heerlijk licht...
De operatie na die van mij liep ook wat uit, dus ik moest wat langer blijven omdat mevrouw Kappel mij eerst nog wilde zien voor ik mocht vertrekken. De vrienden die mij op kwamen halen waren al gearriveerd, maar ze moesten buiten de verkoever wachten.
Na een gesprekje met mevrouw Kappel mocht ik naar huis. De prothesen bleken wat gelekt te hebben, niet veel, maar toch wel wat. Ze waren kleiner dan ik verwacht had: 260 cc. Maar wat voelden ze zwaar aan...dat ik dat al die tijd had meegetorst!!! En dan te bedenken dat er vrouwen zijn die het vierdubbele laten implanteren....wow...
Ik kreeg nog een receptje voor antibiotica en pijnstillers en al babbelend tuften we in mijn autootje, vanzelfsprekend bestuurd door een van mijn vrienden naar mijn huis.
Slapen bleek niet zo gemakkelijk te gaan, ik werd beperkt door met name de drains en de containers, ik kon maar in een stand op mijn rug liggen, en eigenlijk heb ik alleen maar wat kunnen dommelen.
Maar ik voel me wel goed verder, ik ben een stuk minder gammel dan gisteren en ik banjer alweer aardig door het huis.
Voor zover ik kan zien zijn mijn borstjes nu klein en schattig, ik durf alleen vanaf de bovenkant naar binnen te gluren, het zit nog behoorlijk ingepakt.
Wel heel fijn is dat mijn tepels nog normaal gevoel hebben!
En als ze uit hun verpakking kunnen zal ik foto's plaatsen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat het je goed is bevallen de operatie!

Echt gek dat zo'n kleine protheses zo een grote borsten gaven en zo hoekig, maar gelukkig ben je daar nu van af!

Rust nu maar goed, je hebt het verdiend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.